Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mooney schreef:Ik heb er eentje door een Britse zadelmaker met de hand laten makenKan het niet aanraden voor de portemonnee, maar het is verder echt een heerlijk hoofdstel. Nu is dit ook een lastige maat (pony's die tussen Shet en pony in zitten qua maatvoering) dus ik had weinig goede opties. Voor paarden en cob maatjes valt er genoeg regulier spul te krijgen denk ik.
[ [url=m/AJabKc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Gqvthg.jpg]Afbeelding[/url] ]

. Had het eerder moeten doen, mijn eigen schuld, want het wordt nu echt irritant (hij kauwt tot het stuk is). Gelukkig is hij slim en snapt hij snel wat mag en niet mag. 
LienC schreef:Hoi, mag ik hier iets vragen? Net bij KHNS gekeken naar de bitloze optomingen, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik zie voorbeelden met meer riempjes, maar zou dit ook toegestaan zijn? Dressuur, lage klasses. Meest simpele sidepull.
[ [url=m/ffYQQY.jpg]Afbeelding[/url] ]
miereneter schreef:Dat knagen is herkenbaar, Maartje. Ik probeer de mijne nu af te leren om op elke touw, halster en teugel te kauwen. Hij is nogal oraal gefixeerd. Had het eerder moeten doen, mijn eigen schuld, want het wordt nu echt irritant (hij kauwt tot het stuk is). Gelukkig is hij slim en snapt hij snel wat mag en niet mag.
Maar als ze een bit in heeft, zijn mijn handen een stuk veiliger hahaha
Muze schreef:Zijn hier mensen die Bitloos met kaptoom rijden?
, dus rijd niet met de kaptoom.

Muze schreef:Zijn hier mensen die Bitloos met kaptoom rijden?
Mijn hoofdstellen zijn van ByBaukje, dus eigenlijk meer een soort sidepull met extra ringen op de neus (geen ijzer of ketting in de neusriem).

Die heb ik in de winkel gevoeld afgelopen oktober.. Wat een hard ding.. Wel soepel leer, maar hard.. Geen mooi zacht gevoerd kopstuk of gevoerde neusriem.. Die F.R.A. die ik had ook niet.. Wel mooi soepel maar niet zacht.. Als je ooit in een winkel een SD Design neusriem of kopstuk tegenkomt, voel die maar eens. Dan weet je wat ik bedoel..