[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:55

Misschien is het een goed idee om toch iets van bredere media op te zoeken zoals Hart van Nederland.
Dan bereik je nog veel meer mensen en heb je ook meer kans dat iemand hem herkent.
En de redactie van HVN is gek op dit soort nieuws/zoektochten, dus die doen daar echt wel iets mee.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 30-08-22 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:56

Geen idee dat hij al eerder het internet rond ging, kan me voorstellen dat dat niet door iedereen gezien wordt, dus ik begrijp de reacties alsnog wel.
Het is net als met honden; nirmand rijdt naar Roemenië om honden te vangen of helpen, maar o wee als er op facebook een post voorbij komt van iemand die 10 lieve hondjes gevangen heeft van straat en daar huisjes voor zoekt. Dan stroomt het ook vol met reacties. Zelfde als met dit paard, de aanbiedingen van mensen die hem wel willen opvangen of hebben vallen bij mij dus echt niet in de categorie 'zijn ze helemaal gek geworden', want nee, dat zijn ze niet.
En inderdaad, een ieder die wel van dit paard wist, geen actie heeft ondernomen en dan nu wel roept hem wel te willen hebben is inderdaad uit op een gratis paard. Dat is vrij bijzonder ja.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 22:04

onpaard schreef:
Vaak zitten er zo veel kosten aan een verwaarloosd paard dat je er een gezond paard voor zou kunnen kopen.

Ik vind het niet netjes om te zeggen dat ts zich het paard toe eigent. Ze zorgt er voor dat is heel iets anders.

<3

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 22:07

Goof schreef:
Geen idee dat hij al eerder het internet rond ging, kan me voorstellen dat dat niet door iedereen gezien wordt, dus ik begrijp de reacties alsnog wel.
Het is net als met honden; nirmand rijdt naar Roemenië om honden te vangen of helpen, maar o wee als er op facebook een post voorbij komt van iemand die 10 lieve hondjes gevangen heeft van straat en daar huisjes voor zoekt. Dan stroomt het ook vol met reacties. Zelfde als met dit paard, de aanbiedingen van mensen die hem wel willen opvangen of hebben vallen bij mij dus echt niet in de categorie 'zijn ze helemaal gek geworden', want nee, dat zijn ze niet.
En inderdaad, een ieder die wel van dit paard wist, geen actie heeft ondernomen en dan nu wel roept hem wel te willen hebben is inderdaad uit op een gratis paard. Dat is vrij bijzonder ja.

Ik bedoel het ook verder niet vervelend, maar mensen willen helpen en dat kan. Paard is voor nu geholpen, staat op een goede plek met verzorging, eten en drinken. Je helpt ons meer door het bericht te delen en eventueel mee te kijken welke spullen er nodig zijn of iets.

Maar ach. Ik doe mijn uiterste en bijna stinkende best.... Hopelijk wordt dat op een of anderen manier ook andersom gedaan, maar tot nu toe heeft helemaal niemand zich gemeld. Als ik een paard kwijt ben slaap ik niet tot ik het terug heb gevonden... ik zet alles vol, voor mijn part de kranten. Maar je zou toch sowieso ook de autoriteiten contacteren.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:08

Ik vind het bewonderingswaardig wat je doet ts. Zo ontfermen over een mogelijk gedumpt en vermagerd paard. Kans dat het je tijd en geld kost is groot, dat je dat voor lief neemt siert!

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:11

Jeetje, wat een uitzonderlijke reacties op een hele lieve daad van de TS. Ik sta echt te kijken van de meest bizarre, onaardige dingen die mensen hier uitkramen. Sommigen kunnen ook echt alles een negatieve draai geven.

TS; hartstikke lief hoe je je over dit paard ontfermt. En logisch dat je hem niet zomaar aan een ander geeft, waarom zou je ook. Jij past erop tot de eigenaar is gevonden en als die niet komt zie je dan wel weer verder.
Laatst bijgewerkt door Ceffyl op 30-08-22 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 22:12

Goof schreef:
Ik vind het niet netjes om te zeggen dat ts zich het paard toe eigent. Ze zorgt er voor dat is heel iets anders.

