Hoever ga jij op het welzijn van je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Hoever ga jij op het welzijn van je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:52

Ik vind het héél,héél erg voor jullie beide TS. Schandalig dat ze dit paard zo hebben verkocht aan je.
Mijn paarden gaan alleen onder Contract weg [herplaatst].
Ik wens je heel veel sterkte.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:08

gohya schreef:
Ik vind het héél,héél erg voor jullie beide TS. Schandalig dat ze dit paard zo hebben verkocht aan je.

En dat zegt helaas niet veel...
Kennis van mij heeft ook een paardje, welke achteraf weggeven bleek met contract.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:11

Precies. Ik vraag me altijd af of zo'n contract dit soort dingen wel echt kan helpen voorkomen.
Heel veel sterkte TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:14

Ik ben destijds (toen mijn paard weg was) zelfs met een onderzoeksjournalist aan het werk geweest, maar je wil niet weten wat er allemaal gebeurt (gesjoemeld) wordt met afgekeurde en mankerende dieren. En in wat voor aantallen is helemaal ongekend.

Daarbij moet ik opmerken dat zolang er mensen zijn die denken een goed paard te kunnen kopen voor een schijtprijs, zich ook af moeten vragen of het allemaal wel klopt!

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo.

TS veel sterkte met je beslissing, fijn dat Othello bij jou zijn laatste dagen mag slijten of aan zijn eind mag komen _/-\o_

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 16:35

Ik voel mij echt gebroken... Zo een harde klap in mijn gezicht is dit... Ongeloofelijk.
Othello is het zo niet gegund terwijl het zo een uitzonderlijk lief paard is... Beest is goud waard in zijn karakter, je kunt alles met hem en wat is het een Kl*te idee dat juist zo een uitzonderlijk lief paard zo ontzettend naar behandelend is geworden alsof het een stuk vuil was bah... Wat is de mensheid toch maar naar als het gaat om geld :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:59

Dit topic heeft een trieste wending genomen maar gelukkig is de waarheid naar boven gekomen..
Ik verbaas mij hoe braaf dit paard gebleven is desondanks zijn ongemakken..
Hopelijk kun jij een wijze en eerlijke beslissing nemen Othelloster. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:11

Wat ontzettend verdrietig is dit. Voor TS, voor Ivonka en niet in de laatste plaats voor dit paard. Over veel overhebben voor je paard gesproken: Dit topic laat heel duidelijk zien dat een dier een waardig einde aan zijn leven gunnen blijkbaar soms ook meer kracht vereist dan een mens op kan brengen....

Sterkte...

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 17:21

Nooit heeft hij een kik gegeven.
Nooit verzet altijd doodbraaf..
Met zijn verwonding hebben we hem aan een los touwtje kunnen verdoven, hij was plaatselijk verdoofd omdat hij zo braaf was.
Altijd oprecht, altijd betrouwbaar...
Altijd... Tranen in mijn ogen dat dit paard deze ellende heeft moeten doormaken...
Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
Komende tijd op pijnstiller en zijn laatste dagen gunnen of meteen er een einde aan maken:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:29

Ik zou eerlijk gezegd morgen de DA laten langskomen, maar dat is persoonlijk uiteraard!...
Heel veel sterkte .. :(

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:30

Ach TS :(:) alle hoop op herstel in een klap weg.

Ik zou hem nog een paar dagen op flinke pijnstilling laten genieten van het leven en hem dan laten gaan. Mij persoonlijk zou het nog een beetje een goed gevoel geven dat hij na zo'n tijd bikkelen toch nog een paar mooie dagen mag hebben.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:31

Ik eerlijk gezegd ook. Jullie hebben zoveel voor hem gedaan! Echt petje daarvoor!

