[VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:02

Aaw wat lief! Hij ziet er goed uit zeg. Ik ben een beetje jaloers op je rijbak :p

Mel heeft de eerste twee haren losgelaten, meer nog niet. Gelukkig maar met dat weer dat nu voorspeld is := echt geen zin in..

AlwaysH

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 19:16

We hebben twee super buitenbakken. Een wel iets ouder waarvan de bodem nog moet worden vervangen, maar toch beiden super fijn!
En dus een binnenbak (reining geloof ik?) die vooral voor de buren is. Maar op maandag mochten we er in!
De longeerkraal is wel snel nat dus die gebruiken we niet veel (aquatraining! :P ), maar in de bak (die vaak leeg is want de meesten wil in de bak die niet open is met zicht op weide) longeren wij sowieso liever. Nobli is een natuurtalentje, kan gewoon over de hoefslag in een ovaal lopen met een keertje oefenen.

Ja, ik zie er ook tegenop. Maarja... we zitten al in feb! Nog even doorzetten he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:32

Hij ziet er inderdaad goed uit! :D Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 20:03

Dankjewel!!
Ja, echt fijn na die stomme knie van hem }:0

Ik ben momenteel ook in training. Ik mis mijn oude, gezondere ( :') ) lichaam dus ben sinds korte tijd wat betere stappen aan het ondernemen. Goed dieet, veel beweging (best moeilijker naar met Nobli erbij ben ik al wat kwijt _O- ).

Afbeelding

Hoort ook een beetje bij het volgtopic, toch?

Ik ben overigens echt niet te zwaar, maar ik heb me beter gevoeld in mijn vel. En daar streef ik wel weer naar.
Dit was ik op mijn vorige bijrijdpaardje, vind mezelf hier echt gezond en goed ogen:

Afbeelding
Afbeelding

Dus lekker druk. Sinds kort ook mijn winkeltje geopend op Etsy (naast mijn school dus, ik ben student). Dus lekker druk. Zeker aangezien mijn hamstery nog de meeste tijd opslokt. Maar hé, juist veel tijd om aan mezelf (doelen en wensen) en mijn diertjes te werken!

Daardoor kan ik die dingen terugzien en ook vergelijken; we gaan echt super!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 20:30

Mijn mams heeft vandaag een halfuurtje gelest bij de instructrice weer, en dat ging super. Het was even inkomen, maar ze hebben fijn kunnen werken. Nobli is echt zo braaf aan het worden.
Ja, hij is al braaf, en ja, hij is al veel gewend.
Maar toch merken we een heel groot verschil. Hij is niet alleen gewoon braaf, maar relaxed en op ons gericht. Heel fijn. :)

Gevoelig op paarden die langs galopperen ed, maar dit neemt echt verbazingwekkend snel af. De eerste paar weken ging hij er nog van dansen. Niet oncontroleerbaar, maar gewoon moeilijk doen. Hij blijft nu gewoon poepiebraaf staan met de drukte om hem heen. En stilstaan ohz is voor hem geen werkpunt, helemaal niet; maar paarden die langs hem denderen is een ander verhaal.
Mijn moeder kon gewoon rustig de beugels verstellen aan de kant van de rijbak zonder gedoe en Nobli stond een paar minuten in rust. En dat nog voor het losstappen. Hij is echt lekker relaxed aan het worden! :+:

Vormt een heus dressuurpaardje met dat halfuurtje les. Knap paardje. <3

Daarna lekker uit wezen stappen en de eerste keer een echt rondje buiten gemaakt. Langs de graafmachine en alles. Hij was heel braaf. Dit willen we natuurlijk lekker gaan oefenen. :)

Edit: de camera ligt morgen ook klaar. Ben heel benieuwd. Zou natuurlijk wel leuk zijn als het wit is buiten. Mijn vader brengt ons door het weer naar de stal, en die is net als ik gek op fotograferen. Dus hopelijk eindelijk een leuke foto met ons drieeën (en met mij überhaupt). :):)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 20:56

