Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Paarden rijden voor anderen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:09

Ts doe jij aan zelfreflectie?
Wat was jouw rol precies in dit falen? Wat had jij anders kunnen doen? Wat zou jij volgende keer beter kunnen doen om het wel te laten slagen?

Je geeft nu af op die man maar ik lees tussen de regels door iets heel anders.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:23

lekker offtopic maar sit i beter dan gtst misachiennkan je wat voor hun betekenen om zo wat meer sensatie te krijgen. Maar back to real life denk niet dat het haalbaar voor jou is om iets in de paardenwereld te gaan doen en opbouwen

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:42

Ik stop met volgen. TS negeerde duidelijk enig advies en kickt volgens mij op de aandacht.

@TS - ik zou psychologische hulp zoeken. Echt. Jij leeft in een fantasie wereld. Nu is dat fijn want je ouders zorgen nog voor je. Als zij er niet meer zijn wat ga je dan doen?

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:54

Ik vraag me ook serieus af hoe je voor andermans paarden kunt zorgen als je niet voor je eigen eten kunt zorgen en dit van iemand anders laat afhangen.
Er was daar vast wel beschikking over een auto/fiets/ov?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:56

Zelfs als je gaat trouwen is een greencard een heel proces... Ik denk dat het in de VS misschien nog wel moeilijker is als in NL om iets op te zetten. In ieder geval duurder... Waar ik zit kost hooi ong $18 per pakje :7

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:03

Gucci_ schreef:
Even een update, er is veel gebeurd afgelopen tijd. Mijn eerste ervaring als groom zit erop en dat heeft niet lang geduurd :')

Ben helemaal voor niets naar Duitsland gegaan, zowat in Tsjechië. Man had gereageerd op mijn oproepje dat ik een tijd als groom wil werken. Hij zei dat hij iemand zocht om zijn paarden te poetsen en zadelen 's avonds als hij gaat trainen. En daarnaast kon ik overdag op de manege werken om stallen te mesten, voeren enz.
Laat hij mij zondag kennismaken met de paarden, deed ik het niet goed volgens hem, ik borstelde ze niet goed en was te lang bezig... terwijl hij zei ik laat je wel alleen zodat je kennis kan maken met ze, blijft hij wel een half uur weg en dan mij de schuld geven dat ik er lang over deed.
En ik was te voorzichtig zei hij, een van de paarden was erg druk, toen ik haar ging poetsen enz, werd ze opeens erg rustig. Hij werd geïrriteerd en ging hij als een gek poetsen, paard werd weer druk... Het werd mij allemaal teveel en ben in huilen uitgebarsten.
Ik hoefde niet voor hem te werken, dus ging ik ervan uit dat ik dan gewoon op de manege kan werken, bleken ze al iemand te hebben die vorige week al was begonnen, maar na twee dagen zich ziek had gemeld, die man ging ervan uit dat zij niet weer terug zou komen, maandag was ze er gewoon weer dus hadden ze niemand meer nodig.

Ik zat in een appartement, was weinig te eten, alleen rijst, pasta, koffie en pastasaus. Winkels zijn daar zondags gesloten en de supermarkt zit in een dorp 10 km verderop, maandag zou hij voor mij naar de winkel om boodschappen, dat heeft hij niet eens gedaan, heeft mij wat soep, toastjes meegegeven wat al vier jaar overdatum was, heb dus twee dagen geen groente of fruit gehad. Dinsdag maar naar een dorpje twee km verderop gelopen om bij een restaurant een normale maaltijd te eten en brood bij de bakker gehaald.

Vorige groom was zomaar vertrokken zonder iets te zeggen en had hem geblokt op whatsapp, dat zou wel niet voor niets zijn geweest.

Ben woensdag weer naar huis gegaan, hij heeft ook helemaal geen tickets betaald, ik ben uiteindelijk voor niets gekomen. Stiekem ben ik wel blij, want ik miste mijn familie en dieren en Duitsers zijn toch niet zo aardig als ik dacht :+

Ik ben nu weer bezig geweest met mijn bedrijfsplan, al veel investeerders die geïnteresseerd zijn, maar ik ben nog vaak zo ongeduldig. Opzoek naar een geschikte locatie nu en toch heel erg in twijfel om in de VS te starten, wat een hele procedure zal zijn, maar wel heel gaaf. In november hoop ik een besluit te nemen waar het wordt. Voor de duidelijkheid, ik ga zelf geen lessen geven, eerst wat jaren ervaring opdoen en dan diploma halen. Wil de lessen laten geven door gediplomeerde instructrices en al wat kennissen hebben aangeboden mij te helpen met stallen uitmesten :D Ik sta 100% achter mijn keuze en ga ervoor! Dit is echt wat ik wil, al zal ik er veel geduld voor moeten hebben en niet veel kunnen reizen.

