[VOLG] Bambi! Van zakje botten met super karakter! Naar..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 19:32

Normaal mogen er geen paarden los in de binnen bak bij ons. Echter heb ik nog geen idee of Bambi schrikdraad kent, dus wou ik haar graag even los laten. Dus overlegd met de stal eigenaren, en er kon wel een uitzondering gemaakt worden.

Dus Emmaline met Bambi naar de binnenbak, en der los gelaten. Ze gaat lekker liggen rollen:

Afbeelding

Vervolgens blijft ze een beetje bij ons in de opening staan. Gezien de deur niet geheel dicht kan moest ik daar blijven staan, en zeg dus tegen Emmaline: "Loop even wat verder weg, kijken of ze dan wat doet."
Wat er vervolgens gebeurde brak me. Heb me ontzettend groot gehouden voor mijn dochtertje, maar toch ontsnapte de tranen...

Zakdoeken gereed?:

Anoniem

Re: Bambi! Van zakje botten met super karakter! Naar..(Volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:34

Wat ontzettend lief! <3

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:38

Je dochter is paarden fluisteraar :P maar wat lief dat ze zo volgt. Het lijkt wel als of Bambi zo wil zeggen dat ze jullie dankbaar is dat jullie haar hebben opgevangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:39

Kan er met mijn pet niet bij dat iemand dit paardje weg heeft gedaan.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:39

ik jank met je mee hoor TS, wat een vertrouwen in n pony die toch wel iets meegemaakt heeft. Jou kinderen gaan hier een gewedlige vriendin aan hebben!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:54

Zou het niet een oude manegepony kunnen zijn ?

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:56

Morganlefay schreef:
Kan er met mijn pet niet bij dat iemand dit paardje weg heeft gedaan.

Nou dit dus, jeetje zo ontzettend lief naar de mens toe.

Ze geniet van de aandacht en zo te zien is je dochter ook helemaal gek op dr. Je hebt een gouden paardje gekocht!

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:59

|( |( |( |(

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:59

Ahg wat een arm ding ;( Wat ontzettend fijn dat ze nu bij jou is! En wat is ze ontzettend lief met je dochtertje samen <3

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:06

Ik denk dat je beloond word voor je redding, wat een super pony is het <3 Wat een vertrouwen heeft ze in je dochter. Bijzonder dat een dier die er zo uit ziet (en je dus doet vermoeden veel meegemaakt te hebben) nog zo'n vertrouwen in de mens heeft!

Ook voor je dochter is dit denk ik een gouden les, dat ieder dier liefde nodig heeft en je dan een super vertrouwen/liefde terug krijgt. Zelfs als je denkt dat het onmogelijk is, is met liefde veel te bereiken :j

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:07

Wat een mooie beelden......petje af voor jullie! Gelukkig bestaan er nog mensen zoal jij +:)+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:14

Ik ben nu wel ontzettend benieuwd waar deze vandaan komt.
Want laten we eerlijk zijn, dit heeft de pony geleerd dat komt niet ineens uit 'dankbaarheid'.
Hier zit waarschijnlijk gewoon een knijtersterke basis vrijheidsdressuur in.
Wie weet wat ze allemaal nog blijkt te kunnen :)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:17

Nou vrijheidsdressuur geloof ik niks van.. Mij lease en verzorgpaard doen dit ook en die hebben dit nooit aangeleerd :D

Maar begrijp je punt zeker wel hoor sizzle

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:17

Sizzle schreef:
Ik ben nu wel ontzettend benieuwd waar deze vandaan komt.
Want laten we eerlijk zijn, dit heeft de pony geleerd dat komt niet ineens uit 'dankbaarheid'.
Hier zit waarschijnlijk gewoon een knijtersterke basis vrijheidsdressuur in.
Wie weet wat ze allemaal nog blijkt te kunnen :)

Ja, dat doen de meeste paarden gewoon van nature.
Dat is het mooie/leuke ervan.
Hoeft geen training aan te pas komen, alleen feeling hebben ervoor.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:19

Hoe oud is ze ongeveer? En <3

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:20

Britta31 schreef:
Hoe oud is ze ongeveer? En <3

15 jaar, maar dat is al een paar keer vermeld en staat ook gewoon in de OP :j

Wat lief zeg! Je hebt daar een gouden pony <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:22

Wat heb je een groot hart TS.
Bambi kan zich geen fjner plekje wensen bij zulke lieve mensen.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:22

Heel het topic reeds gevolgd.
Wat een prachtig mens ben je en wat een erg lief aanhankelijk paardje!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:23

Vanaf het begin van het topic al meermaals een brok weg kunnen slikken, maar bij dit filmpje kon ik het niet meer in houden. Wat een geweldige dame heb je daar. Ook heel mooi om te zien dat ze respect toont voor de persoonlijke ruimte van je dochter.

