Dit topic gaat heel snel inderdaad. Even een reactie op de laatste 2 pagina's
Granoek Hoe gaat het ondertussen met Duke?
Nissima Jij gaat hard met jou doelen!
Joyce Je doelen moeten inderdaad wel realistisch blijven, ik hou me altijd voor dat ik beter 3 kleine doelen kan halen, dan 1 groot doel (net) niet halen, dat motiveert veel minder. Wel super dat het vandaag zo goed ging!
Gimme Vierkant staan is ook een goed doel, die ga ik volgende maand meenemen!
Kashimo Wauw, wat is Prince een gaaf paard!
Nynke Wat naar zeg! Ik hoop voor je dat het eenmalig was, dat lijkt me heel eng om mee te maken.
Freetorun Dexter is zo'n leuk paard! Ik ben een stille meelezer van jullie volgtopic, en mede doordat jij zo gemotiveerd bent met doelen stellen ben ik daar ook mee begonnen!
Plutolover Dat zijn mooie doelen voor februari! Ik vind het creatief zijn met bakwerk ook lastig. Meestal leg ik een aantal balken zo neer dat ik er verschillende oefeningen mee kan rijden. Ik wil ook een keer met pionnen gaan werken voor voltes e.d.
Ghostattack Fijn dat de wond zo goed geneest. Hopelijk gaat ook de hoest snel over!
Nann Wat een leuk paard! Plezier hebben is ook zeker een belangrijk doel.
Rayoow Wat een schatje is Zyan!
OneAndOnlyx Oei, dat klinkt niet best. Ik heb (gelukkig) geen ervaring met peesblessures dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.
s_v Jules weer naar buiten klinkt goed. Hoe gaat het nu met zijn wond?
Daniëlle Welkom! Hopelijk wordt 2018 een gezond jaar en kan je weer wedstrijden gaan starten!
Ik hoop dat ik zo iedereen heb gehad, sorry als ik je ben vergeten
Citaat:
Doelen voor 2018
- Dressuur: op B-niveau komen.
- Springen: afstanden inschatten verbeteren, en dat veel oefenen d.m.v. balkjes en lijntjes. Daarnaast wil ik ook graag een crossles rijden.
- Buitenrijden: samen met iemand op de fiets naar 'het grote bos' rijden en een leuke rondje rijden, om uiteindelijk haar conditie (en stiekem ook die van mij) te verbeteren dat we zonder problemen een buitenrit van 20km kunnen maken.
- Vrijheidsdressuur: de buiging, de Spaanse pas en draf bevestigen. Daarnaast los mee kunnen galopperen.
- Grondwerk: verder gaan met werken aan de hand.
Doelen voor januari
- Minimaal 4x serieus dressuur rijden, waarvan 1 of 2 keer les.
- Oefenen met balkjes
- Alleen een kleine buitenrit maken
- 2 passen Spaanse draf
- Oefenen met werken aan de hand
Sterre gaat ook goed! Deze maand zal ik helaas geen les hebben, het wordt 1 februari. Vanwege de storm afgelopen donderdag ging de les niet door, volgende week hopelijk wel. Wel hebben we al 5x serieus dressuur gereden, dus ik vind dat ik hem mag afstrepen 
Ik hoop deze week nog een keer te oefenen met werken aan de hand, en zondag staat een buitenritje op de planning. Op die manier hebben we onze doelen de eerste maand behaald!
Mijn lijstje voor de volgende maand:
Citaat:
Doelen voor februari
- Minimaal 5x serieus dressuur rijden, waarvan 1 of 2 keer les. Ik wil graag stukjes van B proeven meepakken tijdens de trainingen.
- Een keer 1 of 2 sprongetjes in de bak zetten en oefenen met springen.
- Een buitenrit maken in het grote bos.
- Mee galopperen goed op commando zetten, beide kanten op.
- Minimaal 2x longeren
- Vierkant staan oefenen