Volg je paard, 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:42

Oh wat een ontzettend gaaf dier is die Prince zeg! <3 <3

Oh en eng Nynkefleur. Voelde je je van te voren al niet lekker? Of heb je je zo druk gemaakt dat de spanning er op deze manier uit kwam? Inderdaad wel een goude paardje hoor!

Mijn doelen voor januari
1) Buitenritje alleen
2) Longeren dubbele lijnen oppakken
3) Meer grondwerk doen

Alleen het grondwerk is een beetje achter gebleven, wel hebben we met rijden héél wat stappen gezet. Een nieuw zadel, flink wat lessen gevolgd en ik heb het idee dat we elkaar steeds beter begrijpen. Toch wel een beetje trots!
Afbeelding

Afbeelding

We gaan Dex vrijdag verhuizen, dus dan komt er weer een wat rustigere periode aan :)

plutolover

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:59

mijn nieuwe doelen voor februari

- meer afwisseling.
- creatief zijn met bakwerk ( zodat bakwerk minder saai wordt, moet er nog over brainstormen, ik mag niet echt springen meer ivm atorse, klein sprongetje zou nog wel mogen)
- meer met me barebackpad rijden
- oefenen om helemaal na achter te lopen (hebben een lange pad na achtereen langs de weilanden je bent zo 20/25 min onderweg om heen en weer te lopen)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:59

Wow wat een akelig verhaal nynkefleur, toppaard die van jou!

Wordt het officieel dat vzh zadel ? :D

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:04

plutolover schreef:
- creatief zijn met bakwerk ( zodat bakwerk minder saai wordt, moet er nog over brainstormen, ik mag niet echt springen meer ivm atorse, klein sprongetje zou nog wel mogen)

Je zou eens kunnen kijken of je wat working equitation-oefeningen in je bakwerk kan doen?

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:14

Granoek schreef:
Wordt het officieel dat vzh zadel ? :D

99% zeker ja. We hebben donderdag nog springles en als het dan ook goed ligt.. Dan wordt het inderdaad het VZH zadel *\o/*

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:16

Woehoe!! :D

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:51

@Freetorun; mooi paardje! hoe lang rijd je al met haar? Ik heb het gevoel dat ze nog veel meer op haar eigen benen mag lopen, dus tikkeltje meer voorwaarts en je handen mogen een stukje hoger :)

Gisteren heeft het meisje van stal Eros gelongeerd. Ze is echt ruim een halfuur bezig geweest en hij was actief en luisterde goed. Ik ben blij! Ik he morgen examen maar ga deze avond proberen te gaan om snel te longeren, borstelen en stiekemn wat extra hooi te geven :o

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:56

nanoukkie schreef:
@Freetorun; mooi paardje! hoe lang rijd je al met haar? Ik heb het gevoel dat ze nog veel meer op haar eigen benen mag lopen, dus tikkeltje meer voorwaarts en je handen mogen een stukje hoger :)

Thanks voor je advies :). Hij is pas een half jaartje onder het zadel - waarbij we ook weken niet rijden - dus hij mag zeker nog meer op eigen benen leren lopen. Het is een draver die we aan het omscholen zijn, dus er zit wat meer 'werk' aan, maar ik ben des te trots. Het tempo ligt bij hem eigenlijk al aardig hoog, en ik en m'n lesgeefster zijn juist heel blij met de momenten dat hij wat rustiger gaat. Al is voorwaarts en snel natuurlijk niet hetzelfde haha :D .

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:05

@Freetorun: oh dan is het inderdaad logisch dat er nog wat aan gewerkt moet worden. Voor zo kort onder het zadel te zijn ziet het er goed uit :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:20

Doelen voor januari
-Wond verder verzorgen
-Voorzichtig het longeren/werk weer oppakken
-Grondwerk: lekker blijven oefenen met dressuur aan de hand etc.

