Paarden en relatie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:32

Pfffaard schreef:
Praat het allemaal maar recht zodat jullie jezelf kunnen blijven overtuigen dat het allemaal aan de ander ligt.

Onder geen beding! Ik ben realistisch genoeg om eigen fouten en minpunten te (h)erkennen. Die overigens geen zak te maken hebben met wat jij opdreunt. ;)

Jij scheert, na een slechte ervaring, alles over één kam. Dat is zeer frustrerend en onpraktisch voor jezelf, maar ook niet fair t.o.v iedere andere paardenvrouw die zich wél goed organiseert.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:37

Palmera schreef:
Ayasha schreef:
Het is mis
ft
schien de ex van TS :=

:')

dat was ook mijn gedachte :')

even zonder gekheid: ik heb 3 jaar in een relatie gezeten waar de partner mij mijn paard niet gegund had.
ik ben er net een half jaartje uit.

voor onze relatie had ik erg weinig geld en een paard en pony, door omstandigheden wist ik dat ik mijn paard niet kon houden.
zoals mijn ex had gezegd: met een paard kun je nog rijden maar wat moet je met je pony? da kun je niks mee.
mijn pony had ik dan aan die mensen weggegeven, vn waar hij stond. hij kan er tot zijn einde blijven.

dan heeft mijn ex zo gedramt dat een paard teveel geld kost (heeft hij wel gelijk), en dat ik hem maar verkopen moet.. ik heb toch geen tijd (ik mocht geen tijd maken anders was hij boos).
ik moet maar leren dat ik netjes wordt in huis omdat hij niet in deze bende wil leven (het was netjes maar ik heb altijd 1 stoel waar ik mijn kleren heen leg).
uiteindelijk heeft zijn vader ook nog met mij gepraat dat een paard een luxe middel is (heeft hij gelijk in), en dat ik dat nu niet kan betalen (had hij ook gelijk).

tot slot: ook mij paard weg gedaan..

mijn ex had als tegenwoord gehad dat ik maar eest leren moet om mij te verzekeren, geld investeren wat belangrijker is.
we kunnen niet zo spontaan in vakantie gaan omdat ik niet `Direkt` dat geld heb..
wat als hij een huis bouwen wil, dan kan hij mij als steun vragen omdat ik het geld niet heb..
als hij een huis wil bouwen dan wil hij geen paard daar hebben en verder ook geen huisdieren.

het was een ik ik ik ik ik ik relatie, waar ik mij op de achtergrond had gesteld.. ik heb mij zo verwaarloosd gevoeld..

ik begrijp dat als je in een relatie zit, dat je er samen in zit. dat het paard niet boven de partner staan mag (ik bedoel daarmee: meer tijd besteden aan paard dan jou eigen partner)

ik was morgens vroeg het huis uit gegaan naar mijn verzorgpaard, ik was er na 2 uurtjes weer daar. ik heb gedoucht, en mijn ex dan wakker gemaakt. ik had de gehele dag tijd om met hem te verbrengen.
als nog had hij gezeurd waarom ik naar dat beest gegaan was.

ik mocht nooit over mijn verzorgpaard praten, hij heeft daar geen intresse in. de reden: omdat hij weet dat dat een deel van mij leven is en me juist heel gelukkig maakt om daar een uurtje te verbrengen.
hij kan dat niet hebben.

hij wil op vakantie, hij wil in de zon liggen, hij wil spontaan weg.

En wat wil ik? geen intresse..

mij gaat het niet om dat mijn partner mijn passie ook deelt, maar wederzijds respect is wel een moet!
en ook al heeft de vriendin (of vriend) een paard, dat heet niet dat de partner op de zijkant staat te wachten tot de vriend of vriendin weer tijd heeft..

er zijn inderdaad mensen die dat zo doen, alleen tijd besteden aan het paard.. en dan de gehele dag..

maar er zijn ook vele mensen die dat heel goed combineren kunnen, dat je nog vakantie kunt maken, dat je een spontaan weekend weg kan gaan, een avondje lekker knus op de bank of ergens koffie drinken.

nu ik alleen ben? heerlijk, een man komt niet snel hier meer in huis. ik heb mijn werk, ik heb mijn auto, mijn huisje, mijn verzorgpaard en mijn 4 ratten. ik ben weer helemaal in mijn bloei, omdat ik weer mezelf mag zijn, ik kan weer mijzelf zijn.

ik vind het jammer dat het met mijn ex zo gelopen is, wij hebben ook echt mooie tijden meegemaakt. en echt niet alleen negatief zoals het nu misschien zo overkomt. hij heeft mij in veel dingen ook gesteunt maar zodra het woord paard was gevallen dan was hij boos weggelopen, hij wil er niks over weten.

ik zoek mij liever een partner die mij accepteerd hoe ik ben, en mij ook voor 2 uurtjes naar mijn verzorgpaard gaan laat. ik ben max. 3 keer in de week daar.. zo'n probleem mag dat toch niet zijn? zeker omdat ik alles in orde heb hier?

Pfffaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:37

Ik steunde mijn vriendin en ik ben blij dat ze in haar paard zo'n fijne hobby vindt. Ik gaf haar alle tijd en ruimte om die hobby te beleven, maar ik kwam volledig op een zijspoor te staan. Nu beginnen de damea hier mij al direct in hokjes te zetten en weg te joelen... heeel volwassen! Ik ben geen bezitterige mishandelende tiran.. wat zegt het over de vrouwen die dit meteen beginnen te roepen??? Ik had een relatie waar ik volledig voor wilde gaan, maar ik besta helemaal niet naast dat paard. Alles voor en na het paard is een nutteloze onderbreking tot ze weer naar haar paard kan. Lekker normaal. Ze houdt meer van haar paard dan van mij. En nee.. mijn ex zit niet op dit forum. Ik probeerde te begrijpen wat ik nog kan doen om de relatie te redden, tegen beter weten in ging ik hier op zoek naar tips. Bedankt voor het inzicht dat de liefde met een paardenvrouw maar 1 kant op gaat. Aan alle hatende vrouwen die op mij reageren... jullie kennen mij niet, maar oordelen wel.. wat zegt dat?

Palmera

Re: Paarden en relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:40

Waar staat dat ik jou haat? Waar staat dat ik jou beoordeel? Ik heb je heel normaal te woord gestaan, dus scheer nu niet wéér alles over 1 kam.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:41

Maar pfffffffffaard, even concreet; hoeveel tijd besteedde ze aan het paard en hoeveel tijd/ wat verwachtte jij van haar?

Pfffaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:46

Ow... en ik ben niet de ex van TS. Ik weet niet wie dat zijn! Ik kwam hier op zoek naar een manier om mijn relatie te redden door te zoeken naar manieren waarop ik haar en mezelf kan geven wat we nodig hebben. Maar heel duidelijk.. jullie hebben helemaal geen partners nodig, tenzij ze braaf en volgzaam doen wat jullie willen.. net zoals jullie paarden. Oftewel.. bedankt voor dit forum en jullie haatdragende reacties op mijn stukje kritiek de balans die vrouwen hanteren tussen paarden en relaties/partners.. trouw fijn met je paard en misbruik de liefde van jullie partners niet. Beeld je maar eens in dat jullie paarden niks van jullie willen weten en jullie verwaarlozen. Een paard dat je koud behandeld en die alleen maar leuk wil doen met andere ruiters en die alleen tijd wil maken voor ritjes met anderen.. Kijken hoe snel jullie een ander paard nemen. Bah. Jullie gebruiken mensen zoals jullie je paarden gebruiken zolang ze maar doen wat jullie willen.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:47

Pfffaard schreef:
Ik steunde mijn vriendin en ik ben blij dat ze in haar paard zo'n fijne hobby vindt. Ik gaf haar alle tijd en ruimte om die hobby te beleven, maar ik kwam volledig op een zijspoor te staan. Nu beginnen de damea hier mij al direct in hokjes te zetten en weg te joelen... heeel volwassen! Ik ben geen bezitterige mishandelende tiran.. wat zegt het over de vrouwen die dit meteen beginnen te roepen??? Ik had een relatie waar ik volledig voor wilde gaan, maar ik besta helemaal niet naast dat paard. Alles voor en na het paard is een nutteloze onderbreking tot ze weer naar haar paard kan. Lekker normaal. Ze houdt meer van haar paard dan van mij. En nee.. mijn ex zit niet op dit forum. Ik probeerde te begrijpen wat ik nog kan doen om de relatie te redden, tegen beter weten in ging ik hier op zoek naar tips. Bedankt voor het inzicht dat de liefde met een paardenvrouw maar 1 kant op gaat. Aan alle hatende vrouwen die op mij reageren... jullie kennen mij niet, maar oordelen wel.. wat zegt dat?

dan heb jij een vrouw getroffen die alleen voor het paard gaat.. er zijn zeker weten ook vrouwen die juist heel goed kunnen kombineren. waarbij de man het gevoel niet krijgt dat hij op de tweede plaats staat.

ik ben iemand die juist goed kombineren kan, waarbij de man zich niet verwaarloosd hoeft te voelen.. helaas had mijn ex zo'n haat voor de paarden dat ik mijzelf daarin verwaarloosd heb gevoeld.. mijn partner had mij niet gesteunt in mijn hobby, in zijn hobby had ik hem wel gesteunt..

iedereen is anders, niet iedereen is hetzelfde. maar respect tegenover elkaar is heel belangrijk..

en ook mijn vraag: hoelang had ze tijd besteed aan haar paard?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:49

Pfffaard schreef:
Ow... en ik ben niet de ex van TS. Ik weet niet wie dat zijn! Ik kwam hier op zoek naar een manier om mijn relatie te redden door te zoeken naar manieren waarop ik haar en mezelf kan geven wat we nodig hebben. Maar heel duidelijk.. jullie hebben helemaal geen partners nodig, tenzij ze braaf en volgzaam doen wat jullie willen.. net zoals jullie paarden. Oftewel.. bedankt voor dit forum en jullie haatdragende reacties op mijn stukje kritiek de balans die vrouwen hanteren tussen paarden en relaties/partners.. trouw fijn met je paard en misbruik de liefde van jullie partners niet. Beeld je maar eens in dat jullie paarden niks van jullie willen weten en jullie verwaarlozen. Een paard dat je koud behandeld en die alleen maar leuk wil doen met andere ruiters en die alleen tijd wil maken voor ritjes met anderen.. Kijken hoe snel jullie een ander paard nemen. Bah. Jullie gebruiken mensen zoals jullie je paarden gebruiken zolang ze maar doen wat jullie willen.

Als je zo communiceert en redeneert dan denk ik dat eerder daar probleem ligt, dan bij het paard :x

Niet elke vrouw met paarden is zoals jouw vrouw is

Pfffaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:53

Mijn ex besteedde 5 avonden per week aan haar paard en ik mocht dan braaf klaarzitten om nog even een half uurtje tv te kijken. Als we samen wat deden was alles erop gericht dat ze ook nog naar haar paard moest/kon. In haar hoofd en in haar planning was alles paard paard paard... tussendoor mocht ik koken en klaarstaan als ze even een keer niet kon rijden omdat haar partner (paard) een verstuikte enkel had. Ik bestond gewoon niet. Ik heb alles geprobeerd om er uit te komen, maar ik moest alles maar accepteren. En dat lees ik hier ook overal. Prima... maar als ze eigenlijk helemaal geen tijd voor mij heeft... waarom heeft ze mijn liefde dan aangehaald??? Ik voel me gebruikt als een wegwerp product.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:55

Pfffaard schreef:

Na een aantal alleszins redelijke reacties van mijn kant, in een moedige poging je iets duidelijk te maken, heb ik bij deze besloten dat dat een kansloze missie is.

Jij hebt zelf een nog grotere tunnelvisie dan de gemiddelde vrouw die helemaal op gaat in haar paarden. Je luisterd niet, je denkt niet na, iedereen schijnt je te haten en en je komt met volslagen krankzinnige theorieën m.b.t een gezonde mens-dier verhouding.

Ga in therapie, blijf vrijgezel, denk eens na, maar kraam in godsnaam niet zoveel onzin uit.

Voor een volwassen man is het bedroevend slecht gesteld met je relativeringvermogen. Werk daar aan!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:55

Pfffaard schreef:
jullie kennen mij niet, maar oordelen wel.. wat zegt dat?

En dat is precies wat je hier in het topic doet. Je kent de mensen hier niet, maar je oordeelt wel. Vervelend voor je dat je zo'n ervaring hebt, maar de wereld is gelukkig niet zo zwart-wit als jij hem schildert. :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:57

Pfffaard schreef:
Ik voel me gebruikt als een wegwerp product.

Je bent een volwassen man. Daar kom je echt wel overheen.

Pfffaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:58

Oftewel... aan de dames op dit forum.. besef je goed wat je een partner aandoet als je hier zo grappig kan zeggen dat hij onmiddellijk op straat staat als je moet kiezen tussen je paard en je partner. Stel je voor dat je partner zo over jou praat. Persoonlijk. Ik ben gek op auto's en ik heb er één die duur is en tijd kost.. ik ben zo blij met die auto en het geeft me zo'n vrij en goed gevoel als er in rijd.. maar als ik moet kiezen tussen mijn partner en mijn auto... daar ben ik in 1 seconde over uit.. dag auto, hallo partner.

Pfffaard

Re: Paarden en relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:59

Palmera; ik kom hier ook wel overheen, maar ik wilde mijn leven met iemand delen, zo werkt een relatie. Maar mijn paardenvrouw wil helemaal niks delen, die wil alleen haar paard.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:00

Goof schreef:
Maar pfffffffffaard, even concreet; hoeveel tijd besteedde ze aan het paard en hoeveel tijd/ wat verwachtte jij van haar?

Kun je misschien, in plaats van je klaagzang te herhalen, antwoorden?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:00

Pfffaard schreef:
Palmera; ik kom hier ook wel overheen, maar ik wilde mijn leven met iemand delen, zo werkt een relatie. Maar mijn paardenvrouw wil helemaal niks delen, die wil alleen haar paard.

Niet alle relaties werken, ook zo werkt het leven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:02

Pfffaard schreef:

Nou en terecht, als jij thuis op de bank net zo'n dramaqueen bent als hier op het forum prefereer ik nog een kreupele shetlander boven jouw gezelschap.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:02

Pfffaard schreef:
Oftewel... aan de dames op dit forum.. besef je goed wat je een partner aandoet als je hier zo grappig kan zeggen dat hij onmiddellijk op straat staat als je moet kiezen tussen je paard en je partner. Stel je voor dat je partner zo over jou praat. Persoonlijk. Ik ben gek op auto's en ik heb er één die duur is en tijd kost.. ik ben zo blij met die auto en het geeft me zo'n vrij en goed gevoel als er in rijd.. maar als ik moet kiezen tussen mijn partner en mijn auto... daar ben ik in 1 seconde over uit.. dag auto, hallo partner.

Dan heb je niet de juiste getroffen. Ik denk dat het zo simpel is, en dat het eerlijk gezegd weinig te maken heeft met het paard zelf. Het had net zo goed een andere hobby kunnen zijn.
Als je vrouw haar leven niet met je wil delen dan zijn jullie niet voor elkaar gemaakt.

Overigens zou het van meer volwassenheid tonen als je je frustraties gewoon zou uiten ipv ze meteen aan iedereen op te leggen en er vanuit te gaan dat iedereen dan wel zo is. Als je inderdaad tips had gewild had je ze ook vast gekregen als je er gewoon een topic over gemaakt had ipv een klaagzang hier uit te storten en om je heen te slaan, en iedereen over één kam te scheren. Dat is niet erg netjes en ook niet productief.
Laatst bijgewerkt door Century op 01-05-17 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Pfffaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:03

Ok ok ok.. helder.. ik had mn waffel moeten houden en op mijn manier oordeel ik ook. Zoals ik al zei kwam ik hier om uit te vinden of er manieren zijn om mijn relatie te redden, maar zoals Gianti schreef... niet alle relaties werken. Succes aan alle lezers die wel een gezonde balans vinden tussen hun paard en hun partner

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:04

Ik zou die relatie helemaal niet eens willen redden als ik jou was

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:05

Pfffaard schreef:
Mijn ex besteedde 5 avonden per week aan haar paard en ik mocht dan braaf klaarzitten om nog even een half uurtje tv te kijken. Als we samen wat deden was alles erop gericht dat ze ook nog naar haar paard moest/kon. In haar hoofd en in haar planning was alles paard paard paard... tussendoor mocht ik koken en klaarstaan als ze even een keer niet kon rijden omdat haar partner (paard) een verstuikte enkel had. Ik bestond gewoon niet. Ik heb alles geprobeerd om er uit te komen, maar ik moest alles maar accepteren. En dat lees ik hier ook overal. Prima... maar als ze eigenlijk helemaal geen tijd voor mij heeft... waarom heeft ze mijn liefde dan aangehaald??? Ik voel me gebruikt als een wegwerp product.

nu kan jou jou enigzins wel begrijpen.. was het beter geweest als ze max. 3 keer in de week was gegaan? voor max. 2 of 2,5 uurtje. hoe denk jij daarover?

je hoeft je niet als een wegwerp product te voelen, ik denk eeder dat deze vrouw niet voor jou bestemt was.

en ook een paardenmeisje wil een normale relatie, maar niet iedereen past bij elkaar.. helaas is zo dat leven. je leert in iedere relatie de je hebt er weer wat bij.

mijn ex heeft ook een liefde voor auto's, ik stond achter hem en had hem ook daarin gesteunt! ook ston een dure auto met alles erop en eraan, ik weet dat het zijn hobby is. ik ben ook ieder jaar mee gegaan naar tuningworld hier in DL, ook alleen omdat het mij ook wel interesseerd, omdat die auto's uit ieder land weg komen.
maar dan mag ik wel verwachten dat mijn ex mij ook in de paardenhobby steunt (ik was er max. 3 keer in de week max. 2 uurtjes..) en helaas deed hij it niet..
Laatst bijgewerkt door Arashah op 01-05-17 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:05

Pfffaard schreef:
Oftewel... aan de dames op dit forum.. besef je goed wat je een partner aandoet als je hier zo grappig kan zeggen dat hij onmiddellijk op straat staat als je moet kiezen tussen je paard en je partner.

Een man moet zijn vrouw uberhaupt niet dwingen te kiezen tussen hem en paard/auto/kind/hond/fiets/spijkerbroek/zusje/etc.
En andersom uiteraard ook niet. ;)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:06

Pfffaard schreef:
Ok ok ok.. helder.. ik had mn waffel moeten houden en op mijn manier oordeel ik ook. Zoals ik al zei kwam ik hier om uit te vinden of er manieren zijn om mijn relatie te redden, maar zoals Gianti schreef... niet alle relaties werken. Succes aan alle lezers die wel een gezonde balans vinden tussen hun paard en hun partner

Ik zou zeggen, maak er een topic over, men wil vast met je meedenken. :) Mits je het volwassen brengt en niet in een klaagzang waarin je generaliseert.

Natuurlijk is het niet leuk als je geen enkele avond samen kan doorbrengen en je daar wel behoefte aan hebt. Ik zou eens goed met elkaar gaan praten en je verwachtingen uitspreken. Kennelijk verwacht jij andere dingen dan zij, en dat geeft irritatie. Communicatie dus :)
Laatst bijgewerkt door Century op 01-05-17 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:06

Kerel, misschien moet je ergens anders huilie gaan doen dan op een paardenforum. Misschien zelf een forum beginnen?
haataanpaardenmeisjes.nl? Kleine tip, geen dank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:07

Dude! Serieus? _O- Je meld je even aan om je gal te spuwen over al die nare vrouwen met hun paarden hobby, op een paardenforum die voor 90% bestaat uit vrouwen, en dan ga je ook nog zeuren dat je gehaat word etc? Hahah okeeee _O- _O-