Ik word beschuldigd van dierenmishandeling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:47

En wie zegt dat de familie er niks aan doet?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:51

xMathilde schreef:

Kijk dat bedoel ik dus.................dan is het een zware geval, als de familie het niet aan kan........dan moeten de dokter en instanties het gaan doen, desnoods gedwongen op laten nemen.

Ik zei waarom doet de familie er dan niets aan?

Want stel dat ze het niet aan kunnen, dan schakel je toch hulp in.......maar doe dan wel iets.

Misschien heb ik wel makkelijk praten......maar ik vind het echt van de zotte dit.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:55

Wat moet de familie doen dan? Ik vind veel reacties hier weinig tolerant naar mensen die niet ze niet allemaal op een rijtje hebben. Ik begrijp dat het lastig kan zijn om hiermee om te gaan, maar die mensen mogen er nou eenmaal ook zijn. Er wordt niet voor niets gezegd dat er meer gekken buiten dan binnen de hekken lopen. Ergens is dat maar goed ook want anders werd het verdraaide rustig op straat. Als je aangifte moet doen tegen iedereen met rare ideeën houd je weinig tijd over voor andere dingen. := Voor zover ik het goed begrepen heb heeft deze man nog niets anders gedaan dan de ruimte genomen die TS hem zelf steeds heeft geboden. Niet meer in discussie gaan lijkt mij een voor de hand liggende oplossing.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:05

xMathilde schreef:

Volgens mij begon de discussie met: Spreek die man er op aan, als zijn familie weet hoe hij is, zullen ze er geen moeite mee hebben.
Maar volgens een stalgenootje van TS werkte dat niet zo in een dorpje.

Anyhow, familie is wettelijk echt niet aansprakelijk voor hem, tenzij (zoals eerder opgemerkt door een andere Bokker) een familielid zijn bewindvoerder is. Als hij 'echt' niet goed is, is de kans natuurlijk zeker aanwezig dat een familielid bewindvoerder is. Echter heeft dit meestal vooral te maken met financiële beslissingen e.d.. Als ik mij deze uitspraken goed voor de geest weet te halen. (voor bewindvoering moet een rechter uitspraak doen, deze uitspraken worden vaak als kopie bijgeleverd wanneer het gaat om bepaalde zaken waar handtekeningen voor moeten worden gezet)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:18

goeroe schreef:
Voor zover ik het goed begrepen heb heeft deze man nog niets anders gedaan dan de ruimte genomen die TS hem zelf steeds heeft geboden. Niet meer in discussie gaan lijkt mij een voor de hand liggende oplossing.

Dus nu is het TS haar fout :?

Zijn familie zal iig beter weten hoe ze met de situatie om moeten/ kunnen gaan dan TS.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:19

Ragdoll.

Hulp inschakelen is tegenwoordig makkelijker gezegd dan gedaan.
Met al die bezuinigen moet iemand voortaan erg doorgedraaid zijn wil dat gedwongen lukken.
Zelfs als mensen zelf hulp willen duurt het al maanden en worden ze van het kastje naar de muur gestuurd.

Deze man lijkt zelf niet in de gaten te hebben dat er een draadje los zit dus zoekt zelf al zeker geen hulp.
Dan heb je als familie bijna niets wat je kunt doen.

Liezel1

Re: Ik word beschuldigd van dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:26

zolang de man in kwestie geen gevaar is voor zichzelf of zijn omgeving, kan er van opname geen sprake zijn....

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:30

Onali schreef:
Dus nu is het TS haar fout :?

Zijn familie zal iig beter weten hoe ze met de situatie om moeten/ kunnen gaan dan TS.

Dat zeg ik toch helemaal niet? Naar mijn is er weinig aan de hand en wordt er door sommige mensen veel te veel van gemaakt. We zijn een SAMENleving, dat betekent dat enige tolerantie mag worden verwacht ten aanzien van mensen die iets anders zijn, of ze nou iets ouder, gekleurder of gekker zijn dan gemiddeld. Roepen dat iemand die tot nu toe niets anders heeft gedaan dan in discussie gaan maar opgenomen moet worden omdat hij niet helemaal spoort is pas echt krankzinnig.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:25

Liezel1 schreef:
zolang de man in kwestie geen gevaar is voor zichzelf of zijn omgeving, kan er van opname geen sprake zijn....

