Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MachoPablo

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:15

Ik ga met 1 van mijn inrij paardjes !
ga ik in juni wedstrijdje starten ! :)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 07:05

Tymone, ik zie dat jij zo'n Hildez-deken hebt. Wat zijn je ervaringen hiermee?
Ik heb ze al vaker vast gehad op beurzen omdat ze mij heel nuttig en interssant lijken. Maar IS dat ook daadwerkelijk zo, want ze zijn niet super goedkoop natuurlijk :+

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:18

zelmago4it schreef:
Tymone wij hebben gelukkig vaak nog overdag even tijd :) en goed licht bij de bak enz. Dat is echt wel heel fijn.

Het licht is op zich redelijk bij ons, zou iets beter kunnen. Bodem is wel aardig okey moet ik zeggen :). Gisteren heb ik nog wel even gelongeerd en de longeersingel even gepast of die nog paste. Het is krap aan dus meneer moet nu echt wel naar een Full.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:21

Memuska schreef:
Tymone, ik zie dat jij zo'n Hildez-deken hebt. Wat zijn je ervaringen hiermee?
Ik heb ze al vaker vast gehad op beurzen omdat ze mij heel nuttig en interssant lijken. Maar IS dat ook daadwerkelijk zo, want ze zijn niet super goedkoop natuurlijk :+

Ja ik was een beetje sceptisch in het begin, maar vind het echt een geweldig product. Heb het zelf bij de revalidatie van mijn paard gebruikt. Het been van mijn paard is in 2 weken tijd door het dragen van het pak 7cm slanker geworden. Het was echt van knie tot kogel dik. Hij stond al 3 1/2 mnd met een dik been, dus ben er wel zeker van dat het pak hier een succes factor in gehad heeft.

Zo stond hij erbij |(

Afbeelding

Afbeelding

Maar gebruik het nu op de trailer (die van mij is nog al angstig op de trailer en maakt hem wat relaxter) Maar je kunt het ook gebruiken voor of na een wat zwaardere training.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:40

Ik zou het idd graag gaan gebruiken na zwaardere trainingen! Zeker als ik later, op termijn, als hij groot is, endurance wil gaan rijden lijkt het mij een fijne investering.
Bedankt om je ervaring te delen :D

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:11

Memuska schreef:
Ik zou het idd graag gaan gebruiken na zwaardere trainingen! Zeker als ik later, op termijn, als hij groot is, endurance wil gaan rijden lijkt het mij een fijne investering.
Bedankt om je ervaring te delen :D

Leuk ga ik je vast tegen komen bij de wedstrijden. Reed met de moeder van Yori ook endurance. Maar Yori is een beetje groot geworden :=

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:44

Hier ook een dame die dit jaar beleerd gaat worden!
Mijn eigen gefokte Welsh NWR merrie, ze wordt over een kleine 2 maandjes 3 jaar. Momenteel ben ik bezig haar te laten wennen aan een bitje en singeltje, maar daar is ze (gelukkig) niet van onder de indruk. Ook longeer ik haar af en toe. Volgende stap ik longeren met singel en vervolgens het zadel introduceren. Uiteraard allemaal pas als ze daaraan toe is. We zien wel hoe lang ze daarvoor nodig heeft :)
Afbeelding

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:10

Ik ga in 2016 ook mijn paard beleren, ik ga het zelf doen samen met mijn lesgeefster.

Mijn paard is vanaf veulen bij mij en word 19 mei 3 jaar,
het is een Friese hengst met papier , dus in augustus eerst naar de keuring voor Sterhengst.
Mijn plan met hem is dressuur :)
Ik denk dat hij 1m60 is , weet niet zeker , ikzelf ben 1m76
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:50

WoW wat zie ik toch van die knappe paarden voorbij komen. Die Fries oogt groter. Mijn kwpner dulde mijn Friese hengst niet dus die heb ik verkocht. Dus eigenlijk ben ik stiekem wel een beetje jaloers op je knappe man!

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:43

Wij zijn weer stappen vooruit!

Afbeelding

Allereerste oortjes foto! <3

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:01

Waaah superleuk Boston!!