Lekker dagboekje voor mezelf dit. _O-

Gure wind en sneeuw de hele dag, dus mooie sneeuwfoto's zaten er niet in. Wel even gespeeld in de paddock. De andere paarden stonden niet buiten en Nobli kan niet helemaal alleen, dus ben er even bij gebleven. Hij vond het op zich wel prima met mij er bij, maar ging toch wel graag weer naar binnen. :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor mij veel te koud om echt wat nuttigs doen. Beetje kriebelen en trucjes doen... En toen verkleumd naar binnen; schoon stro bedje voor Nobli.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:15

Haha, sorry, ik lees nog wel mee, maar ik vind elke keer dezelfde reactie geven ook zo stom. :o Jammer dat het niet zo mooi wit was als je had gehoopt! Je ziet jullie allebei ook kijken op de foto's: kunnen we weer naar binnen? :brr: :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 22:17

Haha, neehoor is niet erg. _O-

Nouja, wit zeker wel. Maar aangezien het niet normaal hard sneeuwt en waait, zat een paar leuke foto’s maken er niet in. :=

We vonden het beiden niet zo erg om weer het warme stalletje te begroeten :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:20

Hahaah inderdaad, hij lijkt er niet blij mee. Mel vond het allemaal wel prima gelukkig :P of ja, dr deken was even vermist
Afbeelding
Had ze uitgedaan en over het hek gemieterd 8)7

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 22:24

Hij stond heerlijk rustig op de paddock gelukkig. Wel hele tijd achteruit lopen want met zijn kop in de wind? No way! :+

Las inderdaad dat d’r deken opeens weg was. :o?
Gelukkig niet een heel dun vachtje zoals Nobli toch?

Nobli heeft voor deze week een onderdekentje. :j

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:29

Hahahaah achteruit lopen ook echt _/-\o_ doorzetter

Ze heeft inderdaad geen dramatisch vachtje, alleen niet dicht genoeg ingeplant om zonder deken te kunnen. Het waait er te makkelijk doorheen. Maar het is wel lang en met veel huidvet dus het is zeker niet nutteloos :j Mel had ook wel gewoon haar yoga uurtje vol gemaakt vandaag, blijf je ook warm van natuurlijk

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 22:35

Nee precies. Alsnog kwalijk hoor.
Nobli heeft alleen wat langer vachtje op zijn hals.

En ja, achteruit. :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:42

Gek he, dat dat haar buiten de deken beter groeit. Als je het van dichtbij bekijkt ziet het er echt niet uit die overgang :P ik heb wel hoop dat het komend jaar beter gaat, vorig jaar heeft ze in Frankrijk overwintert en ik gok eerder op de Costas dan op de pistes.. Dat heeft vast ook niet geholpen

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 22:44

Ja, al lijkt haar altijd wel dikker op de hals.
Nogsteeds heel dun, maar je voelt het wel.

Sowieso heeft Nobli echt een zacht, dun, Volbloed vachtje O:)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 18:41

Tandarts heeft Nobli’s tanden vandaag nagekeken en bijgewerkt. Kiezen waren hard nodig. Geen wolfskiezen oid te zien. En alle kiezen zijn al verwisselen. Nog twee of drie snijtandjes die moeten wisselen, maar het grootste deel is al netjes verwisseld!

Hij was onwijs braaf en makkelijk. Super fijn.
Met zes maanden weer check up om de kiezen op scherpe randjes ed te checken!

Verder vandaag even wat gestapt en gedraafd aan de longeerlijn. Meneer was lekker relaxed.

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 15:39

Eindelijk ons nieuwe zadel!! *\o/*

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 18:19

Genieten dit weer! <3 :+:

Alles vandaag schoongemaakt, gepoetst, etc.
Stal helemaal leeggetrokken. Staltas weer helemaal geboend en ontstoft, paard ook geboend en ontstoft. Voetjes zijn weer wit en staart glanst weer.
Mijn mams heeft vandaag een halfuurtje gelest. Ik heb net nog even wat vrijheidsdressuur geoefend.

