Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:23

Jeetje wat een drama!
Ik hoop dat je voor je paarden allemaal een fijne plek kan vinden. En gerechtigheid voor jullie zodat jullie vanaf dat punt als gezin je leven weer een positieve draai kunt geven.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:51

@DMH, hebben jullie al een advocaat geraadpleegd? Want hoe langer ik erover denk, hoe meer ik denk dat de vorige eigenaars(of de nabestaanden in jullie geval), hier toch voor beboet kunnen worden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:54

Hebben wij gedaan ja. Valt helaas niet veel tegen te beginnen... Wij moeten kunnen bewijzen dat de fouten ik de akte moedwillig zijn gemaakt. Dat hebben wij niet en kun je nagenoeg ook niet bewijzen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:59

Je moet dus bewijzen dat de geen schuld clausule van de notaris niet dekkend is, wat hem wel aansprakelijk zou maken. Aangezien zulke geen aansprakelijkheidsclaims niet geheel ondersteund worden door de wet.
Maar dan begint de vraag dus al of de notaris, gezien de gehele afwikkeling van de verkoop kennelijk bij hem terecht gekomen is, wel gecontroleerd heeft of alles klopte. Of is de makelaar van de verkoper aansprakelijk gezien de grote fouten die hij had moeten weten enkel al om de verkoopprijs correct vast te stellen. En dan nog de derde partij/expert in deze : jullie makelaar, heeft die wel opgelet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:04

Het was zonder makelaar. Ook moeten wij onderzoeksplicht bewijzen. Alles is voornamelijk mondeling gebeurt dus dat kunnen wij ook niet. Nu is de vraag dus: Heeft de notaris zijn taak verzuimd? Dat heeft die niet want de akte is heel slim opgesteld: Naar ons weten, bij navraag, uit de beschikbare documenten etc. Clausule niet verantwoordelijk voor eventuele fouten etc. Notaris is dus een dood spoor. Die dekken zich te goed in. Dan kunnen wij door naar de verkoper, maar die is overleden 7 maand na aankoop.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:09

DeMolenhoek schreef:
Het was zonder makelaar. Ook moeten wij onderzoeksplicht bewijzen. Alles is voornamelijk mondeling gebeurt dus dat kunnen wij ook niet. Nu is de vraag dus: Heeft de notaris zijn taak verzuimd? Dat heeft die niet want de akte is heel slim opgesteld: Naar ons weten, bij navraag, uit de beschikbare documenten etc. Clausule niet verantwoordelijk voor eventuele fouten etc. Notaris is dus een dood spoor. Die dekken zich te goed in. Dan kunnen wij door naar de verkoper, maar die is overleden 7 maand na aankoop.

Kennelijk niet nagevraagd bij de gemeente wat er volgens bestemmingsplan op mocht/hoorde te staan. En beschikbare documenten idem. Elke burger/belanghebbende moet dat zo kunnen opvragen. Laat hem dus maar de documenten, etc. overleggen die bewijzen dat wat er op het perceel stond daar rechtmatig stond bij verkoop. Het kan bijna niet dat die bewijzen bij hem zijn. En mocht hij wel de bewijzen hebben dat wat er stond bij verkoop legaal was, dan heb je weerwoord tegen de gemeente.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:19

Ik vraag het nogmaals na bij de advocaat.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:13

En ook al is de vorige eigenaar dood, de erfgenamen zullen wel het geld opgestreken hebben, dus daar valt best wat mee te doen hoor. Als hij schuld treft kan dus volgens mij via de erfgenamen bekostigd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:22

Daar ben je fout in. Ook al hebben de erfgenamen geërfd, deze hebben 0,0 schuld hierin en staan hier volledig los van. Er valt daar helemaal niets te halen.

Ik heb ondertussen de advocaat gehoord en nog een 2de advocaat van familie lid. Wij kunnen echt niets beginnen. Het is een gevalletje wij moeten grove nalatigheid bewijzen en dat kunnen wij niet. De notaris kan zich verweren door te beweren dat de gemeente foutieve info heeft gegeven of dat de secretaresse een typfout heeft gemaakt bij het opzoeken van het kadaster etc. Als wij niet zwart op wit hebben dat deze fout bewust is gemaakt kunnen wij niets. Velen voor ons hebben het al geprobeerd maar winnen is echt een flinke uitzondering.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:42

Wat een ellende maar TS begrijp ik het uit jouw bovenstaande post goed dat je afgaat op wat de advocaat van de tegenpartij beweerd?
Daar zou ik dan echt een advies van een advocaat die voor jou werkt tegenover willen zien staan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:47

Jeetje, wat een rotsituatie zeg! :\
Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:49

SjonnieZ schreef:
Wat een ellende maar TS begrijp ik het uit jouw bovenstaande post goed dat je afgaat op wat de advocaat van de tegenpartij beweerd?
Daar zou ik dan echt een advies van een advocaat die voor jou werkt tegenover willen zien staan.