Maar ook ik zou hem niet meer verder laten lijden, veel sterkte met welke beslissing jullie ook maken

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:32

Ik begrijp niet dat het in 10 jaar tijd niemand is opgevallen dat hij helemaal niet in orde was...wat ik zou doen??aangepast voer geven,die ellendige band af doen...maar dat roep ik al jaren...kortom,de verzorging die hij nodig heeft..aangepast.Apart van de rest zodat hij eindelijk eens de hoeveelheden voer kan eten die hij nodig heeft,zonder dat de anderen hem wegjagen.Dit paard heeft al jaren speciale verzorging nodig die hij niet krijgt...stalhouders die niet meewerken,problemen thuis..ik heb ze door de jaren heen voorbij zien komen.Waarschijnlijk is inslapen voor het dier beter

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:50

Omg.
Wat ontzettend sneu.
Ik duik in de geschiedenis van TS en kom eigenlijk vanaf 2013 alleen maar ellende tegen.

[YRT] paard trilt en heeft het koud..
[YRT] De vorderingen van Othello!
[JITP] Na anderhalf jaar mag het resultaat er zijn: Othello!
[MD] Gekneusde hoef, hoe nu verder?
[MD] Zwaar kreupel.. hoe kan dit opeens..

Hoe kan dit in godsnaam. Paard heeft vaak niet de juiste behandelingen gekregen, al jaren, nooit goed onderzocht, maagzweren onbehandeld, geen tandarts, dan nog een ongeluk, draadwond, etc zeer pijnlijke slepende kwestie. Zijn er nooit foto's gemaakt tijdens alle kreupelheden? TS hoe kan dit nou.. En dan dat verhaal van ivanco.. Oh qat triest. TS kijk jij terug op de afgelopen drie jaar?

Mijn hart is bij Othello, arm arm arm paard.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:53

Dat bedoel ik...in en in triest dit...en dat heeft weinig met zijn geschiedenis te maken

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 17:59

Afbeelding

Afbeelding
Afgelopen tijd...
Goh hoe kijk er op.. Machteloos altijd maar weten dat het niet gaat goed met hem en heel veel ongeluk..
Je moest eens weten hoe het altijd aan mij vrat om hem zo slecht te zien.
We hebben vaker de dierenarts erbij gehad.
Huidige dierenarts Kent hem donders goed.
Maar ik ga niet mijn verantwoordig afleggen ik ken Othello en zijn problemen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:03

Nog steeds die band om...laat dat paard alsjeblieft inslapen...dan is hij beter af.Uiteraard heb je gedaan wat in je vermogen lag.Heel veel ellende had ook voorkomen kunnen worden...jij hebt met 1paard meer ellende dan ik met 3in 35 jaar

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:04

Hannanas, ik vind je post redelijk kwetsend naar TS overkomen. TS is 17 en heeft het uiteindelijk te doen wat haar ouders en DA zeggen. Als die niet instemmen voor foto's of andere onderzoeken kan zij daar ook niks aan doen. Al snap ik hem ook zeker wel je post hoor!

Ik heb de TS in een Whatsapp groep en ze wil echt het beste voor hem! Deelt hier namelijk haar ervaringen en dergelijke. Laten we nu niet alles op gaan rakelen iedereen kan dat zien.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:08

Brainless schreef:
gohya schreef:

En dat zegt helaas niet veel...
Kennis van mij heeft ook een paardje, welke achteraf weggeven bleek met contract.

Dit contract gaat via een officiële stichting he,met KvK nr.

Och TS wat een vreselijke klap in je gezicht moet dit zijn voor je! :(:)
Je moet doen wat je verstand zegt,niet wat je hart zegt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:11

Die eerder geopende topics..door TS staan gewoon openbaar.Zijn gewoon te bekijken.Dat heb je als je een topic start.Ik heb het te doen met dat arme paard.,vanaf topic nummer een een aaneenschakeling van ellende en nalatigheid,die zeker niet alleen TS te verwijten is

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:21

gohya schreef:

Dan ben je net zo erg bezig, contract stelt niks voor, zodra een ander voor jouw paard de onderhoudskosten betaald, heb je er niets meer over te zeggen en je schuift de ellende in andermans schoenen, hoe dan ook. Een blessure is een blessure en heel vaak willen mensen toch geld terug van zien en of er wat aan hebben zoals ermee kunnen rijden of voor de verkoop. Zat van gezien en vernomen.....ze hebben er gewoon de schijt aan en worden er bijna nooit op gepakt.

