Pony bereden door onbekend meisje.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:28

Jeetje ze, wat een brutale mensen lopen er rond. Beterschap met je pony!

Lief van je dat je dat meisje die sorry had gezegd zon'n kans geeft!

Succes mocht het uitkomen op een rechtzaak! :j

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:34

Annelien92 schreef:
Ik moet toch ook even inspringen.
Hele nare situatie, vooral voor jou en je paardje. Ik zou je graag willen helpen. Ik werk bij een verzekering en beoordeel o.a. de verhaalzaken. Helaas, moet ik je wel vertellen dat bij verhaalzaken m.b.t. dieren jij altijd de eindverantwoordelijke bent. Met toestemming of zonder.
Om de situatie even te schetsen uit iets wat ik zelf heb meegemaakt en op een heel ander gebied, maar hetzelfde idee. Ik rijd in mijn auto en zie enkele meters voor mij een fietser. Alles gaat goed, tot de fietser besluit zijn stuur op het laatste moment om te gooien en zichzelf op mijn motorkap parkeert. Is dit mijn schuld? Nee. Wie kan betalen? Ik.
Dit is natuurlijk een hele andere situatie dan waar jij je nu in bevindt, maar het idee is helaas het zelfde. Eigenaren van dieren zijn altijd eindverantwoordelijk. Ook wanneer je bijvoorbeeld met je hond loopt, iemand schopt je hond en hij bijt terug.

En dit is precies wat ik zo achterlijk vind aan de nederlandse wetten en regels. Je kunt dus blijkbaar echt ongestraft andermans terrein betreden en aan andermans spullen zitten. En eigenlijk ben je dus, wanneer je een paard bezit, verantwoordelijk voor de hele wereld. Want iedereen kan "gewoon" de wei in lopen en "gewoon" op je paard gaan zitten. En als er dan wat misgaat, ja, dan kan jij dokken want het is jouw paard. Heel gek... eerst is het dier openbaar bezit en kan iedereen er ongestraft mee doen wat ze willen, maar als er dan wat gebeurt, dan is het ineens weer helemaal JOUW paard. Echt niet normaal. Kan me hier zo ongelooflijk kwaad over maken!

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:36

lsjflksdfjslkfjslkfjs is mijn reactie toen ik je berichtje over het gesprek met die moeder las.

Dierenbescherming laten komen? Goed idee, kunnen ze meteen die dochter een verbod op het hebben van dieren geven of zo. En de auto in beslag nemen voor het bijna dood rijden van een kip :o

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:41

Dorine92 schreef:
En dit is precies wat ik zo achterlijk vind aan de nederlandse wetten en regels. Je kunt dus blijkbaar echt ongestraft andermans terrein betreden en aan andermans spullen zitten. En eigenlijk ben je dus, wanneer je een paard bezit, verantwoordelijk voor de hele wereld. Want iedereen kan "gewoon" de wei in lopen en "gewoon" op je paard gaan zitten. En als er dan wat misgaat, ja, dan kan jij dokken want het is jouw paard. Heel gek... eerst is het dier openbaar bezit en kan iedereen er ongestraft mee doen wat ze willen, maar als er dan wat gebeurt, dan is het ineens weer helemaal JOUW paard. Echt niet normaal. Kan me hier zo ongelooflijk kwaad over maken!

Dit ben ik volledig met je eens. Ik kom dagelijks dingen tegen waar mijn haren van overeind gaan staan. En voor dit soort zaken probeer ik een stem te vormen. Helaas heb ik niet de mogelijkheden om wetten te veranderen.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:48

jezus wat brutaal zeg!! het is jou terrein , jou pony´s , hun hebben geen toestemming om daar te komen dus toch dubbel straf voor hun? ik zou er mee naar de politie gaan en het uitleggen voordat ze dalijk alles op jou munten! ben erg benieuwd

lailapri

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 00:04

En wat leert dat kind met het haar been in het gips hier nu van? Mammie gaat het wel regelen. Lieg rustig de hele wereld bij elkaar en geef de pony en niets vermoedende mensen maar de schuld van jou fouten. Hup weer een product van de opvoeding dat op deze manier onze maatschappij verder gaat verzieken.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 00:07

Ik kan haast niet geloven dat zoiets echt gebeurd.... :(
Wat een rare mensen bestaan er toch.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 00:07

O ik kookte van woede en verbazing na het lezen van je verhaal. Het ergste van alles vind ik nog wel de moeder die achter haar kind staat en beide een grote mond terug geven. Echt ongelooflijk :x triest. Ook met verbazing gelezen hoe je het andere meisje een kans wil geven, echt super +:)+ .