Precies. Ze zorgt ervoor.
En dan kun je het andere mensen niet kwalijk nemen dat zij er ook voor willen zorgen en vanuit een goed hart een plekje aanbieden.

We zijn nog geen jaar verder, TS mag het dier nog niet houden, het is niet van haar.
Doe dan ook niet raar over mensen die willen helpen.

Nogmaals, ik ben niet uit op discussies. Hier vinden we geen eigenaren mee. Maar even voor de duidelijkheid: Ik ben nu zowel in Nederland alsook in Duitsland wettelijk HOUDER en VERANTWOORDELIJK voor dit paard. Helemaal niemand anders, behalve de oorspronkelijke eigenaar.

Dank je wel. Als je niet kunt helpen of niet weet waar het paard vandaan komt, hebben je reacties verder weinig meerwaarde. Raak er echt enorm van gefrustreerd. Als men hem wou redden hadden ze actie moeten ondernemen, het bericht stond al openbaar en iedereen reageert maar niemand pakt zich op en gaat er naartoe. Nee, er worden foto's gemaakt en wordt doorgelopen. Politie was niet eens gebeld, pas voor het eerst door MIJ. Ik zag het bericht en ben direct er naartoe gereden. Als iedereen een held wil zijn moeten ze dat waarmaken, niet nu achteraf iets willen aanbieden wat ze achteraf tóch niet kunnen bieden.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:12

Jouw hart zit op de juiste plek!

Ik geloof er in dat dingen niet zonde reden gebeuren, dit paard is zo te lezen goed af bij jou.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 22:13

Pumpkins schreef:
Ik vind het bewonderingswaardig wat je doet ts. Zo ontfermen over een mogelijk gedumpt en vermagerd paard. Kans dat het je tijd en geld kost is groot, dat je dat voor lief neemt siert!

Het kost me al 3 dagen 12 uur per dag, minstens. Ben vandaag al sinds 0800 aan de gang. Het kost ook tot nu toe al 500+ euro. Maar, hij is veilig en krijgt zorg. Dat is veel meer waard dan tijd en centen.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 22:18

_Mir schreef:

Ik geloof er in dat dingen niet zonde reden gebeuren, dit paard is zo te lezen goed af bij jou.

Ik geloof ook dat alles een reden heeft. Lang verhaal kort: 5 jaar geleden zijn mijn eigen paarden ontfreemd (of hoe dat mooi heet) door een ex-vriend, geen flauw idee waar ze naartoe zijn gegaan... Civiele zaak, zeggen ze dan. Stonden daar op het erf en natuurlijk lagen de paspoorten daar, want ik woonde bij hun op de boerderij.

Heb jaren lang gezocht en weet van de KWPN eindelijk sinds begin dít jaar waar ze is, maar krijg geen contact. Heb echter wel foto's gezien en ze ziet er super uit. Shetlanders vindt je helaas moeilijk terug... dus haar ben ik nog altijd kwijt.

Heb een huilend hart, open wonden.. Geaccepteerd dat het zo is, kwijt... weg.. Maar hopelijk in goede handen, mijn KWPN wel.. al kan ik haar niet meer opzoeken.

Ik heb áltijd gezegd dat ik nog een paard wou..maar, kreeg het nog niet over mijn hart. Ik wil geen dier "vervangen". Maar áls ik er een wou, dan was het een valk én nooit meer een merrie..maar een ruin.

Noem mij maar geloofwaardig, een tovenaar, dromer of wat dan ook...maar, kan dit dan echt toeval zijn?