Eerste doelen van januari kunnen we al afstrepen. De wond heeft inmiddels geen verzorging meer nodig want die is zo netjes dichtgegroeid dat enkel het haar nog ontbreekt :+ Het rijden en longeren hebben we weer fijn opgepakt en blijkbaar heeft de minivakantie in december haar enorm goed gedaan. Ze is ontzettend fijn door het lijf en loopt super goed. Gisteren nog gereden en even getest of ze mijn zijwaartse hulpen goed snapte.. Stapt mevrouw ineens een keertwending om de achterhand _O- Helaas zit ze wel een beetje met haar gezondheid, ze hoest enorm veel en gisteren is de dierenarts ook voor de tweede keer geweest. Voor de zekerheid heeft een ze een kuur prednison en antibiotica gekregen en mag ze enkel nog gestoomd hooi. Hopelijk gaat dat helpen.
Afbeelding

Alvast de doelen voor februari:
- Het hoesten onder controle krijgen
- Een zitles bij mijn instructrice doen
- 24 februari naar Country Mill voor zadelcheck + evt nieuw springzadel
- Werken aan een stillere hand/constante aanleuning
- Stap-galop overgang oefenen

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:24

Lekker bezig sommigen!!

Maar even dikke knuff voor Nynke en Nissima.

Nynke: kan het ook aan je bloedsuiker hebben gelegen? Ik heb dat eens gehad met een zeer intensieve les, dat ik ook echt dacht: daar GA ik... Misschien iets van dextro bij je steken, Dan heb je als je t weer krijgt accuut suiker bij de hand. Maar topper dat je paard zo bij je bleef!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 13:05

Lekker bezig iedereen, Wat een braaf dier Nynke, herken het wel. Ik word ook wel eens boos op Enya en Betsy, maar dat werkt juist averechts. En ligt vaak aan mij.

Even een ego post van mijn kant *\o/*

Net op Betsy gereden en het ging echt super goed *\%/* *\%/*
Ik totaal geen spanning, zij ook totaal geen spanning en rillerig met been aan leggen
We komen er wel, ik denk dat ze mij enorm spiegelt. Met galop werd ze wel wat drammeriger, en de eerste sprongen hield ik haar wel tegen en daarna los los gelaten heerlijk over de hals gekriebeld.

4 februari hebben we een WE Clinic, heel veel zin in! Ben benieuwd hoe ze het gaan doen.

Einde ego post *\o/*

Ik had vorige week mijn feb doelen al opgeschreven ben ik het blaadje kwijt -_-
Mijn januari doelen zijn echt niks gelukt :o -O-

Feb gaan ze hopelijk wel lukken, ik ben er gewoon niet aan toegekomen, door werk, andere dingen en het niet al te mooi weer :')

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:53

Bedankt voor jullie reacties <3
Ik ben daarna niet meer opgestapt, terwijl ik met mn hoofd tussen mn knieen zat heeft iemand anders met Gigi gestapt ( na aandringen want ik ben totaal niet eigenwijs )
Het was inderdaad mijn eigen stress en frustratie, vanavond weer les en dat gaat helemaal goed komen!!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:42

Ik kom dit topic nu pas tegen! Eerdere topics ook nooit gezien maar ik wil mij hier ook heel graag melden en mee lezen. :)

Ik ben Hananne, 25 jaar en ben sinds ongeveer 2 maanden in het bezit van mijn nieuwe topper Cooper. Zij is een 6 jarige Westfalen merrie van Captain Cooper. Ons doel is sowieso om te springen maar we zijn nu vooral aan het dressuren en aan het werk met ontspanning, rust en controle.

Onze doelen voor 2018 zijn:
- B springen met 10 winstpunten
- Wat crosstrainingen rijden
- Mee doen met de Almelose Ruiterdagen
- En vooral veel plezier hebben en een goed team vormen samen. :D

Mijn doelen voor februari:
- Vooral dressuurmatig nog sterker en soepeler krijgen en meer rust.
- Oefenparcours springen/BB starten.

