Volg je paard, 2017

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Christel1

Berichten: 605
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:52

Citaat:
helaas door drukte en slecht weer niet veel kunnen doen afgelopen maand.
het longeren gaat steeds beter. ik had geen passende neusriem, heb nu een nieuwe besteld hoop die komend weekend te kunnen gebruiken ;)

onze doelen voor maart zijn:
-longeren met hoofdstel en eventueel singel en dekje.
-trailer laden oefenen
-meer laten wennen aan auto`s/trekkers enz

2 april staat een schriktraining gepland, ben benieuwd hoe dat zal gaan.


vandaag de schriktraning gehad, we zijn er achter gekomen dat kenzy mij nog meer moest gaan zien als een leider dus hebben ons daar vooral op gefocust tijdens de training. verder veel gedaan deze maand, voor het eerst vrij gesprongen, dit deed ze erg braaf. (ongeveer 30cm)
we hebben veel geoefend met longeren, ook met bit en singel.

onze doelen voor april:
- oefenen met grondwerk
- longeren met bijzet
- gebit laten controleren

JoycexEnya

Berichten: 5959
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:50

Citaat:
Mijn doelen voor maart
Enya
* 3x deze maand de wedstrijd km rijden (24 km)
Deze is wel redelijk gelukt 1x 24 km en 2x rond de 20 km :D
* 1x pw Interval training of trainingsrondje buiten (12 km op snelheid)
Heb het 2x gedaan deze maand oeps.
* Vaker met lange teugel rijden (met meerdere paarden) (ik heb zelf angst de controle te verliezen, omdat het een keer gebeurd is)
Is ook redelijk gelukt, veel bitloos gereden!
Betsy
* 1 of meer x pw vrijheidsdresuur doen
Is redelijk gelukt, wel weer meer vrijheidsdressuur gedaan.
* Vaker pw wat met haar doen
Is niet echt gelukt.
* Conditie opbouwen (Betsy mee als hand paard)
Is niet gelukt, dit doel helemaal vergeten
* Standfoto maken
Heb gisteren een standfoto gemaakt, denk dat ik hem gewoon om de 2 maanden ga doen, is dan ook beter te zien denk ik
Voor mijn zelf
* Lid worden van de Endurance vereniging (deze is al gelukt, vandaag aangemeld)
Ja is gelukt
* Startpas aanvragen
Is ook gelukt
* Sparen voor latop en nieuwe filmcamera
Ben ik nog meebezig
* Muziekvideo maken
Nee niet gemaakt
* Meer gaan vloggen
Niet echt gelukt


Maand maart was een beetje een drukke maand.

Doelen voor april zijn
Enya
* endurance wedstrijd goed uitrijden
* Meer weer vrijheidsdressuur doen

Betsy
* Conditie opbouwen
* wat nieuwe dingen leren van vrijheidsdressuur, ik heb 23 april les

Ik ben door mijn doelen heen, kan nu niks bedenken verder.

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:03

Binkie_Eline schreef:
Hoi! Ik kom me hier ook eens melden!
Ik heb een onwijs lief verzorgpaard, maar ze is van de manege dus ik kan niet zo heel veel met haar. Ze heet Jessy en is een merrie van 18 jaar oud. Ze heeft een lange tijd stilgestaan en is daarna weer opgepakt met rijden, en sinds een paar weken rijd ik ook iedere week op haar! Ik verzorg Jessy nu inmiddels alweer een jaar, en we zijn samen al een stuk verder gekomen. Jessy is een behoorlijk stress kipje en schiet dus ook snel in de stress als ze iets spannend of moeilijk vindt. Hier werken we hard aan, maar het blijft een dingetje. Vroeger had ze heel veel moeite met hoeven uitkrabben, dan wilde ze altijd in je hand hangen, haar hoef wegtrekken en ervandoor gaan. Dit heb ik opgelost door iemand haar vast te laten houden en na iedere hoef uitgebreid te belonen. Nu doet ze dat al een stuk beter. Op stal vindt ze het nog wel heel spannend, en dat is dus zeker een doel voor 2017! Even een fototje van haar:
[ [url=m/8aDULc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Doelen voor 2017:
- Hoeven uitkrabben in stal
- Een ontspannen en nette wedstrijd rijden
- Veel oefenen met rijden!
- Veel plezier maken en vertrouwen opbouwen!


