Ik word beschuldigd van diefstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:00

Littera schreef:
Ik bemoei me er in elk geval tot dan niet mee. Het liefst had ik gehad dat hij vanavond nog iedereen bij elkaar had geroepen en had gepraat, maar hij is natuurlijk ook maar een mens en hij moet ook afwachten tot mensen tijd hebben.

+:)+ +:)+ Heel goed. Ik denk zelf dat je hier een hele goede zet mee doet. Even geduld hebben, vertrouwen in hem en in baasje van je bij rijd paard. Als je nu gaat stuwen vanwege ongeduld kan dit te sterk tegen je gaan werken. Het is niet voor niets dat geduld een schone zaak is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:34

jeetje wat een rot situatie... :(
dat mensen het überhaupt in hun hooft halen om zich zo grof te gedragen tegen iemand 8)7

Leffroi

Re: Ik word beschuldigd van diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:06

Zou haast denken dat je dit verzint, maar dát getuigd pas van fantasie, hahaha. :Y)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:40

Verstandig TS! Laat je niet kisten. Rustig en verstandig blijven reageren. Sterkte.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:20

Mijn hemel wat kunnen mensen naar zijn!ik lees je verhaal met verbazing. Poeh ik kan me voorstellen dat je je evenbgeen raad wist.
Gelukkig sta je niet alleen hierin. Ik hoop dat jullie dit kunnen oplossen met de stalbaas.
Wat een nare vrouw ook......crisis waar je je energie in stopt....
Sterkte hoor.
En inderdaad sta er boven hoor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:49

Ik geloof in karma, dus dit komt uiteindelijk wel op z'n pootjes terecht :j

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:00

Allemachtig wat een rare toestand. Ik geloof niet dat dit bij ons op stal zover zou kunnen komen, in mijn beleving mag de stalbaas wel wat forser optreden. Wel super van de eigenaar dat ze je zo steunt.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 21:53

Dat ik me stilhoud is op aanraden van jou, pien_2010. Ik denk dat je gelijk hebt en dat ik zelf niet te veel moet pushen. Heel erg bedankt voor je reacties, ik heb er echt heel veel aan. :j

Aan de rest trouwens ook! Het is heel naar om te lezen dat zulke dingen op meer stallen spelen. Je zou inderdaad zeggen dat het verbroederend werkt als je allemaal van paarden houdt. Dat verhaal van die haflingers een aantal berichten terug is heel schokkend, dat vind ik nog veel erger. Wij mensen kunnen ons nog verdedigen, maar onze paarden zijn zo kwetsbaar. -O-

Saintelette schreef:
Jeetje zeg TS, wat een situatie.. Die mevrouw die nog even over jou kwam 'roddelen' stond ook lekker voor paal. Wat een domme mensen zijn er toch op deze wereld he..

Ik hoop voor je dat het met een sisser afloopt, maar ik houd mn hart vast..

Achteraf heb ik hier inderdaad nog om gelachen met de eigenaresse. Het klinkt heel raar, maar dat lachen luchtte wel op. Ik ben benieuwd of die vrouw haar nog aan durft te spreken, zelf zou ik dat absoluut niet meer durven als ik onterecht zoiets had gezegd. :=

Zelf denk ik niet dat ze mijn bijrijdpaard iets aan zou doen. Ten eerste is ze duidelijk dol op haar eigen paard. We hebben ook een veulen op stal en daar kan ze ook minutenlang naar kijken, ik heb haar er ook een keer heel zacht en lief tegen horen praten. Ten tweede heeft ze waarschijnlijk niets tegen de eigenaresse van mijn bijrijdpaard, en zij is nog altijd de eigenaar en degene die het hardst geraakt wordt als het paard gewond raakt of ziek wordt.

Dat is wat ik mezelf voorhoud, het liefst denk ik hier ook niet over na. De gedachte alleen al maakt me misselijk. Zelfs als ze iets van plan zou zijn, kunnen we er niets tegen doen. We kunnen het paard niet vandaag of morgen verhuizen. Ze weet nu in elk geval dat er camera's hangen als ze dat nog niet wist, dus dat werkt hopelijk ontmoedigend.

