Wat is jullie mening van paardenvlees?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 08:25

DebbieNL schreef:
Uit de reacties op mijn bericht kan ik 1 ding opmaken..
Je voelt je aangesproken..
Ik wordt gewoon boos bij t idee dat je het geen waar je van houd gewoon op eet..
Misschien een rare vergelijking maar kan t niet helpen om aan kannibalisme te denken.. (net zo walgelijk)
En zoals ik al zei.. ja met een koe heb ik niks dus ook geen moeite om die te eten.. beter lezen dus!
Het gaat mij om t idee dat iedereen hier (neem ik aan) van paarden houd.. levende paarden..
Hoe kan je t dan eten.. vind dat gewoon niet kunnen..
Mensen die niks om paarden geven daar begrijp ik t wel van..
Al zie ik liever dat paardvlees gewoon helemaal geen optie meer is maarja..

Ik vind een kip ook schattig hoor, aai ook gerust een koe, maar hé, die zijn niet gemaakt om op te rijden dus rijd ik op een paard. En eet ik ze als ik dat toevallig tegenkom.
Zoals lieveli al zegt, natuurlijk voelen we ons aangesproken, jij komt ons schoft noemen omdat we niet jouw mening delen.

maralyn

Re: Wat is jullie mening van paardenvlees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 08:35

Nou Debbie, Ik zal heel eerlijk zijn.
Het boeit me niet wat je van me vind.
Ik eet wat ik lekker vind, of je me nu gek vind, stom vind of weet ik veel wat.

Moet ik mijn leven, aanpassen voor jouw mening? Lijkt mij niet toch?

Wat mensen eens een keer moeten leren, is elkaar in de waarde laten.
Al fok je grote katten, en slacht je ze zelf? (Moet je het wel goed doen, dat het in 1 x klaar is uiteraard) het zal mij roesten! Echt waar!!

This alleen jammer, dat jij op deze manier je mening probeert door te drammen, dat wij paardenmensen die paard eten, hartstikke slecht zullen zijn, omdat we onze "vriendjes" op eten.

Ondanks dat ik zoveel met paarden doe, een band heb met ze, en ook verdriet heb, als ze weg zouden moeten, of niet meer kunnen leven, zijn het voor mij geen "vriendjes".
Ik vind dat vermenselijken.
Houd ik zelf niet zo van. En dat mag ik ook best vinden.

Ik heb respect voor ze, ik laat ze bewegen, en ik zorg er voor dat ik achter de keuzes sta, die ik voor ze maak. Dat laatste hoef ik bij mijn "viendjes" niet te doen, die doen dat zelf wel.

Ja, ik rijd op ze, maar wordt het daardoor nou zoveel anders?
Vind ik niet.

Als ze niet meer een waardig bestaan leven, dus met pijn, vind ik het bést dat paarden voor consumptie gebruikt worden.

We eten immers enkel het vlees.
Niet de ziel, wat in het lichaam heeft voortbestaan, waar het karakter zich in geuit heeft.

En om dat laatste, eet ik mijn paarden, met plezier op.
En ik heb nog nooit het idee gehad, ondanks dat paarden (en andere vluchtdieren) kunnen ruiken dat ik vlees eet, en dus ook paardenvlees eet, dat paarden hier zich wat van aan trekken.

De dood hoort er bij.
Lichaam bevind je maar een tijd in, waardoor je kunt voortbestaan en voortbewegen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 09:49

DebbieNL schreef:
Uit de reacties op mijn bericht kan ik 1 ding opmaken..
Je voelt je aangesproken..
Ik wordt gewoon boos bij t idee dat je het geen waar je van houd gewoon op eet..
Misschien een rare vergelijking maar kan t niet helpen om aan kannibalisme te denken.. (net zo walgelijk)
En zoals ik al zei.. ja met een koe heb ik niks dus ook geen moeite om die te eten.. beter lezen dus!
Het gaat mij om t idee dat iedereen hier (neem ik aan) van paarden houd.. levende paarden..
Hoe kan je t dan eten.. vind dat gewoon niet kunnen..
Mensen die niks om paarden geven daar begrijp ik t wel van..
Al zie ik liever dat paardvlees gewoon helemaal geen optie meer is maarja..

Natuurlijk voelen zich hier meerdere aangesproken; jij noemt degene schoften omdat zij paardenvlees eten.

En ik hou echt veel van (levende) paarden, maar als ze dood zijn is het voor mij over.
Dan is het leven eruit en is het zonde om zo'n mooi stukje vlees weg te gooien en/of te verbranden.

Jij hoeft ook geen paardenvlees te eten.
Snap best dat er mensen zijn die dat tegen staat,, maar om paardenvleeseters schoften te noemen; gaat mij te ver.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:56

maralyn schreef:
Nou Debbie, Ik zal heel eerlijk zijn.
Het boeit me niet wat je van me vind.
Ik eet wat ik lekker vind, of je me nu gek vind, stom vind of weet ik veel wat.