Even een update! Gisteren voor de tweede keer de F7 gereden op Jessy, losrijden was al veel minder spanning en ze was weer super braaf. Beloond met een 2e prijs en 219 punten! Het rijden gaat nu ook steeds beter, hoeven uitkrabben moeten we blijven oefenen!

esmee1233

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:51

esmee1233 schreef:
De doelen voor februari waren hier om een sprongetje te maken, galopperen en trailer laden oefenen.
Ben begonnen met het sprongetje maar Daz vond het zo enorm leuk dat ze alleen nog maar kon bokken... volgende maand opnieuw proberen want voor onze eigen veiligheid gestopt! :+
Galopperen hebben we heerlijk weer gedaan en ze pakt het enorm goed op, happy :D
Het trailerladen blijf ik maar verschuiven oeps... :')
Mijn doelen voor maart
- zadelmaker laten komen, is al gepland!
- toch nog een keer het sprongetje proberen, liefste na de zadelmaker
- zonder zadel naar het bos
- eczeemdekens wassen ( :') )
- wijken aanleren op de grond van afstand

Nou ik denk dat maart wel goed gaat komen en druk genoeg :)

Maar we hebben wel heerlijke sneeuw foto's gemaakt!

[ [url=m/Nc7h99.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maart was een goede maand voor ons! De zadelmaker is geweest en heeft dan ook geconcludeerd dat het zadel heel slecht lag, wat ik dus al dacht. Hele nieuwe vulling erin laten zetten en nu zijn we langzaam weer bezig :) eczeemdeken zit alweer om en is dus niet meer schoon :')
Sprongetje hebben we niet gedaan omdat het zadel nu nog moet vormen en dus heel erg zacht is en dat springen dan niet bevorderend is voor de vulling.

mijn doelen voor april
- op ponykamp ontspannen een buitenrit maken
- in alle rust bitloos dressuur kunnen rijden aangezien we de volledige overstap naar bitloos hebben gemaakt
- genoeg vertrouwen hebben om een mini hindernisje te springen zonder bit en daarna zonder hoofdstel
- cirkelen in galop

Ik denk dat dit goede haalbare doelen zijn voor deze maand. Leuke dingen staan er op de planning en ik hoop dat we weer vooruit gaan deze maand! :D

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 16:28

Citaat:
Goals maart:
~ Werken aan mijn zit in het springzadel;
~ Elkaar wat meer leren kennen;
~ Overdag foto's laten maken voor een ITP topic! [RIJ-ITP] Santana's bokt debuut!
~ Volledige nageeflijkheid zonder hangen in de hand.


Doorgestreept is gelukt! En achter de ITP goal staat een link naar het topic! Reactie is leuk. :P
Werken aan mijn zit kan altijd nog beter, maar is wel al erg verbeterd! Binnenkort komt ons dressuurzadel, ik kan echt niet wachten! :# Verder leren we elkaar nu redelijk goed kennen en gaat de nageeflijkheid ook beter, nu nog wat meer gewicht op de achterhand.
Uiteraard heb ik wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Citaat:
Goals april:
~ Werken aan mijn zit;
~ Santana goed over de rug en op eigen benen laten lopen;
~ Buiten wandelen;
~ Cadeautje regelen voor eigenaresse;
~ Aan de galop werken;
~ Aan de takt in stap werken.


Zit en nageeflijkheid zullen nog wel even blijven staan, kan altijd beter!
Santana struikelt nog wel eens of tikt zichzelf aan uit enthousiasme, dus daar werken we ook aan. Verder wil ik buiten gaan wandelen. Ik weet dat ik zondag weinig tijd heb, dus misschien dat ik dan even een rondje om ga, in plaats van longeren. Zaterdag en maandag werken, zondag vrij, is niks mis mee en vindt ze vast niet erg! :Y)
Ook wil ik een klein cadeautje regelen voor Santana's eigenaresse, ik zat aan bandages te denken oid. Verder wil ik aan de galop werken, omdat die af en toe nog lastig is en ik Santana niet echt lekker bij me kan houden. Oefenen, oefenen en oefenen dan maar. In stap loopt ze vaak in een soort tweetakt, bijna tölt. :+ Zoals je wel kan ruiken drukt e dan haar rug weg, dus daar gaan we ook nog aan werken.

Citaat:
Ultimate goals 2017 :Y)
~ Naar buiten; Twiske, strand, dijk, bos, duin, etc, maakt niet uit;
~ Wedstrijd starten;
~ Tuigloos door de bak komen;
~ L2 qua niveau;
~ Plezier beleven
~ Minimaal een echte fotoshoot hebben gedaan.
~ Een eskadron setje sparen! :7

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:56

Leuk topic! Ik kom ook even aansluiten. :D Vanaf mei lease ik een paardje, Sabby. Ze is een Andalusiërkruising van een jaar of 15. Eind deze maand verhuizen de paarden naar een ander stuk land, dus wellicht zal er in het begin wat meer spanning zijn.

