Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Goof schreef:Geen idee dat hij al eerder het internet rond ging, kan me voorstellen dat dat niet door iedereen gezien wordt, dus ik begrijp de reacties alsnog wel.
Het is net als met honden; nirmand rijdt naar Roemenië om honden te vangen of helpen, maar o wee als er op facebook een post voorbij komt van iemand die 10 lieve hondjes gevangen heeft van straat en daar huisjes voor zoekt. Dan stroomt het ook vol met reacties. Zelfde als met dit paard, de aanbiedingen van mensen die hem wel willen opvangen of hebben vallen bij mij dus echt niet in de categorie 'zijn ze helemaal gek geworden', want nee, dat zijn ze niet.
En inderdaad, een ieder die wel van dit paard wist, geen actie heeft ondernomen en dan nu wel roept hem wel te willen hebben is inderdaad uit op een gratis paard. Dat is vrij bijzonder ja.
Goof schreef:Ik vind het niet netjes om te zeggen dat ts zich het paard toe eigent. Ze zorgt er voor dat is heel iets anders.
Precies. Ze zorgt ervoor.
En dan kun je het andere mensen niet kwalijk nemen dat zij er ook voor willen zorgen en vanuit een goed hart een plekje aanbieden.
We zijn nog geen jaar verder, TS mag het dier nog niet houden, het is niet van haar.
Doe dan ook niet raar over mensen die willen helpen.
Pumpkins schreef:Ik vind het bewonderingswaardig wat je doet ts. Zo ontfermen over een mogelijk gedumpt en vermagerd paard. Kans dat het je tijd en geld kost is groot, dat je dat voor lief neemt siert!
_Mir schreef:Jouw hart zit op de juiste plek!
Ik geloof er in dat dingen niet zonde reden gebeuren, dit paard is zo te lezen goed af bij jou.
Art_Ificious schreef:Ik verbaas me ook overeen aantal reacties.
Het feit dat TS het openbaar meld en op zoek is naar de wettelijke eigenaar zowel via fb (meerdere groepen) , Limburg1 en de Hoefslag, laat juist zien dat zij dit dier nog niet aan zichzelf toe-eigent maar juist de rechtmatige eigenaar kans geeft zich te melden.
Ze had het ook geheel anders kunnen doen... Duplicaat paspoort aanvragen en paard houden zonder enige zoektocht naar vorige eigenaar. Maar TS is duidelijk iemand met het hart op de juiste plaats en eerlijk.
LadyDii schreef:_Mir schreef:Jouw hart zit op de juiste plek!
Ik geloof er in dat dingen niet zonde reden gebeuren, dit paard is zo te lezen goed af bij jou.
Ik geloof ook dat alles een reden heeft. Lang verhaal kort: 5 jaar geleden zijn mijn eigen paarden ontfreemd (of hoe dat mooi heet) door een ex-vriend, geen flauw idee waar ze naartoe zijn gegaan... Civiele zaak, zeggen ze dan. Stonden daar op het erf en natuurlijk lagen de paspoorten daar, want ik woonde bij hun op de boerderij.
Heb jaren lang gezocht en weet van de KWPN eindelijk sinds begin dít jaar waar ze is, maar krijg geen contact. Heb echter wel foto's gezien en ze ziet er super uit. Shetlanders vindt je helaas moeilijk terug... dus haar ben ik nog altijd kwijt.
Heb een huilend hart, open wonden.. Geaccepteerd dat het zo is, kwijt... weg.. Maar hopelijk in goede handen, mijn KWPN wel.. al kan ik haar niet meer opzoeken.
Ik heb áltijd gezegd dat ik nog een paard wou..maar, kreeg het nog niet over mijn hart. Ik wil geen dier "vervangen". Maar áls ik er een wou, dan was het een valk én nooit meer een merrie..maar een ruin.
Noem mij maar geloofwaardig, een tovenaar, dromer of wat dan ook...maar, kan dit dan echt toeval zijn?
Nja. Lang verhaal toch lang, haha.
tengeltje11 schreef:Oh, van de vreemde reactie niets aantrekken, vaak zit er jaloezie achter, want stel dat er geen eigenaar gevonden wordt en stel dat het paard nog best ok is, dan heb jij een gratis paard, stel je maar voor!….
Fantastisch wat je doet! Ook heel benieuwd naar wat volgt, ik gok dat er zich geen eigenaar zal melden, om wat voor reden dan ook.