Leffroi schreef:
Zou haast denken dat je dit verzint, maar dát getuigd pas van fantasie, hahaha. :Y)

Als ik zoveel fantasie had, zou ik de nieuwe J.K. Rowling worden. :D
Maar het is inderdaad bizar, ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand zich zo gedraagt als deze vrouw. Ik ben heel benieuwd welke reden erachter zit en ik hoop dat de stalbaas daarachter kan komen.

Morgen heb ik een heel drukke dag (studie en werk). Ik verwacht geen nieuws, maar als ik een update heb, komt die niet eerder dan 's avonds. Ik vind het heel fijn dat jullie met me meeleven en meedenken, heel erg bedankt. :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:57

Ik hoop eigenlijk dat de persoon die zo moeilijk doet en enkele andere van stal meelezen. Dan kunnen ze tenminste lezen hoe triest ze eigenlijk bezig zijn om als volwassen en als groep samen te spannen tegen 1 nieuweling.
Persoonlijk weet ik niet of mezelf in zo'n situatie nog wel op me gemak zou voelen. Jammer dat er andere zijn van stal die met haar mee lopen.
Ik hoop voor je dat het toch netjes opgelost kan worden en anders hoop ik dat de eigenaar van je bijrijdpaard een hele leuke en gezellig andere stal kan vinden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 23:36

Citaat:
Als ik zoveel fantasie had, zou ik de nieuwe J.K. Rowling worden. :D

Een stukje uitje tekst.

Maak er je voordeel van.
Gebruik haar fantasie en leugens voor de nieuwe paarden soap.
Wordt vast een bestseller :P

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 23:49

Nou, ik vind het meer wat weghebben van zo'n goedkoop Penny- vehaal...
Erg cliché matig, dertien in een dozijn verhaal over jaloerse snob- achtige meiden die de hoofdrol speelster
( topicstarter in dit geval) niet kunnen uitstaan, omdat ze plezier heeft, en beter rijdt bijvoorbeeld, haha! Dat mens heeft zeker teveel van die oude Penny's gelezen!!!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 23:57

Dat kan ook :D
Maar penny boeken moeten ook geschreven worden :)
1 voordeel, je weet het einde. komt helemaal goed voor TS :)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 02:51

Oh help, als ik dit terug lees voel ik mij zo terug op mijn vorige pensionstal. Ik stond op een kleine gezellige stal, kwam altijd goed met de staleigenaar overeen, maar deze had geld nodig, en zette een aantal stallen bij.

Er kwam iemand bij staan met 5 paarden, dus ineens al die nieuwe stallen vol, gemakkelijk voor de staleigenaar. Die persoon kon het alleen absoluut niet verkroppen dat ik een bijrijder had voor 1 paard, en zij al haar 5 paarden alleen moest doen. Alsof iemand anders mij time-management kan bepalen...

Dus ze heeft meerdere pogingen gedaan om mijn bijrijdster te overtuigen 'voor haar' te rijden, en niet voor mij, ze heeft me beschuldigd van het vergiftigen van haar paarden, ze heeft me beschuldigd van het stelen van haar spullen, ze heeft de staleigenaar tegen mij opgezet, tot dat het zo erg was dat de staleigenaar mijn paard andere poedertjes ging geven dan de dierenarts had gezegd, omdat de nieuwe pensionklant overtuigd was dat ontstekingsremmers beter zouden werken dan antibiotica...

Gelukkig had mijn bijrijdster gezien dat de hoeveelheid poedertjes absoluut niet kon kloppen, heeft mij op de hoogte gesteld, ik ben met de staleigenaar gaan praten/ruzie maken, heb mijn trailer aangekoppeld en paard opgeladen. Ik wist nog niet waarnaartoe, ben beginnen rondrijden en rondbellen tegelijkertijd (handsfree uiteraard), en heb het perfecte plekje veel dichter bij huis (toevallig) gevonden.

Het toppunt van mijn verhaal is eigenlijk dat dit allemaal is gebeurd in de periode dat ik mijn mama heb begraven na een korte strijd met kanker, iedereen op stal was daarvan op de hoogte, ik was al een hele week niet op stal geweest omdat ik de begrafenis aan het regelen was, kreeg dan de dag van de begrafenis op de koffietafel telefoon van mijn bijrijder dat er iets niet klopte met de medicatie van mijn paard, en heb dus een paar uur na het begraven van mijn moeder mijn paard van stal verhuist. Ik blijf het nog steeds verbazingwekkend vinden dat je iemand gaat pesten in de ergste periode van die persoon zijn leven...

