Eigenares kijkt niet om naar haar paard. Ben het zo beu!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Eigenares kijkt niet om naar haar paard. Ben het zo beu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:53

Ik vind je beslist geen boeman, TS. Ik denk alleen dat je te emotioneel betrokken bent bij je ex-paard en daarom onbewust dingen te veel aantrekt.
Juist daarom vind ik het voor jullie allemaal gezonder wanneer er afstand komt tussen de betrokkenen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:01

Ik vind je ook geen boeman, maar ik denk wel dat je je teveel laat meeslepen door alles. Dat je een stap terug moet doen en het vooral los moet laten. Je bedoelt het allemaal wrs goed, maar je raakt er zelf al helemaal van over de kook en je zal toch echt moeten accepteren dat je dingen los moet laten en dat je niet tot in detail kan bepalen hoe een ander zijn leven inricht. :) Ik vond je vorige post dan ook redelijk positief overkomen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:19

TS, je bent geen boeman, maar je maakt het jezelf wel erg moeilijk. En ik vind wel dat je een grens hebt overschreden wat betreft het de eigenares naar buiten laten gaan met een paard met 3 in plaats van 4 ijzers. Dat kwam het paard niet ten goede, terwijl je dat juist hoog in het vaandel hebt staan.

Wat meer afstand zou jullie beiden waarschijnlijk goed doen. Of het paard terugkopen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:00

Laibadji schreef:
Ik wil toch wel even melden dat ik niet de hele grote boeman ben die hier omschreven wordt. Ja ik maak fouten en wie zonder fouten is werpe de eerste steen. Mijn grootste fout is vooral geweest om dit op bokt te zetten om mijn gevoelens te ventileren. Ik ging er vanuit dat menig paardminded persoon ook een beetje begrip zou hebben voor het paard haar situatie.(Want er zijn ook misvattingen geschreven) Maar diegene die de zwarte piet krijgt toebedeeld ben ik. Geen probleem. Begrijp ik want ja, ik geef het toe ik maak fouten. En ja ik leer uit jullie harde commentaar die mij tot tranen toe beweegt en heel hard raakt maar misschien is dit de les die ik moet leren.

Het slechte is dat alles neerschreven staat en wat je schrijft kan op heel veel verschillende manieren geïnterpreteerd worden. Ook is er info die niet neergeschreven is die misschien de blik kan verruimen.

Ik hoop dat jullie merken dat ik gerust inzicht wil krijgen en dat ik jullie mening lees en waardeer, ook al doet het zo veel pijn en heb ik er verdriet over. Daarom laat ik de eer aan mezelf en wens ik niet langer in te gaan op het topic.

Jammer dat je je zo voelt. Misschien scheelt het als je het niet meteen vertaalt in "fouten". Het moeilijk los kunnen laten is gewoon een eigenschap van je. Dat is soms een kwaliteit en soms zit het in de weg.
Ik zou precies hetzelfde hebben. Daarom komt hier nooit een paard in pension staan. Ik doe mezelf dat niet aan. En ja, ik ben ook door schade en schande wijs geworden. Maar hoe erg is dat nou?

En die post van Jannepauli, die suggereert dat jij met jouw beroep blijkbaar dit soort problemen niet zou mogen hebben en over dat vermeende machtsgevoel enzo: ik bid God op m'n blote knieën dat zij nooit jouw vak gaat uitoefenen met al haar vooringenomenheid en psychologie van de koude grond. Neem het asjeblieft met een enorme korrel zout. :(:)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:57

Maflinger_S schreef:
TS, je bent geen boeman, maar je maakt het jezelf wel erg moeilijk. En ik vind wel dat je een grens hebt overschreden wat betreft het de eigenares naar buiten laten gaan met een paard met 3 in plaats van 4 ijzers. Dat kwam het paard niet ten goede, terwijl je dat juist hoog in het vaandel hebt staan.

Wat meer afstand zou jullie beiden waarschijnlijk goed doen. Of het paard terugkopen ...

Als je als eigenaar niet hoort of ziet dat je paard een ijzer mist is het ook wel een beetje vreemd toch en dat is niet de verantwoordelijkheid van een staleigenaar. Ik verwacht niet dat een staleigenaar mij altijd verteld dat mijn paard een ijzer mist namelijk. Die kan hij namelijk in de paddock of wei verloren zijn. En ik hoor het of zie het bij het uit krabben van de hoeven.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:40

Flappie28: ik ben het met je eens dat je het meestal als eigenaar wel zou zien, bij het hoeven uitkrabben in ieder geval. Maar dat doe ik niet elke dag... En als mijn paard dan ook niet op het harde zou lopen zou ik het waarschijnlijk ook niet horen. Ik zou het waarschijnlijk alsnog wel zien bij de visuele check die ik altijd doe, even mijn hele paard "scannen".
Ik verwacht ook niet dat een staleigenaar mij altijd vertelt dat er ijzer af is bij mijn paard, maar als het erop lijkt dat ik het blijkbaar niet heb gemerkt omdat ik aanstalten maak om met het paard buiten het erf iets te gaan doen en het wordt mij niet verteld (al dan niet om te kijken of ik het zelf door heb), dan vind ik dat minder handig.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:43

Hai Laibadji, ik twijfelde of ik je een PB zou sturen maar misschien zijn meer mensen benieuwd hoe het er nu voor staat dus ik post maar even hier.

Ik hoop dat je je wat meer relaxed bij de situatie voelt en zou het leuk vinden om hier een positieve update te lezen.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 09:10

Hey Serendipity1.
Ik heb een klik proberen maken in mijn hoofd en probeer het mij allemaal niet meer aan te trekken. Ik heb met de eigenares haar mama gesproken (zijn samen gaan eten) en zij erkent mijn gevoelens. het uiten van mijn gevoelens deed deugd. Het heeft geholpen om te aanvaarden dat ik het meisje moet nemen zoals ze is. We komen nog altijd heel goed overeen.

Mijn moto nu: eigenares doet met haar paard wat ze wil. Kijkt ze er niet naar om, is het haar probleem. Wanneer het fout loopt en ze heeft hulp nodig, zal ik helpen maar ik heb geen medelijden meer en spring ik niet om haar nog te motiveren en verder te helpen. Het initiatief moet uit haar zelf komen.

Ik denk dat het nu makkelijker is om het naast mij neer te leggen omdat het paard dagelijks buiten komt op de weide. Dat was in de winter niet het geval aangezien wij met een hele natte weide aan huis zitten. Mijn paard is nu ook genezen en ik kan weer volop rijden en genieten en dit brengt voor mij ook rust.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:06

Fijn om te lezen dat je een modus hebt gevonden om het werkbaar voor jezelf te houden Laibadji. Het hebben van een paard en hoe ze daar mee omgaat is voor dit meisje een leerproces dat hoort bij het opgroeien.