Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ja, het verschil met mijn vorige paard is echt groot, die vond al dat geknuffel maar overbodig, Aliaa laat regelmatig haar hooi liggen om te komen knuffelen. Zelfs tijdens haar brokjes moet ze af en toe haar neus eens mijn richting uitsteken. 

Ik veronderstel dat ze op stoeterij Argamak met haar hieraan gewerkt hebben voor de keuring en Aliaa het nog kent. 
 Wel erg makkelijk voor mij, want nu kan ik haar morgen eens longeren met zadel! 

Nadien moest ze wel eens snuffelen aan de stijgbeugels. 
 Ze was braaf! Ze begreep het alleen niet helemaal.  
 Dat zag je ook wel aan haar snoetje, maar dat komt wel. Wel enorm ongemakkelijk om zo op je paard te hangen hoor.  

Maar er zijn zoveel insecten en ze begon terug meer haar staart te schuren en aan haar manen te krabben, vandaar de keuze om het deken er opnieuw op te leggen. Het gaat beter met de jeukjes! 
 Ik moet steeds nadenken over de hulpen haha.  

Ze bleef netjes stilstaan nu.  

Normaal blijft ze bij mij, maar ze had niet veel nodig om los te barsten. 
 Ze heeft langs beide kanten wat stap, draf en galop gedaan, deed ze heel netjes. 
 Ze blijft mooi op afstand, haar oortje steeds op mij gericht. De 'ho' werkt ook heel erg goed.  
 Daarna zijn we een klein stukje op staat gaan uitstappen (met zadel! 
), de bak lag heel zwaar en dat is maar saai ook. xD

Ik heb 2 drukke weken achter de rug, waardoor ik weinig met Aliaa gedaan heb (behalve wat poetsen en mesten enzo).
 Ze is veel actiever, als in zelf eens sprintjes trekken in de bak, soms trippelt ze ook naast me als ik haar van de weide naar stal breng, maar ze blijft braaf bij mij!  

Stilstaan bij het opleggen van het zadel en aansingelen is ook nog een dingetje waaraan we moeten werken, maar ik heb tijd. 
 ), maar haar buurman heeft ze nooit goed verdragen. Dat paard is ook echt gewoon vervelend (schuld van de eigenaar, het paard krijgt waarschijnlijk teveel brok, te weinig hooi en komt misschien maximum 30 minuten buiten terwijl zijn stal gemest wordt), maar wanneer ik Aliaa 's avonds eten geef, komt hij aan haar kant kloten en dan vliegt Aliaa zowat de muur op. Ik heb nagevraagd of ze het 's ochtends ook doet, maar dan doet ze het niet (die ander krijgt als eerste eten en dus heeft Aliaa geen last van hem). En dus geef ik Aliaa nu 's avonds in een andere gang haar eten.  
 Op mij reageert ze niet en staat ze gewoon rustig te eten. 'S ochtends kan ze op dat paard ook heftig reageren voordat ik haar halster aandoe.  
 Ik heb geen idee waarom ze juist zo defensief reageert op andere paarden wanneer ik in haar buurt ben. Is het jaloezie of een beschermingsdrang naar mij toe? Bij mijn moeder doet ze het ook, mensen die 'haar' mensen niet zijn, negeert ze gewoon.  

YvonneV schreef:Ik heb haar al in zo'n grote emmer eten gegeven aan de andere kant van haar box, dat gaat al een stuk beter.Kun je haar niet aan de andere kant van de box voeren?
Desnoods zoiets aan de deur hangen https://www.agradi.nl/yong-line-voerbak ... AIQAvD_BwE
 Ze is dan nog wat onrustig, maar vliegt niet meer op de muur en kijkt eigenlijk ook niet om naar de buurman. 

Aan het halster blijft het gelukkig wel bij zuur kijken naar de andere paarden. 
 Ik schat dat Aliaa nu tussen 1.55 en 1.60m is, ik zal haar dit weekend eens proberen opmeten!                                                         

Dat boos blijven is hier ook wel herkenbaar. Dan komt ze even bij mij, gaan die oren weer naar voor, om vervolgens weer boos naar de andere paarden te kijken.  
 Aliaa laat zich wel corrigeren, maar dat duurt nooit niet lang.  

Nu sinds vandaag zijn haar billen ook vuil aan het worden, dus dierenarts gebeld en deze gaat ons iets geven om haar darmflora weer op pijn te brengen.                                                         
 Hopelijk gaat het snel weer definitief de goede kant op.                                                         
 Vandaag heb ik haar staart/billen gewassen, dus die zijn weer even proper. 

Niet dat ik iets anders verwacht had, maar je weet nooit. 

Elke keer ik in de buurt van haar stal stond, kwam ze meteen naar mij toe, dat doet ze wel vaker maar nu was het enkele dagen geleden. Ik heb geen idee wat ik fout gedaan heb waardoor ze de afgelopen dagen enkel eens omkeek als ik aan haar stal stond.  

Ik hoop dat het snel gaat helpen. De dierenarts denkt dat het van haar voer komt en raadt ons aan om over te schakelen naar iets anders. Aliaa krijgt nu al een aantal maand Vitalbix Breed&Grow en luzerne. Ik denk eraan om Pavo Care4life te proberen in combinatie met een vitaminebrok en luzerne. 
 Ik ben heel dankbaar dat mijn moeder een groot deel van de zorgen voor Aliaa op zich neemt, waaronder de stal en haar op de weide zetten. Vooral de weide ben ik heel blij om.                                                         ieris schreef:Super fijn dat je zo een lieve moeder hebt!
Deken staat haar mooi hoor, fijn dat ze zo braaf was,en leuk dat ze graag naar je toekomt op stal!
Agnes schreef:Dank je wel, ik zelf ben dan natuurlijk ook dol op mijn kleine meid!Wat een ontzettend leuk paard! En bijzonder dat het karakter zo anders is dan van andere rassen. Veel plezier samen!
 Haar karakter is echt heerlijk, ze kan super gewillig zijn, maar als ze iets niet wilt, kan ze ook verschrikkelijk koppig zijn. 
 Dat valt gelukkig niet vaak voor. XD
 Ik heb er vandaag al wat op gewreven met natte doekjes, normaal heeft ze daar een hekel aan, maar ze was lief vandaag. 
 Geen boze blikken omdat ik tussen haar benen zat, en ze bleef netjes staan. 
 Ze was weer ontzettend knuffelbaar vandaag.