Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dorientjuh schreef:Azmay schreef:Ik heb echt geen geld over, maar bezuinig niet op de gezondheid van mijn paarden. Als mijn paard duidelijk vast zit in haar rug komt er een osteopaat, als deze een poedertje aanraad komt dat poedertje er. Ik kies voor mijn paard, en zal ook echt doen wat ik kan om haar goed te houden.
Precies dit.
Janine1990 schreef:suuzepuus schreef:als ik geen paarden zou hebben kon ik een mooiere auto rijden!!! konden we op vakantie..... konden we weekendjes weg.... kon ik voor mezelf shoppen... gingen we vaak uiteten
De vraag is, zou je het ook doen? Heb je die behoefte? Omdat je het vroeger ook deed oid?
safina schreef:Nou, bij mij komt dat poedertje er niet zonder meer hoor. En die osteopaat trouwens ook niet. (Net als homeopaten, bioresonantietherapeuten, moleculaire therapeuten en de rest van dat volk.) Als ik denk dat er echt wat aan de hand is, dan vraag ik een fatsoenlijke paardenarts. En als ik geld uitgeef aan medicijnen, dan moet de werking daarvan wetenschappelijk aangetoond zijn. Ik kan mezelf wel in de maling gaan zitten nemen en geloven dat die alternatieve troep allemaal werkt, maar dan is niet alleen mijn portemonnee de dupe, maar ook mijn paard.
Teveel mensen zien doormodderen met van die halfbakken genezers aan hun zijde en hun vage poeders en druppels. En als het paard dan uiteindelijk bij de veearts kwam, bleek er allerlei pijnlijke narigheid aan de hand. Kissing spines, artrose, gewrichtsontstekingen, hoefkatrol etc. Hadden ze naast de kosten van de röntgenfoto's ook nog hun halve vermogen uitgegeven aan vage troep en onzin. En dat paard maar lijden...
Soms zijn we misschien te rijk om verstandig te zijn....
xyzutu2 schreef:Een deel van de osteopaten is ook opgeleid als dierenarts. Zo kwam ik aan de mijne. Dat vind ik een stuk betrouwbaarder dan een willekeurige bloemist die drie maanden een avondcursus paarden kneden heeft gedaan, aangezien de dierenarts-osteopaar ook weet hoe alle paardenonderdelen horen te werken die níet tijdens de cursus aan bod zijn gekomen.
Hier liep een paard kreupel/op eieren naar de bovenstaande osteopaat voor de eerste behandeling, en liep er 45 minuten later volledig rad weer vandaan. Als je een goede en betrouwbare (bij voorkeur ook dierenarts) kunt vinden, dan heb je echt goud in je handen.
MarjanB schreef:Haha ik ben arm met paard en rijk zonder![]()
Als ik zie wat er bij mij per maand uit gaat dan krijg je echt een hartverzakking! Ik doe niet eens heel gek, koop geen onnodige spullen enz maar laat juist wel osteo tandarts zadelmaker enz komen. Kosten zo'n 600 euro per maand! (en dan niet eens 2 keer nieuw zadel in afgelopen jaar meegerekend en nieuwe rijlaarzen omdat oude uit elkaar vielen)
Hiltje86 schreef:MarjanB schreef:Haha ik ben arm met paard en rijk zonder![]()
Als ik zie wat er bij mij per maand uit gaat dan krijg je echt een hartverzakking! Ik doe niet eens heel gek, koop geen onnodige spullen enz maar laat juist wel osteo tandarts zadelmaker enz komen. Kosten zo'n 600 euro per maand! (en dan niet eens 2 keer nieuw zadel in afgelopen jaar meegerekend en nieuwe rijlaarzen omdat oude uit elkaar vielen)
Dat snap ik echt niet............. Hoe je 600,- per maand kwijt kunt zijn aan een paard.... Ik 200 en de tandarts en zadelmaker komen ook...
Citaat:Dat snap ik echt niet............. Hoe je 600,- per maand kwijt kunt zijn aan een paard.... Ik 200 en de tandarts en zadelmaker komen ook...
webster543 schreef:Ik heb het onlangs voor mijzelf uitgerekend. Voor twee paarden aan huis, alles ingerekend voor het hele jaar en verdeeld per maand. Van eten, onderhoud weilanden, DA, lessen, licenties, diesel voor de auto, materiaal en onverwachte kosten, zit ik aan ongeveer 700€ per maand....
( lang leve het belastingsgeld dat binnenkort komt)
kwita schreef:Ik heb er veel te veel voor gelaten, maar ook na een paar jaar paardloos te zijn geweest bleef het knagen!
Dus toch weer begonnen....Maar ik verbaas me ook weleens over sommige uitgaven van anderen en hoe hun gemakkelijk denken over maar tweehonderd euro.
Ik ben een simpel mens en denk dan ik hoop dat je nooit een stap terug moet doen maar gun anderen hun dingen ook.