Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JMJ schreef:Zelf nooit wedstrijden gereden bij de pony's, enkel bij de paarden.
Wat me vooral bijgebleven is van de parade uit die tijd, is het stof, als het een tijd niet geregend had. Je kon dan amper 10 meter ver zien.
Er werd in die tijd ook niet moeilijk gedaan met jonge paarden, mijn vierjarige werd gewoon tussenin gezet zodat ze geen kant op kon en mee moest met de rest.
Hieronder een paar links naar parade foto's van een ponyconcours in Waalre (waarschijnlijk 1979)
Parade 1
Parade 2
Parade 3
janouk schreef:Vroeger ook vaak gereden in de parades bij de pony's en de paarden.
Later ook op de jaarlijkse Haflingerdagen.......hele beleevenis elk jaar inclusief het Wilhelmus en de ellenlange prijsuitreikingen, maar wel super leuk
[ Video ]
Bloodymary schreef:Er was wel indoor springen in de winter. Dressuur weet ik niet. En wij deden ook samengestelde wedstrijden. Dan reed je allemaal zestal en cross, en drie ruiters dressuur en drie ruiters springen. Dan ging het om het gezamenlijk resultaat. Dat was ook heel leuk om te doen.
pillow schreef:[Heb jij het dan ook over 40 a 45 jaar geleden? Hier in het noorden werd sowieso nauwelijks samengesteld gereden. Indoor Friesland was een springwedstrijd. In Hemrik en Gorredijk waren een binnenmanege waar indoor een springwedstrijd was. Dressuurwedstrijden waren er vlgs mij niet.
Lithya schreef:pillow schreef:[Heb jij het dan ook over 40 a 45 jaar geleden? Hier in het noorden werd sowieso nauwelijks samengesteld gereden. Indoor Friesland was een springwedstrijd. In Hemrik en Gorredijk waren een binnenmanege waar indoor een springwedstrijd was. Dressuurwedstrijden waren er vlgs mij niet.
Sonnega had indoor dressuur en springen.
Berryz schreef:Voor mij als Belg wel grappig dat dat bij jullie niet meer gedaan word.
Als je je nostalgisch wilt voelen en je woont aan de grens. Bij de lrv in België zijn dit soort wedstrijden nog altijd de norm.
pillow schreef:Bloodymary schreef:Er was wel indoor springen in de winter. Dressuur weet ik niet. En wij deden ook samengestelde wedstrijden. Dan reed je allemaal zestal en cross, en drie ruiters dressuur en drie ruiters springen. Dan ging het om het gezamenlijk resultaat. Dat was ook heel leuk om te doen.
Heb jij het dan ook over 40 a 45 jaar geleden? Hier in het noorden werd sowieso nauwelijks samengesteld gereden. Indoor Friesland was een springwedstrijd. In Hemrik en Gorredijk waren een binnenmanege waar indoor een springwedstrijd was. Dressuurwedstrijden waren er vlgs mij niet.