Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:47

Oei zou toch even oppassen. Hengsten (of ruinen dan :') ) zijn ook nog even vruchtbaar na de casteratie.

Fflurtje gisteren

Afbeelding

Marleen_vA

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 23:21

Vandaag weer langs Gohan geweest. Wat is ie gegroeid in 3 wkn tijd! Beetje jammer van zijn speelafdruk op zijn voorhoofd hihi..

Afbeelding

Afbeelding

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 23:39

Is het dan zo gek dat die van mij (en zijn broertje van een maand jonger) nog geen ballen heeft? :+ hij is nu 10 maanden oud :=

Sabzje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 00:26

Ik kom mij ook graag melden.
Kytoga (Zardando x United) is een KWPN merrie van 9 april 2015. Ze is naar de keuring geweest en heeft een eerste premie behaald. Nu loopt ze in de opfok waar we iedere week even knuffelen.

1 dag oud
Afbeelding

Vandaag
Afbeelding

Afbeelding
En vandaag

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:52

Nu zie ik jullie foto's en bedenk ik mij dat ik dat helemaal vergeten ben Zaterdag. Zaterdag is Kasper naar de opfok gegaan. Hij liep zo mee de trailer op en heeft de hele weg geen pas verzet, echt super braaf. Hij ging bij de andere hengsten in de wei en moest echt even zijn draai vinden. Na 10 minuten begon hij lekker te eten en vond hij alles wel best. Ik heb dus alleen geen foto's gemaakt.

Gisteren kreeg ik wel last van twijfels, doe ik er wel goed aan etc... Het hagelde elke keer best hard en nog sneeuw erbij en vooral erg koud. Staat mijn arme makker ineens dag en nacht buiten. -O- Volgend weekend toch maar weer even spieken of alles goed gaat denk ik.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:53

Xziva die van mij had met 10 mnd ook nog geen ballen hoor. Nu net een jr oud en pas sinds week of twee hangt er wat onder.

Voor de gene die nu al castreren zijn jullie niet bang dat castratie nu veel invloed gaat hebben op de groei van je baby?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:06

Kady1 schreef:
Xziva die van mij had met 10 mnd ook nog geen ballen hoor. Nu net een jr oud en pas sinds week of twee hangt er wat onder.

Voor de gene die nu al castreren zijn jullie niet bang dat castratie nu veel invloed gaat hebben op de groei van je baby?

Nee hoor. Natuurlijk krijgt mijn ruin niet zon mooie dikke nek als zijn papa hengst.. Maar die kan ik er later ohz aardig op trainen hoor :D En zijn bouw is verder al heel mooi. Hij is totaal niet slungelig/iel. Goed voeren en met wat mazzel wordt jij juist iets hoger dan wanneer ik hem lang hengst had gehouden :j

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:53

Daantjuh88 schreef:
Gisteren kreeg ik wel last van twijfels, doe ik er wel goed aan etc... Het hagelde elke keer best hard en nog sneeuw erbij en vooral erg koud. Staat mijn arme makker ineens dag en nacht buiten. -O- Volgend weekend toch maar weer even spieken of alles goed gaat denk ik.

Ik zou deze gedachte zo snel mogelijk loslaten. Het is heel goed voor de jonge paarden om hieraan te wennen. Mijn ervaring is dat ze er sterker van worden, beter acclimatiseren en beter groeien in de kudde op het land. Een beetje regen of wind hoort niet erg te zijn. Komt wel goed :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:51

Daantjuh88 schreef:

Oh, ik dat zou ik ook hebben hoor :j

Mijn verstand weet wel dat ze tegen een stootje kunnen en niet smelten maar mijn gevoel zegt bij slecht weer toch wat anders.
Voor heb wel lekker tussen de mannen ravotten en leren voor zichzelf te zorgen.

Mijn jaarling gaat als het goed is 1 mei het land op. Ben ook erg benieuwd hoe ze het dan gaat doen. Hoop dat ze inmiddels "Hollands klimaat-proof" is... PRE schijnen nogal koukleumen te zijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:55

Marleen_vA; wat lief dat hij lekker bleef liggen.

Sabzje: jouw merrie is echt al een hele dame :) Hoe groot is de verwachting dat ze gaat worden?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:15

Kady1 schreef:

Ik kan er wel bang voor zijn maar zijn gedrag nu is gewoon niet te genieten! Ik hoop dat dit snel meer rust in zijn koppie gaat geven :(:)

--------------

Gisteren mocht hij op stal nog even genieten van zijn laatste weekendje als hengst :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:42

fransje23 schreef:
Daantjuh88 schreef:

Oh, ik dat zou ik ook hebben hoor :j

Mijn verstand weet wel dat ze tegen een stootje kunnen en niet smelten maar mijn gevoel zegt bij slecht weer toch wat anders.
Voor heb wel lekker tussen de mannen ravotten en leren voor zichzelf te zorgen.

