Bowen schreef:Kans krijgen om te dollen en een aantal soms ook buiten komen klinkt gewoon niet goed.
Je zegt dat het niet ideaal is, ik vind niet ideaal erg mild uitgedrukt. Een aantal komt soms buiten en ze krijgen af en toe een uurtje om te dollen. Dat is gewoon niet, niet eens een beetje, voldoen aan de basisbehoeften van het dier.
Jij komt gewoon met een vrij extreme situatie, paarden die amper tot niet buiten komen en zeker 1 dag per week helemaal niet buiten komen (rustdag, tja...).
Daar zie ik gewoon geen grijs gebied in, met alle respect trouwens.
Voor mij zit de interessante discussie in het grijze gebied, niet in zo'n extreem geval als jij neerzet. Snap dan ook niet goed hoe je dat met de mantel der liefde kan bedekken. Want dit gaat niet meer om meningen en verschillende individuen die verschillende oplossingen vragen. Zoveel op stal is gewoon niet goed, het kan handig zijn voor het mens, dat is het enige.
En nogmaals, ik ben echt geen 24/7 buiten extremist, zie hier ook helemaal niemand zeggen dat dat het enige goede is en al het andere slecht is.
Die rolberoerte komt dus gewoon van wat je zegt, iets dat te vergelijken is met een hond 24/7 in een kleine bench houden, of een dolfijn in een badkuip (leen even die uitspraak van een ander). Daar is eigenlijk gewoon geen excuus voor.
Amen!