Deze foto is van afgelopen zondag. :D <3
Afbeelding

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:25

Ik ga deze avond nog naar stal. Twijfel een beetje of ik zou rijden (niet goed verlicht), of longeren. Hij is gisteren al gelongeerd. En ik heb me vandaag ingeschreven voor wedstrijd zondag, lekker slim tijdens de blok zo :D :o
Heb eigenlijk echt niet zoveel tijd, maar het is zelden dat ik de trailer in het weekend kan huren, dan is het meisje in kwestie meestal zelf op wedstrijd. Ik heb wel niet zoveel tijd deze week. Lijkt dit jullie goed ter voorbereiding op wedstrijd?
Maandag: longeren
Dinsdag: longeren/losrijden
Woensdag: hoogswaarschijnlijk rustdagje (sowieso op de weide)
Donderdag: longeren
Vrijdag: springles (en zo niet; dressuur en enkele sprongen thuis)
Zaterdag: dressuur
Zondag proef 80-90 cm

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:33

Ohhh doe wel eerst je examens goed hoor. Heb nog steeds spijt dat ik niet beter gedaan heb terwijl ik het wel kon :o Ik was ook te snel afgeleid en deed liever andere dingen 8)7 Heb zowat de aandachtsspanne van een goudvis

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:37

Ja precies, ik ook... Ik kan gewoon echt niet leren en doe constant andere dingen in de plaats. Paardrijden is ook zoveel leuker. Nouja, zelfs sporten is leuker dan leren :o

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:38

rayoow schreef:
Hallo, mijn naam is suraya, 24 jaar en een beestenbende thuis wat mijn hobby is.

Mijn inimienie knol zyan van 8 maandjes oud heb ik doelen mee!!
2018 gaat in het teken staan van zijn gezondheid. Aankomen en spierprobleem in zijn been verder behandelen. Ook rustig meewandelen.
Toen hij hier kwam had hij een ontzettend slechte vacht en was hij maar 29 kilo en 63 cm.

Onze doel januari is bijkomen!!hij zier er al een stuk beter uit<<
Eventueel gaat er deze maand scheer aparaat over maar dat weet ik nog niet zeker.
Ook komt de DA weer voor een hormoon spuit voor zijn spieren
[ [url=m/hYMI56.jpg]Afbeelding[/url] ]

Doelen voor mij zelf zijn,
Uit depressie en burn out komen
Weer meer sporten

Heb een nieuwe baan waar ik sport en blij ben ect.<<
En genieten van hopelijk een beter jaar

Dit was zyan toen die kwam
Afbeelding

En dit was zondag
Afbeelding
Da wil nog even wachten met meer spuiten. Hoefsmid komt volgende maand weer.
Nieuwe doelen zijn er op het moment nog niet helemaal. Gewoon lekker door gaan met genieten ect

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:07

Jeetje dit topic gaat te hard hoor om 1 of 2x per week wat te posten :p.

Ik reageer even op een paar want op allemaal reageren is onbegonnen werk haha.

Marlies: Welkom! Wat heb jij een stel prachtige paarden!! Appelschimmel <3
Freetorun: Ohhh wat loopt je paard netjes met zijn hals verlengd!! Heerlijk om te zien
Rayoow: Hele verbetering!! Zijn achterbeentjes zijn herkenbaar bij mijn oudste shet.. Hakkerige hoefjes. Moet je wel een goede smid voor hebben die ze niet recht probeert te snijden/knippen want ze moeten absoluut scheef blijven(anders haal je je pony uit zijn houding en dat kan heel slecht aflopen.. ervaring..)
Hananne: Welkom!
Winner gaat redelijk. Hij heeft wel wat pijn, gisteren kwam ik per ongeluk met mijn schuiver voor de stal tegen zijn rechterachterbeen en gelijk stond hij 'op rust' en ging hij er niet meer op staan. Toen heb ik even gevoeld en het overtollige vocht zit er nog steeds. Dat had hij in het prille begin van de blessure ook al. Weet iemand of dat veel kwaad kan bij een tussenpeesblessure?
Laatst bijgewerkt door OneAndOnlyx op 23-01-18 20:19, in het totaal 2 keer bewerkt

