konijntje gedissecteerd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:36

Jep , onder het 'stelletje' voel ik me ook zeker aangesproken , zeker omdat mijn mening totaal in strijd is met die van ' jullie' , ik heb verder niks tegen Melissa persoonlijk , dat weet ze zelf ook wel , en zij vast ook niet tegen mij , maar dit keer viel ik dus wel onder het 'stelletje hypocrieten' dat weet ik zeker Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:36

SpLaSh_"]
[quote="Spetterlover"][quote="Yellowfish schreef:
Nee inderdaad, we hebben inderdaad geen mensen op deze wereld ! Rolleyes

Nee, alleen een stelletje grote hypocrieten
[/quote]

Hey sorry hoor , weetje wie hypocriet is ? Dat ben JIJ , wij respecteren allemaal jou mening , vertellen alleen onze mening en laten jou in je waarde , en dan ga je ons hypocriet noemen.. Verward
[/quote]

ooh je voelt je aangesproken ? Heb geen zin om hier persoonlijk te worden, maar ik denk, dat als ik hier zeg " proeven op dieren zijn goed " dat iedereen me mag en aardig vind, maar als ik zeg " proeven op dieren zijn slecht, gebruik de mens er lekker voor " gaat iedereen er tegen in en accepteert het niet ? Dat is geen discussie meer, dat is mensen geen eigen mening laten hebben.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:37

Yellowfish schreef:
...HEBBEN ze nog een kans om te ontsnappen, welke dan wel nihiel is, maar ale, de kans is er ! terwijl deze in gevangenschap uitgesloten is, dieren in een hokje kunnen niet ontsnappen aan de mens of andere vijanden !

Met een gebroken been kan een paard niet erg hard rennen en ook niet ver komen.
Als er niet toevallig een roofdier in de buurt is om snel een einde te maken aan zijn lijden, sterft het dier een gruwelijke dood, door verhongeren of verdorsten, en dit allemaal onder verschrikkelijke pijn.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:37

heb idd niets tegen je persoonlijk Samantha Knipoog

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:39

Cassidy"]
[quote="Yellowfish schreef:
...HEBBEN ze nog een kans om te ontsnappen, welke dan wel nihiel is, maar ale, de kans is er ! terwijl deze in gevangenschap uitgesloten is, dieren in een hokje kunnen niet ontsnappen aan de mens of andere vijanden !

Met een gebroken been kan een paard niet erg hard rennen en ook niet ver komen.
Als er niet toevallig een roofdier in de buurt is om snel een einde te maken aan zijn lijden, sterft het dier een gruwelijke dood, door verhongeren of verdorsten, en dit allemaal onder verschrikkelijke pijn.
[/quote]

Oke, laten we ervan uit gaan dat ik het over een gezond dier had, in dit geval lijkt het mij ook niet meer dan "vredig" dat het dier om zo'n manier aan zijn einde komt, aangezien er in de natuur niet veel andere mogelijkheden overblijven .. Lachen

Spetterlover

Cassidy .. dat is de natuur, dieren fokken in kleine hokjes om ze voor proeven te gebruiken is geen natuur. Bio industrie, bontindustrie, proefdieren .. GEEN natuur.
Bovendien hebben dieren in de natuur VAAK een goed leven, tot op het moment van sterven, maakt niet uit op welke manier daar heb ik het even niet over.

Yellowfish

SpLaSh_ schreef:
Jep , onder het 'stelletje' voel ik me ook zeker aangesproken , zeker omdat mijn mening totaal in strijd is met die van ' jullie' , ik heb verder niks tegen Melissa persoonlijk , dat weet ze zelf ook wel , en zij vast ook niet tegen mij , maar dit keer viel ik dus wel onder het 'stelletje hypocrieten' dat weet ik zeker Haha!

Daar zijn meningen voor toch Haha! om er ZELF een te hebben Lachen

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:42

Ja , maar daarmee hoef je nog niet mensen te gaan beledigen die jou wel in je waarde laten

Moet nu ff eten Vork

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:46

SpLaSh_ schreef:
Ja , maar daarmee hoef je nog niet mensen te gaan beledigen die jou wel in je waarde laten

Moet nu ff eten Vork

Tegen wie heb je het nou ? Verward

Als het tegen mij is, het is niet beledigend bedoeld, excuse me als het zo overkomt Knipoog

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:56

als je dat als een belediging opvat .. MOOI ZO, want dat was ook de bedoeling, het is mijn mening, was de bedoeling dat je hem zo opvatte. Niet omdat hij speciaal op jou gericht was overigens, want dat was niet de bedoeling.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:14

Ja , tuurlijk vat ik dat als een belediging op , hypocriet genoemd worden is nou niet echt een compliment...