Ik wil zoiets nooit meer meemaken... Dus ik hoop TS, dat jij dit wel 'uitgepraat' krijgt, want mij is het niet gelukt.

Eepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 03:37

Wow! Ik zou willen dat ik ook maar een fractie van jouw fatsoen zou hebben, ik had haar denk ik al aan d'r haren door de bak gesleept. ;)
Een reactie zoals de mijne is waarschijnlijk waar dat kreng op uit is, zodat ze kan zeggen: zie je wel, die bijrijdster deugt niet...

Ga vooral door zoals je nu doet, succes!

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 07:40

Seltje schreef:
Oh help, als ik dit terug lees voel ik mij zo terug op mijn vorige pensionstal. Ik stond op een kleine gezellige stal, kwam altijd goed met de staleigenaar overeen, maar deze had geld nodig, en zette een aantal stallen bij.

Er kwam iemand bij staan met 5 paarden, dus ineens al die nieuwe stallen vol, gemakkelijk voor de staleigenaar. Die persoon kon het alleen absoluut niet verkroppen dat ik een bijrijder had voor 1 paard, en zij al haar 5 paarden alleen moest doen. Alsof iemand anders mij time-management kan bepalen...

Dus ze heeft meerdere pogingen gedaan om mijn bijrijdster te overtuigen 'voor haar' te rijden, en niet voor mij, ze heeft me beschuldigd van het vergiftigen van haar paarden, ze heeft me beschuldigd van het stelen van haar spullen, ze heeft de staleigenaar tegen mij opgezet, tot dat het zo erg was dat de staleigenaar mijn paard andere poedertjes ging geven dan de dierenarts had gezegd, omdat de nieuwe pensionklant overtuigd was dat ontstekingsremmers beter zouden werken dan antibiotica...

Gelukkig had mijn bijrijdster gezien dat de hoeveelheid poedertjes absoluut niet kon kloppen, heeft mij op de hoogte gesteld, ik ben met de staleigenaar gaan praten/ruzie maken, heb mijn trailer aangekoppeld en paard opgeladen. Ik wist nog niet waarnaartoe, ben beginnen rondrijden en rondbellen tegelijkertijd (handsfree uiteraard), en heb het perfecte plekje veel dichter bij huis (toevallig) gevonden.

Het toppunt van mijn verhaal is eigenlijk dat dit allemaal is gebeurd in de periode dat ik mijn mama heb begraven na een korte strijd met kanker, iedereen op stal was daarvan op de hoogte, ik was al een hele week niet op stal geweest omdat ik de begrafenis aan het regelen was, kreeg dan de dag van de begrafenis op de koffietafel telefoon van mijn bijrijder dat er iets niet klopte met de medicatie van mijn paard, en heb dus een paar uur na het begraven van mijn moeder mijn paard van stal verhuist. Ik blijf het nog steeds verbazingwekkend vinden dat je iemand gaat pesten in de ergste periode van die persoon zijn leven...

Ik wil zoiets nooit meer meemaken... Dus ik hoop TS, dat jij dit wel 'uitgepraat' krijgt, want mij is het niet gelukt.

Jeetje.. Ik schrik ook echt van dit soort verhalen hoor. Verschrikkelijk..

Sterkte TS, ik ben benieuwd naar updates. Fijn dat er wat hardere maatregelen zijn gekomen (zij weg of jullie weg), want je wilt echt niet op een stal blijven waar je je niet veilig voelt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 07:49

