Hallo iedereen die met mij mee zou willen denken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:23

Ilana1234 schreef:
Ps ik wil nog wat zeggen als mijn topic niet mag op bokt, dan verwijderd men het maar. Ik kan dit er echt niet bij gebruiken, dit doet gewoon pijn zeg.

Snap dat dr rauw op je dak valt niks van aantrekken :(:)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:51

Hoi Ts, trek het je niet persoonlijk aan, hoe lastig ook.
Het is natuurlijk wel een anoniem forum en er zijn wel voorbeelden geweest waarbij argwaan op zijn plaats bleek. De paardenwereld (en daarbuiten) is af en toe flink hard en onbetrouwbaar.

Het is een moeilijke periode voor jullie en de vraag van je zus is best ingewikkeld.
Neem geen overhaaste beslissing. De waarschuwingen, zoals van o.a. Benita en Corrie, zijn niet voor niets.
Heel veel sterkte en wijsheid gewenst. Ik hoop dat jullie een goede oplossing vinden.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:21

Lieve ts,
Om te beginnen wil ik je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke periode.

Ik voldoe niet aan de leeftijdgrens en kan je in dat opzicht dus helaas niet helpen, maar mocht je ergens anders hulp bij nodig hebben, zoals het uitkiezen van de juiste stal of bijrijder, dan mag je mij altijd een bericht sturen voor advies. En ook als je gewoon even je hart wilt luchten staat mijn pb-box altijd voor je open!

Ik wil nog even inhaken op de twijfels die men hierover heeft; Het is prima dat je je twijfels hebt, ik begrijp dat het goed bedoeld is tegenover de mensen die proberen te helpen, maar ik vind het gewoon ronduit asociaal om over dit soort dingen te speculeren in dit topic. Heb je twijfels? Prima, stuur een mod een bericht maar laat het verder gaan. Ook al denk je zeker te weten dat je het juist hebt, hou ten alle tijden rekening met de mogelijkheid dat dat niet zo. Denk even aan een ander zijn gevoel alsjeblieft, want het is al erg genoeg. Er vanuit gaande dat de ts gewoon eerlijk is zal ze momenteel al wel genoeg verdriet hebben en speculaties over ts haar bedoelingen hiermee maken het voor haar echt niet makkelijker. Tuurlijk is er altijd een kans dat dit niet echt is, het blijft een anoniem internetforum, maar het is niet oké om zo te speculeren wanneer je iemand daar mogelijk wel veel pijn en verdriet mee doet.

Ts, ik hoop dat wij er met zijn allen voor kunnen zorgen dat deze situatie voor jou zo dragelijk mogelijk zal worden.

Nogmaals heel veel sterkte gewenst!

ingvdh

Re: Hallo iedereen die met mij mee zou willen denken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:52

Beste TS,

Lees AUB het advies van Corrie86 en neem dat ter harte.
half bokt wil dolgraag een paard in deze constructie en vis daar maar eens de juiste persoon uit die met de juiste intenties en capaciteiten het dier kan verzorgen en rijden.

Probeer contact te zoeken met de instructie van je zus en ga daar samen mee een plan maken.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:11

Inderdaad niet te veel van aantrekken ts. In het verleden zijn er wel eens verhalen op bokt geweest (ook met zware onderwerpen), waar achteraf vanalles van verzonnen bleek te zijn. Vandaar dat dat iets is wat bij sommigen door hun hoofd spookt, maar dat ligt echt niet aan jou verder :(:)
Ik vind het ontzettend goed dat je hier bent gaan vragen wat je kon doen. Volgens mij heb je ook echt een aantal hele mooie aanbiedingen gekregen die zowel jou, jouw zusje als Pier kunnen helpen. Veel succes met het uitkiezen van de juiste persoon en van diegene waar je je goed bij voelt. Ik zou inderdaad wel het e.e.a. vast gaan leggen. Want een gratis paard krijgen en vervolgens flink geld mee verdienen door hem door te verkopen is voor een aantal mensen in de paardenwereld erg aantrekkelijk (en die zullen daar vooraf niet eerlijk over zijn).
Daarnaast heel veel sterkte toegewenst. Ik hoop dat je nog wat fijne momenten met je zusje kunt hebben de komende tijd.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:39

Je kunt het paard ook op dezelfde stal laten staan en een instructice/instructeur zoeken die het paard tegen betaling een paard keer per week berijdt. Degene die je nu helpt kan daar tips over geven denk ik. Van daaruit kun je rustig zoeken naar een bijrijder die een klik heeft met het paard. Je zou inderdaad samen met je dochtertje het paard eens kunnen gaat borstelen. Het klinkt als een makkelijk paard!
Veel sterkte met je zusje!

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:36

imaudy schreef:
Je kunt het paard ook op dezelfde stal laten staan en een instructice/instructeur zoeken die het paard tegen betaling een paard keer per week berijdt. Degene die je nu helpt kan daar tips over geven denk ik. Van daaruit kun je rustig zoeken naar een bijrijder die een klik heeft met het paard. Je zou inderdaad samen met je dochtertje het paard eens kunnen gaat borstelen. Het klinkt als een makkelijk paard!
Veel sterkte met je zusje!

