Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Merriemens

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 15:01

Leuk hoor al die BP tjes hier. Wij zijn ook nog heel erg spelenderwijs bezig en ze mag verder gewoon lekker puppy zijn.

Caya is fysiek al best goed ontwikkeld en daardoor overschat ik haar wel snel. Momenteel is ze flink aan het wisselen en haar spanningsboog is nog niet erg hoog.
Als ik dan haar grenzen niet op tijd zie dan kan ze nog wel eens flink lastig worden. Het ligt dan bijna altijd aan mijzelf.

Goede leerschool voor komende tijd. Kalm aan met haar kleine puppy breintje en voorlopig ga ik dus niet meer nieuwe dingen introduceren dan de dingen die we nu doen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:49

Kimvicious haha dat zeil blijft leuk he! ik ook aangestoken door al jullie zeiloefening :+

Afbeelding

Saskia9, ik hou daar wel van, die sportcoupe!! Staat goed hoor {:}

plutolover: dat kost tijd! eerst in de grote groeien en dan in de breedte. En ze groeien ook niet allemaal even snel!
Ik heb er wel eens een gehad die op 2 jarige leeftijd er uit zag als een volwassen beer van een hengst (en daarna nooit meer echt veranderd is), maar ook wel eens 1 die er op 4 jarige leeftijd nog uit zag als een jaarling, maar als 7 jarige alsnog een bonk. Geduld is een schone zaak _/-\o_

Eknimcaya wat een leukerd <3

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:30

Haha mooi al die paarden onder zeil :D

Ik ben eigenlijk altijd alleen bezig, dus dat is lastig foto's maken. Maar ineens bedacht ik me dat ik altijd pal voor de bewakingscamera bezig ben haha (hij vervormt wel een beetje :') )

Afbeelding
Kippen?!

Afbeelding
En even leunen vanaf de picknicktafel. Maakte haar niks uit terwijl dit voor het eerst was :D

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:31

Hahah die laatste foto, beetje uit dr verband gerukt :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:33

Ja ze is mooi slank en langgelijnd hoor :+

Afbeelding

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:24

Wat een mooie Qimm!

Ik had vanmiddag eigenlijk naar de ruitersportzaak gewilt om een dekensingel te halen, om ze te laten wennen aan iets om dr buik. Maar het eindigde met een snel ritje naar de HA omdat mn vriend niet handig was geweest.. Dus morgen een nieuwe kans en dan wachten tot dinsdag om ermee aan de slag te gaan :/

Denk dat t van alle schrik vanavond maar een rustig poets avondje wordt..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:26

Oei, hopelijk niets ernstigs met je vriend!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:28

Ooh dat klinkt niet fijn. Loveslimpoe.

Hier gisteren ook een dekensingel gekocht. Volgende keer diem om het chabrakje.

Afbeelding met zo'n chabrak wel weer wat meer paard

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:30

Leuke paarden allemaal zeg <3
Wij zijn vandaag gaan wandelen naar/door het bos. Super braaf, alleen in het bos maakte ie zich soms nog weleens sterk. Maar poepie mak eigenlijk, dus ik ben trots <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:37

Oei Loveslimpie toch niks ernstigs hoop ik?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:08

_activeme schreef:
plutolover schreef:
Kimvicious: fijn zo heerlijk stofzuigen. En wat is hij braaf met dat zeil.

DinaxUllie: leuke kerst foto :D schattig

Saskia9: ziet er verzorgd uit. Maximus van mij had ook een plukje afgeschuurd bij zn manen en voorpluk. Zn voorpluk is wel al aardig weer bij gegroeid. Maar dat plukje bij zijn manen niet.. Wat blijk zijn halsband (hij heeft een band met een chip zodat hij kan eten uit de hooistations) was wat te groot en schoof dus steeds presies bij dat plekje

stitchlover: fijn dat het ruitermak maken zo goed gaat, hoe oud is hij nu?