Wat een verschil in uitstraling in vergelijking met de eerste foto's.
Heel veel geluk met deze parel, ik blijf jullie volgen. Ben benieuwd hoe ze er uit ziet als ze mooi op gewicht is en ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten en dat je dochters nog veel van Bambi mogen leren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:25

Echter reageert een gemiddeld paard dat verwaarloost in een veldje gestaan heeft niet zo keurig op zijn naam.
Misschien ben ik niet romantisch genoeg, maar deze pony is imo gewoon ooit van een goed huisje vandaan gekomen en heeft daarna om wat voor reden dan ook het slecht getroffen.
Ik denk dat je daar nog veel plezier van kunt hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:36

Och jeetje, tranen hier.
Wat zijn mensen toch beesten dat ze zon lief dier dit aan hebben kunnen doen...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 20:50

Zo, laptop erbij en even de reacties nogmaals doorlezen. Wat zijn deze hartverwarmend <3 Bedankt iedereen!!

@ sasja0705: Wat een onwijs lief aanbod! Ik heb je een pb gestuurd.

@ fransje23: Ik ga zeker ook de dierenarts vragen hoe oud ze denkt dat Bambi is. (wellicht zonder te vertellen wat op het paspoort staat ;-) ) Cushing ga ik bespreken. Ik verwacht dit eigenlijk niet, dus weet nog niet of ik dit laat uitsluiten of eerst kijk hoe het gaat, en indien het niet verloopt zoals gehoopt/ verwacht dan test. Dit zal in overleg met dierenarts en moeders besproken worden. En chip uitlezen/ controleren staat ook op het lijstje ;-)

Mariska_28 schreef:
Ik blijf erbij... Je bent een muts :D :D :D
Hart vs. verstand: 1-0. :D

Ze ziet er schattig uit, benieuwd hoe ze er uit ziet als ze wat dikker is.

Hé sister!! Hahahaha, je berichtje is er vanochtend net tussen door geglipt waardoor ik hem nu bij het teruglezen pas tegen kom. Zeker met je eens, maar tot nu toe totaal geen spijt! Wat een heerlijk diertje is het, en wie weet dat als ze opknapt wat voor geweldige pony het voor de dames kan worden.

@ Ayascha: Ik vind jouw uitspraak "Saving one horse might not change the world but it sure changes the world for that one horse..." hier inderdaad ontzettend van toepassing.

@ Arjan1983: Het adres/ naam die in het paspoort vond heb ik achterhaald en een email gestuurd. Echter tot op heden nog geen reactie. Ik ga wel wat proberen te achterhalen, puur om een beetje meer over haar te weten te komen. Is ze bereden? Is ze beleerd voor de wagen?

@ Wiske2: Zoals je aanvalt op het gras en muesli ben ik van mening dat het geen lichamelijk mankement is dat ze zo is geworden, maar puur gebrek aan voeding. En weet je, dat vind ik eigenlijk nog erger.....

@ Bambi1995: Mijn dochtertje is net zo gek op dieren als ik ben. (Van wie zal ze dat toch hebben O:) :Y) ). Maar dit was voor haar de eerste keer dat ze met een pony los door de bak liep. En als ik dan zie wat ze op het filmpje op 0:38 sec. doet! (Bambi lijkt van haar weg te lopen, ze gaat stil staan, doet een pas naar achter, heeft de aandacht van Bambi weer en loopt door.) Ik stond echt met mijn mond open van verbazing...

@ Letsdunit: Manege pony zou zo maar kunnen. Qua karakter had ze er geschikt voor geweest. Ze kent voorwaarts op klakken van de tong, dus verwacht eigenlijk wel dat ze bereden is geweest.

@ Pandakaas: Dat vind ik het extra mooie van dit "project". Ik kan Bambi een beter bestaan geven en mijn kinders een kans om veel te zien en te leren waar ze de rest van hun leven nog wat aan zullen hebben.

cyrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:30

Geweldig! Hoop dat je heel veel plezier met haar zal hebben, maar dat heb je nu al!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:30

Daar is het topic dan! Echt super dat je dit doet! Ik heb de pony naast bambi gekocht en zoek daar nu een goed huisje voor. Wat jij doet is echt heel dierbaar werk! Ik ben benieuwd over een paar maandjes!

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:52

Jee. Als ze zo vol vertrouwen achter je dochter aan loopt zal ze toch ooit wel een fijn thuis hebben gehad? Hoop dat ze snel opknapt en dat jullie nog lang van haar mogen genieten.