Mee eens.
Ik denk ook dat als TS haar zusje zo vaak ermee op wedstrijd gaat/ging hij vast en zeker rustig staat met poetsen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 09:54

Er is al veel gezegd. Ik denk dat een stal waar het paard volledig verzorgd wordt en veel vrije beweging krijgt de basis is (misschien bij paardje87?)
De basis voor het paard, en de basis voor jou, ts, om je nu volledig op je zusje te kunnen richten.

Over een maand kan ook nog rustig een gedegen plan worden opgesteld. Ik zou op korte termijn nog geen bijrijders ed inschakelen. Een gerenommeerde stal is voldoende. Van een maand (of twee) vrije beweging zal het paard geen problemen gaan ondervinden.
Daarna kun je verder zien. Dit is geen moment voor grote beslissingen.

Heel veel sterkte met alles! Y;(

Indien nodig weet ik een betrouwbare, rustige stal waar het paard volledig verzorgd wordt en dagelijks van zonsopgang tot zonsondergang op de wei staat. Snachts op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:40

Ik ben bang dat TS weggejaagd is door de opmerkingen. Jammer

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:47

Anoniem schreef:
TS in de eerste plaats veel sterkte met al het verdriet om je heen. Wat moet het zwaar zijn.

Wat jij aanbied is veel te zot. Pier kan gratis zonder enkele kosten in bruikleen/gestald worden. Hier ga je zeer veel reacties op krijgen. Hoe ga je in vredesnaam de juiste persoon eruit kiezen. Veel mensen hebben al hun neus gestoten door contracten die niet waterdicht waren.
Wat je mijns inziens beter kunt doen is het volgende:
Durf in de eerste plaats gerust geld te vragen voor Pier in bruikleen of welke vorm dan ook.
Besteed een deel van het geld aan een goede advocaat die met een prima contract komt. Het geld is er voor Pier en een advocaat zou goed zijn voor Pier. Laat desnoods ( als dat kan, ik zit nu maar een beetje te denken zonder kennis ) alle afspraken vastleggen bij een notaris.
Het geld wat he daaraan kwijt bent is voor de bestwil van Pier. Aan de andere kant zou het geld weer terugkomen naar zijn spaarrekening door de opbrengsten die de bruikleen oplevert.
Ik zag twee namen voorbij komen waarvan men zei betrouwbaar te zijn. Dus de volgende stap is referenties opvragen van mensen waarmee je in zee wilt gaan.
De manier waar jij het op wilt doen vraagt om mensen die loeren op een gratis paard. Want geef toe dit is toch de droom die velen wensen. Wel een paard geen kosten.
Geen andere personen op Pier kun je niet controleren en dus is die mogelijkheid er wel.
Je hebt nu minstens tien dagen. Je hebt een begin gemaakt en al veel zaken aangeboden gekregen. Laat het nu even rusten en concentreer je op het nadere sterven van je zus. Ik ben bang dat er dadelijk twee zaken half gaan en je daar achteraf spijt krijgt.

Ik wil dit graag aanvullen dat het vaststellen bij een notaris niet van toegevoegde waarde is aangezien je al een (volledig juridisch) contract hebt opgemaakt door een advocaat. Een notarieelcontract is geen inschrijfbaar feit en zal dus behalve extra kosten voor een notaris niet veel toevoegende waarde hebben in een rechtszaak. Daar is de (waterdichte) contract van de advocaat al voldoende voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:30

Anoniem schreef:
Ik ben bang dat TS weggejaagd is door de opmerkingen. Jammer

Ja, dat snap ik wel. ;)

Ticaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 01:32

Ik denk dat ze nog wel terug komt, het gaat hier niet alleen om een paard maar om haar zusje.
De mogelijkheden die hier geboden zijn, zijn 100 keer beter dan dat ze via marktplaats had kunnen vinden.
Misschien soms dat het wat rauw op het dak viel, maar ook veel wel integer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:38

Ik ben toch blij dat ik hier mijn bedenkingen heb neergeschreven.
Is toch niet voor niks geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:44

Vertel?

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:44

Monique schreef:

Want?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:45

Ik was al benieuwd of mensen al iets hadden gehoord, maar nu ben ik.hier ook wel benieuwd naar.

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:52

Monique schreef:

Ben ik ook wel benieuwd naar,

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:56

even alles bijgelezen. Wat een rare wending krijgt dit topic zeg. Ben heel benieuwd of TS nog terugkomt. Als de situatie is zoals zij omschrijft is dat natuurlijk alleen maar ontzettend verdrietig voor TS en haar familie. Hopelijk kan ze wat met de geboden hulp.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:57

Sylverlove1 schreef:
Monique schreef:

Ben ik ook wel benieuwd naar,

Als je de berichten naleest zie je dat ze het niet geloofwaardig vindt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:59

nikysa90 schreef:
even alles bijgelezen. Wat een rare wending krijgt dit topic zeg. Ben heel benieuwd of TS nog terugkomt. Als de situatie is zoals zij omschrijft is dat natuurlijk alleen maar ontzettend verdrietig voor TS en haar familie. Hopelijk kan ze wat met de geboden hulp.