Wat een verwend meisje ben jij. Je wilt hard werken als groom (want die twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden) maar het komt niet in je op om meteen zelf naar de supermarkt te gaan? Om zelf even die man op te zoeken voor er een halfuur verstreken is en je als een robot braaf dezelfde paardjes hebt staan borstelen. Grooms moeten initiatief nemen op de juiste momenten, zien waar er werk is en niet enkel bevelen opvolgen van de baas. Zo'n vent die meerdere paarden heeft te rijden is gewoon op zoek naar iemand die zelfstandig aan de slag kan en waar hij zo min mogelijk tijd en energie in moet stoppen. Natuurlijk gaat hij dan niet steeds voor jou boodschappen liggen doen, hij heeft wel wat beters te doen. Als hij zeeën van tijd had zou hij geen groom nodig hebben. En dat je hiervoor al gelijk in huilen gaat uitbarsten maakt duidelijk dat je nog lekker hard gemaakt moet worden door de dagelijkse realiteit. Ik raad je dus ten zeerste af om je op een eigen bedrijf te storten.

Ook het feit dat je er meteen vanuit gaat dat je dan wel op die manege aan de slag zal kunnen toont aan dat je niet helemaal begrijpt hoe het werkt. Ik zou in jouw plaats al lang de bedenking gemaakt hebben dat je ook niet op de manege kan gaan werken als die man je niet moet. Het was immers de bedoeling om daar de dag mee op te vullen op voorwaarde dat je de avonden voor hem werkt. Zie jij dat dan niet? En dat je verwacht dat hij je tickets gaat betalen... Daarvan gaat mijn haar recht overeind staan.

En wat betreft je eigen bedrijf: je wil zelf ervaring opdoen en ondertussen leidinggevende zijn van gediplomeerde instructrices? Veel succes daarmee. Wat dacht je van eerst ervaring opdoen in een team van instructrices, dan gaandeweg je diploma behalen en uiteindelijk een eigen bedrijf uit de grond stampen? Als ik als gediplomeerde instructrice voor jou zou moeten werken, jouw orders moet volgen, wetende dat je zelf onervaren bent en geen enkel relevant diploma hebt... Ik denk dat dat de werkrelatie niet ten goede zou komen, want met de attitude die in dit topic doorschijnt zou ik vooral heel hard fronsen als jij mij gaat vertellen hoe je het bedrijf wil runnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:12

Ben ik de enige die denkt dat dit allemaal gewoon verzinnen is? :=

Kom op, het klinkt als een meisje van 13 met te veel dromen...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 05:36

AmoorM schreef:
Ben ik de enige die denkt dat dit allemaal gewoon verzinnen is? :=

Kom op, het klinkt als een meisje van 13 met te veel dromen...

Dat mag je niet zeggen, dan worden de mods boos. :Y) :+

Ook ik mis iedere vorm van realiteit in de berichten van ts.

Ts, ga eens met een psycholoog of goede loopbaanbegeleider praten. Ik denk dat je daar veel baadt bij kan hebben.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 06:16

Ik geloof dat er nu wel weer genoeg is ingehakt op TS. :+

Laat haar lekker een droom hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 06:42

Ik geloof eerlijk gezegd ook niet veel van het hele verhaal. Maar als het echt waar is dan heb ik medelijden met de TS. Ik vraag me af hoe zo iemand ooit moet functioneren in deze wereld.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 07:23

Dat betaald de soos wel zo iemand. Daar mogen wij hard voor gaan werken.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 08:05

Je schrijft hier heel de tijd dat je op zoek bent naar een rijke vent maar nu komt je vriend opeens terug uit het buitenland???

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 08:18

maximuss schreef:
Je schrijft hier heel de tijd dat je op zoek bent naar een rijke vent maar nu komt je vriend opeens terug uit het buitenland???

Nooit je oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt!