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:16

Goed, ik lees altijd in stilte mee, maar vergeet te reageren :o Ik kan jullie tempo moeilijk volgen, dus bij deze, ik lees mee en vind het echt heel knap om te zien hoe jullie al zoveel doelen hebben behaald, maar ik ga het niet bij kunnen houden om op iedereen te reageren, sorry daarvoor!

Dus er komt weer een ego-post aan van mijn kant, oops :o

Er komen wel veel leuke nieuwe paardjes voorbij zie ik, succes met jullie doelen allemaal, komt vast helemaal goed!

Bravo voor de vele januari doelen die al behaald zijn, wat goed van jullie allemaal! Gaat hard, de eerste maand van het jaar zit er alweer bijna op. Zie al mooie doelen voorbijkomen voor februari, succes ermee allemaal, als jullie zo verder doen als in januari, komt het helemaal goed, toi toi toi *\o/*

Mijn doelen voor de nieuwe maand:
- Zadelkast maken
- Jules terug buiten op de paddock
- Slowfeeder aanschaffen
- Grondwerk terug oppakken met Jules (tempowisselingen in stap)
- Elke week een rondje fietsen met Vlekje
- Een korte wandeling aan de hand met Jules & Vlekje

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:25

Wat een leuk topic, ik doe ook mee !

Ik ben Daniëlle en 23 jaar oud, start in feb. met afstuderen opleiding HBO - Rechten.

Dit is mijn paard Hadice, merrie van 10 jaar oud, sensibel, eerlijk een echte schat.
Reed met haar L2 dressuur L springen en L SGW. Vorig jaar zou ik overstap naar M maken, maar helaas gooide een beenwond roet ik het eten.

Beenwond is hersteld, nu nog maagzweren onder controle krijgen. Het gaat super goed met haar en wat een ander dier heb ik al gekregen !

Mijn doelen voor dit jaar:
- B dressuur starten
- B / L springen starten
- B SGW starten
- Studie afronden
- Hadice en ik beide heel en gezond houden !

Doelen voor Januari.
- een GO krijgen van de dierenarts. Met GO bedoel ik volledig hersteld van maagzweren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:41

Dit topic gaat heel snel inderdaad. Even een reactie op de laatste 2 pagina's :)

Granoek Hoe gaat het ondertussen met Duke?
Nissima Jij gaat hard met jou doelen!
Joyce Je doelen moeten inderdaad wel realistisch blijven, ik hou me altijd voor dat ik beter 3 kleine doelen kan halen, dan 1 groot doel (net) niet halen, dat motiveert veel minder. Wel super dat het vandaag zo goed ging!
Gimme Vierkant staan is ook een goed doel, die ga ik volgende maand meenemen!
Kashimo Wauw, wat is Prince een gaaf paard!
Nynke Wat naar zeg! Ik hoop voor je dat het eenmalig was, dat lijkt me heel eng om mee te maken.
Freetorun Dexter is zo'n leuk paard! Ik ben een stille meelezer van jullie volgtopic, en mede doordat jij zo gemotiveerd bent met doelen stellen ben ik daar ook mee begonnen!
Plutolover Dat zijn mooie doelen voor februari! Ik vind het creatief zijn met bakwerk ook lastig. Meestal leg ik een aantal balken zo neer dat ik er verschillende oefeningen mee kan rijden. Ik wil ook een keer met pionnen gaan werken voor voltes e.d.
Ghostattack Fijn dat de wond zo goed geneest. Hopelijk gaat ook de hoest snel over!
Nann Wat een leuk paard! Plezier hebben is ook zeker een belangrijk doel.
Rayoow Wat een schatje is Zyan!
OneAndOnlyx Oei, dat klinkt niet best. Ik heb (gelukkig) geen ervaring met peesblessures dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.
s_v Jules weer naar buiten klinkt goed. Hoe gaat het nu met zijn wond?
Daniëlle Welkom! Hopelijk wordt 2018 een gezond jaar en kan je weer wedstrijden gaan starten!

