[VOLG] Van lelijk eendje naar....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:42

Ik zag al een snap voorbij komen dat je wat ging doen!

Super leuk!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:42

Denk dat het ook zo lijkt door het bontje ;) . Maar super in ieder geval dat hij het goed doet!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:55

wat een leuk beestje, is al enorm opgeknapt!
Mij valt ook op dat het zo'n groot hoog zadel lijkt.
Misschien zijn de verhoudingen nog niet correct, ik denk als je er een klein springzadeltje op legt het al weer heel anders toont.
Nu lijkt het inderdaad als of hij een bolle rug heeft.
lekker koppie zit er op!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 20:04

Het is inderdaad een combinatie van z'n rug en het bontje, maar nog het ergste waardoor het zo vertekend is de 'deuk' in z'n hals. Door het zadel zie je z'n (hoge) schoft niet meer en dus een heel groot verschil.

@ Knakker: dit is een 17 inch met extra korte zweetbladen ;) De kleinste ook die ik op dit moment heb liggen. Pas als we erop gaan en hij dus nog veel meer body heeft gekregen ga ik pas kijken naar iets voor hem zelf.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:05

Ah daar is de knapperd weer <3

T zadel lijkt inderdaad wat vreemd te liggen, misschien door de bolling van de rug, maar volgens mij ligt het ook wat ver naar voren op de longeer foto.

Tegen de tijd dat hij weer volledig paard is en recht is zal het er vast beter uit zien :)

Wilde je nog een osteopaat laten komen? Of is die al geweest?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 20:07

fleurtjeuh schreef:
Ah daar is de knapperd weer <3

T zadel lijkt inderdaad wat vreemd te liggen, misschien door de bolling van de rug, maar volgens mij ligt het ook wat ver naar voren op de longeer foto.

Tegen de tijd dat hij weer volledig paard is en recht is zal het er vast beter uit zien :)

Wilde je nog een osteopaat laten komen? Of is die al geweest?

Die komt nog. Na de behandeling moet je vaak paar dagen rustig longeren dus ik wilde hem eerst beetje basis longeren leren. Wat ik denk aankomende week erop zit want hij heeft vandaag in die 10 min al onwijs veel geleerd. Als die dat dan onder de knie heeft laat ik hem behandelen, paar dagen longeren en dan nog even in de ´grote´ wei verderweg van huis om te groeien :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:12

Klinkt als een goed plan :)
Misschien voor hij lekker gaat groeien op de weide nog een tandarts laten komen? (of was die al geweest, ik weet het niet meer...)
Altijd fijn als ze op deze leeftijd even gecontroleerd worden voor de tanden, losse doppen kunnen nare dingen doen met de tanden, beter voorkomen dan een gespleten kies trekken..

(sorry voor mijn bemoeien..)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 20:16

Geeft niks, goed dat je meedenkt ! Tandarts is in de eerste week al geweest, hij had een 'lelijk' gebit dus wilde dat eerst doen om te zorgen dat ie wel goed kón eten. Het viel alles mee gelukkig :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:26

Ik heb alleen jouw berichtjes gelezen TS, ik volg lekker mee :D Knap dier, nu al!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:01

Leuk dat jullie een beginnetje hebben gemaakt!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:02

Ik ben stille volger.
Ik las net dat je de Osteopaat laat komen e je verwacht dat je daarna moet gaan longeren.
Helaas is dit niet aan de orde, althans bij mij niet.

Gisteren is de Osteopaat voor mijn hengst geweest. Blokkade in rug (voornamelijk rechts) en kaak opgemerkt en losgemaakt.
Maar mag zeker twee weken niet werken aan de longe. Liefste heeft de Osteopaat dat ik hem gewoon vrijuit laat lopen door de wei. Hij mag echter ivm Rotstraal niet in de wei omdat het gras te hoog staat en de hoeven dan niet kunnen drogen.
Maar hij heeft een ruime paddock 20x10m en een stuk wei dat hij al kortgegeten heeft van 30x20m waarop hij nu loopt.
Zo kunnen de hoeven beter drogen maar heeft hij alsnog genoeg loopruimte.

Oja hoeveel verwacht je dat hij.nog zal groeien dan? Hij is al 5 namelijk.
Van mijn hengst verwacht ik eigenlijk niet meer dan 3cm erbij en die is nog maar pas 3. Moet ook nog gecastreerd worden in september.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:05

9 vd 10 keer moet je na een behandeling longeren. Kayleigh weet echt wel waar ze mee bezig is. We hebben het hier niet over jouw hengst.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:07

Nies_ schreef:
9 vd 10 keer moet je na een behandeling longeren. Kayleigh weet echt wel waar ze mee bezig is.