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 08:57

[/b][/b]ik quote even een oude stukje wat 10jaar geleden op bokt en de regionale krant heeft gestaan:

Steven Veldhuis wil ook naar grote concoursen

http://www.haaksbergen.tctubantia.nl/ha ... n+veldhuis (foto)

De eerste grote wens heeft Steven Veldhuis kunnen realiseren. De 35-jarige ruiter heeft van zijn hobby zijn beroep kunnen maken. Hij leeft van de paardensport. Maar Veldhuis wil meer dan alleen een goed belegde boterham verdienen met het geven van rijlessen en het trainen en verkopen van paarden. "Ik wil ook als ruiter naar mooie concoursen. De sport zelf blijft toch het allermooiste. Ik zou graag meer grote wedstrijden in Nederland en in het buitenland willen rijden", zegt kersverse sportman van Haaksbergen. Veldhuis had als puber al een toekomstideaal. Hij deed aan paardensport en dat beviel hem goed. Het liefst zou hij daar zijn beroep van maken. Dat wist hij toen al. Voordat hij de verwezenlijking van die wens gestalte kon geven, ging Veldhuis als bouwvakker aan de slag. Meerdere jaren combineerde hij dat werk met het trainen van paarden en pony's. Ook werkte de ruiter van De Isidorusruiters nog drie jaar lang in deeltijd bij de stal van Dijks in Geesteren. Maar sinds het najaar staat Veldhuis op eigen benen. Bij zijn huis aan de Geurtsweg tussen Haaksbergen en Beckum staat een stal waarin hij momenteel vijftien paarden verzorgt. Binnenkort wordt het nog drukker. Er komen dertien stalplaatsen bij zodat hij de mogelijkheid heeft liefst 28 paarden onder te brengen. "Het werken met paarden is mijn dagtaak geworden. Daar heb ik het druk mee. Nee, ik help niet mee met de bouwwerkzaamheden. Als bouwvakker kan ik dat werk wel doen, maar ik ben veel te druk met het trainen van de paarden en het geven van rijlessen." De meeste paarden zijn geen eigendom van Veldhuis. "Ik train ze in opdracht van de eigenaar en ga er mee naar concoursen." Het geeft hem voldoening als de paarden steeds beter presteren. Maar als Veldhuis vaak goed voor de dag komt, wordt de kans ook groter dat er zich belangstellenden voor het paard melden. De verkoop is voor hem een belangrijke inkomstenbron. "Je moet verkopen wanneer je een goede aanbieding krijgt. Het betekent dat je paarden opleidt voor een ander, maar dat is niet anders. Dat hoort bij dit werk." Tayfun is de nieuwe oogappel van Veldhuis. Het paard is zeven jaar en de beste jaren moeten nog komen. Het is echter niet ondenkbaar dat Tayfun binnenkort van de hand wordt gedaan als er een aanlokkelijk bod komt. Maar de ruiter zou het liefst nog wat jaren met Tayfun een combinatie vormen. Want Veldhuis wil graag aan grotere wedstrijden meedoen. "Ik ben ook een sportliefhebber. Ik wil niet alleen trainen, maar ook op grote wedstrijden goed presteren." Maar meedoen aan meerdaagse concoursen elders in het land en in het buitenland is niet goedkoop. Het transport, startgeld en overnachtingen moeten vooralsnog uit eigen portemonnee betaald worden. Binnenkort krijgt Veldhuis een vrachtwagen waarin hij tevens kan slapen. "Dan spaar ik dus overnachtingskosten uit." Maar om de kosten verder te kunnen drukken, zou hij graag een geldschieter aan zich binden. Veldhuis zoekt een sponsor. "Het zou mooi zijn als een bedrijf geïnteresseerd is in mij. Door mijn prestaties in het afgelopen jaar en de uitverkiezing tot sportman van Haaksbergen hoop ik meer in beeld te zijn bij eventuele sponsoren." Zelf meedoen aan grote wedstrijden zal zijn naamsbekendheid in de paardensportwereld vergroten. En dat levert meer potentiële kopers op. Veldhuis is behalve sportman immers ook ondernemer.

Zoals je leest gaat dit over Steven Veldhuis (mijn voormalige werkgever waar ik 5jaar voor gewerkt heb)
De beste man is dus tot zijn 33e fulltime werkzaam geweest als bouwvakker --->>> om half 4 zijn bed uit om een aantal paarden te trainen in zijn buitenbakje (in weer en wind dus) om daarna snel richting zijn werk te gaan en erna snel nog paar paarden trainen en een aantal lessen geven.
Toen is hij 3jaar lang trainer/manager geweest en heeft zijn eigen paarden er "tussendoor" bij gedaan.
En toen kon hij met hulp zijn eigen onderneming starten en dan nog stond hij elke ochtend om half 8 in de stal en gaf gemiddeld nog 3uur per dag les in de avond uren. Owja zijn vrouw en 3 kinderen vonden dat hij soms wel wat hard werkte maargoed er moest ook alles betaald worden en brood op de plank komen.

