ouder overhalen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:55

KellyR schreef:
Liannetje,
Klopt maar dat heb ik met 22 nog steeds. En ik hoop dat ik dat ook blijf houden. Anders zouden we niks meer leren.
Volpension lijkt me ook het meest makkelijk voor te. Eerder is gezegd dat moeder heel erg begaan is met haar en de paardensport. Dus ik neem aan dat ze wel een x bij zou kunnen springen of helpen met het opzoeken van iets.

Daar ben ik ook niet bang voor... En dat blijven leren, blijf je doen...

Maar het zijn soms kleine dingen.. Mijn pony had mok, ik verzorgde dat elke dag.. Had ook een verzorgster... die heeft heel de tijd er niets van gezegd, pas na een week toen ik er iets van zei viel het haar pas op. Het zijn de kleine dingetjes hè? Stel de pony heeft zoiets, ze zien het niet, het wordt alleen maar erger...

En dan nog de "met mok moet je het veel wassen en de korstjes eraf krabben", "niet wassen alleen smeren"... Al die verschillende meningen, ideeën over hoe het moet.. Het maakt het allemaal niet makkelijker voor een leek.

En dit is dan nog maar een simpel voorbeeldje...

Het blijft altijd lastig ;) Maar blijf het voor een kind een hele verantwoordeijkheid vinden. Vooral als het niet zeker is dat ouders er voldoende verstand van hebben.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:07

Aangezien je taal en manier van praten ben ik benieuwd hoe oud jij bent :) Je gedraagd je namelijk als een minachtend kind van 12. Heel zielig om Liesje te zeggen en mijn eigen topic erbij te halen. Echt ontzettend laag vind ik dat, jammer dat jou prioriteiten andere mensen afzeiken is.

Lieshorses schreef:
Word er toch niet gezegd?
Een kind die de ouders probeert over te halen is echt niet raar hoor, en als die ouders er geen geld voor hebben blijft het toch gewoon nee? Ik zie het probleem echt niet hoor :')

Kuggur schreef:

Dat kan ik me goed voorstellen Liesje. Ik heb dan ook je eigen recente topic gelezen en begrijp hoe jij als 16 jarige prioriteiten stelt, en wat voor gevolgen dat voor je heeft.

Kuggur

Re: ouder overhalen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:39

Mijn excuses voor die aanspreekvorm van je naam; ik dacht oprecht dat je jezelf zo voorstelde in dat topic.
Niet denigrerend bedoeld.Wat betreft de inhoud van mijn boodschap, die blijft staan.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:43

Kuggur even serieus, hoe durf je uberhaupt een ander, vrij persoonlijk topic van mij erbij te halen? Wat is dat voor iets kinderachtigs :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:19

Oh nogmaals mijn excuses, natuurlijk een privézaak, een topic op een openbaar forum...oh...wacht..inderdaad, die smiley is erg toepasselijk: :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:21

Heey ts.. heb je al met je ouders gepraat?:-) aangezien het om jou gaat ben ik benieuwd of de mede-bokkers ook nieuwschierig zijn

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:22

Dus we zullen voortaan iedere keer wanneer we het niet eens zijn met iemand zijn mening in een topic, een topic van diegene erbij halen? :+ wat een instelling

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:37

Och neuh, was meer toeval hoor.
Ik had toevallig dat andere topic gezien, en vond je "raad" hier nogal ironisch in dat licht.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:06

Op mijn 12e kreeg ik mijn eigen pony van mijn ouders. Mijn ouders hebben geen verstand van paarden. Wat ben ik ze daar nog steeds dankbaar voor! Ik heb de meest geweldige jeugd gehad die ik me maar heb kunnen wensen.
Mijn paard stond op een pensionstal waar ik mijn vriendinnen had.
In de puber leeftijd hing ik rond bij mijn paard in plaats van in de kroeg, iets waar mijn ouders weer erg blij mee waren.
Ik heb mijn school zonder problemen afgemaakt, en heb er een hele hoop verantwoordelijkheidgevoel voor terug gekregen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:08

Maar ik hing ook niet in de kroeg en heb nog geen dag gespijbeld.
En ik had "alleen maar" verzorgpaarden.