Jeetje zeg wat naar dit............dier lijdt dus al 10 jaar.............
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 09-03-16 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:23

Hoe triest ook; dit soort topics zijn wel uitermate leerzaam.
Aan de ene kant voor de talloze mensen die hun kapotte of oude dieren aanbieden als 'weidemaatjes'.
Aan de andere kant voor jonge/ onervaren eigenaren om te zien hoe complex een echt goed 'beleid' eigenlijk kan zijn, er is een groot gebrek aan kennis waardoor ogenschijnlijk kleine klachten verslechteren en resulteren in nieuwe klachten en een neerwaartse spiraal inzetten waar een dier niet meer uit komt.
Veel 'leed' is gewoon niet nodig.
Informeer jezelf.... het web staat er vol mee!!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:50

Ts sterkte.
Jou als minderjarige valt niets kwalijk te nemen.
Jij hebt gedaan wat in je macht lag.

Maar de ellende is begonnen bij de eerste persoon die hem als weidemaatje de handel in slingert.
Ik weet dat ze zegt dat ze het erg vind.
Maar ik kan er wel zo enorm boos om worden.

Dan zijn er nog mensen geweest die hem tussen door hebben gehad met ook problemen die ze met verkoop weer op een ander hebben geschoven en niet aan het paard gedacht maar aan de portemonnee.

En ja helaas ook de ouders van ts.
Drie jaar terug had het paard al op de foto gemoeten na herhaaldelijk kreupel te zijn.

2 grote verliezers hier.
Arme ts en haar arme paard waar ze zoveel van houd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:41

Ik ken best wel wat mensen die ook een kapot paard hebben overgenomen en die paarden zijn er alleen maar op vooruit gegaan.

Paarden houden is observeren en vooruit zien.
Verliezen ze iets gewicht,bijvoeren...niet wachten tot je er door heen kunt kijken en ze staan te trillen van ellende.
Prikkeldraad in de wei,vast/ls/op de grond?...weghalen of zorgen dat de paarden er niet bijkunnen,niet pas doen als er een mega wond ontstaan is.

Als je topics kunt starten kun je ook topics lezen.Heel Bokt staat bol van de topics met veel goede tips en info.Hoe krijg ik een dun paard weer op gewicht,dekens,maagzweren noem maar op.Allemaal met goede bruikbare en nuttige tips.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:43

Ragdollcat schreef:
gohya schreef:

Dan ben je net zo erg bezig, contract stelt niks voor, zodra een ander voor jouw paard de onderhoudskosten betaald, heb je er niets meer over te zeggen en je schuift de ellende in andermans schoenen, hoe dan ook. Een blessure is een blessure en heel vaak willen mensen toch geld terug van zien en of er wat aan hebben zoals ermee kunnen rijden of voor de verkoop. Zat van gezien en vernomen.....ze hebben er gewoon de schijt aan en worden er bijna nooit op gepakt.

Jeetje zeg wat naar dit............dier lijdt dus al 10 jaar.............

Uhm ik heb een paardenopvang en ik kan niet alle paarden houden.Paarden gaan weg onder contract. Stichting is door een Notaris opgemaakt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:46

Geerke

Verwaarloosd en daarna opgeknapt ja.
Kapot en opgeknapt nee.
Kapot is kapot.
En natuurlijk zal een paard zonder belasting maar wel weigegang tijdelijk beter worden.
Maar zo'n paard de handel in en je krijgt een verhaal als dit.
Helaas niet de eerste en ondanks internet en je vermoed dat mensen wijzer worden ook niet de laatste.