Ik kan je zijn nummer wel in pb sturen zodat je hem kan vragen hoe hard hij voor alles heeft moeten werken en nog steeds doet. Misschien word je beeld dan wat realistischer.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 09:14

Punt blijft, ts is doodsbang/nerveus bij paarden en blijft hardnekkig volhouden in de paarden te willen werken. Waarom? Het lijkt er niet op dat dit kans van slagen heeft en je wordt er zo niet gelukkig van

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 10:46

Ik heb het hele topic gelezen wat een gedoe zeg...
heb niets toe te voegen aan de voorgaande reacties

Maar ik vraag me wel af hoe jou ouders in pakweg 2j “rijk” geworden zijn
Want een landhuis stallen 7 autos enz enz koop je niet van een gezamenlijk inkomen van 1700€ en als je het landhuis enz huurt kun je ook n 0 achter 300 zetten :+

Kan ik bij je ouders op cursus?
Gucci_ schreef:
Wat ik zei over niet werken dan, weet ik uit eigen ervaring. Mijn moeder heeft ook (bijna) nooit gewerkt en mijn vader is arbeidsongeschikt geworden en ze moeten rondkomen van €1700 elke maand.
De huur is alleen nog maar €300 in de maand en daarnaast iets van €150 aan gwe en internet en tv. Ze hebben een dochtertje van 3 en heb ze nooit horen klagen. Tot een paar maanden geleden woonde ik nog thuis en mocht mijn eigen boodschappen doen van hun geld. Vroeger kreeg ik ook alles als kind en kwam niets tekort. Oke, we ging nooit op vakantie, dat dan weer niet... Maar ben niets anders gewent.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 11:52

Ik vrees eigenlijk dat het daar een beetje mis gegaan is. :\ Maar TS leert vanzelf dat het echte leven een stuk harder is.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 17:15

Laat maar, want het is ook nooit goed, 'teren' op het geld van familie of rijke mannen of zelf hard werken, wat wil je dan?
Ik leef mijn eigen leven en laat mij door niets of niemand tegenhouden.

Bedankt sommigen die wel netjes gereageerd hebben. :) @fleurtje, ik zal even kijken welke stal dat is, had wel een account op Y&G, maar was gedeactiveerd volgens mij.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 17:16

Je account wordt automatisch gedeactiveerd na 30 dagen. Simpel geactiveerd door alleen maar in te loggen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 17:22

Gucci_ schreef:
Laat maar, want het is ook nooit goed, 'teren' op het geld van familie of rijke mannen of zelf hard werken, wat wil je dan?

Bedankt sommigen die wel netjes gereageerd hebben. :) @fleurtje, ik zal even kijken welke stal dat is, had wel een account op Y&G, maar was gedeactiveerd volgens mij.

Wat wil je dan verwachten met al je berichten? Dat we je maar serieus gaan nemen? Het ligt zoals gewoonlijk aan ons en jij bent heilig en doet niks fout...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 17:24

Hard werken, je neemt huilend de benen na een paar dagen.
ja de paarden wereld is hard werken.
Heel hard. In die zin kan je beter wat anders gaan doen wil je en wat betaald krijgen en je niet kapot zwoegen.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 17:34

Ach, is de herfstvakantie weer begonnen :o ?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 17:50

Zelf hard werken???, tot nu toe heb je dat nog niet getoond in je verhalen.
Na een half uurtje een paard poetsen in tranen uitbarsten en na 2 dagen naar papa en mama rennen, is niet bepaald een toonbeeld van hard werken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:24

Gucci_ schreef:

Ik zou zelf hard willen werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:26

Stoer dat je naar Duitsland bent gegaan, maar misschien ook wat naïef. Want dat is het dus als je geen ervaring hebt, je komt bij Hans Heinz terecht wat allemaal vreemd en raar is, waar niet fatsoenlijk voor je gezorgd wordt en je dus uiteindelijk geen bal aan hebt.

Probeer eerst in NL maar eens wat van de grond te krijgen, want zonder enige ervaring krijg jij echt geen visum voor Amerika. Je moet namelijk wat te bieden hebben, mooie plannen alleen heb je niks aan. Je moet laten zien dat je al iets hebt bereikt, zodat zij daar wat aan je hebben.