irmaz schreef:Cambiar schreef:Kangals en Carpatische herders zijn de sterkere, maar dan moet je heel goede afsluiting hebben want die gaan ook mensen achteraan en zijn echte killers.
Dit is echt net zo'n onzin als het idee dat een willekeurige wolf grote, gezonde paardenkuddes aan valt. Deze honden zien echt wel het verschil tussen een wolf die de aanval in wil zetten en een langswandelende mens. Verder zullen deze dieren pas alleen als het echt niet anders kan tot de aanval over gaan, hun methode is vooral heel veel herrie maken en heel vuil kijken.
Let eens op je woorden aub? Dit is geen onzin, is nu al 2e keer dat men zo iets beweert. Is uit ervaring, heb ervaring met zowel Kangal als Karpartische herder.
Je hoeft echt zo niet uit de lucht te doen.
Nodig je uit om eens ongevraagd in een bewaakte zone van Kangal of Carpatische herder te komen, je zal het geen 2e keer doen

Ik heb zelf ervaring dat ik uit het atelier bij mijn leraar kwam op het erf en was vergeten dat de Carpatische herders uit hun hok waren. Was snel weer binnen.
Ik spreek over dat je goede omheining moet hebben, dat ze niet kunnen uitbreken. Is gebeurd met de kangal van een bevriend jager en die heeft iemand gebeten. Hij heeft laatste waarschuwing gekregen van de politie.