Z1 debuut en gelijk een 2e plaats

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

romyamb

Re: Z1 debuut en gelijk een 2e plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:38

Lichamelijk ben je niks veranderd, en had het meer over filmpjes.
Aangezien jij zei dat je het raar vind dat mensen oordelen als ze net 3 foto's van jou en je paard zien.
En als je het zo een beetje vergelijkt met de foto van nu zie ik ook niet zo veel verandering.
Maar goed het was gewoon een waarschuwing om het zo maar even te noemen en blijkbaar neem jij er niks van aan.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:06

Weetje waar ik me aan erg dat er sommige over je gewicht zeiken...

Misschien heb je wel een ziekte en daarmee kan je niet afvallen ofzo dus ja om over gewicht te ziek. En zeggen dat je moet afvallen ofzo hun weten niet wat er met jou misschien lichamelijk aan de band is...

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:07

En heeft het paard daar iets aan dan?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:12

Serieus, beidde kanten. Hou nu toch eens op er is al 2x een mod opmerking geplaatst.

Als je wilt antwoorden op een vraag. Pb elkaar dan. Maar schei erover uit in dit topic.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:16

Ik ga niks anders zeggen dan super voor jullie dat het zo goed ging! *\o/*
Gelijk een 2e plaats smaakt naar meer toch :)
Succes!!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:25

Moderatoropmerking:
Bij deze het allerlaatste verzoek om de discussie te laten rusten, alle berichten die hierna geplaatst die ingaan op de discussie over het gewicht zullen worden verwijderd.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:29

Gefeliciteerd met je winstpunt en ik vind het er erg netjes uit zien! *\o/* +:)+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 19:39

AaronYve schreef:
Ik ga niks anders zeggen dan super voor jullie dat het zo goed ging! *\o/*
Gelijk een 2e plaats smaakt naar meer toch :)
Succes!!

Smaakt zeker naar meer. Maar wel rustig aan ;) we hebben geen haast. Het is al hard zat gegaan!

BrittS schreef:
Gefeliciteerd met je winstpunt en ik vind het er erg netjes uit zien! *\o/* +:)+

Dankjewel :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:42

Peelie schreef:
Priscilla_90 schreef:
Knap van je TS dat je dit heb bereikt!! Kost allemaal net wat meer moeite als met een kwpn in de ring (voordat ik bokt over me heen krijg, ja ik spreek uit ervaring)

Je optoming met stang en trens vind ik er ook fijn uitzien!
Wel zal ik je een bitfitter aanraden om alles net iets strakker te finetunen en evt een andere onderlegtrens of stang te proberen. Je paard lijk ietsje hangerig. Maargoed kan ook te maken hebben met zijn bui en evt spanning natuurlijk.

Lekker zo doorgaan en blijf genieten !!

Offtopic : grote van de mond van een paard heeft echt niks te maken met de grote/ras/type etc van je pony of paard. Dat is net zo krom als dat je het zal vergelijken met mensen: hoe langer de mens hoe groter de mond?! Dat is toch flauwekul.

Dat wil ik idd zeker nog doen! Maar ik zoek wel een no nonsense bitfitter en niet eens die met de meest "luxe" en "apparte" bitten aan komt. Gewoon normaal en gezond verstand.

Ik heb voor mn gewone bit al wel eens een bitfitter laten komen en die adviseerde een myler level 2 aan. Die gebruik ik soms. Maar hij loopt toch nogsteeds het fijnste op een dubbelgebroken watertrensje.

Met een dubbel gebroken watertrensje is helemaal niets mis. Waarom rijd je er niet op door? Vind het wel stoer als mensen door durven te rijden met een simpel bitje.. en als ie er toch lekker op loopt..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 19:48

Omdat ik aan het uitproberen ben of stang en trens wat voor ons is. En dat is iets wat ook op vreemd terrein uitgeprobeerd "moet" worden. Hij reageerd gewoon heel anders op vreemd terrein. Al was hij bij het losrijden wel heel fijn.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:58

stang en trens heeft gewoon even tijd nodig. probeer er regelmatig meerdere keren mee te rijden en niet te veel wisselen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 20:01

Priscilla_90 schreef:
stang en trens heeft gewoon even tijd nodig. probeer er regelmatig meerdere keren mee te rijden en niet te veel wisselen.

Het heeft zeker tijd nodig! Al pakt hij het stang en trens verder eigenlijk heel erg goed op. De 2 weken voordat ik op wedstrijd ging heb ik alleen maar met stang en trens gereden en thuis pakt hij het heel netjes aan. We gaan gewoon nog meer kilometers maken. Komt vast goed.

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:07

Gefeliciteerd Gail! Wat zul je trots zijn!

Over de stang ben ik het wel met een paar hierboven eens.. Ik heb jaren met S&T gereden en het lijkt alsof Nash hetzelfde doet dan Misty. Ze lijken met S&T een soort van “kopzwaar” (is dat een Friesisme? Geen idee). Maar rij er maar gewoon mee door en probeer het maar uit. Heb ik ook gedaan! Denk dat je, als je over een tijd weer een keer op trens rijd, voelt wat ik bedoel en bij de trens blijft.

