Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annalogika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:08

Ik hoop dat je snel een goede camera vind die NIET knetter duur is :)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:09

marleen_usar schreef:
Kan je geen bordje ophangen met een tekst?

:D
"Beste Ongewenste Ruiter/Amazone,
Ik weet dat u er bent.
Gelieve met uw kont van de rug van MIJN paard af te blijven en
uzelf geheel van MIJN land te verwijderen.
I am watching you!
Was getekend,
De Eigenaar"

Maar even zonder gekheid; ben wel benieuwd hoe dit afloopt. Te bizar voor woorden!

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:11

Hoe halen mensen het in hun hoofd om zomaar op paarden van andere mensen te gaan zitten :?
Ik hoop dat je snel een goede betaalbare camera vindt en dat het opgelost wordt!

Marvel

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:15

Wat me nog te binnen schoot, is het weiland eigen terrein of van de gemeente? Op openbaar terrein mag je niet filmen (denk aan een stoep of parkeerplaats voor het huis).
Verder zou ik denk ik ook een bordje plaatsen met de melding dat er niet op de paarden gereden mag worden en dat er gefilmd wordt, om mensen af te schrikken om er uberhaupt op te stappen.

Voor hetzelfde geldt zijn het kinderen die zelf denken dat dit allemaal wel mag. Wellicht schrikt dat voldoende af.
Ook zou je nog navraag kunnen doen bij een wijkagent, dit gebeurd misschien meer en dan kan deze je mogelijk ook verder helpen.

annalogika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:16

(even een grapje tussendoor) Gewoon OVERAL bordjes ophangen met "i'm wachten you" en "I know you are there" Dat lijkt mij namelijk op een gegeven moment ook wel erg creepy worden :')

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:23

Als je een vermoeden hebt, dan kent die persoon ook het terrein... het is ja al eeuwen geleden maar in mijn herinnering moet men toch een heel padje aflopen /fietsen/rijden tot aan jou hek.dus zou ik daar een cam plaatsen en zo min als mogelijk anderen inlichten, waar precies.
Als jou spullen achter slot en grendel zijn maar wel een zadel gebruikt wordt... dan moet die persoon toch eigen spullen mee brengen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:33

Ik ben er dus ook nog helemaal niet zo zeker van er daadwerkelijk gereden wordt op dit paard. Een dergelijke vacht zou ook een bezweet hoofdafdruk moeten achter laten. Het is alleen maar een vierkant op de rug.

Maar is er niet iets te fabriceren met een bepaalde sluiting dat je om kan doen bij de buik en dat verwijderd moet worden wil men rijden? Als je er voor zorgt dat je foto's maken van hoe de sluiting hebt gedaan kun je op die manier controleren of er echt gereden wordt of dat er andere oorzaken zijn voor die zweetplekken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 10:02

Sammie schreef:
Ik ben er dus ook nog helemaal niet zo zeker van er daadwerkelijk gereden wordt op dit paard. Een dergelijke vacht zou ook een bezweet hoofdafdruk moeten achter laten. Het is alleen maar een vierkant op de rug.

Maar is er niet iets te fabriceren met een bepaalde sluiting dat je om kan doen bij de buik en dat verwijderd moet worden wil men rijden? Als je er voor zorgt dat je foto's maken van hoe de sluiting hebt gedaan kun je op die manier controleren of er echt gereden wordt of dat er andere oorzaken zijn voor die zweetplekken.

Maar waar moet die zadelafdruk dan door ontstaan? door het rollen?
Ze heeft nooit een afdruk van het hoofdstel op haar hoofd,ook niet als ze behoorlijk bezweet is. Die haren zijn natuurlijk ook veel minder dik daar.

