Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:33

Wat fijn Black_Moon. Scheelt toch weer een paar weken stress.

Buffelduke
Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 13:57

Black_Moon schreef:
Black_Moon schreef:
We waren op de goede weg. Sinds Oktober zit Borus weer in de lappenmand. Bij de jaarlijkse bloedonderzoek is er uitgekomen dat hij weer bloedarmoede heeft. We zijn gestart met de Redplex, maar dat heeft geen effect gehad. Zijn bloedwaardes zijn echt laag. De labo houdt rekening mee dat de waardes van een koudbloed iets lager zijn dan van een warmbloed. Alleen de waardes van Borus zijn nog lager dan voor een koudbloed. Mijn dierenarts heeft de uitslag naar de internist gestuurd, omdat deze meer weet over het bloed. Paar dagen later daarvan de uitslag gekregen. Borus heeft de diagnose anti-immuun ziekte :( . Ik ga voor een 2nd opinion naar Erik Laarakkers in de Bilt. Alleen wordt het pas in Januari, omdat hun super druk hebben, maar ik sta op de wachtlijst. Mocht er een iemand uitvallen dan kom ik/Borus voor in de plaats. Voor nu staat hij op prednisolon (is voor nu alleen symptoombestrijding)



Ik quote mijzelf even. Vandaag was een belafspraak gepland. 17 December is er iemand uitgevallen en nu zijn we die datum ingepland *\o/*


Jeetje dat meen je niet. Jullie waren zo goed op weg samen en dan deze tegenslag! Hoe sta je er zelf in? Heeft het vele gevolgen? Fijn dat je redelijk snel terecht kan nu! Super!!

@orchidee14 poeh dat is wel een dikkie voor een Welsh cob inderdaad! Wat voor soort hooi geef je? Dat wil ook veel uitmaken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:59

@orchidee14 poeh dat is wel een dikkie voor een Welsh cob inderdaad! Wat voor soort hooi geef je? Dat wil ook veel uitmaken[/quote]


Ik moet zeggen dat hij op de foto's wel heel erg dik lijkt hoor. Het geeft een beetje een vertekend beeld. En Inmiddels is hij ook al de nodige kilo's kwijt gelukkig. Daarbij is hij altijd al stevig gebouwd geweest. Het hooi is kwalitatief goed volgens de pavo hooi analyse. In

Black_Moon
Berichten: 686
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:37

@Orchidee14
Hoe krijgt hij nu zijn hooi? Los in een bak of op de grond of in een hooinet? Kun je eventueel buiten rijden? Want conditie training is zware paarden erg fijn om af te vallen. Moet je wel rustig opbouwen anders krijg je vervetting in het bloed en dan ben je nog verder van huis.

@Buffelduke
We waren zeker goed op weg. Ik vind het ontzettend spannend voor 17 december. Voor de belafspraak heb ik de hele ziekte-geschiedenis van Borus in kaart moeten brengen, dus vanaf de eerste keer dat erbij hem opstapeling van metalen in zijn lever werd geconstateerd tot nu. Tijdens het gesprek werd er ook besproken over de ziekte van Lyme. Daar herkende Erik de symptomen in, omdat er een dag van te voren een Fries behandelt is met dezelfde symptomen die Borus ook heeft. En die had de ziekte van Lyme. Erik zei wel dat dit een vermoeden is wat hij toen hij de ziekte-geschiedenis van Borus las. Maar hij wil Borus zeker wel helemaal nagemeten hebben voor de definitieve uitkomst wat Borus nu heeft.

Ik sta er wel positief in. We zijn sinds een kleine week begonnen met de prednisolon, maar die moet ik weer afbouwen om juiste meting te krijgen op de 17de, dus hij zal weer langzaam wat slomer worden. Wat de gevolgen heeft daarvan dat weet ik niet. Ik hoop dat het allemaal meevalt. Ik ben wel door alle stress de les van gisteren glad vergeten |(

Anoniem

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:55

@Black_Moon, ik voer uit hooinetten. Buitenrijden is helaas nog niet mogelijk. Wel ben ik zijn training rustig aan het opbouwen.

