Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xMathilde schreef:En wie zegt dat de familie er niks aan doet?
Voor zover ik het goed begrepen heb heeft deze man nog niets anders gedaan dan de ruimte genomen die TS hem zelf steeds heeft geboden. Niet meer in discussie gaan lijkt mij een voor de hand liggende oplossing. xMathilde schreef:En wie zegt dat de familie er niks aan doet?
goeroe schreef:Voor zover ik het goed begrepen heb heeft deze man nog niets anders gedaan dan de ruimte genomen die TS hem zelf steeds heeft geboden. Niet meer in discussie gaan lijkt mij een voor de hand liggende oplossing.
Onali schreef:Dus nu is het TS haar fout![]()
Zijn familie zal iig beter weten hoe ze met de situatie om moeten/ kunnen gaan dan TS.
Liezel1 schreef:zolang de man in kwestie geen gevaar is voor zichzelf of zijn omgeving, kan er van opname geen sprake zijn....
bruintje123 schreef:Ragdoll.
Hulp inschakelen is tegenwoordig makkelijker gezegd dan gedaan.
Met al die bezuinigen moet iemand voortaan erg doorgedraaid zijn wil dat gedwongen lukken.
Zelfs als mensen zelf hulp willen duurt het al maanden en worden ze van het kastje naar de muur gestuurd.
Deze man lijkt zelf niet in de gaten te hebben dat er een draadje los zit dus zoekt zelf al zeker geen hulp.
Dan heb je als familie bijna niets wat je kunt doen.

linnnh schreef:Ik vind dat er behoorlijk overtrokken wordt gereageerd. Het lijkt erop dat de beste man vooral gelooft in zijn eigen waarheid, dat maakt hem toch niet meteen "gek"? Zo "gek" dat hij opgenomen moet worden? Jammer dat er toch aanzienlijk veel mensen zijn die direct bang zijn voor het geen ze niet kennen.
Laat die beste man lekker vinden van jouw deken wat hij vindt. Zolang hij niet aan je spullen komt is er toch weinig aan de hand? Bedreigd voelen lijkt me in dit geval een beetje overdreven.
Koper schreef:linnnh schreef:Ik vind dat er behoorlijk overtrokken wordt gereageerd. Het lijkt erop dat de beste man vooral gelooft in zijn eigen waarheid, dat maakt hem toch niet meteen "gek"? Zo "gek" dat hij opgenomen moet worden? Jammer dat er toch aanzienlijk veel mensen zijn die direct bang zijn voor het geen ze niet kennen.
Laat die beste man lekker vinden van jouw deken wat hij vindt. Zolang hij niet aan je spullen komt is er toch weinig aan de hand? Bedreigd voelen lijkt me in dit geval een beetje overdreven.
Heb jij ooit in zo'n situatie gezeten?
Iemand die dit bij meerdere paarden doet, de veearts en stalhouder er mee lastig valt, brieven schrijft enz. is niet iemand die "gelooft in zijn eigen waarheid". Dat is iemand met een psychisch probleem.

chevax schreef:Ik vind dat Joolien gelijk heeft in de aanpak. En kan me ook vinden in de reactie van linnnh. Het is vervelend, maar denk dat je het voor jezelf misschien nu groter maakt dan het is. Dat neemt niet weg dat het een vervelende situatie is en het zou fijn zijn als die wordt opgelost. Alleen is er geen pasklare oplossing en maak je het alleen maar moeilijker voor jezelf. Zoals er hier wordt gepraat in het topic, zou je verwachten dat er iemand met een kettingzaag in de wei achter je paard aan rent en daarna achter jou.
Dat wordt er van gemaakt door de mensen die hem niet voor gek verklaren geloof ik. Janine1990 schreef:chevax schreef:Ik vind dat Joolien gelijk heeft in de aanpak. En kan me ook vinden in de reactie van linnnh. Het is vervelend, maar denk dat je het voor jezelf misschien nu groter maakt dan het is. Dat neemt niet weg dat het een vervelende situatie is en het zou fijn zijn als die wordt opgelost. Alleen is er geen pasklare oplossing en maak je het alleen maar moeilijker voor jezelf. Zoals er hier wordt gepraat in het topic, zou je verwachten dat er iemand met een kettingzaag in de wei achter je paard aan rent en daarna achter jou.
Wat Koper en meerdere andere mensen zeggen over deze man, dat hij niet helemaal goed is, dat is volgens mij alleen maar een waarschuwing naar TS toe om juist NIET in discussie te gaan met deze man. Omdat je hem dan juist een extra voedingsbodem geeft, wat wél kan zorgen voor nare situaties.
Ik lees het hele topic al vanaf het begin mee, volgens mij ziet niemand die deze man voor gek verklaard hem met een kettingzaag door de wei rennen.Dat wordt er van gemaakt door de mensen die hem niet voor gek verklaren geloof ik.
chevax schreef:Nee, er zegt idd niemand dat hij dat doet, dat was sarcastisch. Maar sommigen slaan wel door in hun reacties over opname, etc.
AlphaDaemon schreef:He wat oliebol TS, dat dit bij je gebeurd. Ik lees je topic al een poosje mee en ik had toevallig net een ingeving: Zou het een idee zijn dat je (op eigen kosten, zodat je de pensionhouder niet op kosten jaagt) de wei extra gaat beveiligen? Als mij dit zou overkomen zou het me amper iets uit maken dat hij tegen mij tekeer gaat, als hij maar van mijn paard afblijft. En ik zie hier al vaker langskomen dat jij (en anderen) bang zijn dat hij je wei gewoon binnenkomt om die deken eraf te halen.
Misschien ervoor zorgen dat er meer stroom op de afrastering komt te staan? Ik weet niet of je hekken of draad hebt, maar misschien kan je daar eens naar kijken? Als je hekken hebt, bij mij op de wei zit er tussen onze wei en die van de buren bovenop de hekken in een soort V-vorm draad met stroom erop. Je kan dan onmogelijk over het hek heen klimmen en tussen het hek door gaat ook niet.
Je zou ook eens kunnen kijken naar (nep) camera's. Je hebt voor 80 euro een IP camera die je op afstand kan laten draaien en ook altijd kan bekijken. Die kan je ook laten opnemen (misschien zelfs laten waarschuwen) bij beweging. Misschien versterkt een camera opname je case bij de politie ook wel, mocht hij het terrein op gaan.
Ik weet dat dit een soort omgekeerde wereld is, maar er zijn helaas genoeg idioten op de wereld. Ook mensen die paarden bewust zeer doen. Daar moet je je paard helaas tegen beschermen :/
Telpeva schreef:Extra beveiliging zat ik van de week ook al aan te denken maar dan ook niet alleen om hem uit de wei te houden, maar om er ook voor te zorgen dat de paarden ook echt in de wei blijven.