Ik ben heel blij voor je, wat een goede keuze geweest! Uiteraard blijf ik duimen en hopen dat het zo blijft, maar ik ben erg hoopvol nu. Zeker met dit weer zou je verwachten dat ze erg fris is.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maflinger_S schreef:Met name de voorbeelden die xyzutu2 in het connection topic geeft zetten je misschien nog verder op het spoor dat je nu al volgt.
Edit: op de iPad gaat een link plaatsen niet zo makkelijk maar het topic heet Connection Training.
woepsie90 schreef:Ah wat balen TSik herken het maar al te goed, de frustratie, het niet weten wat precies het probleem is, er wakker van liggen en inderdaad chagrijnig van worden. En die onzekerheid want alle adviezen zijn zo verschillend en je twijfelt aan jezelf, dat helpt ook niet.
Wat ik een goeie tip vind is twee weken pijnstillers geven, dan kan je pijn zo goed als uitsluiten als ze niet veranderd.
Daarnaast zou ik als ik jou was je inschrijven voor een trainingsprogramma. Parelli bijvoorbeeld, of Warwick Schiller. Volgens mij heeft Tristan Tucker ook zoiets maar die is meer dressuur gericht. Alle programma’s beginnen met grondwerk en relatie skills hoor!
Zo’n programma geeft jullie structuur, en jou kennis en handigheid en rust omdat je dan een plan hebt. Geheid zal je erachter komen wat er mis gaat, of in ieder geval deels. En er zijn ook Parelli lesgevers die je kunnen begeleiden met het programma, en van Warwick schiller zijn er ook mensen in NL die daar ervaring mee hebben.
Al is het maar om uit te proberen toch?
Sterkte iig. Die diepe dalen zijn niet leukeen paar dagen geleden stond ik ook nog keihard te janken in de wei, dus ik begrijp je helemaal. Ik heb dit niet zo vaak meer tegenwoordig maar van de week was weer eens zo’n dag, pff
Elvirawortel schreef:Waarom zou je je paard niet belonen op het moment dat hij stress heeft maar wel de goede reactie geeft? Als je iets vraagt dan gaat hij op zoek naar de juiste reactie, en dat geeft soms stress, maar wanneer hij dan de juiste reactie geeft en je beloond niet heb je hem alsnog niks geleerd. Stress kun je niet aanleren want dat is een emotie. Wel kun je wanneer ze ontspant wat extra belonen denk ik. Maar zeker altijd belonen wanneer je de juiste reactie krijgt, anders snapt ze er straks helemaal niks meer van