Dus dat hoeft ook het verschil niet te maken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:14

bruintje123 schreef:

Same.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:29

bruintje123 schreef:

Je jeugd zal ook echt niet minder leuk zijn als je geen eigen paard hebt.
Maar als dat wel kan en de ouders vinden het goed, wat is dan het probleem?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:26

Dan houd je dat voortaan maar voor je :)

Kuggur schreef:
Och neuh, was meer toeval hoor.
Ik had toevallig dat andere topic gezien, en vond je "raad" hier nogal ironisch in dat licht.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:31

Diablo schreef:
bruintje123 schreef:

Wie schrijft er dan dat er dan een probleem is?

Maar er wordt hier gedaan of je beter af bent met paard.
Nou ik denk dat dat nogal persoonsafhankelijk is.

En ja overhalen dat heeft geen nut, dat is waar het nog steeds over gaat.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:45

Je bent niet een beter mens met paard, dat vind ik pure onzin.
Ik vind wel dat voor een dier moeten zorgen en er omkijk naar hebben zeker
goed is op die jonge leeftijd. :) En als een kind haar ouders probeert over te halen
zie ik geen reden om daar moeilijk over te doen. Ouders zeggen nee wanneer het geld
of de zin er gewoon niet voor is en als ze uiteindelijk ja zeggen zullen ze er misschien
toch wel nog een keer over na hebben gedacht en erachter staan. :) Dit mag dan niet 100%
zijn, maar met 80% valt er ook nog een hele leuke hobby van te maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 00:30

Diablo schreef:
bruintje123 schreef:

En ik had 2 paarden en ging wel naar de kroeg. Lekker interessant weer allemaal.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 01:32

Zullen we het vriendelijk houden? Ik denk dat de meesten het hier namelijk best met elkaar eens zijn, alleen ligt de nadruk soms wat anders.

Wat ik nog wil toevoegen: Het ligt ook enorm aan het kind. Ik ken een meisje van 11 die haar vogeltjes dood heft laten gaan omdat ze ze 'vergat' eten te geven. Tja..... De ene mens is het andere niet. Laten we ervan uitgaan dat TS haar ouders een prima beeld hebben hoe hun dochter in elkaar steekt, en dat meenemen in hun beslissing!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:45

pimaude schreef:
Heey ts.. heb je al met je ouders gepraat?:-) aangezien het om jou gaat ben ik benieuwd of de mede-bokkers ook nieuwschierig zijn

Inderdaad, een up date zou wel zo netjes zijn :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:59

ThreeFingers schreef:
pimaude schreef:

Inderdaad, een up date zou wel zo netjes zijn :o

Als je 11 bent en pagina's lang dit over je heen krijgt. Ik denk niet dat er nog een update komt ( of dat ze dit nog leest)

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:07

bruintje123 schreef:
Diablo schreef:

Wie schrijft er dan dat er dan een probleem is?

Maar er wordt hier gedaan of je beter af bent met paard.
Nou ik denk dat dat nogal persoonsafhankelijk is.

En ja overhalen dat heeft geen nut, dat is waar het nog steeds over gaat.

Volgens mij zeg ik nergens dat je beter af bent met eigen paard, ik zeg alleen hoe ik het heb ervaren!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:10

En andere zeggen ook hoe ze het hebben ervaren.
Welkom in de wondere wereld van een forum. :)

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:21

Lieve ts, ik heb mijn eerste jaar vwo er op zitten. Pfoe wat heb ik het onderschat! Hier ook veel plannen gehad om er een paardje bij te nemen bij mijn huidige verzorgponys (wat uiteindelijk niet is doorgegaan). ONDERSCHAT HET NIET. Want de middelbare school is niet als de basisschool 08:45 beginnen 12:15 uit 13:15 beginnen 15:15 uit. Op De middelbare school Kan het rooster heel onvoorspelbaar zijn. Tussenuren, maar ook uren die verzet worden of een andere onverwachte wijziging. Stel, je bent gemiddeld om 14:50 klaar. Dan moet je nog huiswerk maken en dat kan vies tegenvallen. Dan moet je 's avonds, maar je begint de volgende dag weer om 08:10. Dan kom je slaap te kort en word het op megeven moment echt niet leuk meer. Dan zou een bijrijder zoeken een oplossing kunnen zijn. Die heeft ook zijn of haar wensen en zeker gelijk al vind ik dat niet handig. Je gaat naar de eerste. Daar houd de school nog rekening met je hobby's al kon ik maanden lang niet rijden op manege...
ik zou zeggen, wacht het eerste half jaar af (de eerste maanden kan je niet over oordelen) en open dan nog eens een topic. Ga alles bij langs en bedenk jezelf dan of de verzorging van je paard waarbij je hoogstwaarschijnlijk al geen tijd hebt om te rijden, het wel waard is. Want the last option is dan over een paard nadenken als je je studies hebt afgerond. Ik vond dit jaar al zwaar met fulltime verzorgponys die ik in de winter 2/3x per dag moest bijvoeren al veel. Een paard hebben op onze jonge leeftijd went. Opmegeven moment word Snapchat en instagram belangrijker dan je paard en dat zou zonde zijn. Stuur je ons nog een berichtje hoe het allemaal gaat nu zo? Veel succes!

