[VOLG]Het is een jongetje.....

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neon

Berichten: 4961
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:02

Leuk :) is de dais het zwarte geval wat bij m op de foto staat?

Dat is ook een heel karaktertje hè :+

joey2010

Berichten: 4355
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:21

Ik miste je leuke verhalen daarom vroeg ik hoe het ging :o .

Oei de Dais was stout geweest bij een buitenrit bij haar bijrijdster := .
Ze zal inmiddels weer poepie lief zijn.

Ik blijf het grappig vinden hoe Jimmy elke keer weer grappen uithaalt..
En hij is erachter gekomen om nooit dames in te halen want dan gaan ze als duiveltjes }:) achter jou aan..

Straks nog een mooi passend zadel en dan kunnen jullie weer heerlijk vol aan de slag..

Gaby
Berichten: 3409
Geregistreerd: 30-06-01

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:38

In deze tijd kan ik zeker wel wat humor gebruiken, en ik ben heel blij dat je ons op een update hebt getrakteerd. En nu ga ik het topic herlezen :D .

Apple

Berichten: 76238
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 16:11

Neon schreef:
Leuk :) is de dais het zwarte geval wat bij m op de foto staat?

Dat is ook een heel karaktertje hè :+


De Dais is inderdaad dat zwarte geval dat altijd ergens in de achtergrond op de foto staat :j

Leuke foto maken van De Dais zit er niet in :n er staat altijd iets heel groots in de voorgrond (en in de weg :+ )

De Dais is ook een heel karaktertje, dat is ook het paard waar ik het vaakste vanaf gevallen ben :') . Het eerste jaar bestond onze relatie uit vooral wederzijds disrespect, maar ondertussen kunnen we het goed met elkaar vinden (5 mei hebben we haar precies 10 jaar).

Idee was dat Jimmy een gemakkelijk, normaal paard zou zijn :j . Paar dagen geleden (terwijl Jimmy zijn zandneus probeerde af te vegen in mijn haar) verzuchtte ik nog tegen de wederhelft 'normale mensen hebben normale paarden, en wij hebben dit.....' :))

Neon

Berichten: 4961
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:18

:D De Dais is cool... ook al is het een achtergrond bloempje op de foto's... ik geloof dat ze in het echte leven zo wel voor zich op komt _O-

Apple

Berichten: 76238
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 16:19

Zie toevoeging in mijn post :))

Neon

Berichten: 4961
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:28

Apple schreef:
Zie toevoeging in mijn post :))


Normale paarden... tsja... bestaan die dan? Ik heb ook altijd te maken met bijzondere exemplaren :')

Die zijn stiekem wel echt het leukste :D

ikkedus
Berichten: 3314
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:31

Ik heb weer even lekker hardop geschaterd!
Ach de Dais wilde ook even weer een momentje de aandacht. Kan je haar niet kwalijk nemen toch? ~~}>
En; niemand neemt paarden om een totaal normaal leven zonder verrassingen te hebben volgens mij. Onderdeel van de ( meestal) charme.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70749
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:46

Wat een geweldig update weer :D
Bijrijdster in de tussentijd nog op De Dais geweest? :)

marley93

Berichten: 6051
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:01

Hahaha, heerlijke update! Ik geniet van je berichten, ze lezen zo lekker weg, en ik moet iedere keer weer lachen om de rarigheden die je paardjes uitvoeren. :')

Koekie73

Berichten: 2700
Geregistreerd: 30-10-16

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:55

Hahaha erg leuk om te lezen!

IK denk dat onze pony Matjo (D pony van mijn dochter) de evil pony twin van Jimmy is. Hij wordt deze maand 5, wij hebben hem sinds november en is ook zo'n portret.

Als je even niet kijkt heeft hij ineens het handvat van de stroomdraad van de wei op de grond hangen. Als we dan kijken staat hij keurig op zijn plek terug te kijken: 'haai! Is er iets?' Ondertussen heeft hij de wei dus open.

Hetzelfde een week later. Had ik hem even in de longeercirkel gezet en mijn dochter was haar spullen aan het opruimen. Zien we hem knabbelen aan het draad. Kijken we, kijkt hij heel lieflijk op en gaat iets anders doen.
Kijken e 1 minuut later.... heeft Houdini de draad losgekregen en staat hij op het terrein doodleuk te kijken wat er aan de hand is :D _/-\o_

Zou het de leeftijd zijn :D

Oh van de week had mijn dochter van haar zakgeld een mooie groene deken voor hem gekocht. Komen we de volgende dag op stal. Kijken in de wei. Niets groens te zien.... wel een ondeugend vosje.... en iets groens op de grond. Deken met alle sluitingen nog dicht...op de grond. Tssss, vond de kleur niet mooi denk ik :+

ikke

Berichten: 37673
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:04

Mag ik jullie wat meegeven?

