Monique1963 schreef:Wat leuk dat je toch een update hebt gezet. Wat een bijzonder traject doorlopen jullie. Fijn om te lezen met hoeveel respect je haar behandelt. Wat jammer dat ze in haar jonge leven al verdoofd op een trailer heeft moeten staan. Ik vind alles wat je schrijft hoopvol en ik hoop dat deze trend zich doorzet nu ze weer op een andere plek staat. Ik stuur je ook nog even een pb.
We zetten de koers op Goede Hoop en zien onderweg wel welke dingen we tegenkomen 
Cera_D schreef:Zo zie je ook maar dat het paard op je pad komt was je ook weer helpt in je persoonlijke proces
Mooi om te lezen hoe jullie het hebben aangepakt met haar, ze ziet er nu ook echt goed en relaxed uit. Ook die eerste momenten onder het zadel! En met het hoofdstel van Lovelance zie ik

Maar echt! Voor mijn gevoel heeft het echt zo moeten zijn. Zowel Mas als ik hebben het afgelopen jaar zoveel geleerd. Achteraf gezien waren we allebei een wervelstorm van onopgeloste en opgekropte emoties. Best confronterend ook om het topic door te kijken. Bij sommige dingen denk ik echt meid....
Maar goed, geeft niet, dat was toen.
Ja die eerste momenten onder het zadel pakte ze echt super op! Wel wat onzeker, maar niet angstig. Heb ook echt zin om dat samen verder uit te gaan bouwen. En inderdaad het Lovelance hoofdstel. Dit was het enige hoofdstel wat ze toen accepteerde. Alleen sinds vorige week schud ze meteen met haar hoofd als ik hem omdoe en begint ze te krabben achter haar oren. Kan zijn dat ze veel spanning heeft in die regio, dus de komende dagen staat massage op het programma en kijk dan even of dat het oplost.
En anders misschien toch een trenshoofdstel proberen. De drukverdeling is dan minder achter de oren, misschien werkt dat voor haar beter.