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 06:14

Allright, ik moet er nog wel effe bij zeggen dat je toch echt beter 3 jaar kunt wachten, omdat je dan misschien wat meer weet wat je wilt (later, wanneer je klaar bent van school). Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik nooit een paard heb gehad, dan zou ik nu nog amper weg kunnen. Ik heb een goede vriendin die het zelfs al met een pony haar gymnasium nog net haalt (staat nog net voldoende om over te gaan), terwijl ik voor het VWO ruim boven het gemiddelde sta, omdat ik al mijn tijd vrij kan investeren.
Tevens wil ik zelf ook later naar Japan, en dat gaat makkelijker zonder paard.
Ik zorg wel voor paarden, van mensen die op vakantie gaan.
Denk en droom er maar gewoon lekker over, dan kun je die eerste paar jaar lekker hard werken voor je school, en als je daarna nog niet overtuigd ben zou ik zeggen; Koop dat beest gewoon. Punt uit.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:21

Niet mee eens. Wanneer jij met school klaar bent, geloof me maar, je tijd krimpt in elkaar en alle keuzes die je dan maakt hebben veel meer gevolgen. Ik zo juist nu lekker ermee beginnen, nu heb je lekker de tijd en de vrijheid. Mijn middelbaar school jaren waren de "beste" paardenjaren die ik heb gehad en zodra ik afstudeerde van de middelbare werd mijn tijd zo beperkt (plus interesse vervaagde) dat ik ze besloot te verkopen.

FabianHorse schreef:
Allright, ik moet er nog wel effe bij zeggen dat je toch echt beter 3 jaar kunt wachten, omdat je dan misschien wat meer weet wat je wilt (later, wanneer je klaar bent van school). Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik nooit een paard heb gehad, dan zou ik nu nog amper weg kunnen. Ik heb een goede vriendin die het zelfs al met een pony haar gymnasium nog net haalt (staat nog net voldoende om over te gaan), terwijl ik voor het VWO ruim boven het gemiddelde sta, omdat ik al mijn tijd vrij kan investeren.
Tevens wil ik zelf ook later naar Japan, en dat gaat makkelijker zonder paard.
Ik zorg wel voor paarden, van mensen die op vakantie gaan.
Denk en droom er maar gewoon lekker over, dan kun je die eerste paar jaar lekker hard werken voor je school, en als je daarna nog niet overtuigd ben zou ik zeggen; Koop dat beest gewoon. Punt uit.

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:34

Als jij net als ik vwo gaat doen, kan je heel wat leerwerk verwachten. Leerwerk moet je leren (lijkt me logisch) en leren doe je niet in 1 uurtje. Verder ben ik het wel met lieshorses eens, want zo als al eerder gezegd is hoe ouder je word hoe drukker je bent. Op de stal waar ik een paardje bijrijd, rijd een ander meisje, 3e vwo en twee bijrijdpaarden = vragen om problemen? Nee, zij red het makkelijk. 'S avonds en in het weekend is ze daar te vinden, maar dat is niet genoeg voor een eigen paard. Ik weet het niet zo goed. Ik zou eerst minstens de helft van het schooljaar afwachten en aan de hand daarvan nog eens kijken of je het red. Natuurlijk heb je meer tijd als school je makkelijk afgaat, maar zo niet dan kan ik je vertellen dat er weinig tijd overblijft.