Vraagje: maximus van mij heeft best nog wel wat platte billen. Voor de rest is hij rond en gezond. Heeft iemand tips? Hij krijg ruim 7.5 kilo ruwover over24 uur verdeeld (kan om de 2 uur eten)
Hij loopt 24/7 buiten in een hitactief stal. Het ruwvoer is rijk en proteinen laag in suikers. Hij staat op 300 minuten per 24 uur. Een paard eet gemiddeld in 40 minuten 1 kilo. Dus heb ik uitgerekend dat hij ongeveer 7.5 kilo ruwvoer kan eten. Hij stond eerst op 400 minuten dat is ongeveer 10 kilo maar toen werdt hij echt een skippybal en kreeg hij ook wat last van zijn buik.
En achterin in hitactief staat nog een ruif met stro.
En dan krijg hij 600 gram breed&grow en nog wat kruiden. Maar zijn billen blijven beetje plat. Tuurlijk heeft training daar ook invloed op. Maar ik traing/longeer nog niet met hem.
Hij is denk ik ongeveer 1.50, geen deken maar wel lekker fluffy.

[ [url=m/PCGxcr.jpg]Afbeelding[/url] ] foto van sept.

Je mag mij een PB doen hoor. Ik heb ook een haflinger die nu nog vrij platte en punt billen heeft. Hij is 3.5 jaar. Mijne is een laatbloeier als ik hem ga vergelijken met andere 3.5 jarige. Je kan natuurlijk wel biltrainingen doen. Balkjes lopen, longeren met balkjes of af en toe laten vrij springen.

Ja achteruit lopen neem ik mee in zijn ‘training’. Longeren kent hij nog niet.

Vrij springen wil ik wel gaan proberen zodra de bak waar het in mag te doen is.

Hij is op moment ook erg aan t groeien staat nu ook wat overbouwd.. maar hij is al best groot Haha hij hoeft niet hoger.. kan nu al bijna niet over hem een kijken. :-p

Witje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:10

Ik heb ook een Barock Pinto. Hij is van eind juni 2018, dus echt nog een puppy. We zijn bezig met de basis, meelopen, vaststaan, voetjes geven, trailer laden en heel veel spelen en bewegen.

Dit is de verkoopfoto, toen stond hij nog in de opfok.Afbeelding

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:23

Zo dat is al wel een imposant paard zeg ! Ik maak ook te weinig foto's altijd voornamelijk zelf bezig.. Zal er van het weekend eens wat vorderingen bijzetten

Witje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:34

Valt mee hoor Ioyce_, hij is nog maar 1.55. Ik hoop dat er nog 10 cm bij komt :o

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:57

Witje2 schreef:
Valt mee hoor Ioyce_, hij is nog maar 1.55. Ik hoop dat er nog 10 cm bij komt :o

wow hij oogt echt 1.80 ofzo :Y)

Super gave knol :D! ben heel benieuwd hoe dat er straks uitziet ook onder het zadel :D

Lekker weertje vandaag hoor om met paard bezig te zijn :brr: Helaas moest ik aan het werk.

Maarja heel eerlijk, ik denk dat ik niets meer doe hoor tot volgend voorjaar haha. Winter is echt niets voor mij, en ik móet mijn andere pony sowieso om de dag trainen ivm opbouwen van blessure, hij heeft een spierprobleem en moet echt lopen anders word hij slecht. jonkie krijgt dus totaal geen aandacht. maarja. Hij kan in principe ook alles al natuurlijk en in Feb gaat ie toch ook weg om beleerd te worden voor de wagen dus nouja, wat moet ik er dan ook mee verder :+

Merriemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:45

Witje 2 wat een enorme mooierd ook zeg ♥️

Wie is zijn vader?

Witje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:50

Dankje, zijn vader is Bontfire xx 06

Ik heb hem sinds eind september. Hij is echt onwijs aanhankelijk en vriendelijk.

Merriemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:07

Ze zijn geweldig lief en mensgericht inderdaad. Ik had voordat ik Caya vond ook een Bontfire op t oog. Maar dat is niks geworden. Caya is van Caesar ter Linden.
Ik heb wat verkoop foto's van haar in mijn profiel toegevoegd voor de liefhebbers.