Momenteel wissel ik ze wel eens af, dat werk bij die van mij ook wel goed! Misschien een tip!

Alvast succes bij je volgende wedstrijd! Ik zie het wel voorbij komen op insta!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 20:15

Het was echt door mijn eigen spanning dat hij niet helemaal lekker los was. Thuis gaat hij juist heel fijn op S&T.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:36

Aan reacties in ieder geval geen gebrek, TS, goeiedag. :')

Gefeliciteerd met je resultaat, wat een ruig dier is Nash! Ik ben benieuwd naar jullie vorderingen. :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 20:39

Mkango schreef:
Aan reacties in ieder geval geen gebrek, TS, goeiedag. :')

Gefeliciteerd met je resultaat, wat een ruig dier is Nash! Ik ben benieuwd naar jullie vorderingen. :D

Pagina 9 inmiddels :') Hij vind zichzelf ook heel ruig, maar hij heeft zo'n klein hartje :P

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:44

Pfff zo jammer dat er altijd van die reacties moeten zijn...

Ik volg je op instagram en ik zie de verandering van jou en je paard en het enige wat ik kan zeggen is respect.
Mijn paard is waar je het al over had een gelderse met arm bespierde bovenlijn en ontzettende onderhals die hij er graag op zet en die krijg ik er moeilijk vanaf.

Maar vooral gefeliciteerd!! *\o/* *\o/*

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 07:03

Lauriannnn schreef:
Pfff zo jammer dat er altijd van die reacties moeten zijn...

Ik volg je op instagram en ik zie de verandering van jou en je paard en het enige wat ik kan zeggen is respect.
Mijn paard is waar je het al over had een gelderse met arm bespierde bovenlijn en ontzettende onderhals die hij er graag op zet en die krijg ik er moeilijk vanaf.

Maar vooral gefeliciteerd!! *\o/* *\o/*

Dankjewel :)

Ook super leuk dat je ons volgt :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 07:56

Amiigo schreef:
Ik vond die 60 meter uitgestrekte draf ook een beste kluif _O- was wel Ff wennen :+

Moet je niet in de samengestelde mensport starten haha dan is de baan 40 x 80m. Dat is pas ver op de diagonaaal :D

Het mooie van de mensport is dat alle rasssen tegen elkaar strijden. Over geen enkel ras wordt minderwaardig overgedaan.
Ieder ras heeft zijn sterke en minder sterke punten. Aan de rijder/ruiter om het beste uit je paard en jezelf te halen.

Haha en wij weten dat Haflingers over geweldig veel power beschikken en humor. Onze taak om zoveel power voor je te laten werken.

Als ik het tweespan Haflingers het commando galop geef en er vertrekt 1000kg power van stilstand naar galop dan ben ik blij dat ik een stevige koets heb haha
Laatst bijgewerkt door janouk op 30-03-18 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:00

Gefeliciteerd, mooie mijlpaal om Z1 te starten.

Haflingerpower :D
Trek lekker je eigen plan en geniet van je Maflinger .

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:00

Amiigo schreef:
Ik vond die 60 meter uitgestrekte draf ook een beste kluif _O- was wel Ff wennen :+

Bij mn oude werk hadden we ook een 20 x 60 bak en ging ik ook een keer over de diagonaal een midden drafje proberen
Mien hemel wat duurde de overkant lang :+.

Ik volg je ook op FB en ik zie blije paarden. En ik weet mijn eerste wedstrijd of eerste keer hoger niveau nog. Man, van rijden kwam er niks, ik ontplofte van de zenuwen.

Lekker kilometers maken! Misschien een idee om bij andere rijhallen te gaan rijden? Dat hielp bij mijn paard enorm :).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:04

janouk schreef:
Moet je niet in de samengestelde mensport starten haha dan is de baan 40 x 80m. Dat is pas ver op de diagonaaal :D

Ja maar die hoef je niet uit te zitten. :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:11

Haha maar het zit gewéldig op een dubbel geveerd bokkussen. Prima uit te zitten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:12

Ik ben ook altijd jaloers op de menner als ik even van plek mag wisselen om een stuk te sturen. Wat een verschil zeg. Zalig.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 08:37

janouk schreef:
Gefeliciteerd, mooie mijlpaal om Z1 te starten.

Haflingerpower :D
Trek lekker je eigen plan en geniet van je Maflinger .

Ook jij weet hoe Nash is. De druktemaker. Genieten doen we zeker. Dankjewel.

Es_ther schreef:
Amiigo schreef:

Bij mn oude werk hadden we ook een 20 x 60 bak en ging ik ook een keer over de diagonaal een midden drafje proberen
Mien hemel wat duurde de overkant lang :+.

Ik volg je ook op FB en ik zie blije paarden. En ik weet mijn eerste wedstrijd of eerste keer hoger niveau nog. Man, van rijden kwam er niks, ik ontplofte van de zenuwen.

Lekker kilometers maken! Misschien een idee om bij andere rijhallen te gaan rijden? Dat hielp bij mijn paard enorm :).

Ik heb de week voor de wedstrijd op een andere locatie met 20x60 baan gereden ;)

Nash is altijd druk en als ik dan zelf ook nog spanning heb dan is het lekker dubbel op :')