Nja. Lang verhaal toch lang, haha.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:21

Inderdaad een goed idee dat genoemd werd om hart van Nederland in te schakelen!!
Ik zag dat Limburg1 het ook al geplaatst had

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:23

Ik snap die valse reacties niet zo goed. Komen over als jaloers. Het is toch logisch dat TS na een jaar tijd, geld en liefde in het dier te steken, als eerste recht heeft om te beslissen of ze het paard wil houden of er alsnog een ander huis voor zoekt? Hoewel mijn gevoel zegt dat de eigenaar niet gevonden (wil) word(en)t, zal er vast een heel goede reden zijn dat dit paard zo verwaarloosd is. Zolang niemand weet wat er gebeurt is kunnen we ook niet oordelen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:29

Denk dat de mensen die zeggen, dan wil ik hem wel dat ook uit een goed hart zeggen. Er staan een heleboel baasjes klaar voor een paard waarvan niemand weet waar hij vandaan komt.
Natuurlijk is het paard jou gegund TS!
Laatst bijgewerkt door imaudy op 30-08-22 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 22:30

borderjay schreef:
Inderdaad een goed idee dat genoemd werd om hart van Nederland in te schakelen!!
Ik zag dat Limburg1 het ook al geplaatst had

Klopt. Hoefslag en 1Limburg heeft mij benaderd. Heel fijn van ze.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:36

Ik heb niet alle reacties gelezen, en ik hoor er nu pas over. Maar ts, complimenten dat je dit paard opvangt. Super.
En alle reacties waar je niet op zit te wachten, links laten liggen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:50

Ik verbaas me ook overeen aantal reacties.

Het feit dat TS het openbaar meld en op zoek is naar de wettelijke eigenaar zowel via fb (meerdere groepen) , Limburg1 en de Hoefslag, laat juist zien dat zij dit dier nog niet aan zichzelf toe-eigent maar juist de rechtmatige eigenaar kans geeft zich te melden.

Ze had het ook geheel anders kunnen doen... Duplicaat paspoort aanvragen en paard houden zonder enige zoektocht naar vorige eigenaar. Maar TS is duidelijk iemand met het hart op de juiste plaats en eerlijk.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:54

Art_Ificious schreef:
Ik verbaas me ook overeen aantal reacties.

Het feit dat TS het openbaar meld en op zoek is naar de wettelijke eigenaar zowel via fb (meerdere groepen) , Limburg1 en de Hoefslag, laat juist zien dat zij dit dier nog niet aan zichzelf toe-eigent maar juist de rechtmatige eigenaar kans geeft zich te melden.

Ze had het ook geheel anders kunnen doen... Duplicaat paspoort aanvragen en paard houden zonder enige zoektocht naar vorige eigenaar. Maar TS is duidelijk iemand met het hart op de juiste plaats en eerlijk.

Dit dus inderdaad.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:58

LadyDii schreef:
_Mir schreef:

Ik geloof ook dat alles een reden heeft. Lang verhaal kort: 5 jaar geleden zijn mijn eigen paarden ontfreemd (of hoe dat mooi heet) door een ex-vriend, geen flauw idee waar ze naartoe zijn gegaan... Civiele zaak, zeggen ze dan. Stonden daar op het erf en natuurlijk lagen de paspoorten daar, want ik woonde bij hun op de boerderij.

Heb jaren lang gezocht en weet van de KWPN eindelijk sinds begin dít jaar waar ze is, maar krijg geen contact. Heb echter wel foto's gezien en ze ziet er super uit. Shetlanders vindt je helaas moeilijk terug... dus haar ben ik nog altijd kwijt.

Heb een huilend hart, open wonden.. Geaccepteerd dat het zo is, kwijt... weg.. Maar hopelijk in goede handen, mijn KWPN wel.. al kan ik haar niet meer opzoeken.

Ik heb áltijd gezegd dat ik nog een paard wou..maar, kreeg het nog niet over mijn hart. Ik wil geen dier "vervangen". Maar áls ik er een wou, dan was het een valk én nooit meer een merrie..maar een ruin.

Noem mij maar geloofwaardig, een tovenaar, dromer of wat dan ook...maar, kan dit dan echt toeval zijn?

Nja. Lang verhaal toch lang, haha.

