The_Cat schreef:Bwa, ik zou wel wat bedenken.
Bv: je verkoopt de paarden aan een lekker lage prijs, want ze kennen natuurijk niks en de gemiddelde paardeneigenaar zal dit natuurlijk in overweging nemen. Maar langs komen pennymeisjes die dat toch een oh zo leuke pony vinden en blablabla en mama en papa die misschien niets van paarden kennen vinden dit absoluut een goeie deal. Jonge pony, lekker goedkoop. Ik weet dat dit misschien overdreven is, maar de kans dat de pony's in handen komen van mensen die het beter niet zouden doen is spijtig genoeg ook realistisch
Klopt, maar ze kunnen evengoed terecht komen bij mensen die er wel verstand van hebben en wel weten waar ze aan beginnen.
Een vorm van selectie is ook zeker aan te bevelen, selectie van geschikte paarden en selectie van geschikte eigenaren.
Als je een hond uit een opvang wilt halen krijg je deze ook niet zomaar mee en wordt ook gekeken waar het dier terecht komt, of er ervaring is, of er andere factoren zijn die een goede samenwerking tussen dier en mens in de weg zullen staan.
Uiteraard is dat arbeidsintensief en kost dat tijd, geld en moeite. Of het dat waard is en of het rendabel is...tsja, dat is een tweede, maar ik juich het altijd toe als mensen bereid zijn verder te kijken dan hun neus lang is en zou het prettig vinden als sommige gezonde jonge dieren niet zomaar geslacht worden en een kans kunnen krijgen.