Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_activeme schreef:plutolover schreef:Kimvicious: fijn zo heerlijk stofzuigen. En wat is hij braaf met dat zeil.
DinaxUllie: leuke kerst fotoschattig
Saskia9: ziet er verzorgd uit. Maximus van mij had ook een plukje afgeschuurd bij zn manen en voorpluk. Zn voorpluk is wel al aardig weer bij gegroeid. Maar dat plukje bij zijn manen niet.. Wat blijk zijn halsband (hij heeft een band met een chip zodat hij kan eten uit de hooistations) was wat te groot en schoof dus steeds presies bij dat plekje
stitchlover: fijn dat het ruitermak maken zo goed gaat, hoe oud is hij nu?
Vraagje: maximus van mij heeft best nog wel wat platte billen. Voor de rest is hij rond en gezond. Heeft iemand tips? Hij krijg ruim 7.5 kilo ruwover over24 uur verdeeld (kan om de 2 uur eten)
Hij loopt 24/7 buiten in een hitactief stal. Het ruwvoer is rijk en proteinen laag in suikers. Hij staat op 300 minuten per 24 uur. Een paard eet gemiddeld in 40 minuten 1 kilo. Dus heb ik uitgerekend dat hij ongeveer 7.5 kilo ruwvoer kan eten. Hij stond eerst op 400 minuten dat is ongeveer 10 kilo maar toen werdt hij echt een skippybal en kreeg hij ook wat last van zijn buik.
En achterin in hitactief staat nog een ruif met stro.
En dan krijg hij 600 gram breed&grow en nog wat kruiden. Maar zijn billen blijven beetje plat. Tuurlijk heeft training daar ook invloed op. Maar ik traing/longeer nog niet met hem.
Hij is denk ik ongeveer 1.50, geen deken maar wel lekker fluffy.
[ [url=m/PCGxcr.jpg]Afbeelding[/url] ] foto van sept.
Je mag mij een PB doen hoor. Ik heb ook een haflinger die nu nog vrij platte en punt billen heeft. Hij is 3.5 jaar. Mijne is een laatbloeier als ik hem ga vergelijken met andere 3.5 jarige. Je kan natuurlijk wel biltrainingen doen. Balkjes lopen, longeren met balkjes of af en toe laten vrij springen.
Witje2 schreef:Valt mee hoor Ioyce_, hij is nog maar 1.55. Ik hoop dat er nog 10 cm bij komt