Er zit een cijferslot op de deur en er is 1 kast open,die waar de spullen van Fyanne in liggen.
Ik vermoed dat diegene de code weet.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:27

Dan zou ik direct de code veranderen. Wie weet heeft het er niks mee te maken maar je kan maar beter alle directe mogelijkheden uitsluiten.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:06

AnnaMira schreef:
(even een grapje tussendoor) Gewoon OVERAL bordjes ophangen met "i'm wachten you" en "I know you are there" Dat lijkt mij namelijk op een gegeven moment ook wel erg creepy worden :')

Of zo'n opname met een creepy stemmetje "I know you are there honey" "I'm watching you" :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:12

Wat een naar verhaal zeg.. wat een brutaliteit ook! Maar ze moeten toch ook hun eigen zadel meenemen dan waar ze mee rijden, is dat niemand opgevallen?

Bij ons gebeuren er ook wat rare dingen.. paarden staan aan huis en afgelopen zomer zaten er ineens vlechtjes in de manen.. :? Verder vond ik vorige week een halstertouw in de weide en zijn we nu een zweep kwijt.. We weten van een buurmeisje dat ze weleens komt en ze heeft ook een foto op instagram geplaatst van haarzelf en mijn paard met de tekst 'I love my horse' maar we hebben haar nog niet op het heterdaad betrapt helaas.. We weten ook niet zeker of ze het is maar het is wel een eng idee.. helemaal omdat ze dus de stal in moet om zweep/halster/elastiekjes te pakken.
Laatst bijgewerkt door Captain op 31-03-16 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:13

gohya schreef:
Er zit een cijferslot op de deur en er is 1 kast open,die waar de spullen van Fyanne in liggen.
Ik vermoed dat diegene de code weet.

Is het sowieso geen optie om deze te vervangen? Lost het probleem van het rijden misschien niet op maar dan kunnen ze in ieder geval niet bij de spullen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:46

Ik weet het niet, ik heb dat mijzelf ook afgevraagd, maar voor een zadelafdruk vind ik het een rare afdruk. Tenzij het een westernzadel is, maar een afgerond zadel heeft zelfs met een dekje naar mijn ervaringen nooit een vierkant op alleen de rug. Een Engels zadel heeft, ook met een dekje een echt zadelvorm. En als je het dekje dan weer wel meetelt zou het toch over het hele gedeelte een dergelijke opgedroogde vorm achter moeten laten en dat doet het ook niet? maar het is dan ook wel raar dat het eerste keer een vierkant lijkt te zijn en de tweede keer weer wel ronder (zonder dekje gereden?)

Ik denk ook niet dat je het moet uitsluiten, wel rekening mee moet houden dat dit een mogelijkheid is. Maar ook verder moet durven kijken. Dit paard is oud, heeft nog een behoorlijke vacht en dat mag op die leeftijd maar het kan wel voor zweten zorgen. Als ik die eerste foto’s van achter de voorbenen bekijken zou ik dat eerder een ik-heb-het-gewoon-erg-warm-gehad-zweetplek te noemen. Maar dat verklaart de bovenkant dan weer imo niet.

Ik heb zelf nog aan scheren gedacht, maar ja.. dan haal je ook gelijk wordt er nu wel of niet op gereden bewijs weg. Dus dat schiet niet op.. :+

En dan resumerend jouw zadel kunnen ze niet (meer- verander je codes) gebruiken, past niet dus moeten ze eigen zadel meenemen. Wie die stiekem gaat rijden doet dat? Wie heeft wel een zadel, maar geen paard om op te rijden? In mijn tijd klom ik wel eens stiekem zonder zadel op een paardenrug. Dat soort dingen lijkt mij dus ook waarschijnlijker dan iemand die met zadel, singel etc op een fietsje of een auto stiekem ergens gaat rijden. Hoofdstel hoeft niet noodzakelijk te zijn,maar ook dat dient meegenomen te worden. Alternatief is halster, dat moet dan om zijn of meegenomen worden. Dat hoeft dan idd geen plekken achter te laten.