En als je nou moest kiezen , een hamster redden, of jezelf ?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:15

Yellowfish"]
[quote="SpLaSh_ schreef:

Moet nu ff eten Vork

Tegen wie heb je het nou ? Verward

Als het tegen mij is, het is niet beledigend bedoeld, excuse me als het zo overkomt Knipoog
[/quote]

Nee , was niet tegen jou bedoeld , had het tegen Spetter , en ik b en ook niet kwaadaardig Clown

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:25

SpLaSh_ schreef:
Ja , tuurlijk vat ik dat als een belediging op , hypocriet genoemd worden is nou niet echt een compliment...

En als je nou moest kiezen , een hamster redden, of jezelf ?

als je mij een voorbeeld geeft van een situatie waarbij ik voor die keuze zou komen te staan ? Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:27

Ik heb een deel van de discussie gevolgd en ik snap jullie meningen.

Denk nu eens hier over na: je hebt een kind (neefje, nichtje, vriendin, hond, kat of wat dan ook) dat een ernstige ziekte heeft. Hij/zij kan alleen een medicijn krijgen dat op dieren getest is. Zou je het dan afraden???
Dat medicijn is misschien wel getest op honderd dieren, maar kan er duizenden mensen en dieren mee redden.

Ook het verhaal van de dierenartsen. Ze moeten oefenen op dode dieren om de anatomie van een dier te kennen, anders kunnen ze ze ook niet genezen.
Dat is ook 1 of 2 tegen duizenden dieren.

Ik snap best dat jullie dit zielig vinden. dat vond ik vroeger ook, maar (misschien wel door mijn leeftijd) ik ben er anders tegen aan gaan kijken door een gebeurtenis in mijn leven.
Natuurlijk is het zielig, maar soms ook wel nodig.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:29

Amanda, ik ben niet tegen studenten die in lichamen van dieren kijken, ik ben wel tegen het fokken ( en misschien slecht verzorgen in de tijd van leven ) van dieren speciaal voor dit doel. Bovendien vind ik dat proeven doen op levende dieren niet normaal is. Ook de manier waarop dieren gedood worden voor de proeven vind ik niet eerlijk, gezonde dieren worden dus MISBRUIKT.

En DAT is waar ik tegen ben.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:30

Amanda , helemaal met jou eens .

Enne Melissa, kan niet zo 1..2..3 een situatie bedenken , maar ik zat net even terug te lezen en toen kwam ik dit tegen :
spetterlover schreef:
dat vind jij, maar imo is een mens niet meer dan een rat, beiden zijn levende wezens met gevoel, we leven op dezelfde wereld..

Plingit op de reactie van , ik heb liever dat een rat het loodje legt dan een ik zelf (o.i.i.d.w)

Dus vandaar dat ik me dat afvroeg , stel , als jij jou leven kon geven om 10 hamsters een beter leven te geven , zou je dat dan doen ?
En waarom ? Waarom is jou leven persoonlijk niet meer waard dan 1o hamsters ? Je moet toch blij zijn om te leven , je moet toch jou leven veel hoger inschatten ? Toch...... ?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:33

Spetterlover schreef:
Amanda, ik ben niet tegen studenten die in lichamen van dieren kijken, ik ben wel tegen het fokken ( en misschien slecht verzorgen in de tijd van leven ) van dieren speciaal voor dit doel. Bovendien vind ik dat proeven doen op levende dieren niet normaal is. Ook de manier waarop dieren gedood worden voor de proeven vind ik niet eerlijk, gezonde dieren worden dus MISBRUIKT.

En DAT is waar ik tegen ben.

Dat snap ik. Dieren fokken voor dat doel is niet okee. Proeven op dieren zijn ook niet. Mits het gaat om proeven die ook op een andere manier gedaan kunnen worden. En natuurlijk wel zinnige dingen, zoals belangrijke medicijnen. Als het alleen maar make-up oid is, dan ben ik tegen.

