Paardenmode van vroeger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:18

Afbeelding

Foto uit de oude doos. Hier was ik 18 jaar oud. Zo'n 21 jaar geleden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:01

Symbeami schreef:
Varekaj schreef:
Ik heb vorige week een waxjas gekocht _O- mijn huidige komt bij regen niet over het zadel en die jas wel.

Nu moet ik echt een wit zadel vormig dekje vinden, kan ik helemaal retro op wedstrijd (alleen geen koordsingel).

Volgens mij heb ik er hier nog 1 liggen, zadelvormig wit dekje.

Als dat een dressuur model full is zou het prachtig zijn :D

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:22

Varekaj schreef:
Als dat een dressuur model full is zou het prachtig zijn :D

Het is inderdaad een dressuurmodel, maar denk niet dat het full is, want ik vind hem erg kort! En hij ziet er ook echt niet meer uit, zit een vlek in, lijkt wel soort roestvlek. Tijd om eens wat van dat oude spul op te ruimen! :D

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:40

Veel dingen zijn heel herkenbaar, andere dingen denk ik van: "dat is toch juist heel modern?".

Zo reden wij in mijn ponytijd (midden jaren tachtig):
-beige rijbroek, geen rib (dat was voor de luxere mensen), kleuren kwamen later pas,
-fluwelen champignon cap met elastiekje en strikje achterop (verplicht voor iedereen onder de 18 en voor boven de 18 met de springles),
-zwart fluwelen manege trui (met logo geloof ik) wanneer er wedstrijden waren,
-rubberen rijlaarzen,
-nep schapenbont schabrak (zadeldekjes waren voor privé pony's/paarden),
-bruin tuig, veelzijdigheidszadels met koordsingels en hoofdstellen met lage neusriem (zwart was voor privé pony's/paarden).

Op de foto Sita (met rubberen bitringen en een schuimding ophoger onder het zadel) en ik
Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:48

De champignoncap kwam pas in de tweede helft van de jaren '90 ;)

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:07

Hierin rockte ik zo'n veertien jaar geleden..

Afbeelding

senna21

Re: Paardenmode van vroeger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:09

Eigenlijk wil ik wel weer een waxjas: en dan niet voor bij de paarden.
Zó fijn!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:40

oh ja die kettingkjes rond je hals, die wilde ik zo graag maar mocht het niet hebben...dat is wel een ander topic maar wat is er alweer zoveel veranderd!
zo leuk al dat jeugd sentiment! :#

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:41

Afbeelding

Hebben jullie deze ook allemaal gehad? :')

Mars102

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:42

Haha ik herken er teveel! :')
Ik reed vroeger met de vlag van de club (aan mijn beugel) in de parade!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:42

Skessa_ schreef:
[ Afbeelding ]

Die heb ik nog steeds :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:44

Skessa_ schreef:
[ Afbeelding ]

Die vond ik niet fijn. Die met de vingers allemaal in een andere kleur ook niet. Ik had wel handschoenen met nopjes maar dan katoenen die bij je pols dicht gingen met een klittebandje. Daarvan waren de vingers voor mij trouwens ook te kort. En na 1 les op de nieuwe fjord waren ze kapot :Y)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:57

Oh wat herken ik nog veel en zo oud ben ik toch niet zeggen ze :Y)
Vilten dekjes, lage neusriem, bitringen, caps met elastiek en met kinbakje, handschoenen met bobbeltjes, ribrijbroeken (heb er nog in de kast liggen) met klittenband _-:( en rubberen rijlaarzen.
Mijn pony tijd was het nog oranje shirt met lange mouwen met zwarte spencer erover heen en heet dat dat was in de zomer. Oranje zwarte driehoekje of blokjes met tape frontriem. Tape in de manen met vlechten. Met de tuigwagen op concours, nog een paar parades meegemaakt. Baalde altijd dat het al zo individueel werd in mijn tijd. Maar bepaalde dingen vind ik echt geen straf dat ze er niet meer zijn.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:58

Ik heb nog een leuke foto van mijn vader,

Dit zou in de jaren 60 zijn denk ik
Afbeelding

Ik ben zelf rond het jaar 2000 gaan rijden denk ik, ik had eerst zon beige en donkerblauwe rijbroek gehad, en kreeg later een lichtblauwe rijbroek + bijpassende jas. Was toen zoo trots op de manege daarmee haha. :').

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:07

Skessa_ schreef:
[ Afbeelding ]

Die heb ik nog steeds :Y)

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:30

Koper schreef:
De champignoncap kwam pas in de tweede helft van de jaren '90 ;)

Ohh ... ik dacht dat die fluwelen caps met strikje zo heetten. My mistake. :o

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:32

Oh god.. Ik ben dan wel van een wat later bouwjaar ('92) maar ik herken ook de velourse clubtruien die altijd veel te groot waren in combinatie met een wit dekje met het clublogo en reclame erop. En de parades inderdaad, alle paarden mee en degene die heet werden gewoon tussen twee paarden in aan een touw. Ribbroeken inderdaad en mam's zelfgemaakte paardrijkledij met een borduurpaard achter op een jas. Een fluwelen cap met een strik achterop heb ik ook gehad, zonder kinbeschermer want dat zat vervelend :P

Ik mocht toen absoluut niet op het dressuurzadel rijden wat de eigenaresse van mijn verzorgpony toen had. Het veelzijdigheidszadel was 'mijn' zadel en daar lag dan een opgevouwen deken onder haha!

