Klacht door onbekenden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:50

Bubblewrap schreef:
tienus63 schreef:
@ts, neem het onderschrift van bubblewrap ter harte.

Ik wil wel helpen met het uitzoeken van chocola :D

Dapper van je, hoop dat dit nobele gebaar geen rode vlekken en vuurspuwen veroorzaakt, want: oog om oog en choco om choco.
Sorry, flauw, probeer nog steeds iets positiefs te ontdekken in dit topic.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:05

DeMolenhoek schreef:
Nee. Er is nog zoiets als de privacywet en die hoort gerespecteerd te worden.

Weet je Ts, als jou paard ooit met koliek ed in de wei ligt, zou je juist willen dat mensen jou verwittigen. Daar ga ik toch vanuit. Maar met deze houding gaan mensen echt alleen maar denken: Zoek het zelf maar uit.

Ik vraag mij af op wie je dan boos gaat zijn. Jou zelf, omdat je zo doet naar mensen? Of naar de mensen omdat het niet is gemeld, door jou nare gedrag.

Overigens ben ik eens gebeld door de politie want er was een klacht dat er een dood paard op de weide lag. Nou, je schrikt jou een hoedje en knalt naar de wei. Eenmaal aangekomen was de situatie al opgehelderd. Er was die nacht een flink pak sneeuw gevallen en 1 van mijn paarden was in de sneeuw in het zonnetje gaan slapen. Die mensen vonden dat verdacht en dachten dat paarden niet sliepen in de sneeuw. Ze gingen er dus vanuit dat het paard dood was.

Ik had gigantisch boos kunnen worden net zoals jij. Maar ik heb iedereen vriendelijk bedankt. Het zou maar eens echt zijn dat er wat is. Liever eens te veel voor niets dan 1 keer te weinig/te laat.

Dan moet je inderdaad blij zijn dat er nog mensen zijn die zoiets melden, dat er iemand is die aan de bel trekt dat er (misschien) iets met je dieren aan de hand is. Ik heb ook al eens 2x bij boeren moeten aanbellen dat het niet goed ging met hun 2 schaapjes. Bij de ene boer lag er een schaap in de wei op d’r rug in de greppel. Ze kon niet meer zelf overeind komen. En bij de andere boer lag 1 van zijn schaapjes in de sloot. Ze waren beide erg blij dat ik dat gemeld had bij hun.

8nnemiek

Re: Klacht door onbekenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:14

Jee TS, ik heb de verloop van het topic met verbazing gelezen :=
Je bent van middelbare leeftijd maar gedraagt je als een klein kind..

Ik heb zo het vermoeden dat je al wat vijanden hebt gemaakt met je gedrag, en dat dit je nu in de kont bijt.
Iemand die weet wat voor persoon jij bent zal het wel uit zijn hoofd laten om rechtstreeks naar jouw te komen als ze zich zorgen maken om je dieren.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 18:59

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist enkele berichten die onnodige aanvallend waren en op de persoon gericht waren verwijderd. Je kan het handelen of de berichten van een medebokker bekritiseren maar doe dit alstublieft wel respectvol en houd onnodige sneren achterwege. Daarmee voorkom je de negatieve spiraal die vaak volgt en worden ook onnodige relletjes en gesloten topics voorkomen.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:33

Maar ts als de mening van bokt er niet toe doet wat is dan het doel van je topic?

Ik snap je hart luchten tot zekere mate, maar je lijkt nog net zo opgefokt als moment 1.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:36

Gezien het onderwerp verplaats ik deze naar PP.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 00:28

Tips :

Adem in , adem uit ...
(Werkt dit niet , enkele keren herhalen)

Laster en eerroof vind zeer ver gaan. Wil je der misschien nog emotionele schadevergoeding voor ?
Voor het zelfde geld is het een oud omaatje wat alleen maar goed wou doen.
Jij kan goed voor je paarden zorgen. Maar je komt toch nog vaak verwaarloosde paarden tegen.