Wat ik bedoelde te zeggen is: kijk eens verder dan "o, wat zielig", want sommige proeven zijn echt nodig!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:33

ik vind, dat mensen ( welke ook een diersoort zijn ) en ( andere ) diersoorten gewoon samen op de wereld moeten kunnen leven, zoals vroeger ook het geval was. Niet in 1 klap, maar in stappen. Dit kan pas daadwerkelijk gebeuren, als mensen hun trots opzij zetten, zich niet meer voelen als dieren.
Als ik mijn leven moest geven, om dieren daadwerkelijker een beter bestaan te geven .. geen twijfel mogelijk, zou het direct doen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:34

Dit klinkt al stukken normaler dan wat je net allemaal uitkraamde Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:36

Amanda, verder kijken dan "o, wat zielig", doe ik zeker. Ik probeer oplossingen voor te leggen, jammer genoeg heb ik het niet voor het zeggen, dan had ik het namelijk wel geweten.
En nog meer medicijnen .. test ze dan lekker op mensen, NIET op dieren, de medicijnen zijn alleen maar omdat mensen ze willen, voorbeeld van " wel de lusten, niet de lasten " ?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:37

SpLaSh_ schreef:
Dit klinkt al stukken normaler dan wat je net allemaal uitkraamde Haha!

Als jij dat onzin vind, goed, als je dit geen onzin vind, prima, maar ik heb nog steeds dezelfde mening, alleen anders neergezet

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:39

Spetterlover schreef:
Amanda, verder kijken dan "o, wat zielig", doe ik zeker. Ik probeer oplossingen voor te leggen, jammer genoeg heb ik het niet voor het zeggen, dan had ik het namelijk wel geweten.
En nog meer medicijnen .. test ze dan lekker op mensen, NIET op dieren, de medicijnen zijn alleen maar omdat mensen ze willen, voorbeeld van " wel de lusten, niet de lasten " ?

Ben ik het niet mee eens. Denk aan prednison. Getest op dieren en mensen en wordt gebruikt voor dieren en mensen.
En dat is met meer medicijnen (ik geen expert, dus weet ze ook verder niet Haha! ).

Vraagje: eet jij vlees? Of eieren?? Of vis?? Die worden er ook voor gefokt en hebben ook geen leven. Zelf ben ik 6 jaar vegetarisch geweest. Ja, geweest, ik heb namelijk een koemelk allergie en ben min of meer gedwongen om weer vlees te gaan eten. Maar ik let er wel op wat ik koop. Scharrelvlees, scharreleieren, enz.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:44

Amanda"]
[quote="Spetterlover schreef:

Ben ik het niet mee eens. Denk aan prednison. Getest op dieren en mensen en wordt gebruikt voor dieren en mensen.
En dat is met meer medicijnen (ik geen expert, dus weet ze ook verder niet Haha! ).

Vraagje: eet jij vlees? Of eieren?? Of vis?? Die worden er ook voor gefokt en hebben ook geen leven. Zelf ben ik 6 jaar vegetarisch geweest. Ja, geweest, ik heb namelijk een koemelk allergie en ben min of meer gedwongen om weer vlees te gaan eten. Maar ik let er wel op wat ik koop. Scharrelvlees, scharreleieren, enz.
[/quote]

Ok, helpt de dieren misschien, maar zij vragen er niet om. En doen ze dit nou ook speciaal voor de dieren, of speciaal omdat het uitkomt en ook bruikbaar is voor mensen ?

Ik eet geen vlees, geen vis, eet alleen scharreleieren, gebruik geen leer, geen zijde, alleen vegetarische kaas van de natuurwinkel, en ben sinds een tijd ook gaan letten op alle E-nummers die ik binnen krijg, ik gebruik dus niets dierlijks. Je zou het bijna veganistisch kunnen noemen, maar op melk en scharreleieren na ben ik dat dus niet.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:46

oja, ik ben ZELF vegetarisch geworden op mijn achtste ! Dat is dus al bijna 7 jaar ( wordt volgende maand 15 namelijk )
Als zelfs een kind van 8 , zonder invloed van ouders of familie ( zijn allemaal niet vegetarisch en waren ook tegen mijn besluit ), inziet dat het zielig is om dieren te misbruiken ..

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:48

Het verbaasd me echt dat jou ouders dat goed vonden , op je 8ste al vegetarisch , je bent nog een kind , op je 8ste moet je nog onwijs veel groeien , dat kan echt niet gezond zijn , maarja ik heb je in leven gezien en dat zag er toch echt wel gezond uit Clown , ik denk zelf dat vlees uiteindelijk toch wel wat dingetjes toevoegd wat andere dingen niet kunnen vervangen .... maar daar weet ik het fijne weer niet van Haha!