Ergenissen op stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:21

Medemanegeruiters die niet eens de moeite nemen tot hoevenkrabben/een borstel en 2min voor de les ff een zadel op een dier knallen. Frappantste vind ik nog dat dezelfde ruiters zich qua niveau veel beter voelen (zelfde instructrice, was origineel dezelfde les, maar gesplitst wegens drukte) en als je eens een keer blijft kijken het nog ergere horken blijken te zijn dan je eigen lesje dat tenminste toegeeft dat ze voor de lol rondfietsen op de paardjes en er best nog wel wat bij te schaven is.
Pretentieus zijn is ook een kunst.
Laatst bijgewerkt door Hoppit op 08-01-16 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:50

Gewoon lekker je eigen ding doen.
Je komt tenslotte voor je paard op stal.

Vind t jammer dat er soms dingen aangenomen worden over mensen zonder de persoon daadwerkelijk te kennen.
Probeer iedereen in zijn waarde te laten.

Snollygoster

Re: Ergenissen op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:46

Op dit moment is mijn enige ergernis dat ik door het slechte weer niet altijd kan rijden, we hebben enkel een buitenbak.
Ohja, en de hond van de zoon van de staleigenaar amuseert zich de laatste paar weken met naar de paarden te happen als ze met hun hoofd buiten de stal komen, of loopt blaffend langs de bakrand mee als je je paard uitlaat, rijdt of longeert. Dat zie ik ooit nog verkeerd aflopen :(:)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:48

Dat om een of andere reden de tijd er 3x zo snel gaat, en ik dus zomaar een halve dag kwijt ben terwijl ik "snel even een uurtje" zou gaan :D

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:50

x_Nadia schreef:
Wij hebben stalling aan huis en ik kan echt nooit iets vinden >;)

Het is dan wel zo dat er niet alleen paarden spullen staan maar ook auto's of onderdelen ervan en alles word nog wel eens verplaatst zonder iets te zeggen _-:(

Ja echt :') dan is de stal ineens een fietsenstalling of houtzagerij geworden _-:(

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:51

@Snollygoster; ik ben echt gek op honden en ben helemaal wijs met mijn eigen hondenkindje, maar als ik een hond naar een paardenneus zie happen kon die van mij toch echt een trap krijgen :Y)

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:04

Dingen die verdwijnen zoals bij een hoop mensen...
Dat mensen zich met dingen bemoeien maar dat gaat mijn ene oor in en het andere weer uit.
En ik erger me aan de mensen die denken dat ze pro zijn in alles

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:19

Aedema schreef:
@Snollygoster; ik ben echt gek op honden en ben helemaal wijs met mijn eigen hondenkindje, maar als ik een hond naar een paardenneus zie happen kon die van mij toch echt een trap krijgen :Y)

Heb er hier zelf drie lopen dus ben absoluut niet bang van honden, maar van die hond blijf ik toch echt liever af. Ik ben van mening dat alle honden goed zijn van aard, maar bij die hond zit toch echt een steekje los soms ;)

sannuuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:23

Mijn paard staat op dit moment op rust ivm blessure en komt dus niet veel uit stal en is nu erg druk, dan kan ik me aardig ergeren aan mensen die hun paard/pony lekker losgooien en op gaan jagen terwijl ik buiten aan het stappen ben en zien dat die van mij afgaat en dan gewoon lekker doorgaan.. -:(-

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:31

Snollygoster schreef:
Aedema schreef:

Heb er hier zelf drie lopen dus ben absoluut niet bang van honden, maar van die hond blijf ik toch echt liever af. Ik ben van mening dat alle honden goed zijn van aard, maar bij die hond zit toch echt een steekje los soms ;)

Tsja, dan zou ik met de staleigenaar gaan praten, weet niet of je je eigen paard daar hebt te staan maar ben van mening dat je daar, uit veiligheid van je eigen paard, toch wel wat van mag zeggen.
Snap inderdaad dat dit erg vervelend is, hoop dat dit snel word opgelost!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:52

Aedema schreef:
Tsja, dan zou ik met de staleigenaar gaan praten, weet niet of je je eigen paard daar hebt te staan maar ben van mening dat je daar, uit veiligheid van je eigen paard, toch wel wat van mag zeggen.

Staleigenaar zegt er ook wat van hoor, hij sluit de hond ook op als iemand aan het rijden is, maar het is niet zijn hond en hij vindt dat zijn zoon zich er maar mee bezig moet houden, alleen gebeurt dit niet altijd. Qua happen naar de paarden doet hij het als enige van het hele rijtje niet naar mijn paard, weet volgens mij goed genoeg dat hij dan iets terug mag verwachten. Mijn paard is hier vliegensvlug in, als een hond rond zijn benen komt hangen krijgt deze gegarandeert een trap. Heb ik ook geen medelijden mee, moet die hond maar opgevoed worden en dat is zeker niet mijn taak ;)

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 01:09

Snollygoster schreef:
Aedema schreef:

Staleigenaar zegt er ook wat van hoor, hij sluit de hond ook op als iemand aan het rijden is, maar het is niet zijn hond en hij vindt dat zijn zoon zich er maar mee bezig moet houden, alleen gebeurt dit niet altijd. Qua happen naar de paarden doet hij het als enige van het hele rijtje niet naar mijn paard, weet volgens mij goed genoeg dat hij dan iets terug mag verwachten. Mijn paard is hier vliegensvlug in, als een hond rond zijn benen komt hangen krijgt deze gegarandeert een trap. Heb ik ook geen medelijden mee, moet die hond maar opgevoed worden en dat is zeker niet mijn taak ;)

Heb je ook weer helemaal gelijk in, ben blij dat jouw paard wel van zich af weet te bijten. :j

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 10:30

Ik vindt het soms lastig dat mensen hun auto niet fatsoenlijk parkeren op de parkeer plaats.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 10:36

Dat mensen stiekem jouw en andermans paarden voeren.
En als ze betrapt worden ook nog doen alsof hun neus bloed.

