[VOLG] Annie de Clydesdale

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: [VOLG] Annie de Clydesdale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 15:43

Vandaag zijn we even bij het water geweest (weiland ligt naast de Rijn) maar dat vond ze maar helemaal niets. :') Kreeg haar met geen 100 wortels op het strandje. Geeft niets, van de zomer met Menno voorop zal ze vanzelf doorkrijgen dat het water heerlijk verfrissend kan zijn als je net een goede training achter de rug hebt. :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 19:14

<3

Afbeelding

<3 <3 <3

Afbeelding

Ben zo blij met de 'rij foto's' het is zo'n lieverd! <3

nienkehelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:37

hele mooie foto's

naomiponnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:46

Hele mooie foto's! <3

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 19:39

Vandaag had ik eindelijk weer eens tijd om naar de paarden te gaan!
Bij aankomst lag Annie lekker in de wei, ben zachtjes op haar afgeslopen en kon naast haar zitten! <3 Zo fijn, dat vertrouwt ze dus al!!

Afbeelding

Daarna gereden, ik heb al vanaf het begin wat problemen met die hackamore dat het sturen gewoon niet lekker gaat. Als ik naar rechts wil en de hulp geef kijkt ze wel naar rechts maar ze gaat pas na 3/4 stappen daadwerkelijk naar rechts als ik echt doorvraag en best wat kracht moet zetten. Vandaag ging ze er vandoor en ik kon haar met geen mogelijkheid terug krijgen. Daarom gaat er vanaf vandaag een bit in.

Afbeelding

Nu was mijn vraag alleen.. Past dit bit? Dit bit en hoofdstel hebben we nog liggen van de fries maar denk dat het bit een slagje te klein is? Wat denken jullie? In dit topic staan foto's: [HAR] Past dit bit?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:46

Over het bit kan ik niet goed oordelen :) Maar als je heel vlug kijkt lijkt het net alsof Annie een gewei heeft op de bit-foto, haha.

Wat onwijs leuk dat ze je zo vertrouwt!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:56

Hahaha een gewei :')
Ik heb ook geen verstand van bitten. Dus helaas!
Maar als ze niet terug te krijgen is zou ik ook even met bit gaan rijden.
edit. En die lig foto is erg lief! Mooi is dat he, dat je er bij mag?

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:13

Heerlijke plaatjes, ziet er heel gezellig uit! Ik ga je volgen :j

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:37

Komt dat niet ook doordat je hackamore vrij hoog zit? Dan lijkt me dat je minder te zeggen hebt? Verder niet genoeg verstand om het bit van deze foto te beoordelen.

Heerlijk dat ze lekker blijft liggen :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 20:39

Had de hackamore de laatste foto's idd te hoog maar vandaag 2 gaatjes lager gedaan en zat toen prima! :j

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:45

Dan heb ik niks gezegd ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 20:50

Klopt hoor, had het hoofdstel nog niet zo lang en was ff uittesten op welke gaatjes het het beste zat. Op geen een dus. :+

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:56

Dat bit zit volgens mij gewoon goed hoor!

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:10

Idd! Volgensmij ook! Ts, ik zou gewoon kijken hoe ze hierop loopt. Als het beter werkt dan met je hackamore dan zou ik het zo houden! Je zou tzt ook nog kunnen kijken naar een ander bitje.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:17

Is het enkel- of dubbelgebroken? Dexter werd eerst met stang gereden en ik ben om gegaan naar gebroken trens. Eerst enkelgebroken maar dat ging niet lekker en nu met dubbelgebroken loopt hij zo relaxed, echt heel fijn

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 21:20

Enkelgebroken! :j Krijg zoveel verschillende aanbevelingen haha. Tot een stangbit toe!! Maar ga morgen eerst deze gewoon eens proberen. :j

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:41

Ja de een loopt beter met enkelgebroken, de ander beter met dubbelgebroken, ik heb er 4 gehad voor ik de goede had gevonden :D Is gewoon een kwestie van uitproberen :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:59

Ik ben nu wel benieuwd, welke maat heeft ze van bit?
Want als het friezenhoofdstel haar past denk ik dat ze, net als Dexter, geen giga-hoofd heeft?
Dexter heeft 17,5cm in bitten en de meeste van onze Belgen hebben 18,5

