Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xRiiannex schreef:Deze is gaaf! Welk merk is het?
Captain schreef:Ik heb zojuist contact gehad met mijn instructrice (ze was net terug van wintersport toevallig vandaag) en een afspraak gemaakt voor maandag. Ik weet namelijk even niet wat ik moet...
Annie opgezadeld vandaag, bit ingedaan, gooide steeds tong over het bit dus die weer wat hoger gehangen. Neusriem kon trouwens 2 gaatjes hoger want ik kon er nog makkelijk een gaatje bij maken dus zat hij nu prima!![]()
Ik hoor het mezelf nog zeggen.. 'Wauw, dat we niet eerder met een bit hebben gereden.. Kijk hoe makkelijk ze te sturen is! Ze reageert direct!!'
Dat was na 15 minuten helaas wel anders.. Alsof er een knop omgaat en ze gewoon niets meer lijkt te voelen. Ik heb het idee dat het uitproberen is.. Tot voor een paar weken geleden reed er een 10-jarig meisje mee rond met een hackamore en ze kon er alles mee. En nu doet ze zo?
Ik ga even heel eerlijk zijn, al zal ik dan vast heel dit topic over me heen krijgen, ik heb serieus met 2 handen aan 1 teugel getrokken om haar maar naar links te laten gaan (links of rechts is beide een probleem) en ze liep gewoon lekker rechtdoor met de oortjes erop alsof ze niet eens wat voelde.Halthouden is overigens geen probleem. Doet ze direct vanuit stap. Van draf naar stap gaat lastiger en sturen is gewoon onmogelijk..
In de 18 jaar dat ik rijd heb ik nog nooit pijn in mijn handen gehad en nu krijg ik gewoon blaren.. Volgens mijn instructrice ben ik altijd te vriendelijk en te zacht met mijn handen (teveel open terwijl ik moet sluiten om echt te voelen wanneer ik aanleuning krijg) dus dit is niets voor mij maar ik wist gewoon even niet hoe ik haar dan moest sturen..![]()
Er keken 2 mensen mee en die zeiden ook dat ze het idee hadden dat ze me aan het testen is.. Ze is sterker dan ik en het probleem is dat ze het weet en er volgens mij misbruik van maakt.
Maargoed, ik ga morgen maar eens wat grondwerk met haar doen (wat ik ook al veel doe, kan haar overal perfect los heen sturen, slalom, door een hoepel, door een smalle gang met vlaggetjes en balken) en maandag met mijn instructrice kijken hoe nu verder.
Please be gentle, ik doe echt mijn best maar weet gewoon nu even niet hoe verder.. Misschien ben ik te snel gegaan maar ze pakte het allemaal zo snel op en ze heeft er zoveel plezier in. Als ik met het zadel aankom komt ze van achteruit de wei aangedraaft en zadelt ze zichzelf zowat al op maar ik heb er zo geen plezier meer in.