Inderdaad, pas als hij daadwerkelijk agressief wordt, kan er wat gedaan worden.

Maar soms kan een wijkagent al iets doen door de persoon op te zoeken en er een praatje mee te maken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:34

bruintje123 schreef:
Ragdoll.

Hulp inschakelen is tegenwoordig makkelijker gezegd dan gedaan.
Met al die bezuinigen moet iemand voortaan erg doorgedraaid zijn wil dat gedwongen lukken.
Zelfs als mensen zelf hulp willen duurt het al maanden en worden ze van het kastje naar de muur gestuurd.

Deze man lijkt zelf niet in de gaten te hebben dat er een draadje los zit dus zoekt zelf al zeker geen hulp.
Dan heb je als familie bijna niets wat je kunt doen.

Wat een rot situatie zeg!

Ik heb denk ik wel makkelijk praten, maar dat kwam ook omdat ik ook vroeger zoiets had meegemaakt.

Was iemand die ik ken en die was ook niet helemaal goed en die bleef ook bij ons aan de deur komen.......maar er was wel een instelling die hem in de gaten hield en hem hielp en zijn familie hielp.

Op advies van die instelling mochten wij hem niet in ons huis toelaten toen hij ons om hulp vroegen, wij hadden het nummer gekregen zodat wij die kunnen bellen als het weer zover was. Maar ja dat was iets van 15 jaar geleden, dus ik nam aan dat het nu ook het geval was.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 07:57

Ik vind dat er behoorlijk overtrokken wordt gereageerd. Het lijkt erop dat de beste man vooral gelooft in zijn eigen waarheid, dat maakt hem toch niet meteen "gek"? Zo "gek" dat hij opgenomen moet worden? Jammer dat er toch aanzienlijk veel mensen zijn die direct bang zijn voor het geen ze niet kennen. :n

Laat die beste man lekker vinden van jouw deken wat hij vindt. Zolang hij niet aan je spullen komt is er toch weinig aan de hand? Bedreigd voelen lijkt me in dit geval een beetje overdreven.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:00

linnnh schreef:
Ik vind dat er behoorlijk overtrokken wordt gereageerd. Het lijkt erop dat de beste man vooral gelooft in zijn eigen waarheid, dat maakt hem toch niet meteen "gek"? Zo "gek" dat hij opgenomen moet worden? Jammer dat er toch aanzienlijk veel mensen zijn die direct bang zijn voor het geen ze niet kennen. :n

Laat die beste man lekker vinden van jouw deken wat hij vindt. Zolang hij niet aan je spullen komt is er toch weinig aan de hand? Bedreigd voelen lijkt me in dit geval een beetje overdreven.

Heb jij ooit in zo'n situatie gezeten?

Iemand die dit bij meerdere paarden doet, de veearts en stalhouder er mee lastig valt, brieven schrijft enz. is niet iemand die "gelooft in zijn eigen waarheid". Dat is iemand met een psychisch probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:12

Koper schreef:
linnnh schreef:

Heb jij ooit in zo'n situatie gezeten?

Iemand die dit bij meerdere paarden doet, de veearts en stalhouder er mee lastig valt, brieven schrijft enz. is niet iemand die "gelooft in zijn eigen waarheid". Dat is iemand met een psychisch probleem.

