Popstra schreef:maar stop jij een paard die tonnen of meer gekost heeft zo er tussen 24/7 buiten dan?
Geld is inderdaad belangrijker dan welzijn.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ayasha schreef:Wat is er veiliger aan?
Hier komen ze ook pas tussen 23:00 en 01:00 binnen. Maar net wanneer ik ga slapen. Niks onveilig aan.
Earth schreef:Of het wordt wel gezien, maar de kop ingedrukt, koste wat het kost. Want het paard is te waardevol en te goed om maar te accepteren dat hij niet mee wil denken. Dus doen ze er alles aan om hem wel mee te laten werken, goedschiks, maar vooral kwaadschiks.
Dit soort luxe stallen is nog maar een fractie van het probleem in de paardensport, hoe er met de paarden om wordt gegaan is imo nog belangrijker. En dat vind ik niet perse offtopic![]()
Paardensport op internationaal niveau kun je alleen jaren volhouden en er geld mee verdienen als je voorbij paardvriendelijkheid kunt stappen.
Popstra schreef:Ik voel vooral veel afgunst hier naar mensen die veel geld in de bussines besteden en mensen die het goed doen in de sport, naam hebben door mensen die nooit wat op hoog niveau gepresteerd hebben of ambitie in die richting ( waar niks mis mee is) en daardoor hele zure meningen met overtrokken opmerkingen als dat het mishandelen zou zijn.
Citaat:Gelukkig kan iedereen zelf kiezen wat hij/zij prefereert maar dat is nog geen rede om het geen een ander anders doet maar altijd af te moeten branden..doen zij ook niet over jou namelijk
Popstra schreef:Dit is een totaal zinloze discussie tussen 2 compleet andere werelden. Ik voel vooral veel afgunst hier naar mensen die veel geld in de bussines besteden en mensen die het goed doen in de sport, naam hebben door mensen die nooit wat op hoog niveau gepresteerd hebben of ambitie in die richting ( waar niks mis mee is) en daardoor hele zure meningen met overtrokken opmerkingen als dat het mishandelen zou zijn.
Geloof mij dat deze paarden ook gewoon blij zijn. Net zo blij als jou paard wat elke dag hetzelfde riedeltje leeft in pp, weide of wat ook. Vervelen die zich nooit op die eeuwige zelfde plek dan denk je? Paarden passen zich aan.
Gelukkig kan iedereen zelf kiezen wat hij/zij prefereert maar dat is nog geen rede om het geen een ander anders doet maar altijd af te moeten branden..doen zij ook niet over jou namelijk
Barbet schreef:Het is een wat eenzijdige discussie, tenminste ik denk niet dat meneer Tops op Bokt zit.
Hij zal er sowieso zijn eigen mening over hebben, als hij het anders zou willen had ie dat wel gedaan.
Barbet schreef:Het is een wat eenzijdige discussie, tenminste ik denk niet dat meneer Tops op Bokt zit.
Hij zal er sowieso zijn eigen mening over hebben, als hij het anders zou willen had ie dat wel gedaan.
BaileyMix schreef:Nou, afgaande op veel reacties hier kan ik alleen maar hopen dat de paardensport zo snel mogelijk verboden wordt. Echt schrijnend dit, de totale miskenning van de intrinsieke waarde van een paard.
Shadow0 schreef:........ kiezen kost best veel energie en meestal kiezen zelfs mensen niet zoveel en houden ze eerder allerlei gewoonten aan die min of meer werken, maar niet per se de beste optie zijn.
fransje23 schreef:Barbet schreef:Het is een wat eenzijdige discussie, tenminste ik denk niet dat meneer Tops op Bokt zit.
Discussies moeten in de maatschappij gevoerd worden om uiteindelijk ergens anders verandering te brengen.
Overigens is de verandering al gaande. Lees maar eens dit soort discussies van een jaar of 15 geleden.
Om paardensport bestaansrecht te hebben moeten zaken ook wel veranderen. Dierwelzijn is steeds belangrijker.
Barbet schreef:Er is tegenwoordig idd ook een hele groepering die het al ontzettend wreed vindt om sowieso op een paard te zitten, ook al is het een rondje lange teugel in het bos.
Dat zal dan het volgende worden.
Zodra eenmaal alle paarden in Nederland meer buiten dan binnen staan, dan komen de stoottroepen om te verbieden dat paarden worden gebruikt om op te zitten of voor een wagen te spannen.