DeMolenhoek schreef:Nee. Er is nog zoiets als de privacywet en die hoort gerespecteerd te worden.
Weet je Ts, als jou paard ooit met koliek ed in de wei ligt, zou je juist willen dat mensen jou verwittigen. Daar ga ik toch vanuit. Maar met deze houding gaan mensen echt alleen maar denken: Zoek het zelf maar uit.
Ik vraag mij af op wie je dan boos gaat zijn. Jou zelf, omdat je zo doet naar mensen? Of naar de mensen omdat het niet is gemeld, door jou nare gedrag.
Overigens ben ik eens gebeld door de politie want er was een klacht dat er een dood paard op de weide lag. Nou, je schrikt jou een hoedje en knalt naar de wei. Eenmaal aangekomen was de situatie al opgehelderd. Er was die nacht een flink pak sneeuw gevallen en 1 van mijn paarden was in de sneeuw in het zonnetje gaan slapen. Die mensen vonden dat verdacht en dachten dat paarden niet sliepen in de sneeuw. Ze gingen er dus vanuit dat het paard dood was.
Ik had gigantisch boos kunnen worden net zoals jij. Maar ik heb iedereen vriendelijk bedankt. Het zou maar eens echt zijn dat er wat is. Liever eens te veel voor niets dan 1 keer te weinig/te laat.
Dan moet je inderdaad blij zijn dat er nog mensen zijn die zoiets melden, dat er iemand is die aan de bel trekt dat er (misschien) iets met je dieren aan de hand is. Ik heb ook al eens 2x bij boeren moeten aanbellen dat het niet goed ging met hun 2 schaapjes. Bij de ene boer lag er een schaap in de wei op d’r rug in de greppel. Ze kon niet meer zelf overeind komen. En bij de andere boer lag 1 van zijn schaapjes in de sloot. Ze waren beide erg blij dat ik dat gemeld had bij hun.