Nou dan zijn er op bokt ook wel een paar met een psychisch probleem :')

ik zou de beste man negeren. Of gewoon 1 keer goed duidelijk maken dat je niet met hem in discussie gaat, je wilt dat hij met zijn handen van jouw paard af blijft en het hierbij laat. Als hij dan weer begint kun je aangeven wat je eerder hebt gezegd.
Ik zou hem geen spullen opsturen etc, dan geef je hem alleen maar materiaal om op door te zeuren en houdt je de deur open voor die man om weer met je in discussie te gaan.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:20

Ik vind dat Joolien gelijk heeft in de aanpak. En kan me ook vinden in de reactie van linnnh. Het is vervelend, maar denk dat je het voor jezelf misschien nu groter maakt dan het is. Dat neemt niet weg dat het een vervelende situatie is en het zou fijn zijn als die wordt opgelost. Alleen is er geen pasklare oplossing en maak je het alleen maar moeilijker voor jezelf. Zoals er hier wordt gepraat in het topic, zou je verwachten dat er iemand met een kettingzaag in de wei achter je paard aan rent en daarna achter jou.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:24

chevax schreef:
Ik vind dat Joolien gelijk heeft in de aanpak. En kan me ook vinden in de reactie van linnnh. Het is vervelend, maar denk dat je het voor jezelf misschien nu groter maakt dan het is. Dat neemt niet weg dat het een vervelende situatie is en het zou fijn zijn als die wordt opgelost. Alleen is er geen pasklare oplossing en maak je het alleen maar moeilijker voor jezelf. Zoals er hier wordt gepraat in het topic, zou je verwachten dat er iemand met een kettingzaag in de wei achter je paard aan rent en daarna achter jou.

Wat Koper en meerdere andere mensen zeggen over deze man, dat hij niet helemaal goed is, dat is volgens mij alleen maar een waarschuwing naar TS toe om juist NIET in discussie te gaan met deze man. Omdat je hem dan juist een extra voedingsbodem geeft, wat wél kan zorgen voor nare situaties.

Ik lees het hele topic al vanaf het begin mee, volgens mij ziet niemand die deze man voor gek verklaard hem met een kettingzaag door de wei rennen. :roll: Dat wordt er van gemaakt door de mensen die hem niet voor gek verklaren geloof ik.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:30

Janine1990 schreef:
chevax schreef:

Wat Koper en meerdere andere mensen zeggen over deze man, dat hij niet helemaal goed is, dat is volgens mij alleen maar een waarschuwing naar TS toe om juist NIET in discussie te gaan met deze man. Omdat je hem dan juist een extra voedingsbodem geeft, wat wél kan zorgen voor nare situaties.

Ik lees het hele topic al vanaf het begin mee, volgens mij ziet niemand die deze man voor gek verklaard hem met een kettingzaag door de wei rennen. :roll: Dat wordt er van gemaakt door de mensen die hem niet voor gek verklaren geloof ik.

Nee, er zegt idd niemand dat hij dat doet, dat was sarcastisch. Maar sommigen slaan wel door in hun reacties over opname, etc.

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:38

He wat oliebol TS, dat dit bij je gebeurd. Ik lees je topic al een poosje mee en ik had toevallig net een ingeving: Zou het een idee zijn dat je (op eigen kosten, zodat je de pensionhouder niet op kosten jaagt) de wei extra gaat beveiligen? Als mij dit zou overkomen zou het me amper iets uit maken dat hij tegen mij tekeer gaat, als hij maar van mijn paard afblijft. En ik zie hier al vaker langskomen dat jij (en anderen) bang zijn dat hij je wei gewoon binnenkomt om die deken eraf te halen.
Misschien ervoor zorgen dat er meer stroom op de afrastering komt te staan? Ik weet niet of je hekken of draad hebt, maar misschien kan je daar eens naar kijken? Als je hekken hebt, bij mij op de wei zit er tussen onze wei en die van de buren bovenop de hekken in een soort V-vorm draad met stroom erop. Je kan dan onmogelijk over het hek heen klimmen en tussen het hek door gaat ook niet.

Je zou ook eens kunnen kijken naar (nep) camera's. Je hebt voor 80 euro een IP camera die je op afstand kan laten draaien en ook altijd kan bekijken. Die kan je ook laten opnemen (misschien zelfs laten waarschuwen) bij beweging. Misschien versterkt een camera opname je case bij de politie ook wel, mocht hij het terrein op gaan.