Hang een bordje op met je telefoonnummer met de melding : bij twijfel even bellen.
Zodat je het hun ook kan laten zien en kan kaderen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 01:01

Laat ik je in ieder geval uit een droom helpen ts.
Aangifte doen van smaad/laster gaat hem echt niet worden.
Iedereen heeft het recht bij twijfels over een situatie dit te melden bij zo'n instantie.
Daar is dat namelijk voor. :)*
Dus investeer je energie ergens anders in. J

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 01:09

Kmbrly schreef:
Tips :

Adem in , adem uit ...

Mijn advies, herhaal dit advies de rest van je leven.
Doe je dat niet: tsja, technisch gezien doe je het ook de rest van je leven, maar dan wordt het wel een vrij kort leven...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 06:24

Femke_Tweety schreef:
Kmbrly schreef:
Tips :

Adem in , adem uit ...

Mijn advies, herhaal dit advies de rest van je leven.
Doe je dat niet: tsja, technisch gezien doe je het ook de rest van je leven, maar dan wordt het wel een vrij kort leven...

En dan wel rustig in en uit ademen..
Hyperventileren zoals TS nu doet gaat ook niet werken.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 08:11

TS even een paar feiten:
Je kunt geen aangifte doen van laster of eerroof omdat er
1. Geen sprake is van kwade opzet. ( onjuiste inlichtingen verstrekken is nl niet voldoende voor kwade opzet)
2. Het niet in de openbaarheid is gebeurd. (Mondeling op openbare bijeenkomsten of plaatsen, schriftelijk aangeplakte biljetten etc.)

Blijft er lasterlijke aangifte over, ik betwijfel of de melder een getekende aangifte heeft gedaan tegen jou.....dus valt ook af.

Buiten dat, als ik je schoonzus was werd ik op zijn minst erg onrustig, maar eerder nog heel erg kwaad om het feit dat ik als politieagent op een openbaar forum werd betrokken in dit verhaal. Dat zij niet kan weten wie de melder is omdat ze niet in jouw gebied werkt is onzin, of ze moeten in België nog met typemachines werken, want ik kan elke melder vinden in de systemen al speelt het feit zich 200 kilometers verderop af. Ze krijgt op zijn minst de schijn tegen en begeeft zich op heel erg glad gebied als ze jou tips geeft hoe de gegevens van de melder te achterhalen.

Tot slot, maar dat is al meerdere keren gezegd, wees blij dat iemand zich om dieren bekommert. Dat iemand specifiek op zoek moet gaan om jou te kwetsen omdat er geen voetpad langs loopt is ook niet waarschijnlijk. Er liggen 2 voetbalvelden naast, hoeveel meer volk wil je ergens in de weekenden hebben?
Gewoon iemand die zich, achteraf dus, onterecht zorgen heeft gemaakt. Waar maak je je in godsnaam druk om.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:19

Cowgirl schreef:
dipstaartje schreef:
joh hier regelmatig dierenpolitie voor de deur, lach er tegenwoordig maar om.
laat ze binnen bied ze een kop koffie en thee , open de laptop en laat het filmpje van onze zwaar verwaarloosde kat zien. meestal lopen we nog een rondje in de wijk om haar te zoeken en gaan ze weer weg. onze kat loopt meer buiten dan dat ze binnen is, ex zwerver en door haar uiterlijk denkt iedereen dat ze gedumpt is.
https://www.youtube.com/watch?v=ATjpHfcXm4s

lukt het niet om het te zien , zoek dan even op youtube naar gulumser.

<3 <3
Gulumser.

Ik heb dat verhaal destijds gevolgd.
Volg Viktor Larkhill nog steeds...goed werk daar in Spanje.

ze doet het nog steeds, maar af en toe zou ik er graag een vloerkleed van willen maken , eigenwijze doos

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:34

Afbeelding