Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gekvanfleur schreef:Schaamteloos is altijd het wordt dat bij mij opkomt bij dat soort advertenties.![]()
Maar de andere kant op kan ook. Zie nu ook weer een haflinger staan. Paard is kapot na een sportcarriere, mag nu ergens gratis (wat wil je dan met een kapot paard) heen als grasmaaier, maar de huidige eigenaar houdt wel het paspoort en wil op bezoek kunnen komen...
Oftewel: ik wil niet de lasten, maar jij mag die wel terwijl ik nog steeds wil kunnen beslissen.![]()
En over een half jaar weer een topic op bokt met een 'verdwenen' grote liefde die ergens stiekem de handel in is gegaan en die ze zooooo missen. Ik snap er echt niets van.
Gini schreef:Maar waarom is dat schaamteloos eigenlijk?
Dit is toch juist eerlijk? Als beide partijen weten waar ze aan beginnen, wat is er dan mis aan? Paard is kapot, dus mag gratis weg. Paspoort geeft geen beslissingsrecht aan niemand. Vind het best wel slim bedacht eigenlijk, want zo kan het kapotte paard moeilijker (ik zeg niet dat het onmogelijk is) opnieuw op wedstrijd uitgebracht worden.
Trouwens, zijn genoeg mensen die alleen maar een leuke grasmaaier willen, dus die zien het niet als 'ik heb alleen maar de lasten', die hebben de grasmaaier die ze altijd al wilden.
Zovele mensen, zovele wensen!
Dit is toch juist eerlijk? Als beide partijen weten waar ze aan beginnen, wat is er dan mis aan? Paard is kapot, dus mag gratis weg. Paspoort geeft geen beslissingsrecht aan niemand. Vind het best wel slim bedacht eigenlijk, want zo kan het kapotte paard moeilijker (ik zeg niet dat het onmogelijk is) opnieuw op wedstrijd uitgebracht worden.
Trouwens, zijn genoeg mensen die alleen maar een leuke grasmaaier willen, dus die zien het niet als 'ik heb alleen maar de lasten', die hebben de grasmaaier die ze altijd al wilden.
Gini schreef:Om goed te presteren in de sport, zijn paarden al snel kapot. In realiteit zijn niet al deze paarden rijp voor de slacht.
Tuurlijk lees je meer topics die gaan over help, paard is weg. Een topic met de titel 'ik heb mijn paard verkocht/weggegeven en alles gaat gewoon goed' is nou niet echt het openen waard.
Percy schreef:Staat hier een verhaal op bokt van iemand die haar pony in goede trouw had weggeven en waar ook nog volop op gereden werd. Gebeurt zo vaak, zou zelf het risico nooit nemen.
gekvanfleur schreef:Schaamteloos is altijd het wordt dat bij mij opkomt bij dat soort advertenties.![]()
Maar de andere kant op kan ook. Zie nu ook weer een haflinger staan. Paard is kapot na een sportcarriere, mag nu ergens gratis (wat wil je dan met een kapot paard) heen als grasmaaier, maar de huidige eigenaar houdt wel het paspoort en wil op bezoek kunnen komen...
Oftewel: ik wil niet de lasten, maar jij mag die wel terwijl ik nog steeds wil kunnen beslissen.![]()
En over een half jaar weer een topic op bokt met een 'verdwenen' grote liefde die ergens stiekem de handel in is gegaan en die ze zooooo missen. Ik snap er echt niets van.
Onali schreef:Gini schreef:Maar waarom is dat schaamteloos eigenlijk?
Paspoort hoort/ is van paard, niet van eigenaar.
Idd wel de af zijn van de lasten, maar iemand anders ermee opzadelen.
Lekker eerlijk ben je dan naar je dier zeg. Zet het dier dan tijdelijk zelf weg in een begrazing of pensioen/ opfokstal of laat het hemelen.
Gini schreef:Maar in principe beëindig je zo het leven van een dier alleen omdat je in de waan bent dat niemand beter voor het paard kan zorgen dan jij? In dit specifieke geval van de Haflinger weet ik natuurlijk ook niet hoe, wat, waarom, prognose etc., maar in het algemeen zou ik niet zomaar altijd bij ieder "kapot" paard het laten hemelen een betere keuze vinden dan een nieuwe baas zoeken.
In de ideale wereld vind ik uiteraard ook dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen en een ouder/gebrekkig paard moet onderhouden tot de dood.