Ayasha schreef:Ja en nee. Oostvaardse plassen, goed voor de paarden?
Dierentuinen, goed voor de dieren?
Een hoop topruiters hebben e.e.a aan certificaten kwa hun bekwaamheid. Hebben ze het daar per definitie beter denk je?
Dat is niet wat ik bedoel... we kletsen compleet langs elkaar heen

Ik heb het ook niet over hoe het NU is met de 'beroepsgroep' maar hoe het in de toekomst zou kunnen zijn.. ik dacht dat dat er toch aardig duidelijk stond?
Maar voor in de toekomst dus geen dieren meer voor particulieren, maar alleen voorbehouden aan mensen die gecertificeerd zijn volgens (nieuw op te stellen oid..)-regels. Waarbij een particulier misschien ook een certificaat kan halen, zo ver heb ik er nog niet over nagedacht, ik ben nl geen beleidsmaker ofzo....
Ben ik nu wat duidelijker?

ik word een beetje kriegel van deze manier van discussieren... 
), borstel er over, zadel enz ligt klaar dus ze weten heus wat gaat volgen. Als laatste hoofdstel aan en dan gaan we rijden. Al die tijd staan ze zonder halster en hebben ze alle mogelijkheid om gebruik te maken van 1.5 hectare om uit mijn buurt te blijven. Toch komen ze wanneer ik ze roep. Geeft mij het idé dat ze het niet zo'n grote ramp vinden, dat werken. (en ik ga even vaak gewoon alleen voeren als dat ik rijd dus het is niet dat ze rijden linken aan voer krijgen.).