Wat is de wending dan? Lees ik daar nou finaal over heen?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 00:07

Rustig afwachten,
Nivea (niet invullen voor een ander).
We hebben geen idee wat er op dit moment speelt.
TS, mocht je dit lezen.
Heel veel sterkte gewenst in deze zware tijden.

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 00:11

[/quote]

Als je de berichten naleest zie je dat ze het niet geloofwaardig vindt.[/quote]

Jaa, snap ik. Alleen ik vroeg mij af waarom ze zegt dat het niet voor niks is geweest snapje. :)
Ik vind het namelijk een trieste situatie voor TS en ik wil altijd van het goede in de mens uitgaan dus daarom vroeg ik mij af of zij een reden heeft voor haar bedenkingen! Ik zou het vervelend vinden als ts haar verhaal in twijfel getrokken wordt terwijl de hele situatie al heftig genoeg is.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 00:55

Fijn dat je iemand hebt gevonden die 10 dagen voor Pier wil zorgen. Dan heb je even adempauze. Want je moet geen overhaaste beslissingen nemen.

Heel lief dat bokkers van alles adviseren, maar sommigen doen dit ook voor eigen gewin. Een ruiter voor Pier is geen prioriteit. Regel eerst een goede stalling waar volledig voor Pier word gezorgd. Dan kun je in 'alle rust' omgaan met het binnenkort overlijden van je zus en de rouw periode. Daarna kan je altijd op zoek naar een ruiter en heb je alle tijd ervoor.

Sportpaard of niet, als hij tijdje niet gereden word, dat is echt geen probleem. Als hij gewoon genoeg buiten komt is die beweging onder een ruiter niet zo belangrijk. Meeste paarden staan liever in de wei dan dat ze aan het werk moeten. Er word in het topic gedaan alsof het rijden van het paard een eerste levensbehoefte is en meteen geregeld moet worden. Nee hoor. Rijden kan makkelijk op pauze en paard heeft daar geen schade aan.

Ruiter is geen prioriteit. Stalling wel.

Je moet een stalling vinden met een eigenaar die verstand heeft van paarden, die veel op zich wil nemen, veel wil doen en geen probleem heeft te helpen vanwege onvoldoende kennis.

- Een stalhouder die Pier goed in de gaten houd, ziektes en kreupelheden kan opmerken omdat jij dat niet ziet
- Een stalhouder die dekenswissels wil doen als ze merkt dat paard te koud is of te warm, gezien jij dat niet zult weten.
- Aangeeft als er iets gekocht moet worden voor het paard, zoals halsters, dekens, vliegenspray etc
- Die eventueel medicatie wil geven, als het nodig is.
- Die goed voert, maar ook uit zichzelf, maar in overleg, het voer beleid aanpast als paard te dun of dik word, omdat jij niets weet van voer.
- Een stal waar ze minimaal een paar uur buiten komen per dag
- Met minimaal 1 ander paard
- Een ruime stal van minimaal 3x3, maar liever groter.
- Een stal waar goed gemest word en de ondergrond droog is.

- Een stal met een stalhouder die wil helpen met dingen zoals de juiste hoefsmid, die dingen wil uitleggen, die je wil helpen met een ruiter zoeken, die je nieuwe ruiter/bijrijder in de gaten houd.

Zo'n stal is al moeilijk genoeg om te vinden. Dat zou ik eerst doen. Dan pas de ruiter.

Dan nog zou ik voorzichtig zijn. Men slaat graag ergens een slaatje uit. Laat je niet oplichten. Je bent de perfecte prooi voor oplichters of mensen die gebruik willen maken van een gratis 'eigen' paard.

Ik zou sowieso de stalling en ruiter van elkaar gescheiden houden, dus onafhankelijk van elkaar, zodat ze elkaar controleren. De stal of je ruiter geen gekke dingen doet en de ruiter, of de stal het paard goed verzorgt. Dus het paard niet bij een ruiter thuis stallen. Genoeg verhalen waar dat slecht is afgelopen omdat dier slechte zorg kreeg of zelfs gewoon door werd verkocht.

Ook zou ik het paard niet te ver weg stallen. Je wilt toch een beetje zicht kunnen houden op het allerliefste bezit van je zus

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:56

Monique schreef:

lekker cryptisch. zeg gewoon waar het op staat, of zeg niks :') dit is zon gare opmerking waar je helemaal niks mee kan xD

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:43

Wat ik me afvraag is wat er in PB's besproken wordt. Mocht het topic geopend zijn met bijbedoelingen (het hoeft niet maar bij voorbaat uit te sluiten is het ook niet) dan kan er via PB geschreven worden dat het zo oneerlijk is dat er mensen zijn die kritisch zijn en dat het zo fijn is dat jij wel steun geeft enz.