Moet ik mijn leven, aanpassen voor jouw mening? Lijkt mij niet toch?

Wat mensen eens een keer moeten leren, is elkaar in de waarde laten.
Al fok je grote katten, en slacht je ze zelf? (Moet je het wel goed doen, dat het in 1 x klaar is uiteraard) het zal mij roesten! Echt waar!!

This alleen jammer, dat jij op deze manier je mening probeert door te drammen, dat wij paardenmensen die paard eten, hartstikke slecht zullen zijn, omdat we onze "vriendjes" op eten.

Ondanks dat ik zoveel met paarden doe, een band heb met ze, en ook verdriet heb, als ze weg zouden moeten, of niet meer kunnen leven, zijn het voor mij geen "vriendjes".
Ik vind dat vermenselijken.
Houd ik zelf niet zo van. En dat mag ik ook best vinden.

Ik heb respect voor ze, ik laat ze bewegen, en ik zorg er voor dat ik achter de keuzes sta, die ik voor ze maak. Dat laatste hoef ik bij mijn "viendjes" niet te doen, die doen dat zelf wel.

Ja, ik rijd op ze, maar wordt het daardoor nou zoveel anders?
Vind ik niet.

Als ze niet meer een waardig bestaan leven, dus met pijn, vind ik het bést dat paarden voor consumptie gebruikt worden.

We eten immers enkel het vlees.
Niet de ziel, wat in het lichaam heeft voortbestaan, waar het karakter zich in geuit heeft.

En om dat laatste, eet ik mijn paarden, met plezier op.
En ik heb nog nooit het idee gehad, ondanks dat paarden (en andere vluchtdieren) kunnen ruiken dat ik vlees eet, en dus ook paardenvlees eet, dat paarden hier zich wat van aan trekken.

De dood hoort er bij.
Lichaam bevind je maar een tijd in, waardoor je kunt voortbestaan en voortbewegen.

Klopt ja, maar je krijgt er wel superslecht karma van hoor.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:00

Waarvan. Vlees eten of paardenvlees.

Ik ga er niet wakker van liggen.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:01

Ik eet geen paard, gevoels-dingetje denk ik ;) overigens eet ik ook geen konijn en lam en over het algemeen gewoon erg weinig vlees omdat naar mijn mening er van alles mis is met de vlees industrie op het moment.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:06

Ik eet gewoon paardenvlees. Paardenrookvlees op brood is best lekker ;)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:09

nienke555 schreef:
Ik eet gewoon paardenvlees. Paardenrookvlees op brood is best lekker ;)

Op n cracotte met n blaadje sla of rucola sla.... ook erg lekker.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:10

Maar de mensen die het niet eten gooien het dus liever weg dan dat ze het nuttig gebruiken?
Vind ik ook niet helemaal fair eigenlijk..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:21

maralyn schreef:

Van allebei. Maar het eten van sommige dieren, die hoger staan op de ladder naar de verlichting, zoals paarden en runderen, veroorzaakt extra slecht karma.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:26

anjali schreef:
maralyn schreef:

Van allebei. Maar het eten van sommige dieren, die hoger staan op de ladder naar de verlichting, zoals paarden en runderen, veroorzaakt extra slecht karma.

:o?

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:27

anjali schreef:
maralyn schreef:

Ik ga even mijn aluminium hoedje halen geloof ik..

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:46

martichr schreef:

_O- _O-

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:55

Azmay schreef:
Maar de mensen die het niet eten gooien het dus liever weg dan dat ze het nuttig gebruiken?

Nee hoor, er zijn vast genoeg mensen die het wel eten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:02

Hahahaha ja ja okey graag onderbouwing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:49

Azmay schreef:

Wie zegt dat dode paarden, die niet gegeten worden, niet nuttig gebruikt worden? Lees je maar eens in wat Rendac met de krengen van dieren doet. Mijn paard zal na zijn dood op een andere manier nuttig gebruikt worden, maar er gaat niemand van eten (zou ik zelfs niet willen na al de medicatie dat er vorig jaar ingepompt is).

