Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:04

dblijham schreef:
Er werd mij laatst gevraagd of ik iemand wist voor een half Friese merrie van 8 jaar. 1,56 hoog. Is eerder zowel onder de man als voor de kar geweest maar moet weer opnieuw opgepakt worden en kan daardoor wat onzeker zijn. Meer weet ik er niet van maar ze wordt nu opgepakt bij Avinia Staete in Midwolda. Loopt daar ook in de manegelessen mee.
Ik ken het dier niet en weet er verder ook niets van maar als de haf niets wordt is dit misschien een leuke?

Voor een onzekere ruiter niet geschikt!!!

Ik zou het niet doen!

Ook dit verhaal strookt niet tegen over de advertentie.
Plus...
Ik "ken" dit paard.

Zelda_Link

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:11

Wat gaaf dat het leuk was bij de haflinger! Goed dat je meerdere keren gaat kijken! Spannend hoor *\o/*

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 09:13

We gaan vandaag een buitenrit proberen met een ander paard erbij. Ik heb namelijk het vermoeden dat het wangedrag onder het zadel voortkomt uit verveling in de bak. We zullen zien.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:18

Ah vandaar. Fijn dat je een buitenrit kunt uitproberen. Hopelijk gaat dat goed. Veel plezier vandaag!

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:46

succes vandaag

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:08

Leuk. zodra het niet pluis voelt afstappen. En anders lekker genieten. Als je lekker hebt gereden en je komt thuis wellicht alleen daar een rondje rond een weiland of zo doen, eens kijken hoe hij alleen is. Want dat wil je, een paard waarmee je alleen buiten kunt rijden.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 16:35

Maddoxx schreef:
We gaan vandaag een buitenrit proberen met een ander paard erbij. Ik heb namelijk het vermoeden dat het wangedrag onder het zadel voortkomt uit verveling in de bak. We zullen zien.

Ik zou voor eerste paard niet een nemen waarvan je nu al zegt wangedrag onder het zadel.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 17:04

Ze was buiten een stuk braver, en heeft geen enkele keer gebokt, maar ze is vrij nerveus en bang.

Hey heeft wat langer geduurd omdat we onderweg aangereden werden... Maar gelukkig alleen blikschade.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:12

Ga je altijd samen met iemand op weg anders zou ik ook testen hoe ze alleen is als ze de weg op gaat.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 17:24

SandravdB schreef:
Ga je altijd samen met iemand op weg anders zou ik ook testen hoe ze alleen is als ze de weg op gaat.

Dat ga ik uiteraard ook nog proberen, maar ik dacht, eerst eens met een vertrouwd paard erbij.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:29

Hoezo werd je buiten aangereden?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:32

pien_2010 schreef:

Met de auto neem ik aan

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 17:33

pien_2010 schreef:

Met de auto inderdaad. We waren onderweg, en de auto voor ons remde heel plots. Wij konden op tijd stoppen, de auto achter ons niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:36

Ok niets dus te maken met wangedrag van een van de paarden. Hoe reageerde jouw paard daarop? Werd hij geraakt?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:37

pien_2010 schreef:
Ok niets dus te maken met wangedrag van een van de paarden. Hoe reageerde jouw paard daarop? Werd hij geraakt?

Ik denk eerder dat het was op weg naar het paard gewoon in de auto.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 17:39

Ineke2 schreef:
pien_2010 schreef:

Ik denk eerder dat het was op weg naar het paard gewoon in de auto.

Precies

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:41

Maddoxx schreef:
Ze was buiten een stuk braver, en heeft geen enkele keer gebokt, maar ze is vrij nerveus en bang.

Hey heeft wat langer geduurd omdat we onderweg aangereden werden... Maar gelukkig alleen blikschade.

Denk eraan dat bokken onder het zadel kan komen door een slecht passend zadel, of, en dat is erger, door rugpijn. Een paard wat tijdens de testrit bokt zou ik persoonlijk laten staan.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:42

Wat naar dat jullie zijn aangereden, gelukkig alleen blikschade! Was het op weg naar het paard of op de terugweg? Als het op de heenweg was zal je misschien zelf ook wat meer gespannen zijn geweest door de schrik? Of viel dat wel mee?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 17:45

Zelda_Link schreef:
Wat naar dat jullie zijn aangereden, gelukkig alleen blikschade! Was het op weg naar het paard of op de terugweg? Als het op de heenweg was zal je misschien zelf ook wat meer gespannen zijn geweest door de schrik? Of viel dat wel mee?

Het was op de heenweg, maar ik was gelukkig absoluut niet gespannen. We rijden nu door voor een paar daagjes Zeeland met ijslander strandritten :D

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:49

Wat naar dat jullie aangereden werden. Als het paard daarbij braaf bleef is dat wel een pluspunt.

Echter zou ik ook een paard dat bokt bij een testrit laten staan. Ongeacht de reden en zeker als je gewoon onbezonnen (buiten) wil rijden.
Problemen moet je niet kopen, die komen vanzelf wel.

Heb je verder wel een klik met het paard?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 18:00

Thioro schreef:
Wat naar dat jullie aangereden werden. Als het paard daarbij braaf bleef is dat wel een pluspunt.

Echter zou ik ook een paard dat bokt bij een testrit laten staan. Ongeacht de reden en zeker als je gewoon onbezonnen (buiten) wil rijden.

Het is wel echt een lief dier, zolang je er niet op wil echt perfect. Maar ik zoek er wel een om mee te rijden, nog goed over na denken dus...

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:06

Lees je posts eens objectief terug. Wangedrag onder het zadel dat voortkomt uit verveling? Vind ik een raar verhaal. Er zijn zat paarden die zich vervelen en zich gewoon gedragen :)

En dan je laatste post, het is een lief dier, zolang je er niet op wil.... Ik denk dat ieder objectief persoon zegt dat je hem beter kan laten staan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:12

Simbaa helemaal waar. Dit is een niet doen paard.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:19

Maddoxx schreef:
Thioro schreef:

Het is wel echt een lief dier, zolang je er niet op wil echt perfect. Maar ik zoek er wel een om mee te rijden, nog goed over na denken dus...

He? Maar je koopt toch geen paard als om van te voren te weten dat het weideversiering gaat worden terwijl jij leuke buitenritten wil maken?

Als ik je laatste post lees zou ik denken “ next”

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:33

pien_2010 schreef:
Simbaa helemaal waar. Dit is een niet doen paard.

Helemaal eens.