Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sanet schreef:Ik heb mogelijk in 2018 hier ook een wolf gezien. Het was in ieder geval echt peilsnel en rende als een hond, maar was verder te snel en te ver weg om er iets zinnigs over te zeggen. Maar het dier ging dwars door een weiland heen.
Toen leek het vergelijkbaar met zoals we nu samen leven met een vos of das. Ik zie hooguit pootjes als ik gesleept heb. En dat zou opzich prima zijn. Misschien eens een schaap wat gepakt wordt, maar verder een schuw dier wat je niet ziet.
Dat valt in de praktijk alleen best wel tegen.
knollentuin schreef:Volgens mij pakken vossen geen volwassen schapen hoor, een lammetje geloof ik nog, maar denk t niet eigenlijk, muizen konijnen kippen en weidevogels is meer t menu
DuoPenotti schreef:typt in google:
vos eet schaap
Niks geopend en weg geklikt.... zegt genoeg
Dreamboy schreef:tienus63 schreef:Helaas wordt de nuance die ik bedoel niet door iedereen begrepen.
Maar dat is inherent aan geschreven tekst.
De intonatie en non-verbale communicatie is niet kort en bondig in tekst te vatten.
In algemeenheid bedoel ik degene die dacht en of denkt dat de wolf een aanvulling op de natuur is en het wel los zal lopen met de moordpartijen.
Heel veel mensen denken dat. En mensen die verder van de probleemgebieden wonen al helemaal. Want het komt immers amper tot niet in het landelijke -en regionale nieuws.
Dus voor wie mij post als generaliserend opvat, dat is niet zo bedoeld.
De onwetende wordt bedoeld.
Ik snapte wel wat je bedoelt. Het is voor velen nog een ver van mijn bed show en het zal allemaal wel meevallen. Ik merk dat in mijn vriendenkring en familie ook. Die vinden het geweldig dat de wolf terug is. Maar ja, zij wonen er dan ook ver vandaan.
Miran schreef:Ik ken hier geen BNers in de buurt hoor, het is echt niet dat het hier zo anders is dan in andere plattelandsgebieden. BNers vind je eerder in het Gooi, Amsterdam en Volendam enzo.
Sanet schreef:Jessix schreef:Ik lees nooit de reacties op SM. Ik kan daar echt niets mee. Dat je pro wolf bent is helemaal prima maar je zou vandaag de dag toch echt je mening moeten bijstellen over wat een wolf wel of niet doet.
Ja ik ook echt niet meer, dat soort domme berichten kunnen echt mijn humeur vergallen.
SusanH schreef:Net een filmpje gezien van iemand die heel erg pro wolf is, die filmt wolven die herten aanvallen. Echt schokkend om te zien. En de tekst erbij, stop maar met de jacht. Nou, bij de jacht gillen herten niet hoor. Dan is het in 1 tel klaar. Ik vond het echt een schokkende film om te zien. Heb hem weg geklikt.
Daks schreef:SusanH schreef:Ik las vorige week een verhaal op Facebook wandelaars op de Veluwe overdag, hert kwam in doodsangst voorbij. Wolf erachter aan. Mensen schrokken zich kapot. Niet alleen de vaart waarmee het ging ook het geluid wat ze hoorden ging door merg en been ( schijnbaar maken herten in doodsangst veel geluid) zij vonden het verschrikkelijk om mee te maken.
Dit vind ik dan weer echt een geval hallo mens die ver van de natuur af staat. Ja het is verschikkelijk maar wel iets wat in de natuur hoort en ja die is bikkelhard
Kaja schreef:Bovendien is de wolf van alle gemakken voorzien hier. Wij binden de kat op het spek. Letterlijk.
SusanH schreef:Ik had een restant van een poot van een ree gevonden in het bos. Gedeeld op een faceboek groep. Mijn idee, dat moet een wolf gedaan hebben. In het bos vlakbij waar ik woon dit jaar geen 1 reekalf gezien bij de geiten die er lopen, wel dus resten gevonden van een kalf. Was ook iemand die beweerde dat vossen dat doen. Ik zie een vos echt geen ree pakken (zelfs een kalf) en een poot er gewoon af bijten.