Terwijl er een duidelijke regel is, wie de paarden voert.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 11:26

malih schreef:
Ik vindt het soms lastig dat mensen hun auto niet fatsoenlijk parkeren op de parkeer plaats.

Eens.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:46

Halstertouwen die spontaan pootjes hebben gekregen op het moment dat je er eentje nodig hebt.. :roll:

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 12:16

Op mijn oude stal had ik tal van ergenissen... Alle keren dat hij in de nacht los liep omdat ze de deur niet goed dicht hadden gedaan. Of die keer dat hij als eerste in de paddock werd gezet en hij dwars door de draden ging, in een sloot met puin terecht kwam en toen weer door de draden ging terwijl ik meerdere malen had gezegd dat hij niet alleen in de paddock kan staan. Of de keer dat de herder van de buren in mijn pony zijn staart hing en hij in paniek het hele erf over rende....

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 12:28

malih schreef:

Dat is niet alleen op stallen, maar op alle parkeerplaatsen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:38

Mensen die weinig over hebben voor hun eigen paard, en er geen energie in stoppen hem weer op orde te krijgen. Smoes is dat ze het druk hebben, met bv school.. en vervolgens worden ze betrapt met het bijrijder van een paard op een andere locatie.. Echt, dan maak je het bij mij echt te bont.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:46

haha te veel werk. Sta op een boerderij en als ik zie dat de andere paarden in de oliebol staan (mijne staan apart 'opgesloten') dan wil ik telkens opruimen. Als ik daar de energie voor heb sleep ik dus even 10 kruiwagens uit de stallen. :') Zonder stro, dus pure kak.

Verder een super leuke stal dus heb niks te ergeren.

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 18:00

Benfan schreef:
Mensen die weinig over hebben voor hun eigen paard, en er geen energie in stoppen hem weer op orde te krijgen. Smoes is dat ze het druk hebben, met bv school.. en vervolgens worden ze betrapt met het bijrijder van een paard op een andere locatie.. Echt, dan maak je het bij mij echt te bont.

Waarom heb je dan een eigen paard, vraag ik me af.

Ik moet zeggen bij mij op stal, staan bij een boer met max 3 andere mensen, maar daar heb ik 1 meisje waar ik me aan erger. Die doet of ze kan rijden en haar haflinger aan kan. Nou ik heb haar 1x zien rijden. Na 2 rondjes was ze er klaar mee want hij bokte :') gelukkig zie ik haar niet vaak.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:07

renatuuh schreef:
Benfan schreef:

Waarom heb je dan een eigen paard, vraag ik me af.

Ik moet zeggen bij mij op stal, staan bij een boer met max 3 andere mensen, maar daar heb ik 1 meisje waar ik me aan erger. Die doet of ze kan rijden en haar haflinger aan kan. Nou ik heb haar 1x zien rijden. Na 2 rondjes was ze er klaar mee want hij bokte :') gelukkig zie ik haar niet vaak.

Dat vraag ik mij dus ook af, ik vind het verschrikkelijk oneerlijk tegenover haar paard. Die ziet elk paard op stal aandacht krijgen, lekker werken en lol hebben met de baas. En die staat maar op de paddock, met haar pens vol met hooi moddervet te zijn.. en niemand die haar lekker even mee neemt voor een rondje werk. Die van mij maakt gehakt van me als ik dat flik, paar dagen niet rijden en je zult het weten! Als ik een paar dagen er niet ben ivm omstandigheden dan zien stalgenoten haar veranderen, van lief paard naar een echte bitch :P

Maar goed, wat doe je er aan? Ze nemen helemaal niks aan van anderen en weten het zelf beter. Ernstig ongezellige mensen, heel jammer.. want hun paard is zo ontzettend leuk :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 19:09

Als ik uberhaupt al met een ander paard loop met bv binnen halen of buiten zetten oid, kijkt ie van mij al jaloers, of ze kijkt je de eerste paar uur ook echt boos aan! :')

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:13

Haha, ik ken het! Als ik aan kom lopen staan haar oortjes vier overeind! Als ik dan vervolgens een ander paard pak dan kan ik haar gewoon horen schelden. Vind mevrouw niet leuk, en tja.. ik kan het haar ook niet kwalijk nemen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:43

Benfan schreef:

Helaas komt dat meer voor.

Waar ik stond met mijn paard op een hele leuke stal, heel lang geleden. Was er een paard waarvan de eigenaresse niet naar omkeek en het dier eronder leed, werd niet gepoetst en kwam de stal niet uit en betaalde ook niets meer.

De stalhoudster werd het zat en ging het dier verzorgen en wij allemaal hielpen mee zodat het dier er niet onder leed en elke dag lekker buiten kwam in de paddock.

Wat doet de eigenaresse?.........ze verzorgde en reed een paard ergens anders..........schandalig! Voor mij heeft ze het helemaal afgedaan.

Stalhoudster heeft het dier verkocht naar een zeer goed tehuis met veel liefde en aandacht (ze had er goed naar gezocht en de mensen erop geselecteerd). Dat paard kwam elke vakantie bij ons ter oppas zodat de nieuwe eigenaren met een gerust hart op vakantie konden, ze hadden eigen stallen aan huis met 2 paarden.

Het was fantastisch om te zien dat ze het erg goed had en weer opbloeide samen met haar paardenmaatje en eigenaren.