Moeilijke keuze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:00

Zowel de laatste opmerking van Art als die van moon gaan te ver.
Wel begrijp ik de eerdere waarschuwing van art.

Met de info die wij hebben zou ik ook echt achter de oren krabben betreft de relatie.
Nee uiteraard hoeft ts daar niets mee te doen. Maar soms kan een opmerking van een buitenstaander wel een eye opener zijn.
Ik zie die reactie van art dus goed bedoeld.
En hopelijk gewoon niet nodig :)

Amber_anne

Re: Moeilijke keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:07

Precies DP
Mensen hebben hier het beste voor met ts en maken zich zorgen op basis van de geschreven tekst. Hopelijk niet nodig maar zeker niet vervelend bedoeld

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:10

DuoPenotti schreef:
Zowel de laatste opmerking van Art als die van moon gaan te ver.
Wel begrijp ik de eerdere waarschuwing van art.

Met de info die wij hebben zou ik ook echt achter de oren krabben betreft de relatie.
Nee uiteraard hoeft ts daar niets mee te doen. Maar soms kan een opmerking van een buitenstaander wel een eye opener zijn.
Ik zie die reactie van art dus goed bedoeld.
En hopelijk gewoon niet nodig :)

Ik zie die reactie van Art ook als goedbedoelde waarschuwing.Waar ts uiteraard niets mee hoeft te doen.Van de hevige boosheid van Moonfish die er toch buitenstond snap ik niets,kennelijk is er vroeger iets gebeurd.Inderdaad jammer dat dit topic wat toch goed was afgelopen nu ineens nog zo'n nare twist krijgt.Ik durf zelf haast niets meer op Bokt te zetten omdat er heel vaak onbedoeld iemand op de tenen is getrapt daardoor en dan losgaat zoals nu ook weer.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:13

Het is niet maar één persoon geweest hoor, waarom ik dit zeg.
En daarom denk ik dus echt van doe niet zo heilig.
Dat de situatie niet leuk is weet ts ook, daar zal vast wel over gesproken worden.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:55

Ik vind "het goed bedoelen" persoonlijk geen vrijbrief om je mening of ervaringen te delen. Ik vind dat je daarvoor ook moet beoordelen of een specifieke situatie dat toelaat, of het op dat moment wenselijk is.

Paardje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:05

TS, wat ongelofelijk fijn dat het nu toch een goed einde heeft. Ik hoop heel erg voor je dat het nu wat rooskleuriger voor je wordt, en dat de rust weer een beetje terug gekeerd is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:08

xPabloBokt schreef:
Ik vind "het goed bedoelen" persoonlijk geen vrijbrief om je mening of ervaringen te delen. Ik vind dat je daarvoor ook moet beoordelen of een specifieke situatie dat toelaat, of het op dat moment wenselijk is.

Nou ja,ik neem aan dat als mensen iets op een openbaar forum posten dat ze dat doen om reacties te krijgen.En aangezien iedereen anders is zullen die reacties ook allemaal anders zijn. Je kunt er dan uitpikken waar je wat aan hebt en de rest naast je neerleggen. Wil je helemaal geen reacties en commentaar op iets dan moet je het niet op sociale media zetten.Ook niet op Bokt dus.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:03

gillian schreef:
Lieve mensen, dank jullie wel!
Ik ga mezelf niet verdedigen, voor het feit dat ik 2 oudere paardjes met eea aan gezondheidsproblemen zou laten inslapen.
Maar het hoeft niet!
Laatst kreeg ik een pb van een bokker, met een fantastisch aanbod. Luna, mijn shet gaat verhuizen. Naar een groepje oudjes, waarvan er een ook wat gevoelig is voor hb.
Zaterdag is het zover!

Hier moet ik een zucht van opluchting door slaken. Voor jou moet dat natuurlijk nog honderd keer zo intens zijn. Heel fijn dat een Bokker een oplossing heeft aangeboden!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 00:28

Vandaag heb ik samen met mijn zus Luna weggebracht. Na een lange rit kwamen we aan bij een gezellig stel Shetjes, gave track met een lieve oude pony en 2 paarden. Warm welkom van iedereen!
Luna in de track gezet bij de lieve oude ponyruin. Op wat piepen en gillen na, ging dat prima. Hij vond Luna wel heel interessant haha, superlief! Luna had meer interesse in eten. Grote merrie erbij, ook prima! Even neuzen samen.
Rondleiding gehad, echt een heerlijk plekje hoor, beter had ze niet kunnen treffen <3
Was wel even moeilijk toen we weggingen, maar het is goed zo. Ze gaat daar leuke paardenvriendjes krijgen en wordt daar met liefde behandeld, dat weet ik zeker :j
Dankjewel iedereen, voor alle tips, steun en vooral de hulp van deze geweldige bokker!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 00:31

Gillian staat de Fries nu alleen dan?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 00:36

tita schreef:
Gillian staat de Fries nu alleen dan?

Komt dus de nieuwe pony van nichtje bij..