Nee, advies is van onze advocaat en een advocaat van een familielid van ons.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:53

Maar hebben jullie dan wel de schriftelijke aanvraag gedaan en goedkeuring gekregen voor de bouwvergunning van deze renovatie ?

Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er een bouwvergunning afgeleverd wordt en ze naderhand komen vertellen dat het allemaal niet mag en alles stilgelegd moet worden.
Tenminste, ik vermoed dat er voor zulke ingrijpende verbouwingen wel een vergunning nodig was en niet enkel een kennisgeving ( wat voor kleine verbouwingswerkjes gebruikelijk is ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:05

Wat wij deden mocht met een melding. Wij hebben vorig jaar het dak van het huis gedaan met een melding en dit is prima verlopen. Nu hebben wij ook een melding gedaan, alles was goed en tijdens de verbouwingen is het stil gelegd na een klacht van omwoners. Toen is de bal aan het rollen gegaan. Want er zijn al zaken verbouwd waar iedereen gewoon van op de hoogte was en dat was allemaal geen probleem. Nu zijn ze het nader gaan onderzoeken door die klacht en tot de conclusie gekomen dat door de vorige eigenaren al onvergunde verbouwingen waren gedaan, waaronder aan het dak waar wij aan bezig waren maar ook aan de dakstructuur.

Wij zijn ook bezig met een adviesbureau en die zeggen letterlijk: Wij zijn groot geworden met dergelijke zaken als dit.
Wij zijn dus zeker geen uitzondering en blijkbaar zijn er veel problemen met dergelijke gebouwen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:13

Dat klopt inderdaad dat er veel zaken zoals dit zijn. Een man hier wat verderop heeft net hetzelfde probleem.
Grote verbouwingen, enkel melding gedaan bij de gemeente, geen schriftelijke aanvraag gedaan en gewoon begonnen met de werken.
Het hele spel is stilgelegd want dat gedeelte van het gebouw staat als niet vergund voor het kadaster, dus geen bouwvergunning mogelijk mits regularisatie - aanvraag. Ook de grootte van de werken vereisten een schriftelijke bouwvergunning voor renovatie.
Oftewel... zonder schriftelijke aanvraag en goedkeuring bent ge 9 van de 10 keren gesjareld. Helaas maar het is niet anders.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:15

Maar normaal kunnen zo’n dingen toch geregulariseerd worden? Kost idd wel wat, wij hebben ook zoiets gehad hier op de boerderij, volgens mij waren we een 7000 euro kwijt om de alles vergund te krijgen en de eerste aanvraag was ook afgekeurd,2de maal wel alles goed. Als er een bureau op zit, komt zoiets wel goed hoor.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:19

Dat kan inderdaad geregulariseerd worden, maar dan moet je eerst de aanvraag tot regularisatie doen en het antwoord afwachten alvorens te beginnen met de werken.
Doe je dat niet, dan wordt alles stilgelegd in afwachting van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:21

tengeltje11 schreef:
Maar normaal kunnen zo’n dingen toch geregulariseerd worden? Kost idd wel wat, wij hebben ook zoiets gehad hier op de boerderij, volgens mij waren we een 7000 euro kwijt om de alles vergund te krijgen en de eerste aanvraag was ook afgekeurd,2de maal wel alles goed. Als er een bureau op zit, komt zoiets wel goed hoor.

Dat bureau kost dus €20.000 en er zit nu een overtreding op waardoor het niet meer zo evident is om het geregulariseerd te krijgen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:42

Wat een nare, oneerlijke situatie.

En ik dacht altijd dat ze het in België niet zo nauw nemen met bebouwings regels. :?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 09:23

senna21 schreef:
Wat een nare, oneerlijke situatie.

En ik dacht altijd dat ze het in België niet zo nauw nemen met bebouwings regels. :?

Dat is ook zo. Als je een luchtfoto ziet van belgie, zie je heel veel huizen met daarachter koterijen en nog meer koterijen :D
Die koterijen zijn in 99% van de gevallen niet vergund. Je koopt hier vaak een huis met ' aanhorigheden ' en grond. :+

Als je alles min of meer in de oorspronkelijke staat laat, is er ook niks aan de hand met die niet-vergunde zaken. Het is pas als je het hele ding gaat verbouwen, dat er voor de start van de werken één en ander aan papierwerk moet gedaan worden om de nodige vergunningen te krijgen.