Ik zal Sabby maar tot september leasen omdat ik in die maand verhuis, maar desondanks heb ik natuurlijk wel doelen met haar.

Dit zijn wij, op mijn allereerste buitenritje op Lanzarote:
Afbeelding

Doelen leaseperiode
  • Rustig de bak rond kunnen rijden zonder wegstuifmomenten
  • Ontspanning in de hals en kaak en meer ruggebruik (drukt nu de rug graag weg)
  • Sabby moet meer één deel worden in plaats van een voor- en achterkant
  • Op één hand een buitenrit kunnen maken
  • Global Showing test in stap, draf en galop voltooien + insturen
  • Global Showing Intro A Dressage test voltooien + insturen
[*]Klein sprongetje kunnen maken


Om te beginnen: doelen mei
  • Door (bijna) dagelijkse beweging rust in het rijden vanaf het opstappen
  • Na aandraven niet direct wegstuifen in galop
  • In ieder geval één keer alleen op buitenrit

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 20:41

Gezellig Linda! :)

Balou_k

Berichten: 14118
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:58

Wat leuk ik meld mij ook! Ik ga zometeen alles rustig doorlezen.

Ik ben in het bezit van een KWPN merrie (Desperado x Hofnar) van 28-06-2014, een heel fijne merrie om mee bezig te zijn. Ze heeft alleen een erg dun lijntje waarbij ze soms weleens op haar achterbenen durft staan. Nooit gevaarlijk, nooit gericht, nooit met bijbedoelingen. Ze is veel te braaf en lief om gevaarlijk te zijn.

Doel voor dit jaar is het oppakken aan de longe, verkeersmak maken en vrijheidsdressuur.
Ze is nog te puppy om er op te willen zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast hebben wij sinds maandag een Hafliger merrie erbij. Niet geheel gepland, maar na het maken van wat buitenritjes op de haflinger van een stal genoot de knoop door gehakt. Er moest weer een tweede bij komen. :j

Chavelli van de Hultjeshoeve omgedoopt tot Cava (Stakkato x Liz Arachon)

Doel voor dit jaar is het oppakken aan de longe, zadelmak maken, verkeersmak maken en vrijheidsdressuur. Ze is ruim een jaar ouder dan Jara. In mei wordt zij 4 jaar.

Afbeelding

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:31

Haii,
ook ik kom me even melden.
over mij:
Ik ben Nina en ik ben 13 jaar oud, ik zit nu in gymnasium 1. Verder rijd ik op een manege daar dressuur ik en spring ik en ook verzorg ik daar een shetje.
Over Ruthje:
Ruthje is het shetje die ik verzorg.

- merrie
- +/- 15 jaar
- +/- 65/80 cm
- houd van: vrijspringen, VD, grondwerk, lange lijnen, lange teugelen, (longeren)

Afbeelding

longeren staat tussen haakjes omdat ze het niet super leuk vind maar ze vind het wel fijn dat ze even lekker kan bewegen en rennen.(dit mag ze alleen als ik het toesta).

onze doelen voor april:
ik maak een soort top 7 van doelen

1. ontspannen tijdens het trainen
2. de meter halen met springen
3. braaf zijn met longeren
4. de spagaat perfect hebben(die kan ze al redelijk)
5. samen met haar maatje los kunnen(dit ligt eraan of de nieuwe wei daar geschikt voor is)
6. minder trekken aan het touw
7. nog meer op eigen benen lopen(daarmee bedoel ik minder aanhankelijk zijn)

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:26

We zijn alweer over de helft in april en ik kan eindelijk weer zeggen dat we goed met onze doelen bezig zijn *\o/* Dit zegt niets over de prognose mbt Anouar, maar wel dat we tot nu toe fijn bezig konden :D Helaas loopt hij sinds donderdag iets minder ruim (korter en stijver in het begin, daarna verruimd hij wel weer wat, maar niet zoals het de afgelopen weken was), dus vandaag (wandelen) en morgen (vrij) even rustig aan.