@TS fijn dat ze op haar plekje is en je het zo op hebt kunnen lossen <3

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 00:38

Staat ie alleen en ik dacht te lezen dat ze geschrokken waren van de prijzen, en dat dat idee over was

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 00:46

tita schreef:
Staat ie alleen en ik dacht te lezen dat ze geschrokken waren van de prijzen, en dat dat idee over was

En daarna toch een pony gekocht is er ook te lezen op 13 maart.

gillian schreef:
Dankjewel nog steeds voor alle reacties.
Inmiddels is de nieuwe pony gearriveerd, is er een stal bij gemaakt en een stuk wei afgezet.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 08:35

De Fries staat niet alleen. De pony van mijn nichtje staat erbij, nu nog met draadje ertussen.
Die gaan we een dezer dagen weghalen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 08:40

Wat fijn dat het nieuwe plekje zo mooi is. Heb je daar geen slapeloze nachten meer over. Dat komt wel goed daar zo te lezen.
:)

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 08:56

gillian schreef:
Lieve mensen, dank jullie wel!
Ik ga mezelf niet verdedigen, voor het feit dat ik 2 oudere paardjes met eea aan gezondheidsproblemen zou laten inslapen.
Maar het hoeft niet!
Laatst kreeg ik een pb van een bokker, met een fantastisch aanbod. Luna, mijn shet gaat verhuizen. Naar een groepje oudjes, waarvan er een ook wat gevoelig is voor hb.
Zaterdag is het zover!

Lieve ts, wat fijn om t lezen!!
Al had ik het inslapen ook goed begrepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 09:11

Fijn dat je pony een fijne plek heeft Gillian. Ik wens je veel sterkte met dit gedrag van je schoonfamilie een plekje geven. Dit zijn lastige dingen waar nooit een pasklaar antwoord voor is helaas.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 09:34

Fijn te lezen dat er een oplossing is gevonden en dat beide paarden niet ingeslapen hoeven te worden. Super dat iemand een mooi plekje heeft voor jouw Shet. Ik benijd jou alleen niet qua relatie en schoonfamilie, sorry, maar ik wens jou absoluut alle geluk toe, TS. Oprecht.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 09:58

gillian schreef:
Vandaag heb ik samen met mijn zus Luna weggebracht. Na een lange rit kwamen we aan bij een gezellig stel Shetjes, gave track met een lieve oude pony en 2 paarden. Warm welkom van iedereen!
Luna in de track gezet bij de lieve oude ponyruin. Op wat piepen en gillen na, ging dat prima. Hij vond Luna wel heel interessant haha, superlief! Luna had meer interesse in eten. Grote merrie erbij, ook prima! Even neuzen samen.
Rondleiding gehad, echt een heerlijk plekje hoor, beter had ze niet kunnen treffen <3
Was wel even moeilijk toen we weggingen, maar het is goed zo. Ze gaat daar leuke paardenvriendjes krijgen en wordt daar met liefde behandeld, dat weet ik zeker :j
Dankjewel iedereen, voor alle tips, steun en vooral de hulp van deze geweldige bokker!

Wat super dat Luna zo’n fijne plek heeft. Wat lief van die bokker ook. Waar bokt al niet goed voor is! *\o/* <3

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 10:38

Superlief zeg dat iemand de zorgen voor dat beestje over wil nemen. Hopelijk gaat het goed klikken met Fries / nieuwe pony en iedereen onderling gezien de hele situatie.

Het lijkt me trouwens ook een ongemakkelijke situatie geweest te zijn als jouw paardjes daar gratis staan en andere deel van familie hun pony elders in pension moet zetten, het is op zich wel eerlijk dat die ook een plekje daar mogen :)

Alleen de manier waarop is wel een beetje zuur natuurlijk.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 10:53

pmarena schreef:
Superlief zeg dat iemand de zorgen voor dat beestje over wil nemen. Hopelijk gaat het goed klikken met Fries / nieuwe pony en iedereen onderling gezien de hele situatie.

Het lijkt me trouwens ook een ongemakkelijke situatie geweest te zijn als jouw paardjes daar gratis staan en andere deel van familie hun pony elders in pension moet zetten, het is op zich wel eerlijk dat die ook een plekje daar mogen :)

Alleen de manier waarop is wel een beetje zuur natuurlijk.

80 hectare eigen grond, dus wat dat betreft zou de pony er gewoon bij kunnen. Geen pension noodzakelijk hoor ;)
Maargoed,niet mijn grond..
Ben heel blij met deze oplossing!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 10:57

Ze zullen vast voor hunzelf op hun eigen terrein hun redenen hebben dat ze niet meer dan 2 paardjes willen, denk ik dan maar :(:)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 10:58

Fijn opgelost zo.
Hopelijk kun je nog jaren genieten van je Fries.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:03

Wat is bokt dan toch mooi! Heel fijn voor je TS!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:06

Gillian, echt super fijn dat je zo’n mooi plekje hebt kunnen vinden voor je Shet. Bloemetje voor de Bokker!