Littera schreef:
Dat ik me stilhoud is op aanraden van jou, pien_2010. Ik denk dat je gelijk hebt en dat ik zelf niet te veel moet pushen. Heel erg bedankt voor je reacties, ik heb er echt heel veel aan. :j
Heel graag gedaan. Ik hoop ook dat het de juiste uitwerking heeft. Grommen op het juiste moment en zwijgen op het juiste moment. Maar blijf alert. Je hebt goed gegromd en daarmee de zaak op de juiste manier laten kantelen.
Nu is de baas van de stal aan de beurt en ook in zijn belang hoop ik dat hij dit goed oplost. Dus of mevrouw komt met bewijzen, of mevrouw biedt haar excuses aan en met geen bewijzen en geen excuses kan mevrouw vertrekken. Ik hoop dat hij daar voor gaat staan want dit gezeik wil niemand op zijn eigen stal, want dat kost hem uiteindelijk klanten, want dit soort dingen gaat ten koste van de sfeer. Vandaag ben jij het , morgen iemand anders want dit soort mensen stoppen niet. Ik hoop dat hij zich dat heel goed realiseert, dat het nu aan hem is of de gezelligheid en emotionele veiligheid voor iedereen spoedig terug komt.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:21

Ik zou zeggen koop een paar goedkope sporen. En in het bijzijn van meerdere personen zou ik ze aan haar aanbieden. Met de mededeling dat je ze graag terug wil hebben als ze haar sporen weer gevonden heeft. :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:30

En dat moet je nou juist niet, doen, dan verpest je zelf de sfeer op stal....Ze is nu goed bezig, dit soort kinderachtige acties is het stomste wat je nu kunt doen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:36

Eens met Billy, gewoon de boel de boel laten nu, laat de stalbaas nu eerst zijn ding doen en blijf gewoon alert. Ook opletten dat wanneer iets gebeurd je niet meteen met de vinger naar de drakenvrouw wijst.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:10

Inderdaad. Hoe makkelijk het ook is om jezelf tot dergelijk niveau te verlagen: het lost niets op en zet enkel kwaad bloed. Gewoon bij jezelf blijven.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:25

Eepie schreef:
Wow! Ik zou willen dat ik ook maar een fractie van jouw fatsoen zou hebben, ik had haar denk ik al aan d'r haren door de bak gesleept. ;)
Een reactie zoals de mijne is waarschijnlijk waar dat kreng op uit is, zodat ze kan zeggen: zie je wel, die bijrijdster deugt niet...

Ga vooral door zoals je nu doet, succes!

Ik had het zelfde gedaan hoor. Wie denkt die trut wel niet dat ze is.. Kom nou... Zal haar een echte reden geven om mij te beschuldigen :')
Moet toegeven dat ik een echt heethoofd ben dus aan mij heb je de verkeerde om zoiets te flikken.
Ik heb echt respect voor hoe geduldig jij bent. Als je mijn bijrijder was en ze zou dit flikken zou die vrouw nog niet jarig zijn :')

Mocht het erger worden qua gedrag ookal is het uitgepraat. En ze blijft je beschuldigen, misschien voor de vrede een setje nieuwe sporen aanschaffen? Ookal geef je dan wel toe, maar als dat de sfeer beter maakt?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:31

Weet je met wat voor type sporen ze reed? Wieltjes, scherp, afgerond, met of zonder beschermende rubber,...

Ik zou zo brutaal zijn om op stal met sporen te gaan rondlopen rond mijn voeten, wel een totaal ander model van sporen en uiteraard aankoopbewijs goed bijhouden. Als er dan iemand iets over vraagt kan je zeggen? Mw heeft toch wieltjessporen, ik heb helemaal geen wieltjes,wel deze mooie afgeronde die ik in ruitersportzaak X heb gekocht. Zo toon je dat je niet te 'arm' bent om gewoon zelf sporen te kopen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:36

Seltje schreef:
Weet je met wat voor type sporen ze reed? Wieltjes, scherp, afgerond, met of zonder beschermende rubber,...

Ik zou zo brutaal zijn om op stal met sporen te gaan rondlopen rond mijn voeten, wel een totaal ander model van sporen en uiteraard aankoopbewijs goed bijhouden. Als er dan iemand iets over vraagt kan je zeggen? Mw heeft toch wieltjessporen, ik heb helemaal geen wieltjes,wel deze mooie afgeronde die ik in ruitersportzaak X heb gekocht. Zo toon je dat je niet te 'arm' bent om gewoon zelf sporen te kopen.

En wat bereik je daarmee?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:37

Al die tips over de sporen. Niet doen, niet terug treiteren of wat dan ook. Je doet het goed zoals je het nu aanpakt! Geef ze geen aanleiding om door te gaan met deze onzin.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:38

inderdaad oomens. Niveautje kleuterschool