Was jij de eigenaar van je paard of stond ie op ex naam? Als je nu weet waar ie is kun je m toch terugjatten?

Wel leuk mocht je opvanger een blijvertje worden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:08

Elnienjo,
De ex vriend heeft die kwpn verkocht als ik het goed begrijp. Je gaat een verkocht paard toch niet gaan stelen? De kopende partij wist vast niet eens dat die ex de paarden van z'n ex vriendin aan het verkopen was.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:12

Oh, van de vreemde reactie niets aantrekken, vaak zit er jaloezie achter, want stel dat er geen eigenaar gevonden wordt en stel dat het paard nog best ok is, dan heb jij een gratis paard, stel je maar voor!….

Fantastisch wat je doet! Ook heel benieuwd naar wat volgt, ik gok dat er zich geen eigenaar zal melden, om wat voor reden dan ook.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 23:18

ze
Was jij de eigenaar van je paard of stond ie op ex naam? Als je nu weet waar ie is kun je m toch terugjatten?

Wel leuk mocht je opvanger een blijvertje worden.[/quote]

Paspoort(Belgisch) wat ik erbij had gekregen was al niet origineel. Hier kwam ik laterna achter, door het chipnummer eens uit nieuwsgierigheid op te zoeken. Hier kwam een heel ander paard uit en vooral, veel ouder dan gedacht. Ook een zorgenkindje en meteen besloten dat ik er ook niet meer mee ging rijden e.d., paspoort stond echter niet op mijn naam. Heb dat toen nooit om laten zetten. Maar ik had wel alle bewijzen van aankoop, verzorging e.d., maar omdat ik haar daar op hún terrein had staan noemen ze het een civiele zaak. Daarom weet ik dat er gekke dingen kunnen gebeuren, mij is het zelf overkomen.

Ik ga haar niet "stelen". Ik heb op Instagram een foto gevonden en weet dus bij wie ze is en ze ziet er heel goed uit. Ik heb het daarom na al die jaren geaccepteerd voor wat het is. Ook een vervelend en vooral ingewikkeld verhaal, maar dat doet er nu niet toe.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 23:20

tengeltje11 schreef:
Oh, van de vreemde reactie niets aantrekken, vaak zit er jaloezie achter, want stel dat er geen eigenaar gevonden wordt en stel dat het paard nog best ok is, dan heb jij een gratis paard, stel je maar voor!….

Fantastisch wat je doet! Ook heel benieuwd naar wat volgt, ik gok dat er zich geen eigenaar zal melden, om wat voor reden dan ook.

Ik hou jullie op de hoogte. Het allerbelangrijkste is dat hij aansterkt en lekker paard kan zijn. Mocht niemand zich melden, hoop ik binnen 30 dagen al foto's te kunnen delen die meer prettig uitzien, een gezond paard met wat meer spek. Spieren gaan wel even duren.

DaisyLynn93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:38

Ik heb een startlijst gevonden uit 2016 waarin hij uitgebracht is in het M1 in Lichtevoorde door xxxx . Misschien heb ne hier iets aan?
Laatst bijgewerkt door Coby op 31-08-22 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:41

DaisyLynn93 schreef:
Ik heb een startlijst gevonden uit 2016 waarin hij uitgebracht is in het M1 in Lichtevoorde door xxx. Misschien heb ne hier iets aan?

Had je dit niet beter even per pb kunnen sturen? Niet zo netjes om die naam openbaar te gooien.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:41

Echt, wauw..
Wat doen sommigen mensen toch altijd weer hun uiterste best om zich van hun slechtste kant te laten zien.

En wat naief om te denken dat mensen hem graag ook een goed huisje willen geven. Dan kun je ook gewoon marktplaats open klikken en de zoveelste stakker van 28 die nog een goed huis zoekt ophalen.

Zo onbaatzuchtig een dier helpen zoals ts doen niet veel mensen.

Ts; ik ben heel benieuwd naar de afloop. (Al denk ik dat gedumpt een hele reele mogelijkheid is)
En heel fijn dat je een dier zo helpt.