Vandaag was ik wat later bij haar om haar bakje te geven. Het was donker en koud. Caya wilde graag aandacht. Ze gaat dan naast me staan en biedt heel overdreven een oefening aan om duidelijk te maken dat ze zin heeft om iets te doen. Ik ben wat beloningen gaan halen en we zijn verder gegaan met een oefening die we maar twee keer eerder hebben gedaan. In het pikdonker, met een hoofdlampje op vroeg ik haar in te parkeren met haar billen naar m'n hand toe. Ik kan het bijna niet geloven, maar ze doet het nu al foutloos. Zowel linksom als rechtsom. Ze snapt het gewoon. Ik ben echt super mega trots!

Ohja, edit: cool die zeil oefening! Die ga ik onthouden voor een later moment.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:13

Wat een brave paarden allemaal zeg! Zo fijn en geruststellend om te zien :') Hopelijk sluit de mijne ook in dat rijtje aan.

Ik wil zodra hij verhuist is ook langzaam het werk oppakken, met name wandelen door het bos en grondwerk. Met het idee dat ze daar toch wat nuchterder van worden/blijven

Vingino99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:29

Zo leuk om te zien hoe het bij iedereen gaat. Ik mag woensdag voor de tweede keer sinds mijn merrie in training staat er zelf op dus ik ben benieuwd. Ik hoop haar in januari naar huis te kunnen halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:07

Spannend Vingino99!

Lady heb ik vandaag voor het eerst gelongeerd met de lijn aan het bit. In stap vond ze het allemaal prima. In draf zag ik toch wat onwennigheid door overdreven veel te kauwen op het moment dat er een beetje spanning op de lijn kwam. Uiteindelijk werd dat ook steeds minder. Ook het galop knopje begint ze nu te vinden. Wel gaat het nog ongecontroleerd maar hey ze galoppeert eindelijk aan.

Ze begint langzaam ook wat bij te komen. Haar ribben zijn inmiddels al bijna niet meer zichtbaar. Wel heeft ze echt nog een hoekige kont.maar dat komt wel goed. Ze is nu 1,5 maand van mij en i die 1,5 maand toch al flink bijgekomen.

Afbeelding

Witje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:09

Oh wauw, Lady is inderdaad al behoorlijk bijgekomen. Ik heb even terug gekeken waar ze vandaan kwam. Het gaat de goede kant op *\o/*

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 05:53

_lauraaa_ ziet er al goed uit!

Gisteren is hier de tandarts geweest om zijn gebit even te controleren op gekke dingen. Deze werkt zonder verdoving en super relaxed. Meneer vond het in het begin een soort van prima en bij t allerlaatste stukje was ie er wel klaar mee en snapte hij er niets meer van. Dit resulteerde in een beetje omhoog komen, maar hij bleef ondanks zijn spanning wel super alert op waar wij waren. Gelukkig kwam hij niet hoog, maar eerst weer even de spanning laten afvloeien en t goed afgesloten . Uiteindelijk is dat laatste stukje nog afgevijld en zonder gekke dingen :')

Dus ondanks dat was hij super braaf zo voor de eerste keer bij de tandarts.

Al twijfel ik nog wel of ik t zonder verdoving wil doen de volgende keer. Lijkt mij toch meer stress te geven aan het paard als ze niet even in een roesje zijn gebracht.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:48

Ik doe mijn merrie (14) altijd met verdoving/roesje.
Voor iedereen veiliger, maar ook puur voor de rust. Anders blijft het zo’n gevecht en kan ik een week niet in de buurt komen.

Nu is dochterlief wel een stuk relaxter en vind alles vooral heel interessant, maar denk dat ik voor de beleving toch een roesje zou doen.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:52

Lady gaat er echt steeds beter uitzien ! Komt helemaal goed !

Ik laat ook alleen nog onder roesje tanden doen bij Bo. Vele malen minder stress.

Gisteren de kerstkaart gemaakt ! Hij vond het allemaal wel prima om opgetuigd te worden als kerstboom :P
Afbeelding