Ben benieuwd hoe dit afloopt, wens je veel sterkte!

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 00:08

Ik zie dat dit al meerdere malen is benoemd door andere bokkers, maar wat heb ik onwijs veel bewondering voor hoe jij met deze situatie omgaat.

Ik wens je heel veel succes en sterkte met het proces tegen meisje 2 en het herstel van je pony.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 00:12

Maar denk je niet dat de moeder het kind in elk geval streng toespreekt?
Ondanks haar reactie lijkt me dat sterk maar we weten het niet
Als mijn kind iets flikt en dan doel ik niet op dit soort dingen is je eerste reactie ook "mijn kind doet dat niet"
Terwijl ik misschien me dondersgoed kan voorstellen dat kindlief dat wel doet dan krijgt hij of zij echt wel een passende straf

Vroeger toen ik in de 2de van de middelbare zat moest ik 12 uur na komen voor aantekeningen in t klassen boek (voornamelijk huiswerk niet af of boeken niet bij me dat moet 3x gebeuren voor 1 uur nakomen :+ )
En moest ik m'n moeder n blaadje laten tekenen ik wist dat ik straf kreeg als ze dit wist dus heb d'r zelf n handtekening onder gezet die op die van m'n moeder leek

3 maanden later ouder gesprekken en toen ze thuis kwam zwaaide er wat hoor heb 2 maanden niet mogen rijden terwijl mijn moeder op school zei dat ze die handtekening zelf gezet had :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 00:52

Dorine92 schreef:
Annelien92 schreef:
Ik moet toch ook even inspringen.
Hele nare situatie, vooral voor jou en je paardje. Ik zou je graag willen helpen. Ik werk bij een verzekering en beoordeel o.a. de verhaalzaken. Helaas, moet ik je wel vertellen dat bij verhaalzaken m.b.t. dieren jij altijd de eindverantwoordelijke bent. Met toestemming of zonder.
Om de situatie even te schetsen uit iets wat ik zelf heb meegemaakt en op een heel ander gebied, maar hetzelfde idee. Ik rijd in mijn auto en zie enkele meters voor mij een fietser. Alles gaat goed, tot de fietser besluit zijn stuur op het laatste moment om te gooien en zichzelf op mijn motorkap parkeert. Is dit mijn schuld? Nee. Wie kan betalen? Ik.
Dit is natuurlijk een hele andere situatie dan waar jij je nu in bevindt, maar het idee is helaas het zelfde. Eigenaren van dieren zijn altijd eindverantwoordelijk. Ook wanneer je bijvoorbeeld met je hond loopt, iemand schopt je hond en hij bijt terug.

Voor dit topic is het alleen allemaal niet relevant aangezien TS niet in Nederland woont.

TS wat een verhaal... knap gehandeld. Hopelijk komt je pony er weer helemaal bovenop. De kosten aan de osteopaat zou ik ook op de ouders van dat gekke kind verhalen. Succes!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 01:05

Koper schreef:
Voor dit topic is het alleen allemaal niet relevant aangezien TS niet in Nederland woont.

Dan is België net zo achterlijk als Nederland |o |o |o |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 01:09

Oh mijn bloed begint echt te koken als ik zoiets lees -:(- . Jammer dat je dat soort nesten tegenwoordig geen flinke draai om de oren meer mag geven, ik had ze persoonlijk mijn weiland uitgebonjourd gebroken been of niet! Zijn ze nou helemaal gek geworden?! }:)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 01:11

Dorine92 schreef:
Koper schreef:

Dan is België net zo achterlijk als Nederland |o |o |o |o

Je snapt 't niet :) Ik bedoelde dat jouw eerdere post voor dit topic niets toevoegt. Hoe de dingen in België geregeld zijn weet ik niet, iemand die dat wel weet kan hier eventueel een nuttige bijdrage doen. Mijn post gaat niet inhoudelijk over hoe eea in België gaat.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 01:37

TS, is er nog een vervolg gekomen vandaag?
Hoe gaat het met je pony en wat zeiden de politie en de verzekering?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 01:49

Imker schreef:
TS, is er nog een vervolg gekomen vandaag?
Hoe gaat het met je pony en wat zeiden de politie en de verzekering?

ze gaat morgen pas na de politie
Of nouja net hoe je t bekijkt vandaag dan
Is allemaal pas gisteren gebeurt of als je t anders kijkt vandaag

