Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
zarynxa schreef:Geld dat over is naast een spaar budget (dat hebben we, hij wil dat er 1000 per maand gespaard word) moet ook gespaard worden want het is onnodig om uit te geven.
zarynxa schreef:miccamaaike schreef:Is dat in Zweden gebruikelijk om iets te kopen zonder hypotheek? Jeetje dan zit je nog wel even waar je nu zit. Klinkt wel alsof hij extreem op zijn centen zit.
zit hij ook, hij heeft echt een spaarziekte. Geeft hij zelf ook toe, hij heeft ooit eens op de radio gehoord dat iedereen minimaal een jaarsalaris vast heb moeten staan op een spaarrekening en dan het liefst ieder jaar datzelfde bedrag erbij. Ik krijg al gezeur als ik een belegd broodje bij de slager haal omdat het onnodige uitgaven zijn![]()
ik probeer me erbij neer te leggen en hem lekker Dagobert Duck te laten zijn, maar zodra het mijn dromen in de weg gaat staan wordt het wel een ander verhaal...
Citaat:zit hij ook, hij heeft echt een spaarziekte. Geeft hij zelf ook toe, hij heeft ooit eens op de radio gehoord dat iedereen minimaal een jaarsalaris vast heb moeten staan op een spaarrekening en dan het liefst ieder jaar datzelfde bedrag erbij Ik krijg al gezeur als ik een belegd broodje bij de slager haal omdat het onnodige uitgaven zijn
BarbaLala schreef:Ruzie om een belegd broodje kopen of om een kopje koffie op een terrasje... Ik weet niet wat ik lees![]()
Vriendin zoek je eigenwaarde en laat die vent lekker in zijn centen gaar koken![]()
Zo iemand wil je toch ook niet als vader voor je kinderen
tita schreef:Pmarena lees even kritisch haar posten paar keer door en dan even nadenken en dan je conclusie trekken.
Wie is hij om haar nu tegen te houden
En als TS geen kritiek zou willen dan moet ze niet zo’n post neer zetten.
Maar alleen maar sparen en niet bij club gaan voor geld....als je zoiets schrijft ...dan schets je wel bepaald beeld van iemand
bigone schreef:Laat hem even zien wat een kind kost tot de 18e verjaardag, is hij meteen genezen. Ben jij Zweedse geworden? Want dan vraag ik mij af of de regels mbt doorbetaling van salaris ook voor buitenlandse mensen geldt. Maar los van alles, het feit dat jij je jeugd in bittere armoede hebt doorgebracht en nu alles wel best vind, misschien wel maar vind je het niet heel erg vreemd dat je gedonder om een kleine uitgave krijgt? Ik zou daar zo verschrikkelijk opstandig van worden. Jij werkt zelf ook, en alles in één keer kunnen kopen, mooi maar zou er toch nog even goed over nadenken of je dat wel wilt.
meggiemeg schreef:tita schreef:Pmarena lees even kritisch haar posten paar keer door en dan even nadenken en dan je conclusie trekken.
Wie is hij om haar nu tegen te houden
En als TS geen kritiek zou willen dan moet ze niet zo’n post neer zetten.
Maar alleen maar sparen en niet bij club gaan voor geld....als je zoiets schrijft ...dan schets je wel bepaald beeld van iemand
De een noemt het inderdaad gierig en de ander vindt het kostenplaatje misschien niet afwegen tegen het plezier wat er tegen over staat.
elnienjo schreef:Zorg in elk geval voor goede anticonceptie zolang je nog samen bent. Dit gaat toch never nooit werken? Jullie staan zo ver uit elkaar wat toekomstbeeld betreft en het financieren daarvan. Zonder deze man kun je lekker dat paard kopen en wellicht kom je dan wel 'n man tegen waarmee je meer op één lijn zit.
rien10 schreef:Ik kan je niet adviseren TS, maar wel spreken uit eigen ervaring. In mijn relatie van destijds had ik een paard, hij had niets met paarden. Voor ieder uur bij mijn paard, voor iedere gulden (toen) die ik aan mijn paard uitgaf moest ik vechten, mij verantwoorden, verdedigen. Ik werd er doodmoe van.