Onze doelen van april:
- 3x longeren (om toch wat soepelheid/buiging te vragen. Waarschijnlijk zal ik hem vaker longeren, aangezien de bak niet altijd vrij is en ik hem dan niet los kan laten lopen, maar ik zet hem wel even zo in). - We hebben tot nu toe elke keer de bak voor onszelf gehad en aangezien de bak erg zwaar is heb ik die ruimte genomen om ipv te longeren hem los te laten lopen zodat hij stukken lekker rechtuit kan lopen.
- 8x los in bak werken (zodat hij rechtuit kan draven en galopperen, actieve beweging naar voren en daarnaast ook om hem lekker los te laten bewegen na een keer springen). - Tot nu toe 5x :D
- 5x los in bak werken en balkjes draven (voor activeren <achter>benen). - Tot nu toe 3x (1 balkje) :D We liggen dus mooi op schema!
- 4x los in de bak vrij springen. - Tot nu toe 2x *\o/* Hier liggen we ook mooi op schema!
- 1x een schrikparcours uitzetten met vlaggetjes, een vierkant met plastic flesjes, een zeiltje en een vlag. - Nog niet gedaan.
- 3x naar buiten gecombineerd met bovenstaande. - Tot nu toe 10x!!! Gemiddeld 19 min per x (tussen de 10 min en 27 min) *\o/* Rúím voorbij schema :D
- 3x alleen naar buiten en verder geen inspanning. - Tot nu toe 3x (dus al gehaald!! *D)!! Per keer 20 min.
- 6 vrije dagen. - Tot nu toe 2 vrije dagen.

Hopelijk doen de rustige dagen van vandaag en morgen Anouar goed en loopt hij dinssdag weer wat lekkerder door zijn lijf :(:)

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 18:11

suikermeisje schreef:
Doelen voor maart:

Dakar:
-2 wedstrijden starten
2x gestart. 1x geen winst en prijs andere x 4 winst en prijzen.
-vliegende wissels van links naar rechts recht springen zonder extra huppels
recht springen blijft een dingetje maar hij springt ze weer fatsoenlijk. Als ik zelf te weinig begrens of scheef ga zitten dan gaan we slingeren.
-appuyeren naar links verfijnen
gaat al stukken beter! Gaat soms al mooie grote passen nemen.
-halve pirouettes oefenen
niet behaald vanwege andere dingen oefenen.
-2 dressuurlessen rijden
1 les gereden vanwege wedstrijden en een klusdag op de vereniging.
Ik denk dat dit wel even voldoende is voor maart :D

[naam]
- erop kunnen zitten en kunnen stappen
ruim behaald. Filmpje In het volgtopic in m'n os. Wel fijn af kunnen sluiten.
-overgangen aan de longeerlijn, zoals arbeidsdraf naar middendraf en weer terug.
wel geoefend. Kan niet zeggen dat het bevestigd is.
-dubbele longe bevestigen (1x eerder gedaan).
2x gedaan, is er wel super braaf mee.
-balkjes lopen 2 x aan de longeerlijn.
niet aan toe gekomen. Komt binnenkort wel.

Doelen april
dakar
-1x wedstrijd
-2 of 3x les.
-werken aan verzameling
-blijven werken aan de wissels
-proeven 2x oefenen voor de aankomende selectie wedstrijden.
-zigzagappuyementen blijven verfijnen

[naam]
-los kunnen stappen in de bak.
-drafje kunnen maken. Misschien ook een galopje.
-dubbele longe blijven oefenen.
-1x per week longeren.


Filmpje van Dakar van vandaag. Even dressuurmatig getraind. Appuyementen en wissels zijn te zien. Weleens leuk om er nu naar te kijken ook al is het pas halverwege de maand.
https://instagram.com/p/BS_ScX-AmFV/

[naam] heb ik ook wel filmpjes van.
Zijn te vinden hieronder:
[PP] [VOLG]Het leven van [naam] (v. Carrera)

GelderseRoos
Berichten: 348
Geregistreerd: 03-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:59

GelderseRoos schreef:
Mijn doelen voor Maart :
- Werken op het nageeflijk rijden
- Een buitenritje maken
- Nog steeds veel grondwerk doen
- En wekelijks lessen.



Maart was een bewogen maand en heb ik jammer genoeg niet veel kunnen lessen.

Doelen april:
- Buitenrijden
- Werken op het nageeflijk rijden
- Werken aan mijn houding
- Werken aan de galop

