Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LyonaHorse schreef:sanne83 schreef:Ik kan iedereen aanraden om de facebook serie te kijken van Dr McCue, van de universiteit van Minnesota.
https://www.facebook.com/UMNHorse/video ... 787744433/
Dit is de eerste. De 2e gaat specifiek over pssm en ook in de derde wordt er nog wat gezegd over PSSM. Er wordt duidelijk aangegeven wat wél en wat niet aangetoond is.
Dat zegt niet dat je niet uitgebreid kan experimenteren wat specifiek voor jóuw paard het beste helpt, maar dan heb je in ieder geval een basis.
Ik denk dat 20 minuten stappen in één keer vrij intensief is. Ik zou eerder beginnen met 1 minuut en vanuit daar opbouwen.
Helemaal vergeten te zeggen, ik ga het idd opbouwen! Niet in 1 keer zo'n eind gaan wandelen, dat zou niet handig zijn...
En ik doe het s'ochtends heel vroeg, dan is het nog koel.
pluisje88 schreef:Ik persoonlijk vind de uitleg van deze da dikke bs.. omspierafbraak te voorkomen voer je de eiwitten. Als je dat niet doet is binnen no time je hele paard weggevreten. Te veel daarentegen zorgt voor verzuring waardoor de spieren vast slaan. Je moet dus precies genoeg geven..
...knip...
herr_balou schreef:pluisje88 schreef:Ik persoonlijk vind de uitleg van deze da dikke bs.. omspierafbraak te voorkomen voer je de eiwitten. Als je dat niet doet is binnen no time je hele paard weggevreten. Te veel daarentegen zorgt voor verzuring waardoor de spieren vast slaan. Je moet dus precies genoeg geven..
...knip...
Dit is precies zoals de DA het volgens mij bedoelde - tenminste zo las ik het - en dus praat ze geen BS.
herr_balou schreef:pluisje88 schreef:Ik persoonlijk vind de uitleg van deze da dikke bs.. omspierafbraak te voorkomen voer je de eiwitten. Als je dat niet doet is binnen no time je hele paard weggevreten. Te veel daarentegen zorgt voor verzuring waardoor de spieren vast slaan. Je moet dus precies genoeg geven..
...knip...
Dit is precies zoals de DA het volgens mij bedoelde - tenminste zo las ik het - en dus praat ze geen BS.
LyonaHorse schreef:Wel zei ze iets wat me aan het denken zette, dat ik minder eiwit moet voeren, omdat ze door het eiwit meer spieren aanmaakt en dus meer verzuring en pijn. Klinkt op zich wel logisch.
Popstra schreef:Hier ook iemand met chronische pijn. Pijn maakt je gespannen. Pijnstilling zorgt er mede voor dat je ook weer kan ontspannen.
Kan mij voorstellen dit voor een dier, in dit geval een paard niet anders is.
senna21 schreef:Helaas heb ik geen tips voor je. Ik hoop voor jullie op een wonder.
Je zorgt met veel liefde voor Mira. Sterkte
alice0cullen schreef:Op wat voor pijnstilling staat ze nu?
Sizzle schreef:Wat ontzettend vervelend zeg![]()
Je kun alleen maar hopen dat de herfst verbetering brengt ben ik bang. Ik zou komende tijd wel even goed nadenken of Frankrijk wel een geschikt land is voor Mira als de zomers steeds warmer worden.
Sterkte met je lieve merrie.
Morganlefay schreef:Ik weet dat ik nu tegen schenen ga schoppen. Waarom hou je een paard wat alleen maar pijn heeft en waarvan er een hele duidelijke diagnose is. Paarden leven in het heden. Haar hele lijf staat krom en strak van de pijn.