Ik hoop dat ik zo iedereen heb gehad, sorry als ik je ben vergeten :o

Citaat:
Doelen voor 2018
- Dressuur: op B-niveau komen.
- Springen: afstanden inschatten verbeteren, en dat veel oefenen d.m.v. balkjes en lijntjes. Daarnaast wil ik ook graag een crossles rijden.
- Buitenrijden: samen met iemand op de fiets naar 'het grote bos' rijden en een leuke rondje rijden, om uiteindelijk haar conditie (en stiekem ook die van mij) te verbeteren dat we zonder problemen een buitenrit van 20km kunnen maken.
- Vrijheidsdressuur: de buiging, de Spaanse pas en draf bevestigen. Daarnaast los mee kunnen galopperen.
- Grondwerk: verder gaan met werken aan de hand.

Doelen voor januari
- Minimaal 4x serieus dressuur rijden, waarvan 1 of 2 keer les.
- Oefenen met balkjes
- Alleen een kleine buitenrit maken
- 2 passen Spaanse draf
- Oefenen met werken aan de hand

Sterre gaat ook goed! Deze maand zal ik helaas geen les hebben, het wordt 1 februari. Vanwege de storm afgelopen donderdag ging de les niet door, volgende week hopelijk wel. Wel hebben we al 5x serieus dressuur gereden, dus ik vind dat ik hem mag afstrepen :D
Ik hoop deze week nog een keer te oefenen met werken aan de hand, en zondag staat een buitenritje op de planning. Op die manier hebben we onze doelen de eerste maand behaald!

Mijn lijstje voor de volgende maand:
Citaat:
Doelen voor februari
- Minimaal 5x serieus dressuur rijden, waarvan 1 of 2 keer les. Ik wil graag stukjes van B proeven meepakken tijdens de trainingen.
- Een keer 1 of 2 sprongetjes in de bak zetten en oefenen met springen.
- Een buitenrit maken in het grote bos.
- Mee galopperen goed op commando zetten, beide kanten op.
- Minimaal 2x longeren
- Vierkant staan oefenen

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:43

Duke gaat sinds vandaag eigenlijk echt beter, bedankt dat je het vraagt! :)

Dit was afgelopen woensdag

En dit was vanmorgen

Zijn been is al een stuk minder dik en hij loopt elke dag ietsje beter :)

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:50

Inderdaad wel al een groot verschil granouk, maar hij mankt toch nog flink zeg, hij zet zijn voetje er zo gek onder, ik schrok van het eerste filmpje, wat een stoer paard dat hij toch gewoon doorgaat (koudbloed he ;) ) ...
En, hoe typisch in dat 2e filmpje, toch even proberen om wat eten mee te pikken :Y)
Wanneer kan je foto's/echo laten maken?

Met Jules & de wonde gaat het goed Maaike, vanbuiten ziet het er allemaal heel netjes uit, maar vind het toch nog wat spannend om het nu al buiten te zetten (mag eigenlijk ook nog niet) omdat ik natuurlijk niet kan zien hoe het er binnenin zijn buik uitziet en ik wil niet het risico nemen dat er daarbinnen iets openscheurt van hechtingen bij een gekke sprong...

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:51

Dat is al een behoorlijke verbetering inderdaad! Dat filmpje van woensdag ziet er heel naar uit :(

Fijn! Buiten zetten is dan inderdaad spannend, zul je net zien dat je 1x een gekke beweging maken, bah.