Mijn jaarling gaat als het goed is 1 mei het land op. Ben ook erg benieuwd hoe ze het dan gaat doen. Hoop dat ze inmiddels "Hollands klimaat-proof" is... PRE schijnen nogal koukleumen te zijn.

Ik weet ook dat het beter is en heb er bewust voor gekozen om hem weg te brengen, ondanks dat ik zelf genoeg ruimte om huis heb. Ook voor het sociale deel is het veel beter, anders stond hij alleen met een shetlander die niet wil spelen!

Sabzje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:48

fransje23: Haar moeder is 1.68 en vader 1.71. Dus verwacht dat ze die richting op gaat.
Ze doet het heel erg goed. Helemaal als ik me bedenk dat ze met 3 weken een week in de kliniek heeft gestaan.
Het is zo'n ontzettend makkelijk en lief dier. <3

Verder heb ik weinig verstand van wanneer de balen in moeten dalen haha.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:52

Fflur met een deken :') Maatje 102, gekocht voor een Amerikaanse Mini(die haar ook te groot is) :') Is net wat te klein, maar was om te oefenen
Afbeelding

Tweede keer trouwens, gisteren de eerste keer, maar niet echt, was meer om af te 'drogen' na de regen. En die van gisteren was véél te groot :')

Oefenen jullie al wat met een deken, voor als ze ziek worden e.d.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:57

mijne heeft al een dekentje om gehad toen hij 3 maanden oud was (de fokker zit om de hoek dus heb al een aantal maanden met hem 'gewerkt' voordat hij echt van mij werd. lees: met werk bedoel ik halstertje om doen, netjes meelopen, lichtjes geborsteld worden en gewoon wennen aan mensen) gewoon er op leggen, en weer af. daarna singels vast enz. nu kijkt hij er niet meer van op :))

vind het heel belangrijk om hem nu rustig aan dingen te laten wennen op heel laag tempo ipv. alles op 3 jarige leeftijd bijvoorbeeld. hij is er nu zo makkelijk van geworden, en merk ook echt dat hij mij heel erg vertrouwd. want ja als je baasje voor je loopt word die als eerste opgegeten door een tijger toch? :D

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 08:41

Kady1 schreef:

(gaat even over onze inmiddels 3 jarige)
Wij hebben onze tinker nog voor zijn eerste jaar laten castreren..
Hij is inmiddels 1.52 en groeiend, dus ik kan niet zeggen dat t invloed heeft op de groei.. :D
Tonkers zijn altijd wat laat met de breedte in gaan, maar uitzwaren begint nu ook langzaam.. :j

Afbeelding

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 08:47

Die van mij is bijna 2 diegene die ik wil laten castreren en iedereen die schat hem kwa uiterlijk al rond de 4 en hij is nu al over de 140.
Groei zie ik dus geen problemen mee

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:38

Vandaag is Geronimo's grote dag :(:)

Hopelijk krijgt hij snel meer rust in zijn koppie :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:39

Ahh sterkte !! Komt vast helemaal goed ! :(:)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:41

Aah.. Succes!!

Sabzje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:07

Succes. Hoe is het gegaan?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:10

Succes met de castratie!

Mijne moet nog 1 worden, maar heeft zijn hoodstel al :D

Wilde die heel graag, en hij gaat nu uit de collectie ;( dus kon niet meer wachten met kopen haha :D (plus een mooie korting van 65 euro nu )

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:21

Het is heel erg goed gegaan, meneer stond na 5 minuten alweer op zijn beentjes :D

Ik heb ook een foto van zijn balletjes zelf maar ik weet niet of jullie daar tegen kunnen, bij interessen mogen jullie natuurlijk een pb sturen :D

Hier lag hij al
Afbeelding

Suf hoofdje
Afbeelding

Meer ruimte voor de dierenarts
Afbeelding

En daarna
Afbeelding

De dierenarts zou tussen 2 en 3 komen maar was er uiteindelijk om kwart over 3, de hele tijd hadden we mooi weer en tijdens de castratie zelf alleen maar regen. Toen ik hem meenam naar stal om even te drogen scheen natuurlijk weer de zon :+

Ik ben nu thuis maar vanavond ga ik weer even checken hoe het met mn ventje gaat :(:)

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:25

De mijne is maandag de pineut :p Ben benieuwd hoe het gaat.
Die van mij word alleen staant gecastreerd

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:21

Ah, wat een zielig hoopje op die laatste foto. Arm knulletje!

Maar gelukkig allemaal goed gegaan en nu hopen op een vlotte genezing!