Eigenlijk moet je dus echt iets verzinnen om er achter te komen wat dit veroorzaakt. Dus stapsgewijs echt uitsluiten. Mijn tip is noteer dingen, wanneer gebeurt er wat , zit hier een patroon in. Dit gebeurde op dinsdag, vrijdag. Noteer ook de weersomstandigheden. Zet voorwerpen op het terrein expres ZO neer dat je direct kan zien als dit verplaatst wordt. Ga vaker zelf of spreek dit met de anderen af.

Bij aliexpres (en bij de gamma trouwens ook) kun je dummicamera’s kopen. Als je die ophangt schrikt dat wellicht ook af. Zit een rode sensor in, waardoor ze echt lijken. Kosten een paar euro.

Zet desnoods (in overleg) een groot bord neer met een soort van tekst van paardrijden is verboden. Als er echt iemand komt schrikt dat wellicht af. Verander codes en sloten zodat je zeker weet dat alleen de juiste betrokkenen toegang hebben.

Ik zou hier trouwens zelf ook horendol van worden hoor. Want het lijkt inderdaad op dat er op gereden wordt. En dat zou wel schandalig zijn zo! Anderzijds zie ik ook dingen waardoor ik denk even verder kijken naar mogelijke andere oorzaken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 12:25

Het is toch erg duidelijk dat er iets op haar rug komt te liggen.En zweten zonder iets te doen,heeft ze nooit last van.Ik heb dit paard al 5 jaar en ken haar door en door.Een verandering bij haar valt me gelijk op.
Ze is wel eens bezweet onder haar 'oksels' bij de voorbenen,maar dat is dan echt alleen in die holte,niet dat hele stuk waar de singel zit.

Ik heb heel lang getwijfeld of het wel zo is,dat ze bereden is,heb eerst veel nagevraagd en na gekeken.Maar ze word echt duidelijk bereden.Wát er op haar rug ligt dan?geen idee. Heb ik ook over nagedacht en dan kom ik uit bij een dekentje wat ze op haar rug leggen.Een dekentje gaat schuiven,en dan kan je deze vorm krijgen.
Dit kan niet zomaar uit het niets ontstaan. ;)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:31

Even mee in de hersenspinsels van Sammie. Mijn merries kroelen regelmatig en hebben dan ook zulke plekken (blijkbaar kwijlen ze). Kan dat?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:33

Heb jij vaste tijden met naar de paarden gaan, die persoon weet dat misschien wel. Heb je niet iemand die je kan vragen die buiten jou tijden om gaat naar de paarden?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:42

Degene die je vermoed dat het is een bekende van je dan?
Omdat je ook denkt dat diegene de codes kent van het slot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:54

Misschien dan code van slot een keer veranderen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 12:58

Ik heb vaste dagen en ga altijd in de middag,dat is bij iedereen zowat bekend.
De code kan ik weer veranderen door weer een nieuw slot te kopen,dit is al mijn 3de cijferslot die ik gekocht heb,kosten steeds 10,- per stuk.

Als het kwijl is dan zie je dat meteen,de plek is sowieso opgedroogd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:59

Je kan toch gewoon andere code instellen?
En tijdelijk planning even omgooien naar de ochtend?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 13:02

Nee dat kan dus niet meer bij deze sloten,eenmaal een code ingesteld is die niet meer te veranderen.
Ik kan in de ochtend nooit,ik zit ook in de verzorging en dat is in de ochtend.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:19

Kun je een oud slot terug hangen? Als ze er hetzelfde uitzien? Of twee sloten? Of een slot met een sleutel ipv code. Hang er voor mij part 3 tegelijk aan :)

annalogika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:25

Hè wat stom dat dat slot ook geen nieuwe code kan |o En een slot waarvan je wel de code kan veranderen kost dan natuurlijk weer meer O:)

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:41

Weg met t cijferslot ... ik krijg ieder cijferslot open met een beetje kracht en geluister kraak je die zo ...als ik het kan ..

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:43

wat bizar, ben heel benieuwd wat er uit komt. conrad is trouwens een goede site bestel er alles