Lief van je dat je dat meisje die sorry had gezegd zon'n kans geeft!
Succes mocht het uitkomen op een rechtzaak!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annelien92 schreef:Ik moet toch ook even inspringen.
Hele nare situatie, vooral voor jou en je paardje. Ik zou je graag willen helpen. Ik werk bij een verzekering en beoordeel o.a. de verhaalzaken. Helaas, moet ik je wel vertellen dat bij verhaalzaken m.b.t. dieren jij altijd de eindverantwoordelijke bent. Met toestemming of zonder.
Om de situatie even te schetsen uit iets wat ik zelf heb meegemaakt en op een heel ander gebied, maar hetzelfde idee. Ik rijd in mijn auto en zie enkele meters voor mij een fietser. Alles gaat goed, tot de fietser besluit zijn stuur op het laatste moment om te gooien en zichzelf op mijn motorkap parkeert. Is dit mijn schuld? Nee. Wie kan betalen? Ik.
Dit is natuurlijk een hele andere situatie dan waar jij je nu in bevindt, maar het idee is helaas het zelfde. Eigenaren van dieren zijn altijd eindverantwoordelijk. Ook wanneer je bijvoorbeeld met je hond loopt, iemand schopt je hond en hij bijt terug.
Dorine92 schreef:En dit is precies wat ik zo achterlijk vind aan de nederlandse wetten en regels. Je kunt dus blijkbaar echt ongestraft andermans terrein betreden en aan andermans spullen zitten. En eigenlijk ben je dus, wanneer je een paard bezit, verantwoordelijk voor de hele wereld. Want iedereen kan "gewoon" de wei in lopen en "gewoon" op je paard gaan zitten. En als er dan wat misgaat, ja, dan kan jij dokken want het is jouw paard. Heel gek... eerst is het dier openbaar bezit en kan iedereen er ongestraft mee doen wat ze willen, maar als er dan wat gebeurt, dan is het ineens weer helemaal JOUW paard. Echt niet normaal. Kan me hier zo ongelooflijk kwaad over maken!
Dorine92 schreef:Annelien92 schreef:Ik moet toch ook even inspringen.
Hele nare situatie, vooral voor jou en je paardje. Ik zou je graag willen helpen. Ik werk bij een verzekering en beoordeel o.a. de verhaalzaken. Helaas, moet ik je wel vertellen dat bij verhaalzaken m.b.t. dieren jij altijd de eindverantwoordelijke bent. Met toestemming of zonder.
Om de situatie even te schetsen uit iets wat ik zelf heb meegemaakt en op een heel ander gebied, maar hetzelfde idee. Ik rijd in mijn auto en zie enkele meters voor mij een fietser. Alles gaat goed, tot de fietser besluit zijn stuur op het laatste moment om te gooien en zichzelf op mijn motorkap parkeert. Is dit mijn schuld? Nee. Wie kan betalen? Ik.
Dit is natuurlijk een hele andere situatie dan waar jij je nu in bevindt, maar het idee is helaas het zelfde. Eigenaren van dieren zijn altijd eindverantwoordelijk. Ook wanneer je bijvoorbeeld met je hond loopt, iemand schopt je hond en hij bijt terug.
En dit is precies wat ik zo achterlijk vind aan de nederlandse wetten en regels. Je kunt dus blijkbaar echt ongestraft andermans terrein betreden en aan andermans spullen zitten. En eigenlijk ben je dus, wanneer je een paard bezit, verantwoordelijk voor de hele wereld. Want iedereen kan "gewoon" de wei in lopen en "gewoon" op je paard gaan zitten. En als er dan wat misgaat, ja, dan kan jij dokken want het is jouw paard. Heel gek... eerst is het dier openbaar bezit en kan iedereen er ongestraft mee doen wat ze willen, maar als er dan wat gebeurt, dan is het ineens weer helemaal JOUW paard. Echt niet normaal. Kan me hier zo ongelooflijk kwaad over maken!
Dorine92 schreef:Koper schreef:Voor dit topic is het alleen allemaal niet relevant aangezien TS niet in Nederland woont.
Dan is België net zo achterlijk als Nederland![]()
![]()
![]()
XxFyrstaxX schreef:Oh mijn bloed begint echt te koken als ik zoiets lees. Jammer dat je dat soort nesten tegenwoordig geen flinke draai om de oren meer mag geven, ik had ze persoonlijk mijn weiland uitgebonjourd gebroken been of niet! Zijn ze nou helemaal gek geworden?!