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:15

Wat een leuk topic dit :D
Beetje laat maar ik wil ook mee doen ^^

Mijn naam is Nynke en ik ben 20 jaar. Ik heb een Friese merrie van 9 jaar (13-5 wordt ze 10) en ze heet Wikje.
Ik ken haar al sinds de geboorte, ze was het veulen van mijn toenmalige verzorgpaard.
Op den duur is ze in april 2014 zonder dat ik het wist verkocht naar een handelaar en deze verkocht haar op zijn beurt naar Zweden. Hele aardige man, ik was nét te laat om haar te kopen maar hij was zo aardig om te zeggen waar ze heen ging.
Op een of andere manier heb ik de nieuwe Zweedse eigenaresse gevonden en ben ik Wikje blijven volgen.
Op den duur kreeg mijn moeder een bericht dat ze van mij had gehoord hoe en wat en dat ze Wikje tegen gemaakte kosten terug wilde verkopen aan ons :D
Zou in eerste instantie mij niet lukken.. uiteindelijk hebben mijn vader en mijn vriend haar samen terug gekocht en zodoende is ze sinds juli 2014 terug en van mij :)

Mijn vader is iets meer dan een jaar daarna zeer plotseling overleden dus op een zekere manier is zij ook een beetje een aandenken wat ik nog heb. De emotionele waarde is enorm en ze sleept mij er echt doorheen, ook nu het al anderhalf jaar geleden is.

Mijn doelen:
* beter worden in grondwerk, wij volgen sinds kort parelli lessen
* rechtergalop verbeteren
* deelnemen aan een fotomeeting
* zadelmaker laten komen, huidige zadel past denk ik nog wel maar ik zou graag een kwalitatief beter zadel aanschaffen.
* sportmasseur weer laten komen, momenteel geen klachten maar dat wil ik zo houden. Onderhoudsbeurtje dus.

Dat was het eerst denk ik wel :)

Afbeelding

Ghostattack

Berichten: 11279
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:13

Ghostattack schreef:
Doelen April:
-1x in de week lessen
-Galop beter bevestigen
-B proefje oefenen
-Minimaal 40cm springen
-Overgang draf-stap verbeteren
-Halthouden oefenen


[ [url=m/2yREfW.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5ASWQu.png]Afbeelding[/url] ]


Bijna alle doelen gehaald! Niet alles is er van gekomen, maar dat geeft niet. De doelen die we hebben behaald waren super goed gelukt, dus dat is fijn! Galop gaat zelfs al goed ontspannen dus dat is top.

Afbeelding
Afbeelding

Doelen Mei:
-6/7 mei ons B debuut rijden
-Country Mill voor een zadelcheck + springzadel (27 mei)
-Springen - 40/50cm
-Wijken verbeteren
-Middendraf oefenen
-Misschien (hopelijk) een winstpunt rijden in de B :o

puppy1128

Berichten: 5024
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:29

puppy1128 schreef:
MTG is nog steeds aan de gang, maar heb het idee dat zijn voorpluk al een stuk mooier is nu. De zijkanten groeien beetje bij beetje bij waardoor hij al een minder zielig plukje heeft. :D
En het draven is bevestigd! Hij leert echt super snel en hij vind het draven aan de hand echt leuk! *\o/*

Doelen april:
-Fotoshoot op het strand, los tussen prikpalen en lint.
-Veel wandelen natuurlijk

-langere stukken draven, ook goed voor mijn conditie. :=
-Verjaardag van Elano vieren, hij wordt woensdag 2 jaar oud. <3
-Misschien dieper de zee in gaan als het lukt.
-De honden samen met mij en Elano op de foto.. Ze worden al oud.. Dus moet het wel 'snel' doen natuurlijk.

-Als het kan een begin maken met het naast de fiets te lopen.

Niet echt een doel: Maar hopen dat hij snel door blijft verharen.. Ben zo benieuwd naar zijn vacht! Hij veranderd echt enorm, hier kan je goed het verschil zien:
[ITP] Elano, wat ga jij met je vacht doen?

Lekker veel 'doelen' voor deze maand. :D



Naast de fiets niet gedaan, hij heeft een 'beetje' last van zijn hormoontjes. _O-
En draven alleen gedaan als hij zich gedroeg. Geen zin om mee gesleurd te worden, geen idee of ie dat zou doen.. Maar doe maar gewoon niet. :')

Voor mei:
-Naar het strand wandelen.
-Nieuwe camera body gebruiken bij Elano.
-Ballen eraf hakken. :+

Voor de rest moet ik even kijken, want ik heb geen idee hoe het zal zijn betreft castratie. Want als hij een dip zal krijgen wil ik niet te veel van hem vragen natuurlijk.

Hij is nog niet volledig verhaart maar er komt een eind aan. :):)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:35

Afbeelding

Doelen voor mei 2017 met Footworkdunitgreat
- Klaarstomen voor de In hand trail voor het NK in juni;
- Klaarstomen voor de Trail voor het NK;
- Klaarstomen voor de Trail special: Logs and Letters voor het NK;
- Bedenken hoe we gaan verschijnen bij de Freestyle Reining op het NK;
- Werken aan nog meer lengte en ontspanning in de versnelde galop.