En lekker met blote billetjes buiten!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb van de week overigens een rondje buiten gestapt (op het erf).
Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:23

Zo lekker he met dit weer :D helemaal genieten zo

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 14:45

AlwaysH schreef:
Hier gaat het nogsteeds goed MAAR Nobli is donderdag behoorlijk hard gevallen. Ging aan de touwen hangen en trok alles mee, achoor in paniek weg en is tweemaal uitgegleden. We stonden te rillen als een rietje en was heel blij toen ‘ie weer stond.
Stom ook eigenlijk dat die paarden niet begrijpen dat trekken aan touw juist NIET werkt.
Het was een behoorlijke smak en heel wat gedoe zo op het beton maar hij lijkt er met wat schrammen vanaf te zijn gekomen.
We hebben na de val gewoon gereden en ik heb zijn benen gekoeld. Gisteren had hij veij dus straks maar weer kijken hoe het gaat.

Ben nog nooit zo geschrokken denk ik. := Paard vloog alle kanten op uit disbalans en steigerde ook in alle paniek loodrecht omhoog. Gelukkig was hij toen hij atond gelijk rustig en wilde hij er niet nog vandoor ofzo.

Waarom hij in paniek raakte weet ik echt niet. Hij liep naar achteren en BOEM paniek. Arme Nobli :(:)

Morgen heb ik een fotoshoot met hem dus ik hoop dat ik hem lekker schoon en glimmend krijg vandaag. En dat hij niet opeens wel ergens last heeft ;)

Even gequote vanuit het Volg je paard topic hoor!

Echt de schrik van mijn leven gehad. Wat een geweld als zo’n paard valt. Alles lijkt gelukkig goed, dus hopelijk blijft dat zo.
Wil ook niet overdramatisch doen, maar je paard zo hulpeloos zien vallen en niet kunnen helpen is wel echt vreselijk eng. Maar gelukkig lijkt er niks mis en had hij peesbeschermers al om (die zijn flink bekrast :+ ). Hij stond al opgezadeld...

Straks naar stal voor een flinke was- en poetsbeurt voor de fotoshoot morgen. Ben erg benieuwd. :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:51

Mel heeft zoiets ook gedaan, twee keer zelfs. Een keer stond ze vast aan een hek, zo'n zwaar koeien hek van de wei. Heeft ze een heel eind meegesleurd achteruit totdat het halster af ging. Vechten joh!

En een keer ging ze op haar touw staan, liet ze zich meteen vallen en deed na wat gespartel helemaal niks meer :x
Toen heb ik aan een voorbeentje getrokken om haar schouder van het touw te tillen en heb daarna het touw van de beentjes afgewikkeld.

Ik moest haar een duw geven voordat ze weer opstond. Daarna keek ze heeeel ezel achtig zo van.. Whups dat was overdreven zeker?

Je schrikt je kapot van zulke grappen

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 20:17

Ja pff, niet normaal!!
Vooral omdat je natuurlijk bang bent dat ze wat met hun benen doen.

Net terug van stal en Nobli geen dik been en nogsteeds rad, thank god!!

Ook wat foto’s gemaakt tijdens het rijden (al ben ik echt geen paardenfotograaf) dus die zal ik nog even uitzoeken.

Morgen een echte shoot, haha

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 20:22

Ohh ik ben heel benieuwd :):)
Mijn les van gister ging niet door, nu verplaatst naar morgen. Ik hoop dat de instructrice ook een paar leuke foto's wil maken.
Je kunt zó trots zijn op mooie foto's :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 20:23

Ja absoluut!! Helaas is mijn moeder echt niet goed met de camera, dus maak ik voornamelijk van jaar foto’s. :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 20:43

En toch, dan kan je ook heel trots zijn op je paard. Is bijna nog bijzonderder, als ze het ook nog voor een ander doen

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 22:16

Ja absoluut, ik ben dan net zo blij als mijn haar hoor, haha!!

Een paar foto’s:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb helaas geen foto’s van de draf maar die ging ook lekker hoor.