is de dais het zwarte geval wat bij m op de foto staat? Dat is ook een heel karaktertje hè
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
.
achter jou aan..
. Neon schreef:Leukis de dais het zwarte geval wat bij m op de foto staat?
Dat is ook een heel karaktertje hè
er staat altijd iets heel groots in de voorgrond (en in de weg
)
. Het eerste jaar bestond onze relatie uit vooral wederzijds disrespect, maar ondertussen kunnen we het goed met elkaar vinden (5 mei hebben we haar precies 10 jaar).
. Paar dagen geleden (terwijl Jimmy zijn zandneus probeerde af te vegen in mijn haar) verzuchtte ik nog tegen de wederhelft 'normale mensen hebben normale paarden, en wij hebben dit.....'

Daarbij hopend dat desbetreffende paarden even niet gaan rennen/graven/gezellig bij je komen staan en vooral hun zand bij zich houden
. We worden steeds behendiger in het omgaan met de uitdagingen die het 'buiten drinken van koffie' met zich meebrengen.
. En jawel: een hele periode van slecht weer brak aan en die hele buitenbak hebben we de hele winter niet meer gezien
. Nu in mei rijden we weer lekker in de buitenbak
. Jimmy lijkt er ook erg gelukkig mee te zijn, de buitenbak is 20-60 dus daar kan hij een beetje lekker galopperen zonder al na 3 galopsprongen in de 20-40 binnenbak de bocht om te moeten
. Jimmy is van nature vrij relaxt dus hij vond het ook allemaal wel best zoals het voorheen ging. Hij is het momenteel af en toe nog niet helemaal eens met het nieuwe regime 'hoezo, moet ik aan het werk
', maar we hebben duidelijk vooruitgang
. Zaten we tijdens de koffie even te kijken naar familie Nijlgans in belendende veld, zegt de wederhelft op gegeven moment 'wat is hij eigenlijk aan het doen?'. Waarop mijn antwoord was 'Geen idee, ik heb het opgegeven'. De Hij in kwestie was druk bezig een kuil te graven om te proberen een wegwerkblok dat ter vermaak in de paddock ligt daar in te laten verdwijnen.
Waarom?
. Verklaring bleek te zijn dat hij blijkbaar een grote pluk hooi met kluit er nog aan had gevonden en dat in zijn voerbak had gegooid zodat hij dat goed kon uitpluizen

.
. Daar gaat m'n referentiekader! Apple schreef:Oh en nog een klein tegenvallertje
Ik ben eigenlijk van mening dat Jimmy iets te groot is, maar als je maar voldoende verkleinwoorden gebruikt (jongetje, mannetje, paardje) en hem een roze halstertje om doet dan is het nog wel te overzien. Wat ook mee hielp was dat er een stalgenoot was met twee paarden die alletwee nog een stukje groter waren dan Jimmy. Dus, zolang die nog groter zijn is er niets aan de hand.
Is desbetreffende stalgenoot begin van de maand verhuisd naar een andere stal![]()
. Daar gaat m'n referentiekader!
Apple schreef:Oh en nog een klein tegenvallertje
Ik ben eigenlijk van mening dat Jimmy iets te groot is, maar als je maar voldoende verkleinwoorden gebruikt (jongetje, mannetje, paardje) en hem een roze halstertje om doet dan is het nog wel te overzien. Wat ook mee hielp was dat er een stalgenoot was met twee paarden die alletwee nog een stukje groter waren dan Jimmy. Dus, zolang die nog groter zijn is er niets aan de hand.
Is desbetreffende stalgenoot begin van de maand verhuisd naar een andere stal![]()
. Daar gaat m'n referentiekader!
Die houden we erin
Die kende ik nog niet

Apple schreef:Zaten we tijdens de koffie even te kijken naar familie Nijlgans in belendende veld, zegt de wederhelft op gegeven moment 'wat is hij eigenlijk aan het doen?'. Waarop mijn antwoord was 'Geen idee, ik heb het opgegeven'.
Apple schreef:Jimmy lijkt er ook erg gelukkig mee te zijn, de buitenbak is 20-60 dus daar kan hij een beetje lekker galopperen zonder al na 3 galopsprongen in de 20-40 binnenbak de bocht om te moeten