Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pipodipo schreef:Daarom zoeken veel mensen in de leeftijd tussen de 6 en de 10, maar dan zijn ze op hun best en dat is dus niet de goedkoopste groep.
koend schreef:TS schreef dat ze een eerder goedkope brave pony zoekt voor haar kind (daar kan ik in komen)en dan zie ik een foto voorbijkomen van een kindje van een jaar of 6 op een d of e pony met flink veel body.
Ik vind haar vraag terecht ...
MAAR een kind hoort op een pony te zitten waarvan ze over de rug kunnen kijken. Dan hebben ze er een beetje macht over, dan kunnen ze een gepaste afstand houden bij het leiden, dan past hun armlengte bij de neklengte van de pony, dan kunnen ze zich groot maken om respect af te dwingen, dan hoeft de pony ook geen talenten te hebben die pas als het kind veel ouder is, nodig zijn, dan is het niet zo levensgevaarlijk als de pony eens niet doet wat hoort, dan is het minder hoog op er af te kieperen ...
Als je er dan evenveel tijd in steekt als je met een groot paard zou doen, dan komt het beslist goed!
Als TS in de a-pony's kijkt zal ze heus wel iets vinden voor een schappelijke prijs, zelfs met "een beetje teveel betalen" zal het nog meevallen.
Dat de pony dan over 4 jaar te klein is? Ja, zo gaat dat. Je zoekt weer een nieuwe goede thuis en koopt zelf een grotere. Je zet toch ook geen klein kind op een volwassenenfiets waarbij je eist dat de fiets het kind leert rijden?
StalNollie schreef:Ik zie het zoveel terug komen na paar maanden pony weer te koop,.... Teveel pony voor mijn kind. Jaaaa had ik kunnen voorspellen maar tegenwoordig hebben we allemaal nieuwe ankys
Pipodipo schreef:MightyMike schreef:Elin zeker wel, maar dan moet je soms concessies doen. Wat minder luxe, wat minder talent, wat ouder, ze zijn er zeker wel. Heb je wel wedstrijd ambities, wil je een leuk gefokt paard, dan lukt het wellicht niet voor dit bedrag, maar er staan echt wel paarden die gezond en leuk zijn te koop onder de 5000 euro. Misschien in die poule een moeilijkere zoektocht, staat ook zeker rommel tussen, maar een leuk recreatief dier of 1 die de basisklassen netjes loopt, moet kunnen.
Het probleem is meer dat veel mensen zoeken naar een bepaald totaalpakket en daardoor blijven de prijzen hoog. Want als je toevallig die ene braverd hebt staan die geschikt is voor alle leeftijden, die nog tussen de 6 en de 10 jaar is, al een en ander heeft gezien, braaf is bij de smid, makkelijk laadt, waarom zou je daar dan 3000 euro voor vragen? Sterker nog, als iemand beweert een ervaren braverik te willen verkopen voor 3000 euro, dan horen je alarmbellen af te gaan.
LadyMadonna schreef:CP, maar wat jij kwaliteit vind, kan voor een ander compleet onbelangrijk zijn. Jouw merrie: bereden, betuigd, braaf, kan alleen naar buiten, voor mij plus punten.
Incl afstamming op papier: voor mij compleet onbelangrijk.
En dan 1.80: voor mij groot minpunt....
koend schreef:StalNollie schreef:Ik zie het zoveel terug komen na paar maanden pony weer te koop,.... Teveel pony voor mijn kind. Jaaaa had ik kunnen voorspellen maar tegenwoordig hebben we allemaal nieuwe ankys
Soms heeft het inderdaad met ambitie te make maar meestal niet.
Dikwijls kijken mensen ertegenop om te moeten verkopen. Misplaatste(??) dierenliefde, luiheid of een hekel aan de lijdensweg van de zoektocht.
Volgens mij is een pony het gelukkigst waar een gezin er dolblij en veel mee bezig is. Waar het goed gaat dus.
Als de supertijd voorbij is, moet je de pony gewoon doorschuiven naar een volgend ruitertje dat er weer alles voor over heeft.
koend schreef:StalNollie schreef:Ik zie het zoveel terug komen na paar maanden pony weer te koop,.... Teveel pony voor mijn kind. Jaaaa had ik kunnen voorspellen maar tegenwoordig hebben we allemaal nieuwe ankys
Soms heeft het inderdaad met ambitie te make maar meestal niet.
Dikwijls kijken mensen ertegenop om te moeten verkopen. Misplaatste(??) dierenliefde, luiheid of een hekel aan de lijdensweg van de zoektocht.
Volgens mij is een pony het gelukkigst waar een gezin er dolblij en veel mee bezig is. Waar het goed gaat dus.
Als de supertijd voorbij is, moet je de pony gewoon doorschuiven naar een volgend ruitertje dat er weer alles voor over heeft.
StalNollie schreef:Ik zie het zoveel terug komen na paar maanden pony weer te koop,.... Teveel pony voor mijn kind. Jaaaa had ik kunnen voorspellen maar tegenwoordig hebben we allemaal nieuwe ankys