Ben blij dat het kereltjes zijn.

Ik heb de vrouwelijke versie en die krijgt ALLES open. Als ze erbij kan en eten is in het geding dan gaat het open. Ik heb filmpjes vaan de vorige eigenaar, die kreeg ik gelukkig pas opgestuurd toen ze al bij ons was......

Apple

Berichten: 76238
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 22:24

Weer even een update :D

Nu met de Corona hebben we een nieuw ritme gevonden: 2x per week les in de bak, 2x per week op buitenrit, nog een dag longeren en twee dagen vrij.
Wij werken nu thuis, dus dat betekent geen reistijd naar het werk en in de ochtend dus meer tijd voor de paarden. Was het voorheen 'paarden naar buiten, uitmesten, naar het werk', is het nu 'paarden naar buiten, uitmesten, buiten met uitzicht op paarden nog kop koffie drinken'. 's Avonds is dat ook vaak nog even 'met kop koffie buiten kijken naar paarden' :9k

Nu met deze harde wind is dat in praktijk 'met hand boven je koffiebeker, ogen dichtgeknepen en mond ook dicht' zo snel mogelijk je koffie drinken :+ Daarbij hopend dat desbetreffende paarden even niet gaan rennen/graven/gezellig bij je komen staan en vooral hun zand bij zich houden :+. We worden steeds behendiger in het omgaan met de uitdagingen die het 'buiten drinken van koffie' met zich meebrengen.

Ergens in oktober reed ik voor het laatst in de buitenbak, het was mooi weer en lekker gereden. Stalhoudster zei toen nog gekscherend dat het pas weer mei zou zijn voordat Jimmy de buitenbak weer zou zien. Dat zou vast wel meevallen dacht ik toen nog := . En jawel: een hele periode van slecht weer brak aan en die hele buitenbak hebben we de hele winter niet meer gezien :+ . Nu in mei rijden we weer lekker in de buitenbak :)) . Jimmy lijkt er ook erg gelukkig mee te zijn, de buitenbak is 20-60 dus daar kan hij een beetje lekker galopperen zonder al na 3 galopsprongen in de 20-40 binnenbak de bocht om te moeten :-)

De wisseling van instructeur bevalt ons (of beter gezegd: mij) goed. Deze instructeur is een stuk stricter en strenger en dat hebben wij wel nodig, anders maak ik mij er al snel gemakkelijk van af :x . Jimmy is van nature vrij relaxt dus hij vond het ook allemaal wel best zoals het voorheen ging. Hij is het momenteel af en toe nog niet helemaal eens met het nieuwe regime 'hoezo, moet ik aan het werk >;) ', maar we hebben duidelijk vooruitgang +:)+

Verder moet ik er echt aan denken om gewoon elke dag mijn camera bij me te hebben, want wat dat paard allemaal uitvogelt als je even niet oplet is echt de moeite van het filmen waard *-:) . Zaten we tijdens de koffie even te kijken naar familie Nijlgans in belendende veld, zegt de wederhelft op gegeven moment 'wat is hij eigenlijk aan het doen?'. Waarop mijn antwoord was 'Geen idee, ik heb het opgegeven'. De Hij in kwestie was druk bezig een kuil te graven om te proberen een wegwerkblok dat ter vermaak in de paddock ligt daar in te laten verdwijnen.
Ook al een keer de hele voerbak/muur/zoutblok onder de modder aangetroffen. Hoe? :? Waarom? :? . Verklaring bleek te zijn dat hij blijkbaar een grote pluk hooi met kluit er nog aan had gevonden en dat in zijn voerbak had gegooid zodat hij dat goed kon uitpluizen :roll:
Soms zit er wel eens een dergelijke pluk tussen het hooi, andere paarden (lees: Dais) laten het gewoon liggen, weer andere paarden gooien het uit hun boks (lees: Chip), maar hij bedenkt er een evenement omheen :+

Apple

Berichten: 76238
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 22:32

Oh en nog een klein tegenvallertje -O-

Ik ben eigenlijk van mening dat Jimmy iets te groot is, maar als je maar voldoende verkleinwoorden gebruikt (jongetje, mannetje, paardje) en hem een roze halstertje om doet dan is het nog wel te overzien. Wat ook mee hielp was dat er een stalgenoot was met twee paarden die alletwee nog een stukje groter waren dan Jimmy. Dus, zolang die nog groter zijn is er niets aan de hand :j .