Oke dit klinkt niet echt logische

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 02:13

Het is toch echt niet te geloven walgelijke mensen en een walgelijke dochter maar dat kan niet anders . Wat fijn dat andere meisje zich nu begrepen voelt en waarschijnlijk dat ook moest doen van dat andere meisje zo van als jij dit niet doet dan zeg ik zus of zo tegen je ouders bv. Dat is een aanname maar kan me goed voorstellen dat het zo gegaan is. Wat vreselijk voor dat kleine hummeltjer om dit te moeten meemaken in zn eigen veilige wei, sterkte met de afwikkeling maar ik zou echt geen cent betalen, nothing nada

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 02:42

XxFyrstaxX schreef:
Oh mijn bloed begint echt te koken als ik zoiets lees -:(- . Jammer dat je dat soort nesten tegenwoordig geen flinke draai om de oren meer mag geven, ik had ze persoonlijk mijn weiland uitgebonjourd gebroken been of niet! Zijn ze nou helemaal gek geworden?! }:)

Niet wei af gooien, staande houden en 112 bellen je hebt ze immers betrapt op een strafbaar feit (dierenmishandeling en nog wat andere dingen, maar dit is de meest schadelijke), je mag ze vast houden (mits je niet meer kracht uitoefend dan absoluut noodzakelijk) en de politie om assistentie verzoeken. Die regelen dan de rest en ook de ouders hebben dan veel minder in te brengen dan nu. Politie is neutrale partij en daar tegen gaan schreeuwen is op zijn minst onverstandig.

Aansprakelijkheid van een minderjarige is inderdaad veel minder, maar ook afhankelijk van de leeftijd, omslagpunt ligt op 14 jaar daar onder ben je als paardeneigenaar geheel de sjaak, vanaf 14 minder. Voor mij ook een reden om zeker geen verzorgers te willen onder de 14 (als ik er al aan zou beginnen). Wet is inderdaad krom in NL en BE ook trouwens. Bordje verboden toegang ... helpt in NL in elk geval verzekeringstechnisch, maar ook om hulp van bv politie te kunnen vragen bij ongewenste mensen op je terrein. Of er in BE ook zo´n bordje bestaat kan TS het beste navragen en zo ja zsm ophangen ook al helpt dat voor de huidige ellende niks meer. Controleer dan ook gelijk hoe het zit met waarschuwingsbordjes ivm je schrikdraad, want daar moet je in NL ook elke 50meter langs openbare weg bordje voor ophangen. Hoe moeilijk ook (zeker op zo'n moment) je aan de wet houden geeft je de sterkste positie en die heb je dan wel nodig.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 06:41

Even met open mond gelezen...de brutaliteit van mensen...bah.

Hopelijk komt het goed met je pony maar de tijd zal dat moeten uitwijzen.

Ik heb begrepen dat je vandaag aangifte gaat doen?Gaat het andere meisje optreden als getuige?Of zeg ik nu iets heel raars.

Heel veel sterkte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 06:46

Hier ook totaal flabbergasted.

Ik wil je wel mijn complimenten geven voor hoe dat jij handelt, ik weet zeker dat het bij mij totaal uit de hand zou zijn gelopen en ik heel stom zelf vast had komen te zitten, terwijl ik toch al heel wat jaartjes volwassen schijn te zijn.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 07:11

ik zou aangifte doen van mishandeling er was ook geen toestemming om op het diertje te zitten nog jou weide te betreden. En dan zo een jong onbeleerd dier !
Dat ze haar been breekt eigen schuld, al is het vervelend voor haar!

sterkte ts met het hele gedoe!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 07:27

Wat een verhaal zeg... Wel heel fijn van je dat je het meisje dat berouw toonde een kans geeft.

Duimen dat t voor jou en je pony goed afloopt.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 07:35

Ik ben ook benieuwd of een 1 malig gebeurtenis echt zo een grote gevolgen heeft.

Hopelijk komen jullie eruit, echt raar dat de ouders zo aanvallend zijn

QuickQack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 07:41

In welke provincie woon je? Ikzelf ben van Vlaams-Brabant, en daar heb ik dat nog nooit tegengekomen!! Maar je handel goed!

pink0fish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 07:45

Wat een verhaal! En wat een brutale kinderen! Ik zou heel anders reageren als ouder... Ik vind dat ze totaal geen recht hebben op een schadevergoeding, ze zouden eerder jou moeten betalen voor de rug van die arme pony!Ik hoop dat het goed afloopt.