Ik weet dat dit een soort omgekeerde wereld is, maar er zijn helaas genoeg idioten op de wereld. Ook mensen die paarden bewust zeer doen. Daar moet je je paard helaas tegen beschermen :/

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:40

Natuurlijk heeft hij geen opname nodig.
Maar dat hij intimiderend overkomt kan ik me wel voorstellen.
En dan ga je ook niet zo fijn naar je paard toe met de gedachte zou die malloot er weer zijn vandaag.

En ja de stap van nu mondeling tot deken aftrekken is natuurlijk wel klein.
Ook daar zit je niet op te wachten.

In die zin zou hulp, geen opname, voor die man niet zo gek zijn.
Misschien heeft hij dat ook wel naar of hij eerlijk is in wat hij de hele dag doet is dan ook maar de vraag.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:41

chevax schreef:
Nee, er zegt idd niemand dat hij dat doet, dat was sarcastisch. Maar sommigen slaan wel door in hun reacties over opname, etc.

Ik heb het nergens over letterlijk zeggen, je moet even lezen wat er staat.

Daarbij, opname? Dat is alleen maar in de context dat deze meneer echt niet opgenomen gaat worden om wat hij doet. :+

Nu moet je zelf niet doorslaan en dingen gaan lezen die er niet staan. Het enige dat in dit topic wordt gezegd is dat TS de beste man moet negeren en moet documenteren wat er gebeurt. Omdat ze anders op de lange termijn ALS de situatie vervelend wordt, geen poot heeft om op te staan bij de politie.
Dit wordt gezegd door ervaringsdeskundigen (helaas voor hen), waarbij ik toch een aantal gelijkaardige situaties heb zien voorbij komen, waar het erg onschuldig begint. De waarschuwing dat TS deze situatie serieus moet nemen met betrekking tot documentatie etc. is dan in mijn ogen ook geheel terecht.
Dit soort dingen bagatelliseren kan veel vervelender uitpakken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:43

AlphaDaemon schreef:
He wat oliebol TS, dat dit bij je gebeurd. Ik lees je topic al een poosje mee en ik had toevallig net een ingeving: Zou het een idee zijn dat je (op eigen kosten, zodat je de pensionhouder niet op kosten jaagt) de wei extra gaat beveiligen? Als mij dit zou overkomen zou het me amper iets uit maken dat hij tegen mij tekeer gaat, als hij maar van mijn paard afblijft. En ik zie hier al vaker langskomen dat jij (en anderen) bang zijn dat hij je wei gewoon binnenkomt om die deken eraf te halen.
Misschien ervoor zorgen dat er meer stroom op de afrastering komt te staan? Ik weet niet of je hekken of draad hebt, maar misschien kan je daar eens naar kijken? Als je hekken hebt, bij mij op de wei zit er tussen onze wei en die van de buren bovenop de hekken in een soort V-vorm draad met stroom erop. Je kan dan onmogelijk over het hek heen klimmen en tussen het hek door gaat ook niet.

Je zou ook eens kunnen kijken naar (nep) camera's. Je hebt voor 80 euro een IP camera die je op afstand kan laten draaien en ook altijd kan bekijken. Die kan je ook laten opnemen (misschien zelfs laten waarschuwen) bij beweging. Misschien versterkt een camera opname je case bij de politie ook wel, mocht hij het terrein op gaan.

Ik weet dat dit een soort omgekeerde wereld is, maar er zijn helaas genoeg idioten op de wereld. Ook mensen die paarden bewust zeer doen. Daar moet je je paard helaas tegen beschermen :/

Denk er aan bij een camera dat je wel moet waarschuwen dat er cameratoezicht is (dus bij de poort). Mocht deze meneer de deken inderdaad een keer stiekem af willen trekken (bij cameratoezicht natuurlijk), en heb je een paard dat zichzelf praktisch kapot schuurt, kan je eventuele schade wel op hem verhalen volgens mij.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:51

Extra beveiliging zat ik van de week ook al aan te denken maar dan ook niet alleen om hem uit de wei te houden, maar om er ook voor te zorgen dat de paarden ook echt in de wei blijven.

