Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Captain schreef:Mooie combinatie zo, ik ben jaloers!
IlonavL schreef:Super!! Daar ga je vast veel plezier van hebben (wij hebben ook een cheval, heerlijke trailer)

Hannanas schreef:Hoe is het nu met hem? En met jullie trailer-laden en rijden? Ga je hem meenemen naar de cursus bij Mireille? Ben heel benieuwd, ik heb de online cursus bij Mireille gedaan. Zo leerzaam!
Over een paar weken heb ik een trailerlaadtraining (zo, een heel woord
) en daar ben ik heel benieuwd naar en veel zin in! Daarna hoop ik zelf op pad te kunnen met hem en wil ik hem uiteraard meenemen naar Mireille. Zou top zijn. Ook besloten nog mijn E-rijbewijs te gaan halen, want met een trailer rijden heb ik vaker gedaan maar de manoeuvres (lees: achteruit steken) heb ik niet goed onder de knie. Wel de bedoeling natuurlijk, dus zo'n cursus lost dat hopelijk ook op. Kortom, allerlei plannen, en enthousiast erover:) Leuk dat je er naar vraagt ook!
En eerlijk is eerlijk, best een beetje een off-periode gehad, zo weinig tijd wat best weleens het nodige schuldgevoel naar Gino met zich meebrengt. We hadden vorige maand de trailerlaadles, wat op zich niet verkeerd ging, behalve dat meneer zich zo druk maakte om niks en de focus onvoldoende ontstond en hij zo bijvoorbeeld en paar keer heel mal de trailer af stapte en zich dan verstapte op de rand van de klep, en we op een gegeven moment dus zijn gestopt om geen blessures op te lopen.. pff, tja, het beste besluit op dat moment maar leuk was anders. Op zich was zijn onrust verklaarbaar, we oefenden op een stuk terrein van de stal die hij niet kende. Vanaf daar van alles te zien wat voorbij kwam, fietsers, wandelaars, auto's etc...nee, deze kleuter vond het allemaal maar wat.
Wij gaan eind november trouwen! Hartstikke leuk en het wordt een groot feest en daar komt gewoon heel wat bij kijken (bijv last minute bedenken dat ik niet happy genoeg ben met de jurk en afgelopen weekend een andere keuze heb gemaakt
). Hiernaast ook op mijn werk een klus erbij met dubbele reistijd. Ontzettend leuk maar dus ook ook nogal tijdrovend. Ik heb zitten denken om er wat hulp voor Gino bij te zoeken, maar dat zal aankomen op enkel werken aan de hand (jaja!), knuffelen, aandacht enzo, maar natuurlijk niet meer dan dat nu hij nog niet onder het zadel beleerd is. Ach, gewoon iemand die meehelpt een oogje in het zeil te houden ook en die hem net zo leuk vind als ik.
Vind dat maar eens. Ach, het is geen must, maar ergens zou ik het ook fijn vinden denk ik. 

Hannanas schreef:Lekker druk klinkt het, helemaal met die last minute jurk switch. Say yes to the dress
![]()
Hij ziet er super uit! Puppie-look gaat er al een beetje af. Hoe bevalt de stalling? En wat doen jullie al zoal aan de hand?
en dan vergat ik nog te vertellen dat ik in de tussentijd ook nog mijn E achter B-rijbewijs heb behaald! Nog best een dingetje om de bijzondere verrichtingen goed onder de knie te krijgen, maar heel blij dat ik geslaagd ben!
). Hij is heel leergierig en braaf in de bak, blij om. Ook sowieso relaxter de laatste tijd waardoor opvoedingstechnisch de dingen ineens ook wat makkelijker gaan. Stilstaan met poetsen, wachten, etc.
G staat sinds vandaag weer lekker 24/7 buiten in de kudde waar hij tot voor kort al stond, tussen zijn vriendjes, hij voegde meteen weer mooi in
. Én een nieuw look-a-like vriendje die er in de tussentijd bij is gekomen in de kudde. Wat grappig dat ze elkaar meteen opzochten.
Levert een mooi plaatje op in elk geval! 
Maar wat hou ik toch van de herfst! Ik heb een nieuwe camera en ga er gauw maar eens mee op pad! Hannanas schreef:Ook een knapperd, een Spanjaard? Vervelend dat er gedoe is op stal. Je sprak juist zo handig over de switch vanwege elke dag zijn brok/balancer.
Volgensmij is ieder moment een goed moment kwa inrijden, alles na een bepaalde leeftijd is gewoon oké. Seizoen maakt niet zoveel uit en de timing is altijd oké als het voor jou oké is. Vaak gaat het ook spelenderwijs vanzelf. Samen groeiend en dan zit je er zomaar op. Althans, zo gebeurde het bij mij bij die paar groene paarden die ik als bijrijder gehad heb. En kwa herhalingen hoeft dat niet “vaak/regelmatig”, ze leren altijd en vergeten niet iets sneller als je het een maand niet gedaan heb ipv na een week weer herhaald. Je vind vast wel een weg en tijd die bij jullie past!
Ik geloof meteen je zorgen en frustraties, ik las erover in een ander topic en moest ook meteen aan jou denken. suffie schreef:Wat is het toch een knapperd en wat sta je op een prachtige plekIk geloof meteen je zorgen en frustraties, ik las erover in een ander topic en moest ook meteen aan jou denken.
Hopelijk komen jullie er samen uit en zijn de paarden niet de dupe van dit alles en kan jij ook blijven genieten van deze prachtige hobby!
hij heeft ook zo’n leuk hoofd!