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:44

Hahahaha _O- geweldig dit! Idd die Aigle rubber rijlaarzen met groene voering en als je ze dan al lang had en het was warm en je voeten waren zweterig dan kwam bij het uittrekken die hele voering mee naar buiten :')
Er was ook een moment waarop iedereen met sportschoenen ging rijden en dan die sokken in de wildste kleuren tot aan je knieën op getrokken :j prachtig dit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:52

Die sokken tot onder de knie doe ik nog steeds hoor :o Scheelt wel dat die steevast in m'n laarzen zitten en niemand ziet het. Heb trouwens ook nog altijd een stoffen rijbroek, ik denk van blue mountain ofzoiets, vanuit mijn kindertijd. Ben er nu 32, denk dat ik die ooit kreeg doen ik 13 was. Reken maar uit hoe lang dat ding het al overleefd :))
Ze heeft wel een lange tijd in de kast gehangen omdat ik toen overgestapt was naar een broek met leren zitvlak en dat had die oude niet. Nu trek ik ze wel weer aan. Na een ongeval soort van opnieuw moeten leren "zitten" en sindsdien is mijn houding een stuk beter geworden. Gevolg: ik schuif ook minder in mijn zadel en heb geen excuus meer...

Vroeger wilde ik nog niet dood gevonden worden in rubber regenlaarzen bij de paarden, dat stond niet! Weer of geen weer, altijd mijn nette leren laarzen aan (wat hebben die dingen afgezien...). Intussen denk ik bij mezelf "lekker back to basics" en bagger ik dus vaak rond in, jawel, rubber regenlaarzen _O- Niet om te rijden, wel om uit te mesten, longeerwerk, klusjes op de weide etc.

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 18:46

He Marieke, zat jij bij Mariaheide?
Ik zat bij Vorstenbosch. Wij reden in hetzelfde Rayon. Een kring was toen nog in Rayons opgedeeld.
Wat een leuke foto's en zo herkenbaar.

Wij hadden een oude srv wagen als zadelwagen. Wij zaten droog

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:20

Brainless schreef:
Skessa_ schreef:
[ Afbeelding ]

Die heb ik nog steeds :D

jup ik heb ze ook nog haha ik had ze toevallig vandaag nog aan :+

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:22

Zijn wel lekker warm ja *\o/* Ik had ook nog ergens een paar... Maar die had ik naast de kachel gelegd om te drogen..... Nu is er 1 half gesmolten :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:36

Skessa_ schreef:
[ Afbeelding ]

Nee, wij hadden vroeger alleen de zwarte :j

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:44

Zwarte idd met gekleurde vingers

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:54

Wat een leuk topic!!
Ik ben begonnen met rijden ergens rond 86, mijn eerste les in rubben regenlaarsjes en een geleende cap. Later naar de ponyclub, waar je voor 2,50 gulden 15 minuten mocht rijden. Ik kreeg altijd 10 gulden mee en verspreidde dat uiteraard over vier verschillende pony's. Later kreeg ik mijn eigen pony.
De met tape versierde frontriemen vond/vind ik echt verschrikkelijk lelijk, dat ik mijn eigen pony kreeg zat er zo'n hoofdstel bij, ik ben uren bezig geweest om die zooi eraf te halen. In mijn pony tijd had ik rubber rijlaarzen want anders konden mijn ouders maandelijks nieuwe kopen zo hard groeide ik. Later ben ik wel overgestapt op leren laarzen want rubber is niet mooi en zit voor geen meter.

Ik had altijd goedkope zwarte handschoentjes die je met klittenband vast maakte om de pols en met een stukje versteviging tussen de pink en ringvinger. Dure waren niet aan mij besteed omdat ik ze nooit alle twee bij elkaar kon houden, ik kwam vrijwel altijd met 1 handschoen thuis en de ander was op mysterieuze wijze verdwenen. Toen ik wat ouder werd ging het beter en ben ik overgestapt op Roeckl handschoentjes, die zijn praktisch onverwoestbaar.

De fluwelen cap had ik wel maar die droeg ik alleen op wedstrijd of als mijn ouders langs konden komen. Verder hing dat onding aan mijn fietsstuur. Je kreeg er zo'n enorme zweetkop van hihi
Toch vind ik dat soort caps wel nog mooi, ik vind die plastic GPA dingen echt verschrikkelijk, ik vond het uiteindelijk niet zo héél erg dat die van mij stuk ging toen ik viel :o . Ik heb onlangs mijn Charles Owen verkocht. Een bepaald moment ben ik toch het nut van die dingen gaan inzien en droeg ik ze altijd. Ik ben niet zo van de kleurtjes en glim/glans troep nooit geweest ook. Veel te ordinair voor mij, ik hou het liever klassiek. Ik was als kind al geen penny kind, ik hoefde geen roze spullen bij mijn paard.
Laatst bijgewerkt door Tazzey op 18-03-16 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt