Citaat:Misschien zou ik dan toch maar eens moeten gaan trainen voor wedstrijden.....
En die dan ook eens starten

leerzaam voor alle partijen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Mag ik je er toch nog op wijzen dat je echt niet de enigste bent met een paard wat op 1 ons teugeldruk loopt?!
Daar streven wel meer mensen naar hoor
Aqua8horse schreef:Maar flitsen kunnen ze en verzamelen kunnen ze ook. Misschien zou ik dan toch maar eens moeten gaan trainen voor wedstrijden.....
Aqua8horse schreef:Alane, ik denk dat een paard eerst in balans moet zijn voordat je oefeningen als travers, galopwissels enz kan gaan uitvoeren zonder risico's op problemen en blessures. Met het trainen van een goede balans gebruik ik tempowisselingen en voltes. Veel van hand veranderen is erg belangrijk. Pas als een paard goed nageeflijk is (dus in balans) vrijwel uitzichzelf, denk ik dat een paard pas klaar is om de intensievere oefeningen waar balans noodzakelijk is te gaan trainen. Doe je dat eerder dan denk ik dat je problemen krijgt ernstig of minder ernstig en alles wat er tussen zit. Dat zelfde geldt dus ook voor blessures. Ik hoop dat je het van mijn kant nu weer wat begrijpt.
Aqua8horse schreef:Maar je bent toch wel met me eens Kawa, dat het beeld over het algemeen er heel anders uitziet?
Don_Marcello"]
[quote="Aqua8horse schreef:Alane, ik denk dat een paard eerst in balans moet zijn voordat je oefeningen als travers, galopwissels enz kan gaan uitvoeren zonder risico's op problemen en blessures. Met het trainen van een goede balans gebruik ik tempowisselingen en voltes. Veel van hand veranderen is erg belangrijk. Pas als een paard goed nageeflijk is (dus in balans) vrijwel uitzichzelf, denk ik dat een paard pas klaar is om de intensievere oefeningen waar balans noodzakelijk is te gaan trainen. Doe je dat eerder dan denk ik dat je problemen krijgt ernstig of minder ernstig en alles wat er tussen zit. Dat zelfde geldt dus ook voor blessures. Ik hoop dat je het van mijn kant nu weer wat begrijpt.
Aqua8horse schreef:zou je kunnen aangeven hoe jij tot die balans komt en ook wat jou definitie is van "verzameling", want volgens mij hebben lovely (met wiens verhaal ik het eens ben) en ik hier een totaal ander idee bij dan jij.Ik blijf er dan ook bij dat op het moment dat je erop gaat zitten het paard eerst balans moet hebben met iemand op zijn rug. Daar helpen de oefeningen die jij bedoeld niet bij. Sterker nog als jij die oefeningen gaat doen met een paard wat nog niet in balans is, loop je de kans dat het paard zich gaat ontrekken om die balans te compenseren.
Manon 2 schreef:Je gymnastiseert het paard toch zodat het met meer ontspanning en balans zichzelf gaat dragen?