Is desbetreffende stalgenoot begin van de maand verhuisd naar een andere stal -O- :\ . Daar gaat m'n referentiekader!

ikke

Berichten: 37673
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:50

Apple schreef:
Oh en nog een klein tegenvallertje -O-

Ik ben eigenlijk van mening dat Jimmy iets te groot is, maar als je maar voldoende verkleinwoorden gebruikt (jongetje, mannetje, paardje) en hem een roze halstertje om doet dan is het nog wel te overzien. Wat ook mee hielp was dat er een stalgenoot was met twee paarden die alletwee nog een stukje groter waren dan Jimmy. Dus, zolang die nog groter zijn is er niets aan de hand :j .

Is desbetreffende stalgenoot begin van de maand verhuisd naar een andere stal -O- : . Daar gaat m'n referentiekader!

Hoezo groot?
Het is toch maar een G-pony?

Syrianda
Berichten: 1835
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:53

Apple schreef:
Oh en nog een klein tegenvallertje -O-

Ik ben eigenlijk van mening dat Jimmy iets te groot is, maar als je maar voldoende verkleinwoorden gebruikt (jongetje, mannetje, paardje) en hem een roze halstertje om doet dan is het nog wel te overzien. Wat ook mee hielp was dat er een stalgenoot was met twee paarden die alletwee nog een stukje groter waren dan Jimmy. Dus, zolang die nog groter zijn is er niets aan de hand :j .

Is desbetreffende stalgenoot begin van de maand verhuisd naar een andere stal -O- : . Daar gaat m'n referentiekader!


Zie het vanuit een andere kant. Nu ben jij met je paard een referentiekader. :D

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30281
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 23:08

G-pony :)) Die houden we erin :))

Apple

Berichten: 76238
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 06:29

G-pony :D :D Die kende ik nog niet :D

19wendy80

Berichten: 167
Geregistreerd: 23-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 07:15

Hier een stille meelezer die zich even meld.

Ik geniet echt van je schrijfstijl
Lees iedere keer weer met een grote glimlach over alle capriolen van Jimmy.
En voor mij als Brabander, klinkt de Dais zo lekker hahaha.

Ga vooral door met schrijven....ooit een boek zou een dikke hit zijn :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34811
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 08:50

De foto's erbij zou leuk zijn, maar omdat je zo beeldend schrijft mis ik ze niet hoor. Leuk om weer een update te lezen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70749
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:34

Een afsluitende thermosbeker anders een optie? Zo een waar je net met moeite uit kan drinken :D

Apple schreef:
Zaten we tijdens de koffie even te kijken naar familie Nijlgans in belendende veld, zegt de wederhelft op gegeven moment 'wat is hij eigenlijk aan het doen?'. Waarop mijn antwoord was 'Geen idee, ik heb het opgegeven'.

_O-

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:38

Een G-pony :))

Apple schreef:
....... maar hij bedenkt er een evenement omheen :+


Misschien moet je 'm een keer vertellen dat de evenementen voor de komende tijd afgelast zijn?

Apple

Berichten: 76238
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 10:07

Volgens mij is dit een niet vergunningsplichtig evenement waarbij hij ook nog eens op zeker 1.5 meter afstand blijft van het buur-paard :j

Rocamor

Berichten: 11022
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:12

Die G-pony _O-

Apple schreef:
Jimmy lijkt er ook erg gelukkig mee te zijn, de buitenbak is 20-60 dus daar kan hij een beetje lekker galopperen zonder al na 3 galopsprongen in de 20-40 binnenbak de bocht om te moeten :-)


maar hoe doe je dat nu dan? want als je in 3 galopsprongen in de 20-40 binnenbak de bocht om moet, betekent het zo'n beetje dat je dat in een 20-60 bak dat ja na 4.5 galopsprong de bocht om moet. Maar je hebt nog een halve galopsprong over. Waar laat je die?

Apple

Berichten: 76238
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 10:13

Rocamor, dat wordt wel heel technisch :+ :))