Ik heb het eerder niet op willen schrijven als reactie hier omdat ik niet onnodig angst wil creeeren. Mijn tante had tamme herten in het weilandje bij haar huis, daar is een malloot 2x midden in de nacht lang geweest om de hekken open te zetten zodat die herten terug konden naar de natuur, omdat die in de natuur horen. De eerste keer waren de herten stomverbaasd in hun verblijf gebleven, maar de 2e keer stond er de volgende ochtend nog maar één hert in de wei. Mijn tante is er zo kapot van geweest, dat waren tamme huisdieren. De dieren zijn nooit meer teruggevonden. Dus bij deze als je vermoed dat deze man ook tot zoiets in staat is omdat een paard 'van de natuur is' dan zou ik ook sloten overwegen, als dat mogelijk is bij je wei

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:59

Ik zou mijn paard verhuizen.... Dit kost een hoop stress en stal dat die gek wel iets gaat doen, dan sla je je achteraf voor je kop dat je niet bent weggegaan.

Ik zou ook zeker aangifte doen of iig melding.
Het is belachelijk dat de situatie van deze man eerst moet escaleren voordat de politie​ kan ingrijpen. Ik zie dit echt als een tikkende tijdbom.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 09:00

Ik ben niet bang omdat hij niet helemaal 100 is, ik ben bang omdat hij mij opwacht en vervolgens in mijn persoonlijke ruimte komt en tegen mij tekeer gaat. Ik overdrijf niet, ik voelde me op dat moment echt bedreigd. Dat dat gevoel bij een ander pas komt opzetten op het moment dat er iemand met een kettingzaag achter je paard aanzit, neemt niet weg dat ik dus wel wakker kan liggen van een ietwat onberekenbare man die bij mijn paard rondhangt en mij staande houdt op de openbare weg.

Ik zal inderdaad de volgende keer zeggen dat ik niet meer in discussie ga en geen brieven meer wens. Ook al vinden sommigen het overdreven ik houd toch in de toekomst ook de politie op de hoogte van wanneer hij er staat en wat ik aan brieven krijg. Ik zie namelijk wel degelijk een kans dat het ooit escaleert en dan sta ik sterker als alles is vastgelegd.

Wat het commentaar over opname betreft: ik denk dat de man absoluut psychische hulp nodig heeft. Ik schrik ervan hoe negatief er over opname gereageerd wordt; dat is niet om hem te pesten en op te sluiten en weg te houden van anderen, maar om hem te helpen. Hij heeft het namelijk oprecht heel erg moeilijk en staat te janken om alle zielige dieren om hem heen (die in realiteit dus helemaal zo zielig niet zijn). Hij trekt het zich echt aan en als hij niet bezig is om rond te dwalen en bij allerlei dieren eigenaren langs te gaan, dan zit hij dus thuis brieven te schrijven. Ik was gisteren uit rijden met een meisje uit de buurt en zij en haar moeder hebben ook al brieven gehad. Ik denk niet dat dit een gezonde manier voor hem is om zijn dag door te brengen. Vandaar dat ik erover denk misschien met zijn familie in gesprek te gaan. Ik moet er namelijk niet aan denken dat als ik op een dag het spoor bijster ben en continue bezig zou zijn met iets dat alleen leeft in mijn hoofd, er niemand zou ingrijpen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 09:02

Telpeva schreef:
Extra beveiliging zat ik van de week ook al aan te denken maar dan ook niet alleen om hem uit de wei te houden, maar om er ook voor te zorgen dat de paarden ook echt in de wei blijven.

Ik heb dat wel gedaan. Mijn wei is een fort.

TS kijk alsjeblieft uit. Meneer P. kan zomaar hele rare dingen gaan doen als je per ongeluk de verkeerde strategie kiest.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 09:07

Melding bij je gemeente? Elke gemeente heeft het anders geregeld maar elke gemeente heeft zorgregisseurs of maatschappelijk werkers in dienst om zorg te leveren of naar goede zorg te begeleiden.
Bepaalde gemeenten kan dit ook wanneer de persoon het zelf niet wil zgn bemoeizorg.