Trouwens, jij vindt het eten van paarden nuttig, mag jou mening zijn hoor, voor anderen is het dan weer meer respectvol in hun visie om een paard niet te eten.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:29

lizy29 schreef:
anemoonlena schreef:
Ik eet al langere tijd geen vlees meer, maar voordat ik vegetarisch was, wilde ik NOOIT paardenvlees eten. Ik zag paarden als mijn matties, waarom zou ik die gaan opeten, ook was ik altijd bang dat ik dan een paard zou eten wat ik kende wat dan was ingeslapen. (toen wist ik niet dat niet alle doden paarden in worstjes werden veranderd) Nu eet ik helemaal geen vlees meer om verschillende redenen, oa dierenliefde. Achteraf denk ik alleen wel dat paardenvlees eigenlijk zo slecht nog niet is, de meeste paarden hebben een beter leven gehad dan de varkens koeien en kippen uit de bioindustrie. Dus als je dan toch vlees wilt eten, is paard nog best een goede optie.

zo zie ik het ook, het is hetzelfde als dat je elke dag naar een vriendengroep gaat, waar je op je vrienden op je rug kan zitten, en dan is er een oude vriend waar je niet meer op de rug kan, en die word dan afgemaakt, en dan eet jij m op, dat is toch raar?

echt niet? als je gwn zo'n meisjes avond hebt met filmpje enzo dan ga je tuurlijk gek doen en dan zit ik wel op n vriendins rug :p

Wat ga jij raar met je vrienden om zeg....wij gaan echt niet op elkaars rug zitten..... :+

Maw deze vergelijking raakt kant nog wal.[/quote]

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:30

AnnevM schreef:
martichr schreef:

_O- _O-

_/-\o_

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:00

Ik vind het geen fijn gevoel om paarden vlees te weten omdat paarden mijn maatjes zijn, natuurlijk het is wel zo het is gewoon vlees zoals ieder ander en je kan het wel zielig vinden maar dat zal je ook vinden bij koeien als dat je lievelings dieren waren, maar je kan er toch niks aan doen want het is toch al dood. ...... maar ondanks dit alles heb ik het q x gegeten toen ik klein was en nu niet meer

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:20

Abel is mijn paard, mijn liefje, mijn eeuwige veulen. Maar als hij op is, niet meer verder kan, uit zijn lijden verlost moet worden eet ik hem toch het allerliefst zelf op. Ik zie mezelf al zitten, een mooie rode wijn erbij, gegratineerde aardappeltjes, haricots verts en dan met mijn familie herinneringen ophalen aan het allerleukste paard ter wereld.

Liever dat dan dat hij op het bord van een stel rotjongens belandt die het stukje vlees op hun bord niet waarderen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:47

lieveli; veel mensen vinden het maar een rare, macabere gedachte, maar zo denk ik er zelf ook over. Als een soort afscheidsceremonie, een kring die je weer rond maakt.

p.s. voor de paardenvleesliefhebbers;
bij veel slagerijen of marktslagers vang ik bot als ik om paardenvlees vraag. Het is lang niet altijd overal verkrijgbaar.
Maar je kunt het dus ook voordelig (en ook in kleine porties) online bestellen. Deze 2 sites trokken mijn aandacht in ieder geval; ik zal ze zeker onthouden en daar eens wat proberen te bestellen.

http://www.slagerijwisker.nl/Paardenvlees/
http://slagerijpatrick.nl/product-categ ... lamsvlees/
http://www.onlineslagerij.nl/webwinkel/ ... vlees.html

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:19

Ik eet geen paardenvlees, maar andere mogen het van mij wel eten.
Ik eet geen paardenvlees omdat een vorig verzorgpaardje zonder enige reden naar de slacht is gegaan. Was helemaal gezond en was nog maar 10 jaar. Eigenaar had er geen geld voor. En ik had ook geen afscheid kunnen nemen want het was plotseling.

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:21

lieveli schreef:
Abel is mijn paard, mijn liefje, mijn eeuwige veulen. Maar als hij op is, niet meer verder kan, uit zijn lijden verlost moet worden eet ik hem toch het allerliefst zelf op. Ik zie mezelf al zitten, een mooie rode wijn erbij, gegratineerde aardappeltjes, haricots verts en dan met mijn familie herinneringen ophalen aan het allerleukste paard ter wereld.

Liever dat dan dat hij op het bord van een stel rotjongens belandt die het stukje vlees op hun bord niet waarderen.

Je kunt hem ook cremeren en het as houden.... Dat heb je langer bij je....

Quickk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:40

Ik eet geen paardenvlees, omdat ik het gewoon niet lekker vind.. Ik heb er ook echt geen probleem mee als andere mensen het wel eten.
Wat ik dan weer niet kan waarderen is als mensen zodra ze horen dat je met paarden bezig bent gaan zeggen van: "ooh lekkere paardenbiefstuk, lekker hoor."

Daar kan ik ZO niet tegen! -:(-

Zulke mensen kan ik echt afschieten, dat is een net als zeggen tegen een hondenliefhebber: "Ohh lekker hondenvlees." Slaat dus gewoon nergens op....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 00:39

Rietjee_xx schreef:
lieveli schreef:

Je kunt hem ook cremeren en het as houden.... Dat heb je langer bij je....

Dat kost 1. heel veel geld en 2. Ik vind dat niks. Ik zou de as van mijn ouders ook niet willen hebben, weg is weg en dood is dood.

Ik weet trouwens ook niet of dat kan, je paard laten slachten én laten cremeren.