Afbeelding

Doelen voor mei 2017 met Zip me a note
- Veel trainen met balkjes en op stang voor de trail op het NK;
- Showmanship trainen voor de teamchallenge op het NK;
- Minimaal 1x showmanship lessen bij Peggy de Kraa.



Oftewel ik ben lekker bezig komende maand *\o/*

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:57

April - Nouska

April was kort gezegd een super leuke maand. We hebben deze maand zoveel gedaan en zoveel meegemaakt.
Halverwege de maand was het vakantie, 2 weken lang geen school en geen huiswerk dus super veel tijd gehad om naar Nouska te gaan.
We zijn alleen met de trailer weggeweest, met een hele grote groep van stal met de trailer weggeweest, een fotoshoot gehad, privéles, veel bitloos gereden, heerlijk genoten.
De osteopaat is ook langs gekomen. Ze zat op 2 plekken wat vast en dat heeft hij verholpen en we hebben een mestonderzoek laten doen en ze had geen wormen
Helaas zijn de paarden nog niet de wei op gegaan omdat er erg weinig gras staat. Hopelijk gaat dat volgende maand gebeuren.

M_nouska schreef:
Doelen april:
- Meer bitloos rijden (want krijg eindelijk mijn bitloze hoofdstel binnen)
- Veel buitenritten maken.
- De voorjaarsrit goed uitrijden.
- osteopaat langs laten komen.
- mestonderzoek doen.


Alles weer gelukt!

Doelen mei:
- Zadelmaker laten komen of afspraak maken (zijn we zadel 2 weken kwijt)
- Veel dressuurmatig rijden, we lopen nog tegen veel dingen aan.


Afbeelding

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:24

suikermeisje schreef:
Doelen voor maart:

Dakar:
-2 wedstrijden starten
2x gestart. 1x geen winst en prijs andere x 4 winst en prijzen.

-vliegende wissels van links naar rechts recht springen zonder extra huppels
recht springen blijft een dingetje maar hij springt ze weer fatsoenlijk. Als ik zelf te weinig begrens of scheef ga zitten dan gaan we slingeren.

-appuyeren naar links verfijnen
gaat al stukken beter! Gaat soms al mooie grote passen nemen.

-halve pirouettes oefenen
niet behaald vanwege andere dingen oefenen.

-2 dressuurlessen rijden
1 les gereden vanwege wedstrijden en een klusdag op de vereniging.
Ik denk dat dit wel even voldoende is voor maart :D

[naam]
- erop kunnen zitten en kunnen stappen
ruim behaald. Filmpje In het volgtopic in m'n os. Wel fijn af kunnen sluiten.

-overgangen aan de longeerlijn, zoals arbeidsdraf naar middendraf en weer terug.
wel geoefend. Kan niet zeggen dat het bevestigd is.

-dubbele longe bevestigen (1x eerder gedaan).
2x gedaan, is er wel super braaf mee.

-balkjes lopen 2 x aan de longeerlijn.
niet aan toe gekomen. Komt binnenkort wel.

Doelen april
dakar
-1x wedstrijd
1e en 2e geworden met twee dikke winstpunten

-2 of 3x les.
-werken aan verzameling
nogsteeds een aandachtspuntje

-blijven werken aan de wissels
deze gaan nu echt heel fijn. Blijf ik meenemen in de training maar niet meer zo erop focussen.

-proeven 2x oefenen voor de aankomende selectie wedstrijden.
Gedaan! 1x thuis en 1x op wedstrijd.

-zigzagappuyementen blijven verfijnen
te weinig aan gewerkt. Neem ik mee naar de volgende maand. Kwam ook omdat het nu niet in de proeven voor kwam.

[naam]
-los kunnen stappen in de bak.
-drafje kunnen maken. Misschien ook een galopje.

kunnen nu alles gewoon doen! Kan los rijden in de grote bak bij ons in stap draf en galop.

-dubbele longe blijven oefenen.
-1x per week longeren.
Dubbele niet gedaan. Enkele wel 2x.


Doelen mei
Dakar
-2x wedstrijd (6/7mei)
-2x les (3 mei en half mei nog eens)
-verzameling in alle gangen
-basiswerk: over de rug, kleine hulpen kunnen geven. Meer bergopwaarts krijgen. Dit zal een jaardoel worden.
-zigzagappuyementen in draf en galop
-pirouettes gaan trainen. Afgelopen week al mee begonnen.