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:01

Joepiee! Oortjesfoto's zijn the best *\o/*

judwes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:37

Ik doe ook gezellig mee. Ik heb een 2.5 jarige merrie van Arizona x Cartani. Ze is een enorme knuffel! De afgelopen weken ben ik bezig met een zadel op haar rug, wandelen door het bos/langs verkeer, poetsen en vrij springen in de bak. Ze lijkt het allemaal erg leuk te vinden!

Ze is alleen nog erg iel, wel al groot! Ze meet nu 1.68. (Haar papa is 1.80!)
[img] http://myalbum.com/album/R8IrVIeba2a4
[/img]

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:50

wat leuk Boston.

Ik heb op Harley "gezeten" toen hij neerlag in de stal of op de wei. Maar niet met mijn hele gewicht dus aangezien ik op tijd moet kunnen weggaan als hij wil rechtstaan.
Stalinstructrice zegt dat ik best al kan beginnen met af en toe even op en af te gaan vanaf een stoel/krukje. Dit omdat Harley zo goed/nuchter is qua karakter. Harley is vandaag 2 jaar en 7 maanden geworden.

Nog een foto van de laatste wandeling
Afbeelding

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:21

Hier nog altijd heel rustig aan bezig met wat grondwerk met beide jonge dames. Selenya heeft al beduidend meer basis als Faithje, daardoor zijn we met haar al wat stapjes verder. Had er eigenlijk vandaag even op gewild, maar ze stond op standje baldadig, dus maar gewoon vanaf de grond wat gedaan. Faithje zal voor dit najaar geen ruiter krijgen, eerst maar wat verder uitgroeien en nuchterder worden. Die zal wel deze zomer voor de wagen gaan...

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:37

Super cool Boston!!!!!! Hier ook een behoorlijke stap vandaag.... Sinds mei vorig jaar vandaag voor het eerst het zadel weer opgehad, meneer vond het de normaalste zaak van de wereld. Was echt mega blij en trots

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:07

Mooi om jullie vooruitgangen te zien!!

Bij ons heeft het eventjes stil gelegen, 2 weken terug eerst 1 van de honden moeten laten inslapen door een acute maagdraaiing, en 2 dagen erna konden wij 1 van de paarden naar Wolvega brengen met koliek, hij is vorige week helaas overleden |(

Maargoed, we pakken alles weer op, en ik heb een weekje vrij, dus ik ga morgen met de basis grondwerk verder en voor het eerst een hoofdstelletje om doen :) Ben benieuwd hoe mevrouw het oppakt!

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:11

Wat een leuke updates weer allemaal! Gaat goed dus.

Hier gaat t ook goed, van de week los geweest. Zal volgende x eens filmpje maken.

Ohja en voor het eerst ijzers. Was hard nodig >;) (voor operatie was hij voor t laatste gekapt dus dat was hooguit 13 w geleden)

Afbeelding

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:35

Lang geleden dat ik heb gereageerd in het topic Ik volg nog regelmatig jullie vorderingen En de nieuwe knappe paarden die voor bij komen! Ik zag dat er al meer mensen begonnen zijn leuk :)

Mijn kleintje is zadelmak en inmiddels al een mnd thuis We hebben de afgelopen mnd 2 x per week gereden onder begeleiding 20 min De dag ervoor longeren Is echt heel goed gegaan In al die tijd 1 bok in slow motion met aan aan galloperen ( was erg grappig) Verder doen we nog 1 a 2 x per week grondwerk vind die ook heel gezellig :o

Als veulen was hij erg brutaal en al veel hengst (zelf gefokt)Maar het is nu echt een schatje hij vind het leuk om wat te doen Verveelde zich op de opfok en ging dan maar andere paarden pesten Deze kleine smurf was de baas van de club :D Hij is dan ook al van 11 mrt en erg wijs voor zijn leeftijd Hij is ook niet zo groot 1.60 En heeft al veel kracht van zich zelf Loopt voor een 3 jarige al goed in balans!

