Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gucci_ schreef:Even een update, er is veel gebeurd afgelopen tijd. Mijn eerste ervaring als groom zit erop en dat heeft niet lang geduurd![]()
Ben helemaal voor niets naar Duitsland gegaan, zowat in Tsjechië. Man had gereageerd op mijn oproepje dat ik een tijd als groom wil werken. Hij zei dat hij iemand zocht om zijn paarden te poetsen en zadelen 's avonds als hij gaat trainen. En daarnaast kon ik overdag op de manege werken om stallen te mesten, voeren enz.
Laat hij mij zondag kennismaken met de paarden, deed ik het niet goed volgens hem, ik borstelde ze niet goed en was te lang bezig... terwijl hij zei ik laat je wel alleen zodat je kennis kan maken met ze, blijft hij wel een half uur weg en dan mij de schuld geven dat ik er lang over deed.
En ik was te voorzichtig zei hij, een van de paarden was erg druk, toen ik haar ging poetsen enz, werd ze opeens erg rustig. Hij werd geïrriteerd en ging hij als een gek poetsen, paard werd weer druk... Het werd mij allemaal teveel en ben in huilen uitgebarsten.
Ik hoefde niet voor hem te werken, dus ging ik ervan uit dat ik dan gewoon op de manege kan werken, bleken ze al iemand te hebben die vorige week al was begonnen, maar na twee dagen zich ziek had gemeld, die man ging ervan uit dat zij niet weer terug zou komen, maandag was ze er gewoon weer dus hadden ze niemand meer nodig.
Ik zat in een appartement, was weinig te eten, alleen rijst, pasta, koffie en pastasaus. Winkels zijn daar zondags gesloten en de supermarkt zit in een dorp 10 km verderop, maandag zou hij voor mij naar de winkel om boodschappen, dat heeft hij niet eens gedaan, heeft mij wat soep, toastjes meegegeven wat al vier jaar overdatum was, heb dus twee dagen geen groente of fruit gehad. Dinsdag maar naar een dorpje twee km verderop gelopen om bij een restaurant een normale maaltijd te eten en brood bij de bakker gehaald.
Vorige groom was zomaar vertrokken zonder iets te zeggen en had hem geblokt op whatsapp, dat zou wel niet voor niets zijn geweest.
Ben woensdag weer naar huis gegaan, hij heeft ook helemaal geen tickets betaald, ik ben uiteindelijk voor niets gekomen. Stiekem ben ik wel blij, want ik miste mijn familie en dieren en Duitsers zijn toch niet zo aardig als ik dacht![]()
Ik ben nu weer bezig geweest met mijn bedrijfsplan, al veel investeerders die geïnteresseerd zijn, maar ik ben nog vaak zo ongeduldig. Opzoek naar een geschikte locatie nu en toch heel erg in twijfel om in de VS te starten, wat een hele procedure zal zijn, maar wel heel gaaf. In november hoop ik een besluit te nemen waar het wordt. Voor de duidelijkheid, ik ga zelf geen lessen geven, eerst wat jaren ervaring opdoen en dan diploma halen. Wil de lessen laten geven door gediplomeerde instructrices en al wat kennissen hebben aangeboden mij te helpen met stallen uitmestenIk sta 100% achter mijn keuze en ga ervoor! Dit is echt wat ik wil, al zal ik er veel geduld voor moeten hebben en niet veel kunnen reizen.
AmoorM schreef:Ben ik de enige die denkt dat dit allemaal gewoon verzinnen is?![]()
Kom op, het klinkt als een meisje van 13 met te veel dromen...

Gucci_ schreef:Wat ik zei over niet werken dan, weet ik uit eigen ervaring. Mijn moeder heeft ook (bijna) nooit gewerkt en mijn vader is arbeidsongeschikt geworden en ze moeten rondkomen van €1700 elke maand.
De huur is alleen nog maar €300 in de maand en daarnaast iets van €150 aan gwe en internet en tv. Ze hebben een dochtertje van 3 en heb ze nooit horen klagen. Tot een paar maanden geleden woonde ik nog thuis en mocht mijn eigen boodschappen doen van hun geld. Vroeger kreeg ik ook alles als kind en kwam niets tekort. Oke, we ging nooit op vakantie, dat dan weer niet... Maar ben niets anders gewent.
Maar TS leert vanzelf dat het echte leven een stuk harder is.
@fleurtje, ik zal even kijken welke stal dat is, had wel een account op Y&G, maar was gedeactiveerd volgens mij. Gucci_ schreef:Laat maar, want het is ook nooit goed, 'teren' op het geld van familie of rijke mannen of zelf hard werken, wat wil je dan?
Ik leef mijn eigen leven en laat mij door niets of niemand tegenhouden.
Bedankt sommigen die wel netjes gereageerd hebben.@fleurtje, ik zal even kijken welke stal dat is, had wel een account op Y&G, maar was gedeactiveerd volgens mij.
? Gucci_ schreef:Laat maar, want het is ook nooit goed, 'teren' op het geld van familie of rijke mannen of zelf hard werken, wat wil je dan?
Ik leef mijn eigen leven en laat mij door niets of niemand tegenhouden.
Bedankt sommigen die wel netjes gereageerd hebben.@fleurtje, ik zal even kijken welke stal dat is, had wel een account op Y&G, maar was gedeactiveerd volgens mij.