Zei het omdat ik totaal niet mag Longeren de eerste twee weken.
Zadelmak maken moest ik ook minstens een half jaar mee wachten nog.
Misschien door de blokkades in de rug die hij had.

Ps.mijn hengst komt ong overeen met deze hengst qua verhaaltje. Ook te mager bij aankoop en op korte tijd een goede transformatie begaan. Alleen erg angstig.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:17

Ik denk ook dat TS bedoelt dat ze hem gaat longeren na de rust van de osteopaat.

TS weet vast en zeker wel waarmee ze bezig is, anders had ze dit paard niet aangeschaft.

appelxkiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:32

Ik volg ook! Hij gaat er steeds beter uit zien, net zoals de rest: erg benieuwd hoe die er straks uitziet.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:19

Sorry maar als een osteo alles los heeft gemaakt ga je hem tocj niet 2 weken stilzetten? Juist bewegen om het los te houden

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 23:24

Ik denk dat het afhangt van wat je paardje 'mankeert' en wat de osteo moet doen. Ik heb volledig vertrouwen in de mijne die me al met meerdere paarden enorm geholpen heeft. Zodra ze is geweest zal ik hier wel posten wat het plan is geworden. Mijn ervaring is dat juist lichte beweging goed is dus dat wil ik hem wel kunnen geven ipv dan nog moeten beginnen met longeren. :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 23:27

Over z'n groei; het maakt niet uit wat ie gaat doen. M'n vorige paarden zijn ook op latere leeftijd nog door gegroeid in zowel hoogte als breedte. Maar als hij zo blijft en lekker in z'n spieren/vetjes komt is het ook prima :j ik ben zelf niet groot (1,60) dus pas er toch wel op :=

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:31

Jester_ schreef:
Sorry maar als een osteo alles los heeft gemaakt ga je hem tocj niet 2 weken stilzetten? Juist bewegen om het los te houden

Twee weken is ook wel overdreven. :') Maar vaak wordt een paar dagen wel aangeraden zodat het lichaam weer kan 'herstellen' van het getrek en gepruts. :P

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:45

Nja denk dat het bij mijn toch nodig is twee weken enkel vrijuit te bewegen. Hij heeft een traumatisch verleden zou anders niet weten waar de angst vandaan komt. Osteopaat denkt dat hij in zijn twee jonge jaren (is pas 3 jaar nu) achterover geklapt is geweest of een andere nare val gemaakt heeft. Hij gebruikt ook zijn bekken/rug/heup niet goed bij het lopen door de wei.
Ben ook pas vorige week gestart met longeren dus kent hij ook maar basic.

Is paard afhankelijk wat de Osteopaat beslist.

En natuurlijk ben ik 100% zeker dat topicstarter de juiste keuzes maakt. Zij heeft meerdere paarden gehad terwijl ik nu pas mijn tweede heb. Dus snap.niet waarom jullie in.de "aanval" gaan. Meld ook alleen alleen mijn ervaring.

A12345678910

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:55

Wat een dropje! <3 Casanova is een leuke naam! Heb net even het topic doorgelezen en je bent goed bezig, succes verder. Ik volg mee +:)+

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:11

Ziet er goed uit! Hij staat zo lekker wijdbeens op die 1e foto _O-

En wat het zadel betreft... als het een verkoop projectje is, pak je een zadel wat het beste lijkt te liggen, bontje eronder en for the time being is dat prima ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:36

Ik blijf het een geinig paardje vinden, hoe beweegt hij eigenlijk? ben benieuwd wat de osteo over zijn rug gaat zeggen.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:10

Ik volg ook mee! Heb even het topic doorgelezen en ik vind het een onwijs leuk paardje! Ben op slag verliefd <3 <3
Ik hoop dat jullie nog veel plezier met elkaar gaan hebben! Het komt vast wel goed met jullie twee!! <3

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 11:48

Elisa2 schreef:
Ik blijf het een geinig paardje vinden, hoe beweegt hij eigenlijk? ben benieuwd wat de osteo over zijn rug gaat zeggen.

Ik heb wel wat filmpje! Zal als ik even tijd heb er wat uploaden :j