Black_Moon
Berichten: 686
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:59

Hoe groot zijn de gaten van de hooinetten?

Oja en hoe zit je trainingsschema uit?

Black_Moon
Berichten: 686
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:02

Ik heb gisteren een gisteren een belletje gekregen dat vandaag een plekje vrij is gekomen, dus een week eerder *\o/*

Wat was het indrukwekkend zeg. Er zijn veel puzzelstukjes op zijn plek gekomen. Er is iets anders uitgekomen dan wat Erik vermoedde (ziekte van Lyme).

De diagnose die Borus 4,5 - 5 jaar geleden heeft gekregen (opstapeling van metalen in zijn lever) dat is te wijde aan een kopervergiftiging .

Erik kon ook uitmeten dat ook een stukje erfelijk is.

Daardoor zijn de milt, lever en darmen volledig uitbalans. De milt heeft een flinke knauw gekregen verwegen de kopervergiftiging. Daardoor komt zijn milt totaal niet mee, vandaar de bloedarmoede.

Erik heeft Borus gedetoxd (is dit een woord >;) ) met acupunctuur en lasertherapie.

Ik heb nu 4 verschillende flesjes met druppels voor 2 maanden mee gekregen. Daarna moet hij nog 2x terug om hem door te meten.

Buffelduke
Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 14:48

Black_Moon schreef:
Ik heb gisteren een gisteren een belletje gekregen dat vandaag een plekje vrij is gekomen, dus een week eerder *\o/*

Wat was het indrukwekkend zeg. Er zijn veel puzzelstukjes op zijn plek gekomen. Er is iets anders uitgekomen dan wat Erik vermoedde (ziekte van Lyme).

De diagnose die Borus 4,5 - 5 jaar geleden heeft gekregen (opstapeling van metalen in zijn lever) dat is te wijde aan een kopervergiftiging .

Erik kon ook uitmeten dat ook een stukje erfelijk is.

Daardoor zijn de milt, lever en darmen volledig uitbalans. De milt heeft een flinke knauw gekregen verwegen de kopervergiftiging. Daardoor komt zijn milt totaal niet mee, vandaar de bloedarmoede.

Erik heeft Borus gedetoxd (is dit een woord >;) ) met acupunctuur en lasertherapie.

Ik heb nu 4 verschillende flesjes met druppels voor 2 maanden mee gekregen. Daarna moet hij nog 2x terug om hem door te meten.


Wauw wat fijn zeg! Ik denk dat dit een veel fijnere uitkomst is dan wat je had gedacht. Echt super.

Zal je dit dan altijd moeten blijven doen? Of is het klaar na die kuur?

Black_Moon
Berichten: 686
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 19:53

Of ik dit altijd moet blijven dat weet ik niet, maar als het voor altijd moet dan ga ik er voor 100% voor.

We zijn nu 5 dagen verder. Ik merk nu al dat het werkt. Als ik Borus van de winterwei afhaal en in de stal zet met de deur open. Waar ik daarna bezig om de verschillende druppels in een beker te doen om deze dan in een spuitje te doen. Komt Borus al kijken of het al klaar is :') want meneer staat al met zijn mond open van "Kom maar"

Buffelduke
Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 10:21

Black_Moon schreef:
Of ik dit altijd moet blijven dat weet ik niet, maar als het voor altijd moet dan ga ik er voor 100% voor.

We zijn nu 5 dagen verder. Ik merk nu al dat het werkt. Als ik Borus van de winterwei afhaal en in de stal zet met de deur open. Waar ik daarna bezig om de verschillende druppels in een beker te doen om deze dan in een spuitje te doen. Komt Borus al kijken of het al klaar is :') want meneer staat al met zijn mond open van "Kom maar"


Kijk aan, dat is goed nieuws! Excuus voor mijn late reactie. Werk en privé was beide superdruk. Hoe gaat het nu? Merk je echt al veel verschil nog steeds?

Hier gaat het ook goed. Rustig verder aan het trainen met Duke. Hij heeft echt zin om wat te doen ook elke dag, dat was zeker niet zo toen hij zo dik was.

Afbeelding