[naam]
-direct in de grote bak kunnen opstappen
-wegstappen na het opstappen oefenen
-drafbalkjes neerleggen
-2x vrijspringen
-2x longeren (evt dubbele).
-uitstappen langs de weg een klein stukje.

Ghostattack

Berichten: 11279
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:12

Suikermeisje, als het kan kom ik wel bij jouw wedstrijd kijken! Ik start zelf die dagen ook :D

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:14

Leuk! Moet het wel goed gaan natuurlijk :'). Startlijst staat er al. Weet niet uit m'n hoofd hoe laat jij moet rijden.

Ghostattack

Berichten: 11279
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:16

Ik start zaterdag pas om 16:30 en 16:55 ongeveer en zondag 9:30 en 9:50 :) Maar ik val wel op met mijn pony :))

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:52

murphypower schreef:
Haii,
ook ik kom me even melden.
over mij:
Ik ben Nina en ik ben 13 jaar oud, ik zit nu in gymnasium 1. Verder rijd ik op een manege daar dressuur ik en spring ik en ook verzorg ik daar een shetje.
Over Ruthje:
Ruthje is het shetje die ik verzorg.

- merrie
- +/- 15 jaar
- +/- 65/80 cm
- houd van: vrijspringen, VD, grondwerk, lange lijnen, lange teugelen, (longeren)

[ Afbeelding ]

longeren staat tussen haakjes omdat ze het niet super leuk vind maar ze vind het wel fijn dat ze even lekker kan bewegen en rennen.(dit mag ze alleen als ik het toesta).

onze doelen voor april:
ik maak een soort top 7 van doelen

1. ontspannen tijdens het trainen
2. de meter halen met springen
3. braaf zijn met longeren
4. de spagaat perfect hebben(die kan ze al redelijk)
5. samen met haar maatje los kunnen(dit ligt eraan of de nieuwe wei daar geschikt voor is)
6. minder trekken aan het touw
7. nog meer op eigen benen lopen(daarmee bedoel ik minder aanhankelijk zijn)



alles is gelukt <3 ik ben super blij

Balou_k

Berichten: 14118
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 23:04

Ik klets graag mee in 2017, ik zal de paardenkinders eerst netjes voorstellen! Morgen zal ik op het gemakje het topic eens doorneuzen. :)

Citaat:
Ken je dat verhaal van die ezel en die steen? Ja? Nou, ik ben duidelijk geen ezel..


Eens een haflinger is altijd een haflinger en na verschillende afwegingen te hebben gemaakt, een hoop twijfelen en nog meer overdenken hebben wij de knoop doorgehakt. Eens een haflinger.. Altijd een (of meerdere :') haflingers.

Op 10 april 2017 is Chavelli van de Hultjeshoeve ofwel Cava aangekomen. Ondertussen zijn wij bezig met het beleren en doet ze alles met vier hoefjes in haar neus.
Chavelli is een merrie Stakkato x Liz Arachon merrie en wordt dit jaar 4. Ze is ruim 1,52 en groeit uiteraard nog.

Afbeelding

Afbeelding

Chavelli wordt dit jaar gedekt door de hengst Liz. Wales. :)

En vandaag hebben wij onze tweede haflinger gehaald.
Ascha van de Rijsdijk is een 3 jarige merrie van Liz Arachon x Atomist en is ongeveer 1,45.
Ze zal dit jaar beleerd worden en volgend jaar wat worden opgepakt.

Afbeelding

Afbeelding

Ascha is drachtig van de hengst Amarok. :)


Doelen mei 2017

Chavelli:
- tandarts laten komen
- drachtig zien te krijgen deze maand :+
- meer buiten wandelen
- een eerste buitenrit rijden

Ascha:
- tandarts laten komen
- longeren
- grondwerk 7 games
- buiten wandelen
- mooie foto's maken

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:23

Oeps, moet nog een overzicht maken van april. Altijd fijn om iedereen zijn verslagjes te lezen!


Mijn pony's:
- Sammeke is een vosse shetlander merrie uit mei 2008, ik heb haar sinds ze jaarling was. Ze is 1m groot, beleerd onder het zadel en voor de koets, kent veel grondwerk.
- Arthur is een toverbal mini shet uit april 2010, sinds zijn 10 maand bij mij en nu ong 75cm groot! Hij heeft een speciaal karaktertje :D

Mijn doelen:
- Relaxte menritjes kunnen maken met Sammeke alleen
- In totaal min. 100 km aan wandelingen kunnen maken
- Arthur rustig terug oppakken voor de koets
- Blijven bijleren in horse agility en recht richten
- Niet maar in een dal sukkelen waar de training stilvalt