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 10:26

Volgens mij issie 18 cm maar moet ik even nameten. Ik heb zojuist wel gelijk een hoofdstel besteld die ik al heel lang wil.. :') En aangezien ik nu weer een paard rijd met een bit moet ik die maar gelijk bestellen. Maat extra full, hoop dat hij past. :D

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:54

Oh supermooi is die!
Lekker strak, helemaal mijn ding. Gaat haar mooi staan!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:05

Deze is gaaf! Welk merk is het?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:33

zo op een warmbloed vind ik het echt 3x niks.
ik ken toevallig iemand met een tinker met dat hoofdstel en op een koudbloed staat hij wel errrg gaaf!

gaat haar vast tof staan! :D

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:29

Wat gaaf een Clydesdale!! Die zie je niet veel.
Ik heb er zelf ook jaren 1 gehad en dat was echt een gouden paard!!
Heel veel plezier samen maar dat komt wel goed denk ik!!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:31

Heel mooi hoofdstel!! Staat Annie vast prachtig!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 15:14

xRiiannex schreef:
Deze is gaaf! Welk merk is het?

Hij heet 'Aviemore Klassiek Cavesson Hoofdstel' dure naam.. :+

Ik plak even wat ik zojuist in het andere topic gepost heb.. Ik zit even met mijn handen in het haar:
Captain schreef:
Ik heb zojuist contact gehad met mijn instructrice (ze was net terug van wintersport toevallig vandaag) en een afspraak gemaakt voor maandag. Ik weet namelijk even niet wat ik moet...

Annie opgezadeld vandaag, bit ingedaan, gooide steeds tong over het bit dus die weer wat hoger gehangen. Neusriem kon trouwens 2 gaatjes hoger want ik kon er nog makkelijk een gaatje bij maken dus zat hij nu prima! :j

Ik hoor het mezelf nog zeggen.. 'Wauw, dat we niet eerder met een bit hebben gereden.. Kijk hoe makkelijk ze te sturen is! Ze reageert direct!!'

Dat was na 15 minuten helaas wel anders.. Alsof er een knop omgaat en ze gewoon niets meer lijkt te voelen. Ik heb het idee dat het uitproberen is.. Tot voor een paar weken geleden reed er een 10-jarig meisje mee rond met een hackamore en ze kon er alles mee. En nu doet ze zo?

Ik ga even heel eerlijk zijn, al zal ik dan vast heel dit topic over me heen krijgen, ik heb serieus met 2 handen aan 1 teugel getrokken om haar maar naar links te laten gaan (links of rechts is beide een probleem) en ze liep gewoon lekker rechtdoor met de oortjes erop alsof ze niet eens wat voelde. :? Halthouden is overigens geen probleem. Doet ze direct vanuit stap. Van draf naar stap gaat lastiger en sturen is gewoon onmogelijk..

In de 18 jaar dat ik rijd heb ik nog nooit pijn in mijn handen gehad en nu krijg ik gewoon blaren.. Volgens mijn instructrice ben ik altijd te vriendelijk en te zacht met mijn handen (teveel open terwijl ik moet sluiten om echt te voelen wanneer ik aanleuning krijg) dus dit is niets voor mij maar ik wist gewoon even niet hoe ik haar dan moest sturen.. :(

Er keken 2 mensen mee en die zeiden ook dat ze het idee hadden dat ze me aan het testen is.. Ze is sterker dan ik en het probleem is dat ze het weet en er volgens mij misbruik van maakt.

Maargoed, ik ga morgen maar eens wat grondwerk met haar doen (wat ik ook al veel doe, kan haar overal perfect los heen sturen, slalom, door een hoepel, door een smalle gang met vlaggetjes en balken) en maandag met mijn instructrice kijken hoe nu verder.

Please be gentle, ik doe echt mijn best maar weet gewoon nu even niet hoe verder.. Misschien ben ik te snel gegaan maar ze pakte het allemaal zo snel op en ze heeft er zoveel plezier in. Als ik met het zadel aankom komt ze van achteruit de wei aangedraaft en zadelt ze zichzelf zowat al op maar ik heb er zo geen plezier meer in.