Het longeren en zadelmak maken heb ik niet zelf gedaan Ben er wel na een week of 3 zelf opgegaan al los in de bak Dit was weer erg wennen := Foto s zijn van 3 de x erop Het zijn de goeie momenten uit een filmpje met zeker ook minder goede momenten Zo loopt die natuurlijk niet de hele tijd ( nog niet ) Zit erop als Quasimodo _O- 25 feb komen ze voor een nieuw zadel deze ligt wat te ver voorover ( is van zijn moeder) Wil graag een aanpasbaar zadel wat mee kan groeien met hem Merk dat ik naar voor kantel en mijn benen naar achter gaan rijdt niet zo lekker
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:35

Mijn ruin van nu ruim 2,5 jaar gaan we ook laten beleren dit jaar. Fionn is van 24-03-2013 en een kruising nrps x paint. We willen hem rond juni laten beleren. Mijn andere merrie hebben we toen der tijd zelf gedaan maar dit keer brengen we hem weg.

Hier was hij nog een stuk jonger maar het lukt even niet om een recente foto te uploaden.
Afbeelding

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 00:14

Wat gaan jullie hard!! Ik wil er ook al op. Maar blijf haar maar klein vinden. Paps is 171 cm en mams 168 en toch is mijn smurf nog maar 161 en vind haar nog maar puppy. Dus helaas nog geen oortjes foto..

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:16

Tymone schreef:
Leuk ga ik je vast tegen komen bij de wedstrijden. Reed met de moeder van Yori ook endurance. Maar Yori is een beetje groot geworden :=

Oh wat leuk!! Zou gezellig zijn!
Als ik eenmaal start lees je het hier vast!

Ik heb overigens Bas gisteren nog eens gemeten: 1m56! Da's dus 3,5 cm gegroeid sinds zijn aankomst hier op 2 december. Slik!

Hij heeft trouwens nieuwe vriendjes gekregen, 2 menpony's! Het zijn volle broers en ze zijn 5 en 6. Gisteren hebben ze wat apart mogen wennen, als het goed gaat kan Bas morgen met hen samen spelen. En dan daarna pas het brute geweld Willow en Margriet er bij :+

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:52

@maaaikkee: Die lijkt enorm hard op een pintokruising die ik als jaarling even gekend heb vorig jaar :P
Maar lijkt qua aftekening ook op de tinkerkruising die ik even geadopteerd had :P

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:54

Ik meld mij ook, dit najaar na afspenen veulen mag mijn dame ook aan de bak.
Ze is dan ruim 4 dus een mooie leeftijd nu alleen nog een stal vinden die haar kan inrijden en mij kan gaan begeleiden in het rijden met haar :D Maar daar gaan we wel eens naar zoeken rond de zomer.

De dame in kwestie
3 jarige tinkermerrie,
Stand van zaken nu:
* opzadelen geen probleem
* hoofdstel, baas wat gaan we doen stuitert dan nog net niet van de plaats
* opstappen zowel met zadel als zonder (wel krukje baasje is niet zo lenig) geen probleem
* Lekker veel lange lijnen.

Alleen het bevestigen van de knopjes nog, maar dat mag iemand anders doen

Afbeelding
Afbeelding
uitzicht van boven
Afbeelding

Ons doel tot ca september, verder trainen aan de lange lijnen en haar helemaal ready krijgen voor de echte beleerders

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:12

butengeweun schreef:
Ik meld mij ook, dit najaar na afspenen veulen mag mijn dame ook aan de bak.
Ze is dan ruim 4 dus een mooie leeftijd nu alleen nog een stal vinden die haar kan inrijden en mij kan gaan begeleiden in het rijden met haar :D Maar daar gaan we wel eens naar zoeken rond de zomer.

De dame in kwestie
3 jarige tinkermerrie,
Stand van zaken nu:
* opzadelen geen probleem
* hoofdstel, baas wat gaan we doen stuitert dan nog net niet van de plaats
* opstappen zowel met zadel als zonder (wel krukje baasje is niet zo lenig) geen probleem
* Lekker veel lange lijnen.

Alleen het bevestigen van de knopjes nog, maar dat mag iemand anders doen

[ [url=m/foXhMb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/P5oVIs.jpg]Afbeelding[/url] ]
uitzicht van boven
[ [url=m/AeI2kl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ons doel tot ca september, verder trainen aan de lange lijnen en haar helemaal ready krijgen voor de echte beleerders

Wat een leuk dier!! Waarom niet verder zelf oppakken als je al zo ver zelf gekomen bent?