Januari was rustig door studies en examens, maar toch een fijne les rechtrichten gehad en een hoop nieuwe oefeningen gekregen. Met Arthur nog nieuwe grondwerk oefeningen kunnen doen, en fijn gaan wandelen na een hele lange tijd :)

Februari begon wat minder. Ze waren beide nogal veel vermagerd en dat was wel een terugslag. Daarom besloten (en ook door mijn school en het weer) het rustig aan te doen. De focus lag op rechtrichten en grondwerk, waar het heel goed mee gaat. Sammeke word flexibeler en loswerken begint ook heel goed te gaan. Ondertussen zijn ze alweer goed bijgekomen gelukkig. Verder hebben we ook nog kleinere doelen behaald, zoals Arthur bijscheren zonder verdoving.

In maart heb ik het mennen met Sammeke terug kunnen oppakken, fijne ritten kunnen maken en ook onze grenzen alleen verlegd. Verder veel fijne grondwerksessie's gehad, ze hebben een nieuwe stal gekregen en dat doet vooral Arthur veel goed. Ze zitten beide goed in hun vel.


In april lag de focus op grondwerk door schoolwerk en ziekte. Ondertussen hebben ze ook een hele mooie paddock gekregen en hebben ze al wat op het gras gestaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:01

Snollygoster schreef:
Leuk topic! Ik doe mee!
Even voorstellen: sinds 3 januari 2017 ben ik in het bezit van deze knappe 3-jarige (in mei 4) dame Iessada. Ze is een KWPN merrie van Valdez en Rhodium en momenteel 1.72m hoog, maar zal wellicht nog ietsjes groeien. Ze is enkele maanden geleden zadelmak gemaakt bij de vorige eigenaars en is in december op een dressuurstal terecht gekomen voor haar door te rijden en te klaar te maken voor verkoop. Onder het zadel kan ze dus best al veel voor haar leeftijd, daarom had ik graag een stapje terug met haar willen gaan, maar kijk het nu eventjes aan want ze pakt alles zodanig snel op en ze is zo werkwillig dat een stapje terug gaan moeilijk is met haar :') Momenteel rijden en/of longeren we 3 à 4 keer per week gedurende een halfuurtje, buiten dat doe ik ook grondwerk en schriktraining met haar.

Mijn doelen voor 2017:
- B-debuut maken in dressuur, waarschijnlijk tegen de zomer pas
- Veeeeel buitenritjes maken
- De tijd nemen om elkaar te leren kennen
- Fotoshoot doen

Niet echt spectaculair veel doelen, maar wil ook niet te snel te veel van haar vragen. Het voornaamste is dat we elkaar nu eerst leren kennen op fijne manier.

Doelen voor januari/februari:
- Cavaletti's lopen, eerst aan de hand
- Clubtraining meerijden

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]


Ik ben dit topic helemaaaaaal uit het oog verloren, maar had in januari hier gereageerd :=
Ondertussen hebben we al wat doelen behaald, we hebben al veel buitenritjes gemaakt en afgelopen vrijdag zelfs onze eerste buitenrit heel alleen!
Afbeelding

We hebben ook een "fotoshoot" gedaan, een vriendin van mijn moeder die fotografie studeert is in maart foto's van ons komen nemen. Daar zijn wel enkele fijne plaatjes uitgekomen :)
Afbeelding

Met de clubtraining hebben we eind januari al meegereden, terwijl dat eigenlijk pas het plan was voor februari. Maar alles is hele fijn verlopen en ze doet het heel goed tussen de andere paarden.

Eind maart/begin april heeft ze een enorme groeischeut gekregen waardoor ze plots heel schraal was. Hierdoor zijn we een paar stapjes terug gegaan en hebben we ons enkel beperkt tot buitenritjes. Maar ondertussen is dat weer helemaal goed aan het komen. Vandaag heb ik ze nog eens gemeten en ze is maar liefst 2cm gegroeid, waardoor ze nu 1.74m is! Even een vergelijkingsfoto, linkerfoto is eind maart genomen en de rechterfoto is van vandaag:
Afbeelding

Cavaletti's hebben een paar weken geleden pas gedaan, vanwege tijdgebrek en niemand die me kon helpen met ze te verleggen, maar dat heeft ze ook heel fijn opgepakt :)

Voor de maand juni verwacht ik niet al te veel aangezien ik met ontzettend veel deadlines zit en mijn proefwerken -O-
Als alles goed gaat starten we in juli wel met de wedstrijden!

Ik ga wel proberen dit topic vaker in het oog te houden :=


↑ Naar het begin van de pagina