[VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 09:11

Jawél joh! Kijk een mestbult is sowieso al errug leuk, want daar mag je normaal niet komen. Er zit een draadje voor en hoewel je het elke keer kunt vragen, moet je bijna altijd dwars door de zadelkamer sneaken om erbij te komen.

Maar nu gingen ze het scheppen, en omgooien, en er zeiden dingen boingk :~ :wow: en iedereen weet, boingk is zon beetje het allermooiste geluid OOIT. Soms heel even spannend, maar daar gebéurt het gewoon!

Avalanche

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 09:18

Monster zou Mel hoogst interessant vinden, dat kan ik je wel vertellen :)) hij is geen held in die dingen :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 10:03

Je zou een Auroch-podcast moeten maken, ik zou volgen :)).

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 10:25

Ik ook :D lief, lief meiske is het <3

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 12:27

Avalanche schreef:
Monster zou Mel hoogst interessant vinden, dat kan ik je wel vertellen :)) hij is geen held in die dingen :')

Ja het is wel een portret :j
Ik ben al blij met de verhalen hoor mkango *\o/*

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 09:10

_San87_ schreef:
Je zou een Auroch-podcast moeten maken, ik zou volgen :)).

Ja eens! :))
En dan zo'n vertaalmachine er bij.

"Vandaag kwam baas weer met het idee dat ik over die balken moet lopen. Ik snap het nut niet, maar het maakt haar toch blij en ik krijg daarna heel veel aandacht. Dus oke, dan doe ik dat maar. :j"

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 10:33

Wel hilarisch, je hebt idd van die YouTube filmpjes waar ze alles "vertalen" wat het dier zegt. Ik weet dat het niet klopt maar het is echt heel grappig.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 12:47

Die heb ik ook van Latino ja, met zo'n Spaans accent. Het maken is zo grappig. :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 12:52

Oh dat geloof ik direct :') Latino heeft er ook echt een hoofd voor _O- dat paard is zo lekker expressief :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:08

U vraagt, wij draaien:

Zoals je ziet is ze zo meteen heel anders dan in de bak (of zelfs op de dijk). :)) Vandaag dus even de hele lengte van de galopbaan gedaan (niet het stuk waar Auroch dacht dat ze mocht aanspringen), dus de bocht in het filmpje om gegaan, omgedraaid, en op het lange rechte stuk aangegaloppeerd. Het was heerlijk. <3 Ze is echt een fijne canter ook. Wel nog onwennig (net of je op een jonkie zit :') ), beetje kijkerig, snelheid is niet heel constant en ze wijkt hier en daar wat uit bij "enge" dingen, maar dat is gewoon een kwestie van vaker doen en gewenning. Ze heeft in ieder geval genoten en ik ook! Van de zomer maar even kijken voor een tweedehands renzadel en wat kortere beugelriemen, want ik zat achterlijk lang, maar dat is in deze fase waarin het nog een beetje stop and go en zigzaggend is niet zo erg. Zeker niet omdat ik geen neck strap heb en dus ook niets heb om me aan vast te houden als ik uit balans zou raken. :=

Bij terugkomst op het erf was ze nog wat aan het blazen en op haar qui vive, dus ik heb haar even in de kleine bak uitgestapt. Zodra ik de bak binnenging, ging direct het knopje om van 'renpaard' naar 'rijpaard,' ging het koppie naar beneden, begon ze te briesen, liet ze haar oortjes lekker hangen. Zo leuk die transformatie. :+:

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:13

Geweldig :+: wat een ontzettend Engelse versie ook :')

Zo mooi hoe jullie dit doen :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:32

Hahaah die biscuits _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 01:54

Cripples heeft een zware week achter de rug. :') Eerder deze week hield ze een zwaar trauma over aan mijn pogingen om haar te laten halthouden met haar voorbenen over een grondbalk, maar haar achterbenen nog niet, in een poging de spagaat aan te leren. >;) Om de een of andere reden vindt ze het heel eng.

Eergisteren heb ik haar meegesleept op een wandeling, waarbij ze vrij fris was - iets wat me al eerder op was gevallen -, dus gisteren heb ik haar vooral laten draven over de hoefslag om gewoon wat van die energie eruit te krijgen (staat je paard 24/7 buiten, maar zelf die energie eruit lopen, ho maar >;) ).

Vandaag heb ik wat korter gereden en het ging al zoveel beter. Veel beter geconcentreerd en relaxter.

Gisteren viel het me op dat die lelijke bouwlamp die het erf verlicht, wel heel mooi licht geeft voor foto's als het eenmaal donker is, dus eh... tja. :')

Afbeelding
(Deze wil ik wss laten uitvergroten en ophangen als ik verhuisd ben.)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze vond het weer drie keer niks, want bah, stilstaan. :')

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 03:58

Oh woww! :wow: Heel gaaf die fotos!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 09:19

Mooi hoor <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 09:21

Gaaf zeg <3. Goed moment om je fotohalster nog eens te testen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 10:25

Mooie foto's :j

Ik vraag me alleen af of je je zorgen moet gaan maken dat ze de renpaardenbond gaat bellen omdat je allemaal levensgevaarlijke dingen uitspookt met d'r....

}> :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 10:33

Zo mooi! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 10:48

Thanks! :D

San: ik had m'n fotohalster wel bij me (en bedenk me net dat ik die op stal heb laten liggen, oeps :') ), maar vond haar leren halster ook wel mooi. :j

ikke schreef:

Ik vraag me alleen af of je je zorgen moet gaan maken dat ze de renpaardenbond gaat bellen omdat je allemaal levensgevaarlijke dingen uitspookt met d'r....

}> :D
Daar heeft ze inderdaad al mee gedreigd, ze wordt zo zwaar mishandeld en getraumatiseerd. ;( Soms neem ik haar mee van haar hooi - ^) -, moet ze weer over zo'n stomme balk - "eh, hallooooo, ik ben gefokt voor de flat?" >;) -, stilstaan voor foto's - blegh -, o, en als er een klant belt, heeft ze twee minuten niet mijn volledige aandacht. Mishandeling. >;)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 11:14

Wat gemeen zeg :(:) gelukkig zijn de fotos wel mooi geworden

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:40

Ik vind dit halster mooier dan wanneer je zonder halster zou doen. Lijkt professioneler ofzo! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:51

Ik vind het mooie aan een (net, leren) halster ook dat het wat meer definitie geeft doordat het licht hier en daar op het beslag valt waar je het paard niet meer ziet.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 13:03

Die árme Cripples :(:) diep medelijden heb ik. Zomaar over balkjes moeten >;) schandalig is het.

Draven over de hoefslag?? En haar van het HOOI VANDAAN HALEN???!! :oo

Hoe durf je!!! :oo

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 13:07

Mkango schreef:
Ik vind het mooie aan een (net, leren) halster ook dat het wat meer definitie geeft doordat het licht hier en daar op het beslag valt waar je het paard niet meer ziet.

Dat is waar. Het is een mooie uitstraling :j. En de kleur van het beslag staat mooi bij de kleur van haar neusje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 13:12

En dat voor gewoon het goedkoopste halster dat ik kon vinden, want ze draagt hem op de wei. _O- Ik heb hem vijf minuten van tevoren nog schoon staan boenen in de zadelkamer, want hij zat onder de bagger. Zo glamorous, dat fotograferen. :')